F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Wszyscy producenci zgodzili się porzucić MGU-H od sezonu 2021

Potwierdził tę informację szef Mercedesa - Toto Wolff.
Mateusz Szymkiewicz, 27 maja 2018, wyświetlenia: 4580<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Mercedesa – Toto Wolff, potwierdził, że wszyscy producenci obecnie zaangażowani w starty w Formule 1 zgodzili się zrezygnować z korzystania z MGU-H od sezonu 2021.

Właściciel serii, Liberty Media, przygotował projekt zmian na kolejne lata i jeden z postulatów zakłada wprowadzenie nowej formuły silnikowej. Według przedstawionej propozycji, nowe układy napędowe będą pozbawione generatora energii cieplnej, natomiast sześciocylindrowy silnik spalinowy będzie odgrywał większą rolę.

Początkowo idea porzucenia MGU-H spotkała się z dużym sprzeciwem głównie Ferrari oraz Mercedesa, lecz jak się okazuje, podczas piątkowego spotkania przedstawicieli zespołów z Liberty Media oraz FIA, udało się dojść do porozumienia w kwestii nowych silników.

„Zrezygnowaliśmy z kilku naszych postulatów” – powiedział Toto Wolff, szef Mercedesa. „Zaakceptowaliśmy stratę MGU-H. Uważamy, że rezygnacja z tej technologii jest krokiem wstecz. Mimo to pod względem osiągnięcia kompromisu dla lepszego spektaklu, odejście MGU-H będzie oznaczać, że obroty silnika wzrosną, limit przepływu paliwa zostanie zdjęty, natomiast dźwięk stanie się głośniejszy. To nie jest najbardziej zrozumiały komunikat jaki wysyłamy, aczkolwiek rozumiemy go pod względem spektaklu. To coś co należy rozważyć i zaakceptować”.

Wolff dodał, że mocno sprzeciwiał się zdjęciu wszelkich ograniczeń przepływu paliwa w silniku spalinowym. „Był pewien moment podczas spotkania Grupy Strategicznej – podczas którego musiałbym skorzystać z pomocy psychologa – kiedy rozmawialiśmy o porzuceniu ograniczeń przepływu. Uważam, iż nie możemy zamykać oczu na to co dzieje się na świecie. Systemy hybrydowe pojawiają się w samochodach drogowych i w mojej opinii powinny być w Formule 1”.

„Mimo to musimy zrozumieć czym jest zainteresowany kibic. Potrzebuje on wiadomości na temat technologii i Formuła 1 nie może się bez tego obyć, lecz musi to być na takim poziomie, by widowisko mogło szokować twoje doznania. Dźwięk silnika może być czymś, co jesteśmy w stanie poprawić. Przy większości tematów doszliśmy do porozumienia. Miała miejsce dyskusja na temat ograniczeń na hamowniach. Nie chcemy dalej ze sobą rywalizować poprzez rozbudowę infrastruktury. Kluczową kwestią do rozwiązania są coraz większe wydatki na rozwój i musimy uniknąć podwójnych kosztów w kolejnych latach, kiedy to będziemy rozwijać obecny silnik i szykować następny”.

W ciągu najbliższych dwóch miesięcy FIA ma przygotować szczegółowe ustalenia na temat jednostek napędowych od sezonu 2021.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zomo, 27.05.2018 10:00[!]
Bardzo dobry pomysl z tym psychologiem panie Toto - warto sprobowac !!
Zwlaszcza kiedy ma Pan watpliwosci w temacie tego czym byla i jest Formula 1.
Wyscigi samochodow elektrycznych juz sa, to osobna seria i nazywa sie Formula E. Zero przeplywu, zero halasu. Cos dla Mercedesa. Polacem przejscie do tamtej serii jak nie stac was na rozwijanie dwoch silnikow na raz.
Bez tego elektronicznego dziadostwa z MGU-H Formula 1 ma szanse wrocic tam gdzie jej korzenie - do dynamicznego scigania i walki na torze. Wreszcie.
Yurek, 27.05.2018 10:09[!]
Cytat :
Wszyscy producenci zgodzili się

Niemożliwe.
ENDR, 27.05.2018 11:02[!]
@Zomo A w jaki sposób "elektryczne dziadostwo" ograniczało możliwość "dynamicznego ścigania" i "walki na torze"?
Czasy MOCNEGO oszczędzania paliwa minęły z sezonem 2014 a oszczędzać paliwo w ogóle każdy team będzie i tak przy każdej możliwej okazji. Z kolei te obecne silniki nie byłyby tak potężne bez "elektrycznego dziadostwa", więc i bolidy byłyby wolniejsze.
gnodeb, 27.05.2018 12:10[!]
No i fajnie. F1 powinna być dla nas kibiców sferą marzeń, szczytem inżynierii, a nie trendem w postaci kościstego chłystka w rurkach. W salonach jest pełno samochodów które zawstydzają agregaty F1 każdym dodaniem gazu.
Nie możemy zamykać oczu na to co się dzieje na świecie :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca