F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Berger: Formuła 1 potrzebuje dyktatury

Haas nie podjął jeszcze decyzji w sprawie Ferrucciego

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

GP Miami zostanie potwierdzone pod koniec lipca?

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kolizja Gasly'ego i Hartley'a w Chinach wynikiem nieporozumienia

Nowozelandczyk otrzymał od zespołu polecenie przepuszczenia partnera.
Mateusz Szymkiewicz, 15 kwietnia 2018, wyświetlenia: 2634<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kolizja kierowców Toro Rosso podczas Grand Prix Chin była wynikiem nieporozumienia podczas realizacji polecenia zespołu.

Na trzydziestym okrążeniu wyścigu w Szanghaju doszło do kontaktu między Pierrem Gasly oraz Brendonem Hartley'em. Francuz przypuścił atak na swojego partnera w nawrocie za najdłuższą prostą, ostatecznie uderzając w jego bolid. W efekcie Nowozelandczyk obrócił się, natomiast Gasly uszkodził przednie skrzydło i otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund do końcowego rezultatu. Ponadto odłamki pozostawione na torze wymusiły interwencję samochodu bezpieczeństwa.

Jak ujawnił Gasly, ekipa Toro Rosso poleciła Hartley'owi ustąpienie swojej pozycji i spodziewał się, że w zakręcie numer czternaście bezproblemowo ominie partnera. „Powiedziano mi przez radio «Ok, Brendon przepuści cię na końcu prostej». Spodziewałem się, że zjedzie mi z drogi i pojechałem po wewnętrznej. Liczyłem, że zostawi mi nieco miejsca w zakręcie, a tymczasem jechał w nim normalnie i kiedy znalazłem się po wewnętrznej, nie mogłem już nic zrobić. Starałem się hamować i ominąć go, ale było za późno, doszło do kontaktu. Szkoda, ponieważ ostatnie czego chcesz to kolizja z partnerem i uważam, że doszło między nami do nieporozumienia. Spodziewałem się po nim czegoś innego, a on prawdopodobnie liczył na jeszcze inny manewr”.

Z kolei Brendon Hartley dodał, że na początku wyścigu przepuścił Gasly'ego na wyjściu z nawrotu i przy drugiej prośbie ze strony zespołu chciał zrobić dokładnie to samo. „To jasne, że zaszło nieporozumienie. Na pierwszym przejeździe zamieniliśmy się pozycjami, ponieważ miałem problemy na ultramiękkich oponach. Przepuściłem go na wyjściu z czternastego zakrętu i za drugim razem, kiedy zostałem poproszony o to samo, chciałem zrobić to w identyczny sposób. Moje odczucia są takie, że musiał myśleć, iż zostawiam mu otwarte drzwi na wejściu w zakręt, co nie miało miejsca” – powiedział 28-latek.

Gasly za kolizję z partnerem otrzymał również dwa punkty karne do superlicencji. „Nie mogliśmy tam nic zrobić. Z pewnością w telewizji wygląda to źle z mojej perspektywy, ale tak jak już mówiłem, dosyć jasne było, że zrobimy zamianę pozycji i nie spodziewałem się po nim takiego manewru. Oczywiście, gdybyśmy toczyli walkę, to nie próbowałbym tego” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.07.2018  Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek
08.07.2018  Gasly zszokowany deficytem prędkości Toro Rosso na prostych
08.07.2018  Hartley otrzymał nowy silnik spalinowy i MGU-K
07.07.2018  Hartley nie weźmie udziału w kwalifikacjach na Silverstone
06.07.2018  Ticktum kandydatem do zastąpienia Hartleya w Toro Rosso od 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Gasly P.
Hartley B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dancom, 15.04.2018 12:21[!]
Następnym razem wypadałoby aby Williams lub Force India pomogło Mercedesowi.
mbwrobel, 16.04.2018 02:47[!]
No cóż - lata doświadczenia dają o sobie znać. A nie, czekaj...

Może wskazówki były niejasne?
http://www.polski...uploads/Slider22.jpg
sneer, 16.04.2018 08:41[!]
Ciekawe, że jak FI w siebie wjeżdżało, to FIA zostawiało to do rozstrzygnięcia zespołowi.
ymru, 16.04.2018 14:22[!]
Pachnie mi tu nową "crashgate"... Czyżby Helmut pozazdrościł skuteczności Flavio i uknuł jeszcze lepszą intrygę od tej z Singapuru?

Szkoda, że jego plan wypalił jedynie połowicznie, bo MV33 się po drodze posikał na samą myśl otem w czem bierze udział, hehehe ;p
al_bundy_tm, 17.04.2018 14:34[!]
@ymru @mbwrobel
Dobre, genialne, rozbawiliście mnie hehe dziękuję z całego serca :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca