F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kolizja Gasly'ego i Hartley'a w Chinach wynikiem nieporozumienia

Nowozelandczyk otrzymał od zespołu polecenie przepuszczenia partnera.
Mateusz Szymkiewicz, 15 kwietnia 2018, wyświetlenia: 2702<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kolizja kierowców Toro Rosso podczas Grand Prix Chin była wynikiem nieporozumienia podczas realizacji polecenia zespołu.

Na trzydziestym okrążeniu wyścigu w Szanghaju doszło do kontaktu między Pierrem Gasly oraz Brendonem Hartley'em. Francuz przypuścił atak na swojego partnera w nawrocie za najdłuższą prostą, ostatecznie uderzając w jego bolid. W efekcie Nowozelandczyk obrócił się, natomiast Gasly uszkodził przednie skrzydło i otrzymał karę doliczenia dziesięciu sekund do końcowego rezultatu. Ponadto odłamki pozostawione na torze wymusiły interwencję samochodu bezpieczeństwa.

Jak ujawnił Gasly, ekipa Toro Rosso poleciła Hartley'owi ustąpienie swojej pozycji i spodziewał się, że w zakręcie numer czternaście bezproblemowo ominie partnera. „Powiedziano mi przez radio «Ok, Brendon przepuści cię na końcu prostej». Spodziewałem się, że zjedzie mi z drogi i pojechałem po wewnętrznej. Liczyłem, że zostawi mi nieco miejsca w zakręcie, a tymczasem jechał w nim normalnie i kiedy znalazłem się po wewnętrznej, nie mogłem już nic zrobić. Starałem się hamować i ominąć go, ale było za późno, doszło do kontaktu. Szkoda, ponieważ ostatnie czego chcesz to kolizja z partnerem i uważam, że doszło między nami do nieporozumienia. Spodziewałem się po nim czegoś innego, a on prawdopodobnie liczył na jeszcze inny manewr”.

Z kolei Brendon Hartley dodał, że na początku wyścigu przepuścił Gasly'ego na wyjściu z nawrotu i przy drugiej prośbie ze strony zespołu chciał zrobić dokładnie to samo. „To jasne, że zaszło nieporozumienie. Na pierwszym przejeździe zamieniliśmy się pozycjami, ponieważ miałem problemy na ultramiękkich oponach. Przepuściłem go na wyjściu z czternastego zakrętu i za drugim razem, kiedy zostałem poproszony o to samo, chciałem zrobić to w identyczny sposób. Moje odczucia są takie, że musiał myśleć, iż zostawiam mu otwarte drzwi na wejściu w zakręt, co nie miało miejsca” – powiedział 28-latek.

Gasly za kolizję z partnerem otrzymał również dwa punkty karne do superlicencji. „Nie mogliśmy tam nic zrobić. Z pewnością w telewizji wygląda to źle z mojej perspektywy, ale tak jak już mówiłem, dosyć jasne było, że zrobimy zamianę pozycji i nie spodziewałem się po nim takiego manewru. Oczywiście, gdybyśmy toczyli walkę, to nie próbowałbym tego” – dodał Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
17.09.2018  Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?
15.09.2018  Powrót Kwiata do Toro Rosso zostanie potwierdzony podczas GP Rosji?
14.09.2018  Horner: Buemi raczej nie wróci do F1 z Toro Rosso
Tagi:
Toro Rosso
Gasly P.
Hartley B.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dancom, 15.04.2018 12:21[!]
Następnym razem wypadałoby aby Williams lub Force India pomogło Mercedesowi.
mbwrobel, 16.04.2018 02:47[!]
No cóż - lata doświadczenia dają o sobie znać. A nie, czekaj...

Może wskazówki były niejasne?
http://www.polski...uploads/Slider22.jpg
sneer, 16.04.2018 08:41[!]
Ciekawe, że jak FI w siebie wjeżdżało, to FIA zostawiało to do rozstrzygnięcia zespołowi.
ymru, 16.04.2018 14:22[!]
Pachnie mi tu nową "crashgate"... Czyżby Helmut pozazdrościł skuteczności Flavio i uknuł jeszcze lepszą intrygę od tej z Singapuru?

Szkoda, że jego plan wypalił jedynie połowicznie, bo MV33 się po drodze posikał na samą myśl otem w czem bierze udział, hehehe ;p
al_bundy_tm, 17.04.2018 14:34[!]
@ymru @mbwrobel
Dobre, genialne, rozbawiliście mnie hehe dziękuję z całego serca :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca