F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Villeneuve: Lauda nie powinien porównywać mego ojca do Maksa Verstappena

Ekipa Alonso z prowizorycznym pole position do wyścigu Le Mans

13.06.2018

Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?

Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu

Perez: Problemy z wyprzedzaniem wynikają z Halo oraz opon Pirelli

McLaren otwarty na wypożyczenie Norrisa do innego zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen z najlepszym czasem w trzecim treningu

Minimalne różnice w czołówce zwiastują emocjonujące kwalifikacje do GP Kanady.
Nataniel Piórkowski, 9 czerwca 2018, wyświetlenia: 3999<< | lista | T- | T+ | >>

Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia podczas finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem Formuły 1 na torze Gillese'a Villeneuve'a w Montrealu.

Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył Kimi Raikkonen – Fin uzyskał czas 1:12,931s na hipermiękkiej mieszance. Daniel Ricciardo rozpoczął realizację programu red Bulla od przejazdów na ultramiękkich oponach i wykręcił rezultat o 1,7s gorszy od mistrza świata z 2007 roku. Na drugim miejscu plasował się drugi z kierowców Ferrari – Sebastian Vettel, którego strata do lidera zamykała się w dwóch dziesiętnych częściach sekundy.

Podczas gdy kibice oczekiwali pojawienia się na torze reprezentantów Mercedesa, Raikkonen podiósł poprzeczkę do poziomu 1:12,359s. Mniej więcej kwadrans po zapaleniu się zielonych świateł na wyjeździe z alei serwisowej Stoffel Vandoorne wyjechał poza tor w trzecim zakręcie. Po kilku próbach Belgowi udało się zawrócić bolid w strefie wyjazdowej i powrócić do jazdy tuż za Fernando Alonso. W tym samym czasie na szybkim kółku znajdował się Vettel. Po ustanowieniu rekordu w pierwszym sektorze Niemiec wpadł na metę z wynikiem 1:12,235s i został nowym liderem klasyfikacji FP3.

Na tor wyjechali w końcu Lewis Hamilton i Valtteri Bottas – obaj wyposażeni w ultramiękkie ogumienie. Po pierwszych próbach reprezentanci Srebrnych Strzał plasowali się na odpowiednio czwartym i piątym miejscu. Trzeci był w tym momencie Daniel Ricciardo z Red Bulla, który także ustanowił swój najlepszy rezultat na "fioletowych" Pirelli PZero.

Na torze przez dłuższy okres nie pojawiał się Max Verstappen. Holender, który nadawał tempo w dwóch piątkowych treningach, opuścił garaż dopiero dwadzieścia minut po starcie zajęć. Pierwsze pomiarowe okrążenie dało 20-latkowi awans na P3, trzy dziesiąte sekundy za Vettelem. Niepokój mogli czuć kibice Raikkonena, którego bolid trafił na podnośniki z podejrzeniem awarii jednostki napędowej. Jak donosił Ted Kravitz przy bolidzie Fina znajdowali się także eksperci od skrzyni biegów oraz elektroniki.

Hamilton potwierdzał doskonałą dyspozycję Mercedesa – pozostając na ultrasoftach zbliżył się do Vettela na zaledwie 0,066s. Dobre wrażenie robił także po raz kolejny Charles Leclerc, plasujący się na jedenastym miejscu. W czołowej dziesiątce ponownie znajdowali się obaj zawodnicy Force India – Perez był siódmy, a Ocon ósmy.

Kiedy Daniel Ricciardo rozpoczął korzystanie z hipermiękkich opon przesunął się na drugą pozycję, 0,019s za Vettelem. Pięć minut później, około 11:35 czasu lokalnego, na "różowym" ogumieniu po raz pierwszy w ten weekend wyjechał na tor kierowca Mercedesa – był nim Valtteri Bottas. Fin nie prezentował jednak szczególnie mocnych osiągów. Pomimo wcześniejszych niepokojów Raikkonen szybko powrócił do jazdy i natychmiast ustanowił nowy rekordowy czas weekendu: 1:11,7s. Na szybkim kółku znajdował się także Lewis Hamilton. Brytyjczyk ustanowił rekord w pierwszym sektorze, ale na kolejnych kilometrach prezentował wolniejsze tempo i zakończył swoje podejście ze stratą 0,002s do Vettela.

Wtedy to jednak Verstappen zaskoczył wszystkich schodząc na 1:11,599s. Tym samym pierwszą czwórkę mieściła się w jednej dziesiętnej części sekundy. Zdecydowanie gorsze wyniki mieli na koncie Ricciardo i Bottas, których od lidera dzieliło pół sekundy. W końcówce Fernando Alonso awansował z pozycji siedemnastej na trzynastą, rozdzielając duet Toro Rosso: Brendona Hartleya oraz Pierre'a Gasly'ego. Na dziesiętnej pozycji znajdował się Stoffel Vandoorne. Nieznacznych postępów dokonał Siergiej Sirotkin, któremu udało się wskoczyć na osiemnaste miejsce przed Marcusa Ericssona. Tabelę zamykał zespołowy kolega Rosjanina z Williamsa – Lance Stroll.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB141:11,599--14
2.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:11,6480,0490,04922
3.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:11,6500,0510,00221
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:11,7060,1070,05623
5.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:12,1530,5540,44729
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:12,2550,6560,10227
7.11Sergio PerezForce India VJM111:12,9031,3040,64816
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:12,9461,3470,04321
9.8Romain GrosjeanHaas VF-181:13,0141,4150,06816
10.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:13,0341,4350,02021
11.31Esteban OconForce India VJM111:13,0641,4650,03018
12.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:13,0761,4770,01224
13.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:13,2251,6260,14919
14.55Carlos SainzRenault R.S.181:13,3311,7320,10622
15.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:13,3341,7350,00319
16.16Charles LeclercSauber C371:13,4521,8530,11819
17.20Kevin MagnussenHaas VF-181:13,4881,8890,03621
18.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:13,8182,2190,33018
19.9Marcus EricssonSauber C371:13,9252,3260,10720
20.18Lance StrollWilliams FW411:13,9682,3690,04317
107% najlepszego czasu: 1:16,611


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.06.2018  GP Kanady: opony użyte w wyścigu
10.06.2018  GP Kanady: najszybsze okrążenia wyścigu
10.06.2018  Sebastian Vettel tryumfatorem Grand Prix Kanady
10.06.2018  GP Kanady: wynik wyścigu
09.06.2018  GP Kanady: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 09.06.2018 18:12[!]
No to szykują się niesamowite emocje w kwalifikacjach. Cięzko jest jednoznacznie wskazać faworyta do zdobycia PP. Co prawda Red Bull znowu pokazał supremację, ale Ferrari depcze Bykom po piętach. Nie można też skreślać Mercedesa. Zapowiada się bardzo ciekawie, mamy równą walkę trzech zespołów.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca