F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Trzy wyścigi z rzędu mało prawdopodobne w 2019 roku

Zespoły F1 nie są zadowolone z takiego rozwiązania.
Łukasz Godula, 6 lipca 2018, wyświetlenia: 1044<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły Formuły 1 nie spodziewają się powtórki tegorocznego maratonu trzech wyścigów z rzędu w 2019 roku.

Nadchodzące GP Wielkiej Brytanii jest trzecim z rzędu wyścigiem, po poprzednich wydarzeniach we Francji i Austrii, a zespoły będą miały po tym jedynie jeden weekend przerwy, zanim zmierzą się z Grand Prix Niemiec i Węgier, które również nastąpią tydzień po tygodniu. W tym tygodniu mieliśmy spotkanie Grupy Strategicznej F1, gdzie właściciel praw komercyjnych, Liberty Media podkreśliło, że chce uniknąć takich sytuacji w przyszłym roku.

Szef McLarena, Zak Brown powiedział: „Z tego co zrozumiałem to kalendarz nie powinien mieć już w przyszłym roku trzech wyścigów z rzędu. O tym dyskutowaliśmy podczas spotkania grupy strategicznej, jednak nie wydaje mi się, by było to ostatecznie zatwierdzone. Myślę, że większość zespołów, jeśli nie wszystkie, chciałby uniknąć trzech wyścigów”.

Zespoły musiały zaangażować do obecnej sytuacji więcej ludzi, z powodu problemów logistycznych spowodowanych trzema wyścigami tuż po sobie. Chodziło między innymi o prowadzenie ciężarówek, przez co trzeba było dzielić się obowiązkami, by pracownicy mieli krótkie przerwy.

„Najważniejsi są ludzie” – przyznała Claire Williams. „Naprawdę mocno się poświęcają i gdy nie mogą wrócić do domu, są to trudne chwile dla nich i ich rodzin. Nie wydaje mi się, by trzy wyścigi pojawiły się znów obok siebie. Być może wyciągnęliśmy wnioski, że to dość trudne dla każdego”.

F1 może dodać w przyszłym roku GP Miami, jednakże prawdopodobnie nie odbędzie się wyścig w Niemczech. Szef Haasa, Gunther Steiner obawia się, że F1 nie zyskuje niczego na tylu wyścigach w krótkim odstępie czasu.

„Nie tylko zespoły muszą stawić czoła wyzwaniu, musimy zobaczyć co o tym myślą fani, czy czasem nei następuje znudzenie, czy ktokolwiek ogląda trzeci wyścig z rzędu” – przyznał. „F1 jest dość dobra w pokonywaniu problemów logistycznych i technicznych, w tym jesteśmy najlepsi. Jednak wszystko kosztuje. Możemy zrobić wszystko, cztery czy pięć wyścigów z rzędu, jednak czy naprawdę tego chcemy? Czy to jest tego warte? Dlatego musimy zobaczyć, że daje to coś pozytywnego. Jeśli jest tak samo albo gorzej, dlaczego mielibyśmy znowu to robić?”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2018  Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?
19.11.2018  Szafnauer: Kalendarz liczący 21 wyścigów to maksimum dla zespołów
11.11.2018  Liberty Media ujawniło plan rozszerzenia kalendarza F1 do 25 GP
09.11.2018  Hamilton przeciwny powiększaniu kalendarza F1
07.11.2018  Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1 w sezonie 2020
Tagi:
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 06.07.2018 17:51[!]
Mając na uwadze, że za rok nie mamy (znowu) GP Niemiec to faktycznie dosyć łatwe zadanie to będzie uniknięcie takiego scenariusza, choć bardziej jestem ciekaw jak będą wyglądały kombinacje w 2020 roku, zakładając że klasycznie znów wrócą Niemcy.
marcelo92, 06.07.2018 18:06[!]
Irytuje mnie te mowienie o rozlace pracownikow zespolow od rodzin. Miliony osob na swiecie tak musi pracowac, aby utrzymywac swoje rodziny. I nie maja takiej pracy zazwyczaj jak pracownicy zespolow, ze to jest bardziej pasja niz obowiazek. Ale to juz tak odbiegajac od tematu.
Mariusz, 06.07.2018 18:14[!]
Liberty Media słabo to rozgrywa. Gdyby nadal u rządów był Bernie Ecclestone to na pewno moglibyśmy spodziewać się lepszego rozwiązania, np. 4 wyścigi z rzędu tydzień po tygodniu i dodatkowa klasyfikacja w starym stylu 10-6-4-3-2-1 dla najszybszych sześciu + złoty medal dla zdobywcy pole position + srebrny medal dla kierowcy z najszybszym okrążeniem w wyścigu + brązowy medal dla ekipy najszybciej wykonującej pit stop, a za zwycięstwo w tym mini-maratonie czterowyscigowym puchar z nazwą sponsora, np. LG F1 Cup. Tak by było!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca