F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Hamilton przełamał dominację Vettela w kwalifikacjach

Brytyjczyk wyruszy do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii z pole position.
Mateusz Szymkiewicz, 12 maja 2018, wyświetlenia: 4038<< | lista | T- | T+ | >>

Q1

Pierwszym pechowcem podczas czasówki do Grand Prix Hiszpanii był Brendon Hartley, którego Toro Rosso uległo zbyt poważnym uszkodzeniom w trzecim treningu, by mógł przystąpić do walki o jak najlepszą pozycję startową do niedzielnego wyścigu.

Z kolei na torze jako pierwszy zameldował się Lance Stroll z Williamsa, który wskoczył do tabeli z wynikiem 1:20,623. Niedługo później mieliśmy w akcji obu kierowców Ferrari, Red Bulla, a także Lewisa Hamiltona z Mercedesa. Cała czołówka od razu podjęła się próby szybkiego okrążenia na supermiękkim ogumieniu i po pierwszej serii przejazdów najlepszy wynik miał Kimi Raikkonen, który okrążył Circuit de Catalunya w 1:17,806. Za Finem znaleźli się odpowiednio Lewis Hamilton (+0,150), Valtteri Bottas (+0,191) oraz Sebastian Vettel (+0,241), który podczas ostatniej próby zbyt szeroko pokonał jeden z zakrętów i stracił sporo czasu.

Kolejne minuty przyniosły poprawy rezultatów i zestawienie otwierał Vettel z czasem 1:17,011, natomiast zaraz za nim znalazł się Max Verstappen ze stratą niewiele ponad 0,3 sekundy. Następni w tabeli byli Raikkonen, Ricciardo, Hamilton oraz Bottas. Sporym zaskoczeniem był Fernando Alonso, który korzystając z opon pośrednich legitymował się siódmym wynikiem.

Końcówka Q1 tradycyjnie stała pod znakiem walki o przejście do kolejnego segmentu kwalifikacji i ostatecznie ta sztuka nie udała się szesnastemu Hulkenbergowi, który miał problemy z ciśnieniem paliwa, siedemnastemu Ericssonowi, osiemnastemu Sirotkinowi oraz dziewiętnastemu Strollowi. Kanadyjczyk podczas ostatniej próby utracił kontrolę nad tyłem swojego Williamsa i wypadł z toru, co wymusiło wywieszenie żółtych flag.

Q2

Q2 spośród kierowców z czołówki rozpoczął Hamilton, który otrzymał miękkie opony i wskoczył do tabeli z wynikiem 1:17,166. Mimo to okrążenie Brytyjczyka było okraszone błędem, co wykorzystali reprezentanci Ferrari na tym samym ogumieniu. Jako pierwszy w ten weekend poniżej bariery 1:17 zszedł Sebastian Vettel, który okrążył tor w Barcelonie w 1:16,802. Za nim znalazł się partner z zespołu, Kimi Raikkonen, natomiast kolejne cztery pozycje zajmowali odpowiednio Bottas, Hamilton, Verstappen i Ricciardo.

Ostatnie minuty drugiego segmentu niemal cała czołówka spędziła w garażu. Wyjątkiem byli kierowcy Red Bulla, którzy nie zdołali poprawić swoich wyników, a także Lewis Hamilton na używanym zestawie supermiękkich opon. Brytyjczyk zaliczył jednak „pusty przelot”, odpuszczając tuż przed linią mety. Zawodnik Mercedesa chcąc wystartować do wyścigu na miękkim ogumieniu, zdecydował się utrzymać swój dotychczasowy rezultat.

Świetnym czasem popisał się Kevin Magnussen, który na miękkich oponach przedzielił zawodników Red Bulla i z szóstym wynikiem wszedł do Q3. Z kolei z dalszego udziału w kwalifikacjach odpadli jedenasty Stoffel Vandoorne, dwunasty Pierre Gasly, trzynasty Esteban Ocon, czternasty Charles Leclerc i piętnasty Sergio Perez.

Q3

Pierwsza seria szybkich okrążeń była pod dyktando Lewisa Hamiltona. Aktualny mistrz świata popisał się czasem 1:16,491, natomiast za nim znaleźli się odpowiednio Verstappen (+0,325), Ricciardo (+0,367), Bottas (+0,418) oraz Vettel (+0,764). Dopiero siódmy był Kimi Raikkonen, który na pierwszym zakręcie dwukrotnie złapał uślizg tylnej osi i stracił do Hamiltona aż prawie dwie sekundy.

Finałowa tura przejazdów przyniosła sporą niespodziankę, którą były miękkie opony w bolidach Daniela Ricciardo, Sebastiana Vettela oraz Kimiego Raikkonena. Początek był zachęcający, ponieważ na pierwszym kółku Australijczyk był najszybszy w trzecim sektorze, jednakże ostatecznie wyruszy do wyścigu z szóstego pola za Verstappenem. Z kolei Vettel zdołał wywalczyć dopiero trzecie miejsce, natomiast Raikkonen czwarte. Pierwszy rząd padł łupem Mercedesa z Hamiltonem na czele, który podkręcił swoje tempo i zdobył pole position z czasem 1:16,173. Ze stratą zaledwie 0,040 sekundy kwalifikacje zakończył Valtteri Bottas.

Z siódmego pola ruszy do niedzielnych zmagań Kevin Magnussen, ósmego Fernando Alonso – dla którego było to pierwsze wejście do Q3 w tym sezonie – dziewiątego Carlos Sainz, natomiast dziesiątego Romain Grosjean.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.05.2018  GP Hiszpanii: najszybsze okrążenia
13.05.2018  Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Hiszpanii
13.05.2018  GP Hiszpanii: wynik wyścigu
12.05.2018  GP Hiszpanii: wynik kwalifikacji
12.05.2018  Hamilton najszybszy przed kwaliifkacjami
Tagi:
Grand Prix F1
Catalunya
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pietrek, 12.05.2018 16:11[!]
A miało być tak pięknie. :(
mich909090, 12.05.2018 16:16[!]
Koniec rumakowania! Przynajmniej na chwilę ;) Brawo Lewis. Jutro może się wszystko zdarzyć ale mam nadzieję na dobry start Mercedesów.
Falarek, 12.05.2018 16:24[!]
W sumie w ostatnich wyścigach PP nic nie dały Ferrari więc może jutro się poszczęści
Kamikadze2000, 12.05.2018 18:03[!]
Póki co los bardzo sprzyjał Hamiltonowi. Gdyby nie SC, miałby teraz trochę punktów straty do Vettela. Tutaj Merc wydaje się z przodu, a wygrana sesja kwalifikacyjna na tym torze dużo daje. Mam nadzieje, że tym razem szczęście dopisze Vettelowi, bo po szczęśliwej Australii stracił szanse na triumf nie ze swojej winy w Baku i Szanghaju. ;)
DBR, 12.05.2018 18:22[!]
up@
Nie zapominaj o Australii - tam Hamilton jechał w innej lidze i to jemu SC zepsuł wyścig na korzyść Vettela.Miejsce osiągnięte w Baku to poza SC jednak głównie efekt błędu Niemca.
mich909090, 12.05.2018 20:02[!]
@Kamikadze2000

W Australii Vettel zyskał 10 pkt , a Hamilton stracił 7 .Vettel nie miał tam tempa nawet na pokonanie Raikkonena.
Kamikadze2000, 12.05.2018 20:03[!]
@DBR - ale w Chinach został niemal wyeliminowany przez holenderskiego jeźdźca bez głowy. ;) W Baku nie miał wyjścia - inaczej straciłby tak czy siak pozycję. Szkoda, że tak się potoczyło - moim zdaniem Merc ma lepszy pakiet i gdy tylko ogarną sprawę to odjadą. To Ferrari bardziej korzysta na problemach "srebrnych", a nie odwrotnie. Zamiast wykorzystać ten moment, zamiast tego po powrocie do Europy mają straty. ;)
marios76, 12.05.2018 20:30[!]
@Kamikadze2000 W Baku to by spokojnie gonil Bottasa, majac za PLECAMI Hamiltona. Nawet gdyby Fin nie zlapal gumy, istniala realna szansa na zyskanie 3punktow nad rywalem do tytułu. Gdyby Bottas odpadl jak odpadl, zyskal by 7. Po swoim bledzie w ataku stracił, potem poniósł konsekwencje bledu- wyprzexzenie przez Pereza. Ja bym bral te 3pkt przewagi, chcial zyskac wiecej, ryzyko sie nie oplacilo. W zeszlym sezonie miales przyklad, gdy Hamilton byl przed Vettelem, puścił Maxa przodem. Czy mial tempo, czy go nie mial- na pewno wolal nie walczyc z szalencem i stracic :)
the flying finn, 12.05.2018 22:55[!]
@Kamikadze2000 Polać mu, dobrze gada! ;-)
Mam podobne odczucia, to niekoniecznie Ferrari ma najlepszy sprzęt, a Mercedes nie do końca rozumie sprzęt którym dysponuje. To się w końcu odmieni. I zobaczymy jaka będzie sytuacja im głębiej w las... Dla zawodów byłoby lepiej gdyby Lewis jutro nie wygrał. W tym roku mamy dobre wyścigi i sporo niespodzianek. I na to samo liczę jutro.
Czerwoni rzeczywiście powinni efektywniej wykorzystać problemy Srebrnych w 4 pierwszych GP, ale nie jest źle. Na te chwile zespoły są blisko. A zarówno Lewis jak i Vettel zdążyli mieć pecha. Zabawa trwa.
@marios76 To wszystko co piszesz o Baku się zgadza. Jednak... co kto lubi. Wg mnie, na szczęście, nie każdy z nich jest "profesorem" ani "kalkulatorem". Wielu mówiło "Vettel sie jak zwykle zagotował", ja jednak na ten temat złego słowa nie powiem. Nikogo nie rozwalił, konsekwencje jakieś poniósł, ale sam nie miauczał na ten temat i nie jęczał. Wiedział że musi zaatakować, spróbował i zaatakował. Bo być 2. to nie to samo co wygrać. To są wyścigi. Więcej powiem - niewiele brakowało, a by się udało. W Australii też zaryzykował. Inaczej, ale jednak...
p.s. życzę wszystkim emocjonującej niedzieli!
marios76, 12.05.2018 23:55[!]
@the flying finn Poza jdnym zdaniem sie zgadzam- "NIE musial" Po prostu chcial ;) Nie wyszlo- trudno, przynajmniej nie byl torpeda jak Verstappen :) Ja go nie krytykuje, ze sprobowal. Ale faktem jest, ze popelnil blad. Kosztowny.
the flying finn, 13.05.2018 08:37[!]
@marios76 Ano powinienem wyrazić się inaczej - chcąc wygrać, wiedział że musi zaatakować, najlepiej szybko, z zaskoczenia. Zrobił to. Wyszło jak wyszło. Jasne że sam manewr nie był bezbłędny, w końcu nie był ani 1. ani 2. Ale przyjął to dzielnie.
Jedno mogę dodać - nie jestem fanem tego gościa, ale w zestawieniu ze ściganiem w stylu - "chłopaki, co teraz? / chłopaki, co jeszcze możemy zrobić? / chłopaki, jaki jest plan? / "o co tutaj chodzi chłopaki, jak to się mogło stać?" to zachowanie akurat (w Baku) oceniam całkiem nieźle. Zobaczymy tylko czy w taki sposób można wygrać mistrzostwo z Lewisem. Czas pokaże.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca