F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.07.2018

Ricciardo: Jestem przygotowany do odrabiania strat

Red Bull spodziewa się szybkiego wyjaśnienia przyszłości Ricciardo

Verstappen dyktuje tempo w drugim treningu do GP Niemiec

Ricciardo najszybszy na otwarcie weekendu w Niemczech

Ricciardo rozpocznie wyścig w Niemczech z końca stawki

Miami odkłada decyzję co do organizacji wyścigu F1

Mercedes podpisał umowę z Bottasem na sezon 2019

Formuła 1 przejdzie na 18-calowe felgi od sezonu 2021

19.07.2018

Alonso: Widzę wielu zadowolonych ludzi po ostatnich zmianach

Renault wprowadzi nowe przednie skrzydło w GP Niemiec

Haas zrezygnował z udziału w testach na Węgrzech

Haas rozpocznie rozmowy z kierowcami po zakończeniu letniej przerwy

Motorsport.com: Lance Stroll może przejść do Force India na sezon 2019

Hamilton pozostanie w Mercedesie do końca 2020 roku

Diario Motorsport: Robert Kubica prowadzi rozmowy z Haasem (akt.)

Horner: Honda jest właściwym wyborem Red Bulla

Berger: Formuła 1 potrzebuje dyktatury

Haas nie podjął jeszcze decyzji w sprawie Ferrucciego

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H

Auto Motor und Sport określił sojusz Mercedesa, Ferrari i Renault mianem kartelu.
Nataniel Piórkowski, 7 lipca 2018, wyświetlenia: 2584<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Trzej producenci jednostek napędowych sprzeciwiają się planom rezygnacji z MGU-H.

Jesienią ubiegłego roku Chase Carey z Liberty Media i prezes FIA – Jean Todt przedstawili propozycję zmian w przepisach dotyczących silników, które zakładały, że od 2021 w Formule 1 przestanie być wykorzystywany generator odpowiadający za odzyskiwanie energii termicznej.

W założeniu miało to doprowadzić do obniżenia kosztów, uproszczenia konstrukcji zespołu napędowego oraz zachęcenia do zaangażowania w sport nowych producentów.

Blick donosi jednak, że podczas niedawnego spotkania przedstawiciele Mercedesa, Ferrari i Renault stwierdzili, że nie chcą rezygnować z MGU-H. „To powstrzymałoby jednego poważnego potencjalnego kandydata – Porsche od wejścia do Formuły 1” – podkreśla ceniony korespondent, Roger Benoit.

Według trzech wspomnianych wyżej producentów pozbycie się MGU-H zmusiłoby inżynierów do przeprojektowania całej jednostki napędowej, co pociągnęłoby za sobą duże wydatki.

W słowach nie przebiera Aut Motor und Sport, który określił sojusz Mercedesa, Ferrari i Renault mianem kartelu. „Boją się oddać swoją pozycję, by uniknąć sytuacji w której Porsche lub inny producent mógłby wejść do sportu i ich pokonać” – stwierdziło jedno ze źródeł magazynu w padoku F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.07.2018  Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
11.07.2018  Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
06.07.2018  Formuła 1 rozważa wprowadzenie nowego systemu punktowego
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Mercedes
Ferrari
Renault
Porsche

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 07.07.2018 10:13[!]
To nie jest ta gazeta, ktora jest tuba propagandowa VW? Wiele by to tlumaczylo.
mariusz0608, 07.07.2018 10:45[!]
Odejdą od MGU-H.
Na razie to jest forma przepychanki, swoiste negocjacje z FIA.
FIA zrezygnuje z chorego pomysłu limitów budżetowych i obie strony będą zadowolone.
W interesie trzech producentów jest, aby dołączył czwarty, Porsche.
AMuS jak to bywa, plecie farmazony.
ekwador15, 07.07.2018 11:56[!]
Z drugiej strony szkoda rezygnować z rozwiązania, nad którym tyle pracowano, wydano tyle środków i w końcu działa. 60% mocy "hybrydowej" pochodzi z tego rozwiązania. KERS daje mniej. A nie da się tego jakoś ustandaryzować przez kolejne lata? tak aby było na 2021 gotowe i sprzedać rozwiązanie juz przetestowane do Porsche, które wpisałoby to w swój projekt. Mieliby do zrobienia tylko silnik 1.6 V6 co raczej taki koncern jak VW nie boli plus kers. Bo tutaj chyba chodzi juz tylko o Porsche czy całe VW, bo mówia, że Aston nie wejdzie.
Anderis, 07.07.2018 12:20[!]
Cytat mariusz0608 :
W interesie trzech producentów jest, aby dołączył czwarty, Porsche.

Niby dlaczego?

Im mniej w F1 jest producentów, tym każdy z nich jest w lepszej sytuacji. Mniejsze ryzyko, że ktoś zrobi lepszy silnik i ich pokona. Większa siła negocjacyjna do przepychania pasujących im rozwiązań (bo można szantażować: "co, jak odejdziemy i 1/3 gridu zostanie bez silników?"). Większa możliwość uzależniania od siebie zespołów prywatnych (coby nie stanowiły zagrożenia), bo te mają mniejszy wybór, a na jakichś silnikach w końcu muszą jeździć.

Im więcej dostawców silników w F1, tym obecni dostawcy są w mniej uprzywilejowanej sytuacji. Nieprzypadkowo największe zespoły od lat forsują rozwiązania, które utrudniają nowym producentom/zespołom pojawienie się w F1 i zyskanie konkurencyjności. Forsowanie pozostania przy MGU-H znakomicie wpasowuje się w ten obraz.
pluto, 07.07.2018 13:10[!]
Rozwiązanie jest proste i dla nowych i starych producentów-ustandaryzować to całe MGU-H oraz najbardziej kosztożerne części. Te bogate producenckie zespoły skupia sie na szlifowaniu pozostałych elementów a nowi bedą mieli czas żeby sie odnaleźć i nabrac konkurencyjności.
tcx, 07.07.2018 15:05[!]
Porsche nie wejdzie do F1, bo ich na to nie stać.
Z długodystansowych się wycofali ze względu na cięcia w frupie VW, boli ich afera dieselgate i ta z testowaniem spalin na żywych zwierzętach. VW wynajął teren przyszłego lotniska, aby ustawić tam tysiące samochodów nie nadających się na razie do użytku ze względu na nowe normy spalania.
Może i są największym producentem na świecie, ale muszą poradzić sobie najpierw z tymi problemami.
Całej grupy nie ma w motorsporcie, wycofali się z WRC, gdzie starczyło 10 milionów dolarów na sezon, a teraz mają wydać 150 baniek na sam silnik?
Gdyby chcieli, weszliby 15 lat temu. Mam już dość tasiemca o tym, kto wejdzie do F1.
buran, 08.07.2018 00:29[!]
@tcx
Ręki sobie uciąć nie dam, ale mi również wydaje się, że Porsche nie wejdzie do F1, ale wcale nie dlatego, że ich nie stać. F1 jest politycznie zbyt skomplikowana, koalicja Mercedesa i Ferrari jest trudna do przezwyciężenia nawet dla Liberty. Na razie Porsche wizerunek w sportach motorowych będzie robić w FE.

Porsche tak naprawdę odeszło z WEC, ponieważ ta seria ma ograniczone zalety marketingowe, zasięg informacji nie zapewnia wystarczającej promocji. Z wyjątkiem Le Mans, które jest raz w roku, nie ma tam żadnego ważnego wyścigu, całe mistrzostwa liczą chyba 8 imprez (trochę mało, jeśli weźmiemy pod uwagę, że budżet fabryki w LMP1 jest niemal porównywalny z F1) i na dodatek seria jest mało obecna w TV. Z resztą baza fanów również jest skromna (wielokrotnie mniejsza niż F1 i śmiem twierdzić, że nawet mniejsza niż FE). To się po prostu nie spina pod względem marketingowym i finansowym. Teraz jest hype na FE, gdzie za mniejsze pieniądze można sobie zbudować dobry PR i dlatego Porsche zrezygnowało z WEC na rzecz FE.
pluto, 08.07.2018 11:23[!]
Porsche chce wejść i stać ich na to ,ich budżet w WEC był na poziomie małych zespołów F1, razem z obecnymi producentami rozmawiaja z LM o zmianach na 2021. Po prostu sie ich boją i przedłużaja negocjacje. Gdyby juz wszystko ustalono to Porsche może do 2021 testowac bez ograniczeń ,pójść droga Merca przed era hybryd i zdobyć nawet dominacje
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca