F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

GP Brazylii: weekend w obiektywie

Wolff: Silnik w bolidzie Lewisa był bliski awarii podczas GP Brazylii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas: Wiedziałem, że stracę prowadzenie na rzecz Vettela

Fin przyznaje, że z perspektywy czasu lepszą decyzją byłby zjazd po świeże opony.
Nataniel Piórkowski, 9 lipca 2018, wyświetlenia: 2372<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas przyznał, że wiedział, iż kwestią czasu jest utracenie przez niego prowadzenia w Grand Prix Wielkiej Brytanii na rzecz Sebastiana Vettela.

Bottas został liderem wyścigu o GP Wielkiej Brytanii po tym, jak pozostał na torze na zużytych oponach podczas pierwszej neutralizacji. Podobną taktykę zastosował Lewis Hamilton. Kierowcy Ferrari zjechali po nowe opony, dzięki czemu w końcówce zawodów dysponowali znacznie lepszym tempem.

Fin podkreśla, że szybko uświadomił sobie, iż nie ma żadnych szans na obronę prowadzenia. „To była tylko kwestia czasu. Oczywiście czułem wtedy rozczarowanie, ale później okrążenie po okrążeniu widziałem, jak zachowywały się opony, jaką niską miałem przyczepność. Nie mogłem nic z tym zrobić”.

„Mówienie o tym, co by się stało gdyby na torze nie doszło do neutralizacji to tylko spekulacje. Tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa czułem, że dysponuję mocnym tempem w porównaniu do Ferrari. Zbliżałem się do Sebastiana i pamiętałem, że pod koniec pierwszego stintu mieliśmy nad nim przewagę. Drugi przejazd miał być w założeniu bardzo długi” – kontynuował.

„Podjęliśmy ryzyko zostając na torze. Próbowaliśmy wygrać ten wyścig. Gdy walka toczy się pomiędzy dwoma szybkimi bolidami wyprzedzanie na torze jest bardzo trudne. Gdyby w tamtym momencie zespół zapytał się mnie o to, czy chcę spróbować powalczyć o zwycięstwo, czy zadowolić się drugim miejscem, to na pewno wybrałbym walkę o najwyższy stopień podium. Teraz jednak widać, że lepiej było zjechać na wymianę opon. Takie są fakty” – podsumował kierowca Mercedesa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.11.2018  Sainz pod wrażeniem przyszłorocznej stawki kierowców F1
08.11.2018  Hamilton: Nie planujemy oddania zwycięstwa Bottasowi
31.10.2018  Bottas: Różnica między mną a Hamiltonem jest mniejsza niż się wydaje
27.10.2018  Mercedes wymienia silnik w bolidzie Bottasa
23.10.2018  Doornbos: Mercedes może zatrudnić Ocona już na sezon 2019
Tagi:
Bottas V.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Matthias, 09.07.2018 12:13[!]
Gdyby Hamilton był wczoraj w bolidzie Bottasa to chyba by się zaczął zastanawiać czy może jednak nie podpisać tego nowego kontraktu, zakładając, że strateg zespołu zostaje.
dulk, 09.07.2018 12:18[!]
Hamilton nie dałby się wyprzedzić - dlatego Bottas jest nr 2
JuJu_Hound, 09.07.2018 12:19[!]
Takie gdybanie jest g warte
pluto, 09.07.2018 12:21[!]
@dulk nie bądź taki pewny. W Austrii też miał problemy z oponami i się dał Vettelowi
rno2, 09.07.2018 12:23[!]
@dulk
Prędzej czy później i tak Vettel by go wyprzedził.
Można Bottasa krytykować za brak agresji w Bahrajnie, ale na Silverstone nie miał nic do gadania...
dulk, 09.07.2018 12:27[!]
jak 5 okrążeń później to by było po wyścigu
fakt że Bottas bronił się jak na niego agresywnie ale on nie jest zbyt dobry w obronie
i fakt można gdybać
ale HAM miał tempo VETa więc z pustym torem z przodu VET by go po prostu nie doszedł
rocque, 09.07.2018 14:29[!]
Hamilton w czystym powietrzu jechał zauważalnie szybciej od Bottasa i był w stanie utrzymać swoje opony w lepszej kondycji, z kolei pod koniec pierwszego stintu Vettel miał spadek tempa...
Bez neutralizacji można było spodziewać się walki VET-BOT o zwycięstwo (jeśli obaj próbowaliby dojechać na jedną zmianę opon albo sam Bottas). Mercedes ściągając Bottasa ponownie może uratowałby mu miejsce na podium, ale raczej nie dopadłby Vettela, któremu już wystarczyłoby opon do końca wyścigu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca