F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag

Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera

Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?

GP Singapuru: weekend w obiektywie

GP Singapuru: opony użyte w wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whiting: Verstappen będzie teraz ostrożniejszy

Holender ma obecnie na swoim koncie pięć punktów karnych.
Nataniel Piórkowski, 16 kwietnia 2018, wyświetlenia: 2714<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigów F1 z ramienia FIA – Charlie Whiting sądzi, że Max Verstappen obierze ostrożniejsze podejście do ścigania, mając na uwadze swój dorobek punktów karnych.

W trakcie rywalizacji o Grand Prix Chin Verstappen doprowadził do kolizji z Sebastianem Vettelem, atakując zawodnika Ferrari w nawrocie za długą prostą. Stawką walki było trzecie miejsce.

Sędziowie uznali winę Holendra i nałożyli na niego 10-sekundową karę czasową. Dodatkowo do superlicencji 20-latka dopisane zostały dwa punkty karne.

W sumie Verstappen ma już na swoim koncie pięć punktów karnych. Kierowca zostaje automatycznie zawieszony na jeden wyścig, gdy w ciągu dwunastu miesięcy zbierze 12 punktów karnych.

„Pojawiają się pewne krytyczne opinie, ale właśnie dlatego mamy punkty karne. Są po to, aby kierowcy, którzy notorycznie łamią przepisy uważali na ich stan. Verstappen ma teraz pięć punktów karnych, więc powiedziałbym, że będzie ostrożniejszy” – powiedział Whiting.

Verstappen szybko wziął na siebie winę za spowodowanie kolizji z Vettelem, który pochwalił go za przeprosiny. Whiting nie widzi potrzeby, aby przeprowadzać dodatkowe rozmowy. „Sędziowie wykonali swoją pracę. Nie widzę takiej konieczności. Max popełnił błąd i został za to ukarany”.

Chociaż Verstappen podkreśla, że nie zamierza zmieniać swojego agresywnego stylu jazdy, szef Red Bulla – Christian Horner jest pewny, że jego kierowca wyciągnie wnioski z popełnionych błędów. „Jest fenomenalnym talentem. Jest wystarczająco bystry by zidentyfikować obszary, nad którymi musi popracować. Nie mam wątpliwości, że się tym zajmie”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
15.09.2018  Verstappen: Drugie pole po problemach z silnikiem smakuje jak wygrana
14.09.2018  Verstappen: Nie mamy tempa, aby powalczyć o pole position
10.09.2018  Ricciardo: Ferrari jest faworytem do zwycięstwa w GP Singapuru
08.09.2018  Ecclestone: Verstappen póki co ma zamknięte drzwi do Ferrari i Mercedesa
Tagi:
Verstappen M.
Whiting C.
Horner C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pauree, 16.04.2018 16:29[!]
Ciekawe kogo by wsadzili do bolidu, gdyby ktoś z czwórki VER/RIC/GAS/HAR musiałby odpocząć za nadmiar punktów karnych... Na razie im to nie grozi, ale kto by był pierwszy w kolejce?
Protonek, 16.04.2018 16:56[!]
@Pauree
Buemi najbardziej chyba, bo wciąż związany z Red Bullem, ale Honda by mogła mieć pretensje.
MairJ23, 16.04.2018 17:37[!]
@Protonek @Pauree a czy Sainz nie jest caly czas "tylko" na wypozyczeniu w Renault.... czytalem cos o tym ale nie pamietam czy kontrakt z Renault juz obowiazuje czy dopiero od przyszlego roku. Bo bylo by wtedy logiczne ze to wlasnei on by wsiadl do bolidu Red Bulla.
Ale tak jak mowie - jak ma juz kontrakt tylko z Renault to nie ma oczym mowic :)
marios76, 16.04.2018 23:26[!]
Punkty karne to kpina. Za zolta flage na treningu ktora niewiele szkodzisz, albo wcale... mozesz dostac tyle samo co za wyeliminowanie z wyscigu lidera i wplyw na wynik mistrzostw! Jaki sens ma kara, jezeli poszkodowany wychodzi na tym wiele gorzej niz szkodnik? I tu nie pizze tylko o ostatniej niedzieli. Bylo wiele deilnych zachowac kilku kierowcow a jakos przerwy zaden nie mial. Jezeli wiec nikt nie ma odebranego prawa jazdy ;) to system jest zly. Albo za kolizje wiecej punktow, albo zmniejszyc limit. PS przy glupocie ilosci punktow karnych za flagi, wiecej, duzo wiecej za kolizje, zwlaszcza te grozne, majace wplyw na wynik i glupie ataki! Pozwolic na walke kolo w kolo, ale eliminowac zachowania debilne.
al_bundy_tm, 17.04.2018 09:01[!]
@marios76
Masz rację, nawet Kwiat i Maldonado nie doczekali się chyba nigdy zawieszenia.
Co innego Grosjean, który dostał bana i nauczkę "od ręki".

I tak powinno być, za duże przewinienia, większe kary. Czasem tłumaczą, że większej kary sekundowej nie warto dawać, bo i tak popsuł sobie wynik swojemu zespołowi. Ale co za skrzywdzenie innych? Torro Rosso się pokrzywdziło wewnętrznie, a dostało taką samą karę jak RB.
Punkty karne nie są złe. Wypadałoby tylko mnożyć taryfikator.
Za trening x1, za kwalifikacje x2, za wyścig x3 - choć z drugiej strony rośnie też presja w poszczególnych etapach weekendu, więc i o błąd łatwiej.

Może zatem recydywa powinna być karana mocniej, druga żółta flaga w sezonie x2, druga kolizja w sezonie x2, druga kolizja w wyścigu ala Kwiat vs Vettel w Rosji - czarna flaga.
Wiadomo, że wtedy Go nie chcieli ukarać bo to był Rosjanin w stawce i niczym w piłce nożnej, sędziowie są pod presją z zewnątrz.

W jedno w co wierze bardziej niż system punktów karnych w F1 to ostracyzm innych kierowców i zespołów, że o nareszcie płynącej krytyce o występach Maxa ze strony sędziego F1 i własnego zespołu (Horner) nie wspomnę.

Tylko Helmut Marko jest niezmienny w swoich poglądach (oczarowaniu na talent) na temat Maxa, ale trudno, zakochani tak mają :D I to przede wszystkim powinien mieć na uwadze Ricciardo przed nowym sezonem/kontraktem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca