F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Stroll i Sainz otrzymali punkty karne

Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA

GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu

GP USA: wyniki wyścigu

Verstappen wystartuje do GP Stanów Zjednoczonych z osiemnastego pola

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Szef Nissana potwierdza zaawansowane rozmowy Albona z Toro Rosso

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Force India chce zmienić nazwę przed końcem 2018 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle

FIA chce ocenić, czy możliwe jest poprawienie widoczności bolidu w deszczowych warunkach.
Nataniel Piórkowski, 15 maja 2018, wyświetlenia: 3351<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes testuje nowe czerwone światełka umiejscowione na powierzchniach bocznych tylnego skrzydła.

Czerwone światełka zostały zamontowane w bolidzie Lewisa Hamiltona na prośbę FIA. Organ zarządzający chce ocenić, czy możliwa jest poprawa widoczności bolidu w deszczowych warunkach. Słoneczna pogoda panująca w Barcelonie sprawia jednak, że w trakcie jazd można jedynie ocenić działanie rozwiązania.

Chociaż minął termin wprowadzania zmian w przepisach technicznych na sezon 2019, zespoły wciąż mogą zdecydować się na ich zmodyfikowanie po osiągnięciu jednomyślności. FIA przysługuje także prawo do wymuszenia zmian w regulaminie powołując się na względy bezpieczeństwa – doszło do tego w przypadku halo, którego obowiązek stosowania od bieżącego sezonu potwierdzono dopiero w lipcu ubiegłego roku.

Testowane przez Mercedesa światełka nie są nowością w sportach motorowych – z podobnego systemu korzystają od kilku lat prototypy startujące w WEC. Uważa się jednak, że jest to pierwsza próba umieszczenia tego typu rozwiązania w bolidzie jednomiejscowym.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2018  Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault
18.10.2018  Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1
21.09.2018  Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon
01.08.2018  Russell na czele tabeli drugiego dnia testów na Hungaroringu
31.07.2018  Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie
Tagi:
Testy
FIA
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 15.05.2018 14:50[!]
Fajny patent, ale jeśli zostanie wprowadzony na stałe, to mam nadzieję, że te światła będą używane wyłącznie w warunkach deszczowych, a nie jako uzupełnienie do tylnej lampki, która spełnia również inne funkcje, niż tylko ostrzegawczą w deszczu...
marios76, 15.05.2018 15:03[!]
@rno2 Juz myślałem, ze Mercedes testuje tk dla Williamsa, zeby pokazywali z ktorej strony ich dublowac! ;)
Pro-Skill, 15.05.2018 16:27[!]
W porównaniu do dolnego światełka świecą marnie. Dojdzie jeszcze sprej z opon podczas jazdy po mokrym i pewnie będzie jeszcze gorzej widoczne niż na zdjęciu powyżej. Ale ze względów bezpieczeństwa i tak pewnie to wprowadza.
WooQash, 15.05.2018 16:44[!]
Szczerze? Jakoś mi się nie wydaje aby te światełka na skrzydle były bardziej widoczne w deszczu.

1. Porównując te światełka do klasycznego widać różnicę w wielkości. W środkowym świetle jest 15 dużych "diod" (jeśli można tak to uznać chyba), które dają spore światło, a te diody w tych po bokach są maciupkie i skupione tylko w linii, a nie w prostokącie, więc siłą rzeczy będą dawały mniejsze światło niż to duże.

2. Nie wiem czy w ogóle one będą widoczne kiedy z kół będą płynęły strugi wody. O ile z tyłu ma to szansę bytu, to te po bokach są na wysokości tylnych kół, a kiedy popłynie z nich woda to i tak nie będzie ich widać, a mając na uwadze punkt 1 to już w ogóle. W WEC jest trochę inaczej, bo koła są zabudowane i te strugi wody nie są wyrzucany tak do góry jak w F1.

Może i to ładnie wygląda, ale w mojej ocenie nie zda egzaminu wcale.
Pro-Skill, 15.05.2018 17:04[!]
@WooQash Mam dokładnie takie same odczucia. Już lepiej by działały gdyby przyczepili je pod dolnym skrzydłem w jednej długiej linii.
exxxile, 15.05.2018 17:48[!]
Na pewno w niczym nie zaszkodzą.
slipstream, 15.05.2018 17:48[!]
Akurat nie ma co sobie wyobrażać bo wszystko dobrze widać na zdjęciach czy to LeMans w deszczu gdzie się stosuje podobne rozwiązanie, czy na zdjęciach F1 żeby zobaczyć jak dokładnie rozchodzi się pióropusz wody (podpowiem że najbardziej to by zasłonił tę długą poziomą listwę pod skrzydłem). Więc sorry panowie, ale tworzycie jakieś kompletne banialuki "bo mnie się wydaje" zamiast zweryfikować to na bogatym w sumie materiale zdjęciowym z wielu lat.
oxiplegatz, 15.05.2018 18:58[!]
Ten patent może trochę poprawić widoczność w silnym deszczu: https://a.sidepod...px-1miouvqn77lg0.jpg
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca