F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ticktum kandydatem do zastąpienia Hartleya w Toro Rosso od 2019 roku

Brytyjczyk notuje świetne występy w F3, ale brakuje mu punktów do uzyskania superlicencji.
Nataniel Piórkowski, 6 lipca 2018, wyświetlenia: 979<< | lista | T- | T+ | >>

Kierowca europejskiej edycji Formuły 3 – Dan Ticktum jest brany pod uwagę jako następca Brendona Hartleya w Toro Rosso w sezonie 2019.

Ticktum, zwycięzca Grand Prix Makau z 2017 roku, zajmuje obecnie drugą lokatę w klasyfikacji generalnej europejskiego czempionatu F3. Konsultant Red Bulla – Helmut Marko nie ukrywa, że Brytyjczyk może być gotowy do awansu do Formuły 1 już w nadchodzącym sezonie.

„Pod koniec sezonu, tak. Na Norisringu ktoś wjechał w tył jego bolidu. Dan trafił do szpitala, ale powiedział, że chce wrócić na tor, po czym wygrał kolejny wyścig! Jest szybki. Szalony, ale szybki. Traci tylko jeden punkt do lidera mistrzostw, a przytrafiły się mu dwa defekty techniczne. Szukamy najszybszych kierowców. Jeśli mają charakter nie mamy z tym problemu, ale nasz zawodnik nie musi być tak szalony. Do pewnego stopnia unormowaliśmy jednak Ticktuma” – powiedział Austriak.

Brendon Hartley znajduje się pod silną presją ze strony kierownictwa Red Bulla. Nowozelandczyk zdobył jak dotąd tylko jeden punkt w Grand Prix Azerbejdżanu. Problemem austriackiego koncernu jest mało doświadczone zaplecze młodych kierowców. Wiadomo, że Marko zabiegał o pozyskanie wychowanka McLarena – Lando Norrisa. Zespół z Woking nie przystał jednak na tę ofertę transferu.

Ticktum znajduje się obecnie w najlepszej sytuacji spośród juniorów Red Bulla, ale nie dysponuje superlicencją. Zgodnie z przepisami kierowca jest zobligowany do zdobycia 40 punktów za sukcesy w niższych seriach, aby być uprawnionym do startów w Formule 1.

Jeśli 19-latek zdobędzie mistrzostwo europejskiej F3 otrzyma za nie 30 punktów. Pozwolą mu one na udział w testach i piątkowych treningach, ale nie wystarczą do reprezentowania zespołu w kwalifikacjach i wyścigach. FIA co roku wprowadza zmiany w systemie – może więc pomóc Ticktumowi w awansie do F1, na przykład poprzez wprowadzenie bonusowych "oczek" za rundę w Makau.

Red Bull zapewnił już Ticktumowi możliwość poprowadzenia bolidu odznaczającego się wysokim dociskiem. Doszło do tego w Super Formule, gdzie w trakcie rundy na Sugo Brytyjczyk zastąpił protegowanego Hondy – Nirei Fukuzumiego, który w tym samym czasie ścigał się w Formule 2.

Fukuzumi i jego rodak – Tadasuke Makino mogliby wykorzystać bliskie powiązania Hondy i Toro Rosso, jednak obecnie plasują się niskich pozycjach w F2 i z dużym prawdopodobieństwem zakończą sezon z mniejszym dorobkiem punktów do superlicencji niż Ticktum.

Marko zaznacza, że Red Bull pomoże w rozwoju japońskich kierowców, ale nie spodziewa się, by żaden z nich był gotowy do walki w serii Grand Prix „w ciągu co najmniej dwóch kolejnych lat”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
17.09.2018  Pascal Wehrlein dołączy do Toro Rosso w sezonie 2019?
15.09.2018  Powrót Kwiata do Toro Rosso zostanie potwierdzony podczas GP Rosji?
14.09.2018  Horner: Buemi raczej nie wróci do F1 z Toro Rosso
Tagi:
Toro Rosso
Marko H.
Ticktum D.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca