F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Markiełow: Odrzuciłbym propozycję startów dla Toro Rosso

21.05.2018

Michael Latifi został nowym udziałowcem McLaren Group

Wolff martwi się o formę Mercedesa w Grand Prix Monako

Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa

Boullier dementuje plotki o swoim możliwym odejściu z McLarena

Liberty zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Berlinie

Renault może wkrótce skupić się na przygotowaniach do sezonu 2019

19.05.2018

Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso

18.05.2018

Alonso: Wciąż brakuje nam prędkości na prostych

Kiepska pogoda uniemożliwi Silverstone goszczenie tysięcznego wyścigu F1

Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019

Key: Relacje Toro Rosso z Hondą są wzorowe

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mercedes testuje czerwone światełka umieszczone na tylnym skrzydle

FIA chce ocenić, czy możliwe jest poprawienie widoczności bolidu w deszczowych warunkach.
Nataniel Piórkowski, 15 maja 2018, wyświetlenia: 3020<< | lista | T- | T+ | >>
Mercedes testuje nowe czerwone światełka umiejscowione na powierzchniach bocznych tylnego skrzydła.

Czerwone światełka zostały zamontowane w bolidzie Lewisa Hamiltona na prośbę FIA. Organ zarządzający chce ocenić, czy możliwa jest poprawa widoczności bolidu w deszczowych warunkach. Słoneczna pogoda panująca w Barcelonie sprawia jednak, że w trakcie jazd można jedynie ocenić działanie rozwiązania.

Chociaż minął termin wprowadzania zmian w przepisach technicznych na sezon 2019, zespoły wciąż mogą zdecydować się na ich zmodyfikowanie po osiągnięciu jednomyślności. FIA przysługuje także prawo do wymuszenia zmian w regulaminie powołując się na względy bezpieczeństwa – doszło do tego w przypadku halo, którego obowiązek stosowania od bieżącego sezonu potwierdzono dopiero w lipcu ubiegłego roku.

Testowane przez Mercedesa światełka nie są nowością w sportach motorowych – z podobnego systemu korzystają od kilku lat prototypy startujące w WEC. Uważa się jednak, że jest to pierwsza próba umieszczenia tego typu rozwiązania w bolidzie jednomiejscowym.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.05.2018  Bottas uzyskał najlepszy czas drugiego dnia testów w Katalonii
15.05.2018  Verstappen najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie
14.05.2018  Red Bull i Ferrari potwierdzili kierowców na testy w Barcelonie
03.05.2018  McLaren ogłosił program jazd swych kierowców na testach w Barcelonie
01.05.2018  Force India potwierdziło skład na testy w Barcelonie
Tagi:
Testy
FIA
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 15.05.2018 14:50[!]
Fajny patent, ale jeśli zostanie wprowadzony na stałe, to mam nadzieję, że te światła będą używane wyłącznie w warunkach deszczowych, a nie jako uzupełnienie do tylnej lampki, która spełnia również inne funkcje, niż tylko ostrzegawczą w deszczu...
marios76, 15.05.2018 15:03[!]
@rno2 Juz myślałem, ze Mercedes testuje tk dla Williamsa, zeby pokazywali z ktorej strony ich dublowac! ;)
Pro-Skill, 15.05.2018 16:27[!]
W porównaniu do dolnego światełka świecą marnie. Dojdzie jeszcze sprej z opon podczas jazdy po mokrym i pewnie będzie jeszcze gorzej widoczne niż na zdjęciu powyżej. Ale ze względów bezpieczeństwa i tak pewnie to wprowadza.
WooQash, 15.05.2018 16:44[!]
Szczerze? Jakoś mi się nie wydaje aby te światełka na skrzydle były bardziej widoczne w deszczu.

1. Porównując te światełka do klasycznego widać różnicę w wielkości. W środkowym świetle jest 15 dużych "diod" (jeśli można tak to uznać chyba), które dają spore światło, a te diody w tych po bokach są maciupkie i skupione tylko w linii, a nie w prostokącie, więc siłą rzeczy będą dawały mniejsze światło niż to duże.

2. Nie wiem czy w ogóle one będą widoczne kiedy z kół będą płynęły strugi wody. O ile z tyłu ma to szansę bytu, to te po bokach są na wysokości tylnych kół, a kiedy popłynie z nich woda to i tak nie będzie ich widać, a mając na uwadze punkt 1 to już w ogóle. W WEC jest trochę inaczej, bo koła są zabudowane i te strugi wody nie są wyrzucany tak do góry jak w F1.

Może i to ładnie wygląda, ale w mojej ocenie nie zda egzaminu wcale.
Pro-Skill, 15.05.2018 17:04[!]
@WooQash Mam dokładnie takie same odczucia. Już lepiej by działały gdyby przyczepili je pod dolnym skrzydłem w jednej długiej linii.
exxxile, 15.05.2018 17:48[!]
Na pewno w niczym nie zaszkodzą.
slipstream, 15.05.2018 17:48[!]
Akurat nie ma co sobie wyobrażać bo wszystko dobrze widać na zdjęciach czy to LeMans w deszczu gdzie się stosuje podobne rozwiązanie, czy na zdjęciach F1 żeby zobaczyć jak dokładnie rozchodzi się pióropusz wody (podpowiem że najbardziej to by zasłonił tę długą poziomą listwę pod skrzydłem). Więc sorry panowie, ale tworzycie jakieś kompletne banialuki "bo mnie się wydaje" zamiast zweryfikować to na bogatym w sumie materiale zdjęciowym z wielu lat.
oxiplegatz, 15.05.2018 18:58[!]
Ten patent może trochę poprawić widoczność w silnym deszczu: https://a.sidepod...px-1miouvqn77lg0.jpg
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca