F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel wywalczył pole position do wyścigu o GP Kanady

Niemiec ustanowił nowy absolutny rekord okrążenia toru imienia Gillesa Villeneuve'a.
Nataniel Piórkowski, 9 czerwca 2018, wyświetlenia: 3773<< | lista | T- | T+ | >>

Sebastian Vettel wywalczył pole position do niedzielnego wyścigu o GP Kanady. W emocjonujących kwalifikacjach Niemiec okazał się lepszy od Valtteriego Bottasa. W drugim rzędzie ustawią się Verstappen i Hamilton.

Q1

Już na starcie Q1 z kwalifikacji odpadł Romain Grosjean. Tuż po opuszczeniu garażu Haasa za bolidem Francuza pojawiły się tumany białego dymu, oznaczające problemy z jednostką napędową. W międzyczasie drugi z kierowców amerykańskiego teamu – Kevin Magnussen, otworzył sesję uzyskując wynik 1:14,237s. Na niższych pozycjach plasowali się Charles Leclerc oraz Marcus Ericsson. Zawodnicy Ferrari od razu pojawili się na torze na hipermiękkich oponach. Vettel wskoczył na P1 z wynikiem 1:12,110s, ale krótko po tym nieco lepszym wynikiem popisał się Raikkonen. Agresywny styl jazdy prezentował Daniel Ricciardo, który w drodze po piąty wynik był bliski otarcia się o ściany z zakręcie numer siedem i ostatniej szykanie. Uliczny tor w Montrealu pozostawał bardzo śliski.

Na półmetku Q1 najlepszym czasem legitymował się Sebastian Vettel – przy nazwisku czterokrotnego mistrza świata widniało 1:11,824s. Nie był to koniec walki o czołową lokatę. Tuż po tym Raikkonen zszedł do poziomu 1:11,725s. Verstappen plasował się na trzecim miejscu, tracąc 0,2s. Z kolei Daniel Ricciardo był bliski uderzenia w Marcusa Ericssona za wyjazdem z siódmego zakrętu. Obu kierowców dzieliły od kontaktu dosłownie centymetry. Szwed poruszał się bardzo wolnym tempem po zahaczeniu o bandę.

Hamilton nie był w stanie zagrozić kierowcom Ferrari, którzy dysponowali niewielką przewagą w ostatnim sektorze. Brytyjczyk znalazł się na piątym miejscu, dwie pozycje za Valtterim Bottasem. Na pięć minut przed końcem uwaga powoli przenosiła się na drugą dziesiątkę tabeli, w której toczyła się walka o utrzymanie w czasówce. Zagrożeni odpadnięciem byli Stroll, Leclerc, Sirotkin, Ericsson. Gdy Leclerc wskoczył na dwunaste miejsce, tuż nad strefą spadkową znalazł się Fernando Alonso.

Stroll tracił szansę na awans do drugiego bloku kwalifikacji po zblokowaniu kół i przestrzeleniu szykany przed ścianą mistrzów. Podczas gdy Hartley wzniósł się na wyżyny swoich możliwości i przesunął się na ósme miejsce, zmuszony do powrotu do starej specyfikacji silnika Gasly dołączył do grona pechowców, kończąc występ na szesnastej pozycji. Za nim znaleźli się Stroll, Sirotkin, Ericsson oraz Grosjean.

Q2

Zgodnie z przewidywaniami kierowcy Mercedesa podjęli próbę uzyskania awansu do Q3 na ultramiękkich oponach. Podobną taktykę obrali zawodnicy Ferrari. Raikkonen wykręcił 1:11,620s, a Vettel 1:11,524s. Hamilton jechał po awans na pierwsze miejsce, ale zblokował koła na dohamowaniu do nawrotu i ostatecznie musiał zadowolić się trzecim miejscem. Błędów uniknął Bottas – Fin został dzięki temu nowym liderem tabeli z rezultatem 1:11,514s.

Verstappen i Ricciardo rozpoczęli walkę w Q2 na hipermiękkich oponach. Ricciardo nie popisał się szczególnie mocnym kółkiem i znalazł się na P6. Verstappen w pełni wykorzystał potencjał najbardziej miękkich opon przygotowanych na ten sezon przez Pirelli i ustanowił czas 1:11,472s. Walka o najwyższe lokaty była niezwykle wyrównana. Pierwsza szóstka mieściła się w trzech dziesiętnych częściach sekundy. Za nią czołową dziesiątkę uzupełniali Sainz, Ocon, Perez i Hulkenberg.

Przed decydującymi przejazdami zagrożeni odpadnięciem byli Magnussen, Hartley, Vandoorne, Alonso i Leclerc. Co ciekawe kierowców Ferrari dzieliły tylko 0,004s. Raikkonen powrócił na tor na hipermiękkiej mieszance. Taki sam rodzaj ogumienia znalazł się w bolidzie Vettela. Niemiec nie miał jednak szczęścia do ruchu na torze – na długiej prostej trafił na pięciu wolniejszych kierowców i porzucił próbę kierując się do alei serwisowej. „To niepoważne co oni wyprawiają” – powiedział przez radio.

Daniel Ricciardo nie próżnował i ustanowił nowy rekord toru: 1:11,434s. Swój wynik poprawił Alonso – dał mu on jednak tylko czternastą pozycję. Oprócz Hiszpana z kwalifikacjami pożegnali się Magnussen, Hartley, Leclerc a także Vandoorne.

Q3

Trzeci blok czasówki rozpoczął od wyjazdu na tor Valteri Bottas. Kolejnym kierowcą, który opuścił pit lane był jego rodak – Raikkonen. Tak też rozpoczęła się walka nie tylko o pole position, ale o nowe rekordy toru. Najpierw Bottas zszedł poniżej 1m11s, osiągając 1:10,857s, ale już po chwili wynik ten poprawił Vettel ze swoim 1:10,776s. Czołową piątkę uzupełniali Raikkonen, Hamilton i Hulkenberg.

Z wyjazdem na tor zwlekali nieco kierowcy Red Bulla. Po dwóch sektorach Ricciardo tracił do najlepszego wyniku tylko 0.060s, ale finalnie musiał zadowolić się czwartą lokatą, z półsekundową stratą do Vettela. Wkrótce po tym na szóste miejsce zepchnął Australijczyka Max Verstappen. Pod coraz większą presją znajdował się lider klasyfikacji generalnej – Hamilton. Kierowca ze Stevenage był szósty (+0,451s do lidera).

W decydującej rozgrywce o pole position Raikkonen wyjechał lewym kołem na trawiaste pobocze za wirażem numer dwa i stracił szansę na poprawę wyniku. Hamilton ponownie zblokował koła na dohamowaniu do nawrotu. Błędy rywali nie demotywowały Vettela, który postawił kropkę nad i doskonałym wynikiem 1:10,764s, czym przypieczętował zdobycie pierwszego pola. Na drugim miejscu sesję zakończył Bottas, za którym w niedzielę znajdą się Verstappen i Hamilton. Trzeci rząd stworzą Raikkonen i Ricciardo. TOP10 uzupełniają Hulkenberg, Ocon, Sainz i Perez. Reprezentanci Force India byli jedynymi, którzy w Q3 wykonali tylko jeden przejazd.



Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 44°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 20%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 09.06.2018 21:10[!]
Dawno nie było takich kwalifikacji :)
piro, 09.06.2018 21:14[!]
Gratulacje dla Sebastiana za ładne okrążenie (mimo że w swoim najszybszym nie miał 3xPB czyli mogło być szybciej). Mercedesom się chyba odbiło brakiem jazd na HS podczas treningów. Oczywiście nie wiadomo w jakim stanie są ich silniki więc słynny "Party Mode" mógł nie działać na 100%.

Szkoda Gaslyiego bo to raczej z powodu zaspania SRT nie znalazł się w Q2. Zastanawia mnie tylko czy te osoby które pod koniec Q2 zablokowały Vettela dostana karę ponieważ to już była przesada i wyglądało jak slalom a nie zrobienie miejsca przez co niemiec po prostu zmarnował opony.
maiesky, 10.06.2018 12:53[!]
Wiadomo coś na temat awari u Romana?
christoff.w, 10.06.2018 22:11[!]
Co z karą dla Daniela? Dlaczego wystartował dziś z P6 a nie P16?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca