F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.05.2018

Red Bull: możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean: Uniknięcie innych kierowców było niemożliwe

"Gdybym zahamował, to [..] mógłbym zostać na środku toru i skończyłoby się tak samo".
Nataniel Piórkowski, 13 maja 2018, wyświetlenia: 3226<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean przyznał, że nie był w stanie uniknąć innych kierowców po tym, jak obrócił swój bolid tuż po starcie wyścigu o Grand Prix Hiszpanii.

Grosjean stracił kontrolę nad swoim Haasem VF-18 przejeżdżając trzeci zakręt. Francuz próbował wybronić się z uślizgu dodając gazu, ale został uderzony przez Nico Hulkenberga oraz Pierre'a Gasly'ego. W efekcie kolizji cała trójka kierowców musiała wycofać się z rywalizacji.

„Straciłem kontrolę nad tyłem bolidu. Tak długo jak tylko mogłem próbowałem się z tego wyratować, ale nic to nie dało. Gdybym zahamował bolid i tak mógłby sunąć po torze w ten sam sposób. Wolałem kontrolować przepustnicę i nie stanąć na drodze zbyt wielu innych kierowców. To także nie wyszło” – powiedział.

„Nie uważam, bym mógł postąpić inaczej. Domyślam się, że to normalny ludzki odruch. Spójrzcie na to, co zrobił Nico Rosberg po kontakcie z Sebastianem Vettelem w Malezji w 2016 roku, czy Michael Schumacher w Abu Zabi 2010. Szczerze mówiąc gdybym zahamował, to wydaje mi się, że mógłbym zostać na środku toru i skończyłoby się tak samo. Niestety gdy bolid zaczął jechać prosto sytuacja wokół mnie stała się bardzo trudna” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2018  Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako
23.05.2018  Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna
15.05.2018  Steiner broni postawy Grosjeana w sezonie 2018
13.05.2018  Grosjean został ukarany cofnięciem o 3 pozycje na starcie GP Monako
14.04.2018  Haas dementuje spekulacje o zainteresowaniu Alonso
Tagi:
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 13.05.2018 19:13[!]
Trzeba bylo leciec na pobocze, a nie w glupi sposob zniszczyc wyscig dwom kierowcom. Bez tego gazu bylby zwir a Hulkenberg i Gasly mogli by jechac wyscig. Haasa szkoda po prostu ze ma takiego partacza w skladzie.
Aeromis, 13.05.2018 19:19[!]
Cytat Wyprzedź Mnie :
Francuz próbował wybronić się z uślizgu dodając gazu, ale został uderzony przez Nico Hulkenberga oraz Pierre'a Gasly'ego.
Ha, ha, ha...
Marek0303, 13.05.2018 20:53[!]
Był poza torem. Dodał gazu bo chciał się wydostać z pułapki żwirowej i wjechał na tor. Było to bardzo niebezpieczne i nieodpowiedzialne. Powinien być odsunięty o jednego wyścigu.
gnt3c, 13.05.2018 21:03[!]
nawet ja bym to auto wyprowadzil ... dziecinny blad po grzyba dodal gazu po pierwszym uślizgu, ale to wszystko tylko i wylacznie jego wina, pojechal jak 5 letnie dziecko
hds.147, 13.05.2018 21:47[!]
I-dio-ta
Maciek znafca, 13.05.2018 23:11[!]
On nie wciskał gazu tylko hamulec...
Dziki, 13.05.2018 23:18[!]
Cytat gnt3c :
nawet ja bym to auto wyprowadzil ... dziecinny blad

no tak, to przecież oczywiste.
właściwie to dlaczego nie masz jeszcze majstra w F1?...

aha, rFactor się nie liczy.
mbwrobel, 14.05.2018 01:08[!]
"Wolałem kontrolować przepustnicę" - aha, to teraz już wiem jak wygląda w praktyce pełna kontrola nad pedałem przyspieszania. No cóż - po mistrzowsku wyprowadził bolid z poślizg, nie ma co gadać.
al_bundy_tm, 14.05.2018 03:01[!]
Cytat Grosjean :
Gdybym nie wystartował, to nikomu by się nic nie stało
Piękne zdjęcie btw - widać wyraźnie, że jednak Roman potrafi coś trzymać w łapkach pewnie :) Po godzinach trenuje trzymanie stołka czy co? :) A marzył o Ferrari... no nic, przynajmniej Leclerc się tam widać wybiera :) Prawie jak Francuz na pocieszenie... (skoro AS Monaco może być mistrzem Ligue 1) :D
dyfuzor666, 14.05.2018 07:23[!]
Gdzie ten solidny Grosjean z 2013 roku i połowicznie z 2012??
teambuktu, 14.05.2018 10:18[!]
Schumacher... Za wywoływanie nazwiska Schumachera nadaremno powinien dostać dodatkową karę.
jpslotus72, 14.05.2018 12:05[!]
Przeczytałem pierwszy komentarz @marios76
Cytat marios76 :
Trzeba bylo leciec na pobocze, a nie w glupi sposob zniszczyc wyscig dwom kierowcom. Bez tego gazu bylby zwir a Hulkenberg i Gasly mogli by jechac wyscig. Haasa szkoda po prostu ze ma takiego partacza w skladzie.

- i stwierdziłem, że nic już nie muszę dodawać, bo wszystko zostało powiedziane.
bartoszcze, 14.05.2018 14:16[!]
@teambuktu
Bo jest coś nie tak w przypominaniu, że Schumacher podobnie się obrócił na torze, a Liuzzi mu zaparkował nad kokpitem?
teambuktu, 14.05.2018 14:37[!]
@bartoszcze
jeżeli GRO chce udowodnić, że potrafi się zachować tak samo głupio jak Schumacher to nie. Tyle, że SCH oprócz huliganienia na torze (nie lubiłem go jak jeździł) coś jeszcze potrafił więc jego akcja miała pewnie minimalnie większe szanse na sukces.
dyfuzor666, 14.05.2018 15:33[!]
Cytat teambuktu :
jego akcja miała pewnie minimalnie większe szanse na sukces.


Serio??
https://youtu.be/MSnOECIXLnw
Schumacher prawie oberwał w głowę kołem samochodu Liuzziego.
teambuktu, 14.05.2018 15:50[!]
@dyfuzor666
napisałem, że tak samo głupio. z tym minimalnie to może niejasno się wyraziłem. chodziło mi bardziej o umiejętności i ew. powodzenie w sytuacji w jakiej był GRO.
w sytuacji z filmiku to MSC nie miał żadnej szansy na powodzenie bo LIU by w niego wjechał też gdyby MSC stał w miejscu.
ale tak po przemyśleniu sprawy to może rzeczywiście można porównywać Szumiego po jego powrocie z GRO. też odwalał nieraz niesamowite numery :)
al_bundy_tm, 14.05.2018 17:47[!]
Moim zdaniem Schumi dawał gazu przede wszystkim po to, aby Jego bolid jak najszybciej przestał jechać do tyłu, jak tylko zaczął jechać przed siebie to zahamował. Ale faktycznie to był też przypadek przy rozważaniu za i przeciw systemowi halo.

Podobnie Rosberg, dodawał tyle gazu ile było potrzeba, żeby zatrzymać bolid w miejscu i ruszył po wszystkim z powrotem na tor.

Grosjean faktycznie zrobił to nieumiejętnie, w przeciwieństwie do wymienionej dwójki jechał w poprzek toru. Przy MSC i ROS można było ich objechać z lewej lub prawej, wczoraj kierowcy próbowali nawet trawnikiem, a i tak oberwali.
macieiii, 14.05.2018 21:09[!]
@dyfuzor666 cieszy mnie, że z Magnussenem przegrywa, bo go lubię. Grosjean był o włos od wygranej i szkoda że tego nie dokonał, bo w F1 raczej już nic nie osiągnie.
Z drugiej strony Hulk nie pił szampana, gdzie nad Verstappenem zastanawiano się czy bąbelki będą odpowiednie. Chetnych jest wielu na czołowe miejsca. Liczę na Ricciardo w Mercu i Bottasa za Raikkonena, bo znając życie żaden Sainz w Ferrari w tym momencie nie jest najbardziej porządanym kierowcą. Leclerca jeszcze nie wezmą, o Giovinazzim chwilowo nawet nie warto wspominać.
Typowe, jak Vettel z Webberem kilka lat temu scenariusze mogą nam jeszcze się zmienić, bo pięć tytułów dla Vet bądź Ham to formalność. Hamilton to wielki kierowca, dużo lepszy od świetnego Vettela. Może mu strzeli do głowy jakieś zawieszenie na rok, lub zakończenie kariery na rzecz ciekawego zajęcia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca