F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.07.2018

Mercedes: Usterka hydrauliki miała miejsce przed pierwszym zakrętem

Verstappen: Czwarta lokata to wszystko na co mogliśmy liczyć

John Elkann został nowym prezesem Ferrari

Alonso: McLaren musi się uporać z samochodem Stoffela

Rosberg zaskoczony nietypowym zachowaniem Hamiltona po awarii w Q1

Hamilton: Awaria hydrauliki wystąpiła przed uderzeniem w krawężniki

GP Niemiec: wyniki kwalifikacji

Vettel wygrywa kwalifikacje, Hamilton odpada po awarii

Zespoły pozytywnie nastawione do zakazu używania koców grzewczych

Vandoorne pewny utrzymania wyścigowego fotela w McLarenie

Leclerc najszybszy w deszczowym treningu na torze Hockenheim

AMuS: GP Miami może odbyć się najwcześniej w sezonie 2020

Sauber wstrzyma rozwój tegorocznego bolidu

Zarządy FCA i Ferrari wybiorą w sobotę następców Sergio Marchionne?

20.07.2018

Vandoorne: To był najgorszy piątek w mojej karierze

Vettel: Red Bull dysponuje mocnym tempem na pojedynczym kółku

Sirotkin: Nowe przednie skrzydło to krok w dobrym kierunku

Vasseur: Giovinazzi znajduje się na liście życzeń Saubera

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ticktum kandydatem do zastąpienia Hartleya w Toro Rosso od 2019 roku

Brytyjczyk notuje świetne występy w F3, ale brakuje mu punktów do uzyskania superlicencji.
Nataniel Piórkowski, 6 lipca 2018, wyświetlenia: 897<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowca europejskiej edycji Formuły 3 – Dan Ticktum jest brany pod uwagę jako następca Brendona Hartleya w Toro Rosso w sezonie 2019.

Ticktum, zwycięzca Grand Prix Makau z 2017 roku, zajmuje obecnie drugą lokatę w klasyfikacji generalnej europejskiego czempionatu F3. Konsultant Red Bulla – Helmut Marko nie ukrywa, że Brytyjczyk może być gotowy do awansu do Formuły 1 już w nadchodzącym sezonie.

„Pod koniec sezonu, tak. Na Norisringu ktoś wjechał w tył jego bolidu. Dan trafił do szpitala, ale powiedział, że chce wrócić na tor, po czym wygrał kolejny wyścig! Jest szybki. Szalony, ale szybki. Traci tylko jeden punkt do lidera mistrzostw, a przytrafiły się mu dwa defekty techniczne. Szukamy najszybszych kierowców. Jeśli mają charakter nie mamy z tym problemu, ale nasz zawodnik nie musi być tak szalony. Do pewnego stopnia unormowaliśmy jednak Ticktuma” – powiedział Austriak.

Brendon Hartley znajduje się pod silną presją ze strony kierownictwa Red Bulla. Nowozelandczyk zdobył jak dotąd tylko jeden punkt w Grand Prix Azerbejdżanu. Problemem austriackiego koncernu jest mało doświadczone zaplecze młodych kierowców. Wiadomo, że Marko zabiegał o pozyskanie wychowanka McLarena – Lando Norrisa. Zespół z Woking nie przystał jednak na tę ofertę transferu.

Ticktum znajduje się obecnie w najlepszej sytuacji spośród juniorów Red Bulla, ale nie dysponuje superlicencją. Zgodnie z przepisami kierowca jest zobligowany do zdobycia 40 punktów za sukcesy w niższych seriach, aby być uprawnionym do startów w Formule 1.

Jeśli 19-latek zdobędzie mistrzostwo europejskiej F3 otrzyma za nie 30 punktów. Pozwolą mu one na udział w testach i piątkowych treningach, ale nie wystarczą do reprezentowania zespołu w kwalifikacjach i wyścigach. FIA co roku wprowadza zmiany w systemie – może więc pomóc Ticktumowi w awansie do F1, na przykład poprzez wprowadzenie bonusowych "oczek" za rundę w Makau.

Red Bull zapewnił już Ticktumowi możliwość poprowadzenia bolidu odznaczającego się wysokim dociskiem. Doszło do tego w Super Formule, gdzie w trakcie rundy na Sugo Brytyjczyk zastąpił protegowanego Hondy – Nirei Fukuzumiego, który w tym samym czasie ścigał się w Formule 2.

Fukuzumi i jego rodak – Tadasuke Makino mogliby wykorzystać bliskie powiązania Hondy i Toro Rosso, jednak obecnie plasują się niskich pozycjach w F2 i z dużym prawdopodobieństwem zakończą sezon z mniejszym dorobkiem punktów do superlicencji niż Ticktum.

Marko zaznacza, że Red Bull pomoże w rozwoju japońskich kierowców, ale nie spodziewa się, by żaden z nich był gotowy do walki w serii Grand Prix „w ciągu co najmniej dwóch kolejnych lat”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.07.2018  Vandoorne pewny utrzymania wyścigowego fotela w McLarenie
17.07.2018  Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek
08.07.2018  Gasly zszokowany deficytem prędkości Toro Rosso na prostych
08.07.2018  Hartley otrzymał nowy silnik spalinowy i MGU-K
07.07.2018  Hartley nie weźmie udziału w kwalifikacjach na Silverstone
Tagi:
Toro Rosso
Marko H.
Ticktum D.

  Dodanie nowego komentarza  
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca