F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

12.06.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Francji

Marko: Incydent z Kanady nie ma wpływu na przyszłość Hartleya

Zespoły F1 otrzymują nową wersję przepisów aero na sezon 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Nielsen: Formuła 1 potrzebuje fundamentalnych zmian

FOM bierze pod uwagę takie opcje jak skrócenie wyścigów czy ograniczenie treningów.
Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2018, wyświetlenia: 1879<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 potrzebuje fundamentalnych zmian w formacie weekendów Grand Prix – uważa dyrektor sportowy Formula One Management, Steve Nielsen.

Nielsen pracował w przeszłości między innymi dla Renault, Toro Rosso i Williamsa. Przed kilkoma miesiącami Brytyjczyk dołączył do grupy ekspertów Rossa Brawna, która opracowuje reformę przepisów F1, jaka od 2021 roku ma diametralnie zmienić wizerunek oraz zasady funkcjonowania sportu.

„Wszyscy, także nasi fani, zadajemy sobie pewne fundamentalne pytania. Dotyczą one tego, jak powinien wyglądać wyścigowy weekend: jak wiele czasu powinno być przeznaczane na treningi, ile powinniśmy rozgrywać wyścigów, czy w trakcie Grand Prix powinien odbywać się jeden wyścig, jak powinny wyglądać kwalifikacje? Mamy nasze własne pomysły, ale chcemy zebrać opinie – wiele opinii”.

Nielsen uważa, że Formuła 1 musi wprowadzić odważne zmiany. „Wyniki oglądalności spadają. Doszło do drobnej poprawy, ale Formuła 1 musi się zmienić, by zainteresować szerszą publiczność. Jest wiele osób, które mają mniej niż 30 lat, a które w niewielkim stopniu interesują się Formułą 1”.

„Trzeba zachować kluczowe wartości sportu, ale jednocześnie uczynić go bardziej przystępnym dla młodszych widzów. Jeśli zaniedbamy tę kwestię to sport znajdzie się w tarapatach. To trudna droga, ale musimy nią kroczyć. Może oznacza to krótsze wyścigi, nieco mniej treningów, więcej nieprzewidywalnych sytuacji. Ludzie angażują się w ten sport na różne sposoby i może niekoniecznie chcą poświęcać na to sobotnie lub niedzielne popołudnia. Musimy brać pod uwagę każdy pomysł” – zapewnił.

„Wkładamy w Formułę 1 wiele czasu i wysiłków, a one w ogóle nie przyczyniają się do tworzenia lepszego widowiska. Nikt nie widzi pracy, jaką wykonują zespoły w piątek do północy. Zespoły tak robią, bo pozwalają na to przepisy. Gdyby te osiem godzin nagle ograniczono do dwóch, to zespoły sprawnie dostosowałyby procedury do nowych wymagań. Kolejny obszar to technologia. Bolid Formuły 1 wyposażony jest w różnego typu przednie i tylne skrzydła, ale widz śledzący niedzielny wyścig nie zdaje sobie z tego sprawy. Nie ma to wpływu na show” – tłumaczył Nielsen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.06.2018  Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych
13.06.2018  Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?
13.06.2018  Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli
05.06.2018  Wolff: Formuła 1 jest podstawowym biznesem dla Mercedesa
01.06.2018  Pirelli otwarte na wprowadzenie do F1 18-calowych felg
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
teambuktu, 06.06.2018 12:33[!]
jprdl, co on bełkocze. trudno się nawet do tego odnieść bo w każdym punkcie to jest jakaś masakra.

"Jest wiele osób, które mają mniej niż 30 lat, a które w niewielkim stopniu interesują się Formułą 1”
- no, jest też wiele osób powyżej 60, które się nie interesują. Są osoby poniżej 30, które mają gdzieś jakikolwiek sport w TV.

"Może oznacza to krótsze wyścigi, nieco mniej treningów, więcej nieprzewidywalnych sytuacji"
- krótszy wyścig to jest uderzenie w "wartość sportu" o której też coś mędzi. mniej treningów? who gives a sh...?. nieprzewidywalne sytuacje - wróćmy może do pomysłu Berniego ze zraszaniem torów.

"Nikt nie widzi pracy, jaką wykonują zespoły w piątek do północy."
- WTF? nikt nie widzi też pracy ludzi w fabryce ale jaki to ma związek z atrakcyjnością zawodów?

"uczynić go bardziej przystępnym dla młodszych widzów"
- a nie przychodzi mu do głowy, że pewna elitarność i skomplikowanie to jest coś co właśnie fani lubią i co ich przyciąga do F1. Czy wszystko musi być dla debili?

Mógłbym tak jeszcze długo ale mam nadzieję, że jak dołączył parę miesięcy temu to za parę miesięcy już go nie będzie bo ewidentnie ma jakiś uraz i musiał go kiedyś bolid skrzydłem w głowę pacnąć.

dobra oooostatni...
"Bolid Formuły 1 wyposażony jest w różnego typu przednie i tylne skrzydła, ale widz śledzący niedzielny wyścig nie zdaje sobie z tego sprawy."
- racja, dopóki jak pana Nielsena nie walnie skrzydło w głowę.

teraz już serio osstatni.
"Ludzie angażują się w ten sport na różne sposoby i może niekoniecznie chcą poświęcać na to sobotnie lub niedzielne popołudnia. Musimy brać pod uwagę każdy pomysł”
- ja mam pomysł. jak musicie to bierzcie pod uwagę. 2 wyścigi 45 minutowe z 15 minutową przerwą w środę wieczorem.
seb5, 06.06.2018 12:46[!]
Co to za bełkot? W ogóle niedługo wyścig będzie wyglądał tak że będzie jeden godzinny wyścig. Losowanie pól w niedzielę rano i ktoś będzie stał i strzelał do bolidów na chybił trafił . Będzie ,,atrakcyjnie" . Mało ludzi, obniżcie ceny. Jak czytam komentarze to mało kto chce drugich wyścigów. Mecz piłki trwa 90' a dzieje się w nim coś ciekawego około 5-7 minut. I nikt nie chce skracać meczów czy coś. Dla mnie te zmiany Liberty to są cały czas tam gdzie ich nie powinno być.
WrobelGP, 06.06.2018 12:49[!]
@teambuktu Pozamiatałeś. Ja chyba nie mam nic do dodania :D

Mr Nielsen, go home, you're drunk.
the flying finn, 06.06.2018 12:54[!]
zaczynam się bać...
marvin, 06.06.2018 13:06[!]
Kolejny dyrektor sportowy, który jest oderwany od rzeczywistości (tego sportu). Aż dziw bierze, że inżynier.
rno2, 06.06.2018 13:17[!]
Skoro godzina (z przerwami) w sobotę i 1,5 godziny w niedzielę to dla przeciętnego widza F1 przed tv za dużo, to ja już nie wiem...
Szkoda, że LM chce robić rewolucje pod kątem nowych ,,fanów", kosztem aktualnych kibiców.
dulk, 06.06.2018 13:46[!]
jak F1 chce mieć oglądalność w US lub Chinach to potrzebuje kierowcy z tego kraju
i tylko tyle
może LM powinno wprowadzić limit 1 kierowca z danego kraju :)
zwiększenie oglądalnośći prawie pewne
Fate, 06.06.2018 14:19[!]
To sie skonczy bardzo zle...
jpslotus72, 06.06.2018 14:55[!]
Wypowiedź pana Nielsena napawa mnie pesymizmem - optymizm budzi natomiast zdrowa reakcja w komentarzach. Rzecz w tym, aby panowie Nielsenowie naprawdę usłyszeli i wzięli pod uwagę opinie fanów, o których zdanie i zainteresowanie ponoć zabiegają...
maciejas512, 06.06.2018 15:41[!]
Jeśli grał ktoś w gladiatusa to wie o czym mówię. Zmiany zrobione na siłe, żeby tylko coś unowocześnić może i ładnie brzmi i ładnie wygląda na papierze, ale dla gracza, w tym wypadku widza z reguły to duży szok w negatywnym znaczeniu. Zmiany powinno robić się powoli i przemyślanie. A tu mam wrażenie, że jak wiatr za wieje tak chcą zmiany robić.
Był suchy wyścig - Może zróbmy zraszacze
Było mało wyprzedzeń w Australii - Może poszerzmy tor
Zbyt rozbudowana aerodynamika - Może ją zmieńmy
Do wszystkiego chcą się przyczepić. A ja uważam że nienależy zmieniać DNA tego sportu i rzeczy fundamentalnych.

Nie wiem jak was, ale mnie najbardziej zdenerwowała zmiana logo F1? What logic???
teambuktu, 06.06.2018 15:54[!]
@maciejas512
ja akurat mam gdzieś logo. ale gadanie o długości wyścigu działa na mnie jak płachta na byka.
ja to widzę tak, że kombinują jak zdobyć nowych fanów nie myśląc dlaczego aktualni fani są fanami. i trochę kombinują jak polscy operatorzy komórkowi - byle zdobyć nowego klienta bo starego to już mamy więc mamy go gdzieś.
maciejas512, 06.06.2018 15:59[!]
Moim zdaniem nie powinno ruszać się obecnego formatu GP. No jeśli chcieli by dodać dodatkowy wyścig to mogli by dać Sprint po kwalifikacjach który liczyłby się do osobnej klasyfikacji. Ale to tyle.

Jeśli chodzi o kształt bolidów. Tyle czasu czekaliśmy na to, aż wyglądają one pięknie, pomijając halo to oni chcą znowu coś kombinować.

Ja mam jedno życzenie. Żeby wszystko pozostało jak jest, ale było więcej rywalizacji, tzn. żeby więcej kierowców miało szanse na zwycięstwo. I to by wystarczyło.
seb5, 06.06.2018 16:49[!]
@teambuktu
Widzę kolega myśli podobnie do mnie. Jak ktoś nie chce to 40 minutowego wyścigu nie obejrzy. A 1,5h wyścig raz na 2 tygodnie to jak ktoś kocha ten sport to i tak uważa że to mało. W ogóle oni to są jakimś hipokrytami . Mówić że wyścigi są za długie i pisać o dwóch wyścigach w jeden weekend. Myślę że prędzej każdy jest w stanie wygospodarować w niedzięlę te 1,5h niż dwa razy po 1h w sobotę i niedzielę.
oxiplegatz, 07.06.2018 02:14[!]
Jeśli zaczną wszystko zmieniać, to skończy się tym, że stracą starych fanów F1, a nowych i tak nie zyskają.
marios76, 08.06.2018 11:48[!]
@teambuktu- podpisuje się :)
Co do tych zmian, to moze wreszcie do k...y nedzy przestańcie! Przyzwyczaimy sie do Formuły 1 jaka jest i bedziemy sie nia interesowac lub nie. Czy te debile mysla, ze ze wzgledu na powiekszenie bramek czy boiska bedzie więcej ludzi na stadionach? Czy zmiana srednicy pilki do kosza spowoduje wzrost zainteresowania NBA, Czy zmiana wysokosci kroku w kombinezonie skoczka narciarskiego i materialu z ktorego jest wykonany wplywa na ilosc kibiców? Tak ciezko zrozumiec, ze zmiany wprowadzaja haos, a ogladalnosc w wielu sportach spada, bo młodzież ma wiele rzeczy w "glebokim powazaniu" i nie pomoze wchodzenie jej w to powazanie. A duza czesc ludzi po prostu goni, za czasem, za pieniedzmi, za terminami. Najgorszy Panie Nielsen i cala spolko wplywowych na fakty, jest BRAK stabilizacji! Ludzie nie sa w sganie pojac skomplikowanych zasad i przepisow i doslownie wstaja od telewizora! I takiego juz na wyscig nie zaciagniesz wolami! Zrozumiano? Niestety nie rozumiecie. W imie kasy na i tak tlustych kontach sami zabijacie sport ktory ma zarowno historię, jak i przyszłość... pora to zauważyć.

@seb5 Oczywiscie! Z trudem ogladam na zywo PP, treningi to juz w ogole, a mysle, ze gdyby nie GPM faktycznie sledzilbym tylko wyscigi. Wprowadzenie kilku nie ma sensu. Statystyki sa zachwiane od dawna. Moze pozyskaja jakiegos mlodego kibica, ktory da sie nabrac na widowisko, ale straca takiego, ktory F1 sledzi drugi wiek (a co!?) ;) i badz co badz za to placi. Jeden mlody w mojej rodzinie sie tym cyrkiem zainteresowal. Moze dwa sezony. Koniec.
Oni chyba chca takiej amerykanskiej dramaturgii, ze w meczu pilki noznej prowadzisz 4:0 w 90 minucie i go przegrywasz! Ja tego nie kupię :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca