F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel: Ciągłe zmiany w przepisach o aerodynamice są komiczne

Z opinią Niemca zgadzają się Lewis Hamilton oraz Kevin Magnussen.
Mateusz Szymkiewicz, 13 maja 2018, wyświetlenia: 1871<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uważa, że ciągłe zmiany w przepisach dotyczących aerodynamiki są komiczne.

Przed sezonem 2017 podjęto decyzję, by wyposażyć bolidy Formuły 1 w bardziej rozbudowane pakiety aerodynamiczne. Docelowo nowe przepisy miały sprawić, by konstrukcje osiągały lepsze czasy okrążeń o kilka sekund, natomiast sama seria odzyskała miano spektakularnej.

Mimo to efektem ubocznym większego docisku jest mniejsza liczba manewrów wyprzedzania i w tym celu już na 2019 rok przegłosowano kolejne modyfikacje w regulaminie. Przyszłoroczne bolidy będą posiadały m.in. prostsze przednie skrzydła czy większą klapę DRS. Zdaniem Sebastiana Vettela, brak zdecydowania w kierunku jakim powinna zmierzać Formuła 1 zaczyna być niepoważny.

„Uważam, że to trochę komiczne” – powiedział kierowca Ferrari. „W 2009 roku uznano «Zmniejszmy znaczenie aerodynamiki i zróbmy lepsze wyścigi». Mimo to uważam, że niewiele to zmieniło. Później powiedzieliśmy «Bolidy są zbyt wolne, poszerzmy je, zwiększmy aerodynamikę i uczyńmy je bardziej spektakularnymi». Teraz chcemy znowu je spowolnić. To jak krążenie po Ameryce i zmienianie kierunku jazdy sto razy”.

Z opinią Vettela zgadza się Lewis Hamilton, którego czas pole position w Barcelonie jest lepszy od zeszłorocznego o trzy sekundy. Jak przyznał Brytyjczyk, świadomość, że przyszłoroczne bolidy będą wolniejsze o półtorej sekundy jest frustrująca. „Chcemy naciskać do limitów. Jedną z najbardziej ekscytujących rzeczy w tym roku jest pobijanie rekordów. Technologia jaką dysponujemy jest niesamowita i do tego ją wykorzystujemy. Powinniśmy być co najmniej tak samo szybcy jak w tym roku lecz z lepszymi wyścigami” – stwierdził lider klasyfikacji.

Obaj kierowcy zostali od razu poinformowani, że zmiany w aerodynamice są podyktowane chęcią zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania, na co Vettel odparł: „Uważam, że powinniście nas zapytać co jest potrzebne do wyprzedzania. Nie mówię, iż wszystko wiemy, nie mamy pojęcia o projektowaniu bolidu, ale wiemy jakie są odczucia, jak prowadzić i jakie są ograniczenia przy wyprzedzaniu. Ale nikt nas tak naprawdę nie pytał”.

Podobnego zdania jest Kevin Magnussen, który o nowych przepisach dotyczących aerodynamiki dowiedział się tuż przed startem weekendu w Barcelonie. „Zmiana regulaminu na następny rok jest niepotrzebna. Wydaje się, że to jest coś, co może wpłynąć na poprawę, a nie przyniesie żadnego efektu. Zostanie wprowadzony nowy koncept przedniego skrzydła na dwa lata przed zupełnie innymi bolidami. Ostatnie trzy wyścigi były fantastyczne, więc dlaczego nie utrzymamy tego stanu [do 2021 roku], by przez te dwa-trzy lata zrobić to właściwie?” – oznajmił Duńczyk.

Max Verstappen uważa jednak, że wolniejsze bolidy nie będą miały dla niego żadnego znaczenia, jeżeli ich wpływ na jakość wyścigów będzie pozytywny. „Dla mnie to nie jest kwestia ustanawiania nowych rekordów w każdym miejscu. Lepiej mieć dobry wyścig będąc wolniejszym o sekundę lub półtorej, niż jechać za kimś cały czas”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.05.2018  Vettel: Nie mogliśmy uniknąć drugiego postoju
11.05.2018  Kierowcy Mercedesa nie wierzą w słabe tempo Ferrari
11.05.2018  Vettel umniejsza znaczenie lusterek na systemie Halo w Ferrari
07.05.2018  Vettel nie martwi się utratą prowadzenia w klasyfikacji generalnej
04.05.2018  Vettel: Rywalizacja z Raikkonenem wcale nie była jednostronna
Tagi:
Vettel S.
Hamilton L.
Magnussen K.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 13.05.2018 12:04[!]
To Hamilton najczęściej apeluje o zmiany jak za kimś utknie pamiętam jak po Meksyku wręcz wzywał do zmian bo się ścigać nie można.
Max realista rozumie że nie można zjeść ciastko i go dalej mieć.
W, 13.05.2018 12:24[!]
Dodatkowo te zmiany kosztują. Zero logiki.
bartoszcze, 13.05.2018 12:36[!]
Teraz ktoś powinien zrobić przegląd wypowiedzi kierowców z ostatniego roku na temat możliwości wyprzedzania.
marios76, 13.05.2018 21:58[!]
@bartoszcze Jakos dziś Vettelnie narzekal, ze nie moze wyprzedzic Hamiltona. Max natomiast zrobil wielblada przy VSC, przez co malo nie stracil podium. Tu sluchalbym Vettela i Hamiltona- po co ciagle zmiany, tak naprawdę loza kasa nic wiecej za soba nie pociagaja.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca