F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Wolff: Doświadczyliśmy pewnych komplikacji w rozwoju nowego silnika

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H

Auto Motor und Sport określił sojusz Mercedesa, Ferrari i Renault mianem kartelu.
Nataniel Piórkowski, 7 lipca 2018, wyświetlenia: 2803<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Trzej producenci jednostek napędowych sprzeciwiają się planom rezygnacji z MGU-H.

Jesienią ubiegłego roku Chase Carey z Liberty Media i prezes FIA – Jean Todt przedstawili propozycję zmian w przepisach dotyczących silników, które zakładały, że od 2021 w Formule 1 przestanie być wykorzystywany generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej.

W założeniu miało to doprowadzić do obniżenia kosztów, uproszczenia konstrukcji zespołu napędowego oraz zachęcenia do zaangażowania w sport nowych producentów.

Blick donosi jednak, że podczas niedawnego spotkania przedstawiciele Mercedesa, Ferrari i Renault stwierdzili, że nie chcą rezygnować z MGU-H. „To powstrzymałoby jednego poważnego potencjalnego kandydata – Porsche od wejścia do Formuły 1” – podkreśla ceniony korespondent, Roger Benoit.

Według trzech wspomnianych wyżej producentów pozbycie się MGU-H zmusiłoby inżynierów do przeprojektowania całej jednostki napędowej, co pociągnęłoby za sobą duże wydatki.

W słowach nie przebiera Aut Motor und Sport, który określił sojusz Mercedesa, Ferrari i Renault mianem kartelu. „Boją się oddać swoją pozycję, by uniknąć sytuacji w której Porsche lub inny producent mógłby wejść do sportu i ich pokonać” – stwierdziło jedno ze źródeł magazynu w padoku F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
23.11.2018  Werdykt w sprawie protestu Haasa zostanie wydany najwcześniej przed FP3
23.11.2018  Hamilton rywalizuje w Abu Zabi z numerem jeden na bolidzie
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Mercedes
Ferrari
Renault
Porsche

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 07.07.2018 10:13[!]
To nie jest ta gazeta, ktora jest tuba propagandowa VW? Wiele by to tlumaczylo.
mariusz0608, 07.07.2018 10:45[!]
Odejdą od MGU-H.
Na razie to jest forma przepychanki, swoiste negocjacje z FIA.
FIA zrezygnuje z chorego pomysłu limitów budżetowych i obie strony będą zadowolone.
W interesie trzech producentów jest, aby dołączył czwarty, Porsche.
AMuS jak to bywa, plecie farmazony.
ekwador15, 07.07.2018 11:56[!]
Z drugiej strony szkoda rezygnować z rozwiązania, nad którym tyle pracowano, wydano tyle środków i w końcu działa. 60% mocy "hybrydowej" pochodzi z tego rozwiązania. KERS daje mniej. A nie da się tego jakoś ustandaryzować przez kolejne lata? tak aby było na 2021 gotowe i sprzedać rozwiązanie juz przetestowane do Porsche, które wpisałoby to w swój projekt. Mieliby do zrobienia tylko silnik 1.6 V6 co raczej taki koncern jak VW nie boli plus kers. Bo tutaj chyba chodzi juz tylko o Porsche czy całe VW, bo mówia, że Aston nie wejdzie.
Anderis, 07.07.2018 12:20[!]
Cytat mariusz0608 :
W interesie trzech producentów jest, aby dołączył czwarty, Porsche.

Niby dlaczego?

Im mniej w F1 jest producentów, tym każdy z nich jest w lepszej sytuacji. Mniejsze ryzyko, że ktoś zrobi lepszy silnik i ich pokona. Większa siła negocjacyjna do przepychania pasujących im rozwiązań (bo można szantażować: "co, jak odejdziemy i 1/3 gridu zostanie bez silników?"). Większa możliwość uzależniania od siebie zespołów prywatnych (coby nie stanowiły zagrożenia), bo te mają mniejszy wybór, a na jakichś silnikach w końcu muszą jeździć.

Im więcej dostawców silników w F1, tym obecni dostawcy są w mniej uprzywilejowanej sytuacji. Nieprzypadkowo największe zespoły od lat forsują rozwiązania, które utrudniają nowym producentom/zespołom pojawienie się w F1 i zyskanie konkurencyjności. Forsowanie pozostania przy MGU-H znakomicie wpasowuje się w ten obraz.
pluto, 07.07.2018 13:10[!]
Rozwiązanie jest proste i dla nowych i starych producentów-ustandaryzować to całe MGU-H oraz najbardziej kosztożerne części. Te bogate producenckie zespoły skupia sie na szlifowaniu pozostałych elementów a nowi bedą mieli czas żeby sie odnaleźć i nabrac konkurencyjności.
tcx, 07.07.2018 15:05[!]
Porsche nie wejdzie do F1, bo ich na to nie stać.
Z długodystansowych się wycofali ze względu na cięcia w frupie VW, boli ich afera dieselgate i ta z testowaniem spalin na żywych zwierzętach. VW wynajął teren przyszłego lotniska, aby ustawić tam tysiące samochodów nie nadających się na razie do użytku ze względu na nowe normy spalania.
Może i są największym producentem na świecie, ale muszą poradzić sobie najpierw z tymi problemami.
Całej grupy nie ma w motorsporcie, wycofali się z WRC, gdzie starczyło 10 milionów dolarów na sezon, a teraz mają wydać 150 baniek na sam silnik?
Gdyby chcieli, weszliby 15 lat temu. Mam już dość tasiemca o tym, kto wejdzie do F1.
buran, 08.07.2018 00:29[!]
@tcx
Ręki sobie uciąć nie dam, ale mi również wydaje się, że Porsche nie wejdzie do F1, ale wcale nie dlatego, że ich nie stać. F1 jest politycznie zbyt skomplikowana, koalicja Mercedesa i Ferrari jest trudna do przezwyciężenia nawet dla Liberty. Na razie Porsche wizerunek w sportach motorowych będzie robić w FE.

Porsche tak naprawdę odeszło z WEC, ponieważ ta seria ma ograniczone zalety marketingowe, zasięg informacji nie zapewnia wystarczającej promocji. Z wyjątkiem Le Mans, które jest raz w roku, nie ma tam żadnego ważnego wyścigu, całe mistrzostwa liczą chyba 8 imprez (trochę mało, jeśli weźmiemy pod uwagę, że budżet fabryki w LMP1 jest niemal porównywalny z F1) i na dodatek seria jest mało obecna w TV. Z resztą baza fanów również jest skromna (wielokrotnie mniejsza niż F1 i śmiem twierdzić, że nawet mniejsza niż FE). To się po prostu nie spina pod względem marketingowym i finansowym. Teraz jest hype na FE, gdzie za mniejsze pieniądze można sobie zbudować dobry PR i dlatego Porsche zrezygnowało z WEC na rzecz FE.
pluto, 08.07.2018 11:23[!]
Porsche chce wejść i stać ich na to ,ich budżet w WEC był na poziomie małych zespołów F1, razem z obecnymi producentami rozmawiaja z LM o zmianach na 2021. Po prostu sie ich boją i przedłużaja negocjacje. Gdyby juz wszystko ustalono to Porsche może do 2021 testowac bez ograniczeń ,pójść droga Merca przed era hybryd i zdobyć nawet dominacje
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca