F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA przeanalizuje pierwszy wypadek z udziałem systemem Halo

Po kolizji w F2 na bolidzie Tadasuke Makino był widoczny ślad opony na pałąku.
Mateusz Szymkiewicz, 14 maja 2018, wyświetlenia: 4111<< | lista | T- | T+ | >>
Dyrektor wyścigów – Charlie Whiting, zapowiedział analizę ze strony FIA pierwszego wypadku z udziałem systemu Halo.

Podczas niedzielnego sprintu Formuły 2 w Barcelonie doszło do kolizji między Nirei Fukuzumim a Tadasuke Makino. Po kontakcie bolid pierwszego z nich wzbił się w powietrze i uderzył tylnym lewym kołem w Dallarę prowadzoną przez Makino.

Kolizja ta była na tyle niebezpieczna, gdyż uderzenie kołem w bolid Fukuzumiego miało miejsce tuż przy jego głowie. Na zdjęciach opublikowanych po całym zdarzeniu można zauważyć, że na konstrukcji Japończyka widnieją wyraźne ślady gumy na wlocie powietrza oraz systemie Halo.

„Tak, przeprowadzimy dochodzenie” – powiedział Charlie Whiting z FIA. „Oceniając na podstawie zdjęć, bez systemu Halo konsekwencje mogły być poważne. Ale to tylko mój wstępny wniosek. Mimo to ślady zaczynają się na systemie Halo dokładnie w tym miejscu, gdzie przeciążenia podwajają się podczas testów. Nawet jeżeli jego życie nie było zagrożone, to jasne jest, że konsekwencje tego incydentu mogły być gorsze”.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piro, 14.05.2018 16:12[!]
Gdyby ktoś nie widział wypadku to https://youtu.be/PlSTcxFVWeY?t=1m44s
sneer, 14.05.2018 17:26[!]
Cóż, niewątpliwie halo zadziałało tym razem. Ale przestanie być takie fajne, jak ktoś głową w dół nie wyjdzie z bolidu o własnych siłach. Np. takiego, który będzie się palił.
al_bundy_tm, 14.05.2018 17:42[!]
Dzięki piro za link :)
Najgorsze są komentarze pod tweetem, sugerujące, że motorsport MUSI BYĆ niebezpieczny i ludzie jakby są rozczarowani, że nie było groźnych skutków tego wypadków lub śmierci i halo się zrobiło, że jeszcze może tweetować, a jakiś ziom Go spytał "Ile wziął kasy od FIA za tego tweeta".
Porażka są ludzie czasem, jak chcą krwi to niech idą polować na niedźwiedzie polarne w bokserkach :) a nie za kibicowanie się biorą...
krzysiek000, 14.05.2018 23:11[!]
No i proszę bardzo. Nawet jedno uratowane życie jest wystarczającym dowodem na to, że wprowadzenie HALO (czy jakiegokolwiek innego systemu ochrony głowy) było dobrym pomysłem.
dek, 14.05.2018 23:27[!]
@sneer Kiedy ostatni raz była taka sytuacja?
benethor, 14.05.2018 23:35[!]
@dek bolid, który się palił do góry kołami? dawno temu. Bolid, z którego nie byłoby szans wyjść "przez dach" z halo? Alonso, Australia 2016
Pro-Skill, 14.05.2018 23:48[!]
Długo nie musieliśmy czekać na sytuację gdzie halo pomogło. Szkoda, że nie ma nagrań z onboardów tych dwóch bolidów. Wtedy by było dokładnie widać jak halo zablokowało bolid, który wzbił się na bolid poniżej.

A co do pożarów bolidów to już dawno chyba nie było sytuacji gdzie bolid się zapalił po wypadku. Zbiorniki paliwa są chyba wystarczająco wytrzymałe by przetrwać wypadek. Nawet jeśli dojdzie do wycieku i pożaru to porządkowi są w pogotowiu a ubrania kierowców też wytrzymują ogień przez jakiś czas (i temperaurę).
WooQash, 15.05.2018 00:34[!]
@Pro-Skill Długo nie mięliśmy bolidu, który się zapalił po wypadku? Może owszem, ale mięliśmy trochę bolidów, które zapaliły się bez wypadku. Chociażby Renault Magnussena w Malezji 2016, gdzie nie można go było zgasić przez ładne kilkanaście minut. Trzeba było wypadku? Nie. Nigdy nie wiadomo co się stanie z bolidem po wypadku. To nie musi być zbiornik z paliwem, to może być inna nagrzana rzecz, która znajdzie się tam gdzie nie trzeba. Nie jestem przeciwnikiem Halo, w tej sytuacji zadziałało na plus, ale kiedyś w przyszłości może dojść do sytuacji, gdzie utrudni albo uniemożliwi to ewakuację. Każdy system ma swoje plusy i minusy, i nigdy nie wiadomo kiedy akurat stanie się ten minus.
dek, 15.05.2018 08:59[!]
@benethor No i co groziłoby Alonso gdyby pozostał w samochodzie kilkadziesiąt sekund dłużej czekając na pomoc porządkowych? Szukacie dziury w całym i podpieracie się bzdurnymi przykładami.
cwiek, 15.05.2018 10:00[!]
Cytat :
Trzeba było wypadku? Nie


Przecież bez wypadku bolid stoi na czterech kołach, wtedy kierowca nie ma problemu z wyjściem. W czym problem?
marios76, 15.05.2018 10:00[!]
Nie bylo w tym przypadku absolutnie zadnego zagrozenia (realnego) dla kierowcy.
Pamietajcie, ze FIA bedzie wyolbrzymiala problemy i sztucznie je rozdmuchiwala, byle to ustrojstwo bylo postrzegane jako absolutnie potrzebne...
Nawet gdyby bylo wcześniej, nie pomoglo by Massie- bo sprezyna czy inna rzecz (rzadkie sytuacje) i tak moze sie przez nie przedostać; a i Bianchi by nie skorzystal, bo go zabilo przeciążenie. Glupia ludzka decyzja. I oby nigdy nie, ale nastepny smiertelny wypadek wydarzy sie w F1 przez blad ludzki, a nie jakis system ktory zawiódł, lub go nie ma.
RY2N, 15.05.2018 10:53[!]
@marios76
Bianchiego zabiło przeciążenie powstałe na skutek uderzenia głową o fragment ramy podwozia dźwigu.
Nie ma pewności czy halo jest na tyle wytrzymałe, że by go uratowało, ale jakaś szansa jest, że bolid w tej sytuacji wcisnąłby się pod dźwig i droga wytracania prędkości by wzrosła z kilku do kilkudziesięciu centymetrów (a to już by wystarczyło żeby z tego wyszedł).
marios76, 15.05.2018 15:17[!]
@RY2N Bolid Bianchiego po uderzeniu w dźwig- bardziej jego balast/korpus niz ramę (sic!)
Gdyby po uderzeniu w halo sie zatrzymał, przeciazenie bylo by jeszcze większe... :/
Wydaje mi sie, ze jego glowa byla cala- bez zmiazdzenia i pekniec czaszki... Innych obrazen niz wstrzas aksonalny nie miał. Trzeba by sprawdzić czy to od przeciazenia bocznego, czy ogolnie od opoznienia czolowego bolidu wytracajacego duza prędkość o wiele, na krotkiej drodze, o dźwig.
RY2N, 15.05.2018 15:44[!]
Cytat marios76 :
Gdyby po uderzeniu w halo sie zatrzymał, przeciazenie bylo by jeszcze większe...

właśnie nie wiem jak się zachowa halo w takiej sytuacji - albo się rozleci w drobny mak niewiele wpływając na zmniejszenie przeciążenia, albo jesli wytrzyma - spowoduje dzięki temu, że jest mocno pochylone niewielkie uniesienie dźwigu w granicach ruchu jego zawieszenia i pozwoli bolidowi wjechać pod spód (zawieszenie bolidu też się oczywiście ugnie) i tym samym pozowoli wytracić prędkość na długości kilkudziesięciu cm (co już może zdecydować o przeżyciu kierowcy).
marios76, 17.05.2018 21:13[!]
@RY2N Zmartwie Cie- przy 100km/h i wyhamowaniu na kilkudziesieciu centymetrach wystepuje takie przeciążenie, ze ludzki organizm zwyczajnie tego nie wytrzymuje. Mysle, ze sytuacja ktora opisujesz- nastapila: bolid wbijajac sie czesciowo pod dzwig podbil go i na dosc krotkiej drodze sporo wyhamowal- to przeciążenie jak znamy historie, zabilo Julesa. Dalsze wyhamowanie nie bylo tak gwaltowne. Hipotetycznie wlasnie na kilkudziesięciu centymetrach, moze metrze, Bianchi wyhamowal np. z okolo 150km/h do kilkudziesięciu km/h po czym reszte na dluzszym juz odcinku. Naprawde nie widze /nie widzialem uderzenia głową w dźwig, nie wiem tez o obrazeniach kregoslupa szyjnego, sklepienia czy podstawy czaszki. Nie byl tez zgnieciony kask. Halo moglo by albo odbic bolid, oczywiscie nieco, albo wlasnie bardziej zatrzymać, co bylo by niekorzystne. Ogladnij jeszcze dostepne filmy z tego wypadku, moze na lepszym obrazie i w zwolnionym tempie-bo w najblizszym czasie moge tylko w tel. a to za małe.

@RY2N W trakcie uderzenia przeciazenie wyniosło... 254G to mowi samo za siebie.Chyba nie znam przypadku, by ktos takke cos przeżył.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca