F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Arrivabene: Mercedes i Allison powinni się wstydzić

Szef Scuderii jest zniesmaczony oskarżeniami o to, iż Raikkonen celowo uderzył w bolid Hamiltona.
Nataniel Piórkowski, 9 lipca 2018, wyświetlenia: 4399<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari – Maurizio Arrivabene uważa, że James Allison i Mercedes powinni wstydzić się swoich podejrzeń o to, że Kimi Raikkonen celowo uderzył w Lewisa Hamiltona po starcie wyścigu na Silverstone.

Do incydentu doszło na dohamowaniu do trzeciego zakrętu. Mistrz świata z 2007 roku zblokował jedno z kół i uderzył w tył Mercedesa Hamiltona, który próbował odrabiać straty po nie najlepszym starcie. Brytyjczyk obrócił swój bolid, ale powrócił do walki i zdołał przebić się na drugie miejsce.

Po zakończeniu rywalizacji Hamilton stwierdził, że Ferrari i Raikkonen zastosowali „interesująca taktykę” na dojeździe do trzeciego zakrętu. Dyrektor niewykonawczy Srebrnych Strzał – Niki Lauda, zakomunikował, że powtarzające się kolizje pomiędzy kierowcami Ferrari i Mercedesa „nie są zabawne”.

Z kolei szef działu sportów motorowych koncernu ze Stuttgartu – Toto Wolff, powiedział: „Pozwólcie, że użyję słów Jamesa Allisona: "Myślicie, że to umyślne działanie lub niekompetencja?"”.

Allison odszedł z Ferrari w połowie sezonu 2016 i przed kolejną edycją mistrzostw dołączył do Mercedesa jako nowy dyrektor wykonawczy do spraw technicznych. Zastąpił na tym stanowisku Paddy'ego Lowe'a.

W rozmowie ze Sky Italia Arrivabene zaznaczył: „Chcę coś wyjaśnić. Jeśli Allison rzeczywiście powiedział coś takiego, to powinien się wstydzić, bo przez wiele lat pracował w Maranello, zarobił tutaj także sporo pieniędzy. Dzisiaj wykonuje swoją pracę, ale musi być elegancki. Trzeba umieć przegrywać”.

„W dodatku jesteśmy w Anglii. Czasem Anglicy chcą nas uczyć tego, jak być dżentelmenami. Allison powinien zacząć od siebie. Naprawdę, bardzo mnie to zdenerwowało. Mówił o niekompetencji? Kto miał być niekompetentny? Kimi? Kim on jest, aby oceniać co robi kierowca w bolidzie. Zrozumiałbym, gdyby taką opinię przedstawił Jacques [Villeneuve – ekspert Sky Italia], bo jest kierowcą, ale ta osoba? Nie”.

„Po pierwsze Allison powinien spojrzeć na telemetrię i zrozumieć, że niestety dla niego jego kierowca miał zły start, po którym natychmiast stracił dwie pozycje. Kimi zaliczył dobry start, mamy dane telemetryczne. Od razu znalazł się przed Hamiltonem. Chcę wszystkim przypomnieć, że w Chinach mieliśmy incydent pomiędzy Vettelem i Verstappenem. Nikt nie powiedział wtedy ani słowa na ten temat”.

„Chcę przekazać im wiadomość: to była piękna walka. Myślę, że fani byli z niej zadowoleni. Będą inne pojedynki, w których z których z dużym prawdopodobieństwem górą będzie wychodził Mercedes. To dla nas lekcja, aby zachować klasę. Zrobić coś, czego oni dzisiaj nie zrobili”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
29.11.2018  Arrivabene: Pod koniec sezonu wrócił prawdziwy Vettel
06.11.2018  Arrivabene: F1 powinna przedłużyć kontrakt z Pirelli
05.11.2018  Ocon: Leclerc może już w przyszłym roku powalczyć o mistrzostwo świata
Tagi:
Arrivabene M.
Mercedes
Ferrari
Allison J.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
idylla, 10.07.2018 07:03[!]
Pomijając idotyczne teorie spiskowe o specjalnym wjeżdżaniu kierowców SF w Mercedesy( równie dobrze Ci z czerwonych bolidów mogliby znaleźć sie na końcu stawki, być wyeliminownymi z wyścigu etc...) uważam że zarówno kierownictwo Merca jak i Ferrari powinno powściągnąć języki i nie paplać głupot odpwiednio o celowości, niekompetencji, a także o braku klasy. Choć w miarę upływu sezonu mam wrażenie, że raczej te "utarczki słowne" będą się powtarzać coraz to częściej i będą ostrzejsze, szczególnie jeśli obydwie stajnie i ich kierowcy będą szły łeb w łeb.
JuJu_Hound, 10.07.2018 08:50[!]
Ewidentnie widac ze Mercedes powoli traci nie tylko wypracowana od kilku lat przewage ale i rowniez grunt pod nogami. Kolejny juz wyscig w ktorym zostali wyprzedzeni i pokonani przez Ferrari. Takie rzeczy bolą. A boli bardziej ze ponownie Ferrari uderza (zapewne niecelowo) w ich auto, przez co traca szanse na zwyciestwo. Nie oszukujmy sie, z naszej perspektywy wyglada to pieknie, jest ostro, nerowo a co najwazniejsze mamy piekne sciganie.
Pietrek, 10.07.2018 09:06[!]
Do fanów Hamiltona i Mercedesa - życzę Wam, aby Hamilton i Mercedes jeszcze raz w tym sezonie dla Was wygrali. Scuderia Ferrari zmierza po 16 tytuł wśród kierowców i 17 tytuł wśród konstruktorów.
jorge30, 10.07.2018 11:40[!]
Cytat rno2 :
To, że kierowcy Ferrari nie robią tego celowo nie znaczy, że wszystko jest w porządku.
Niech przestaną taranować co drugi wyścig swoich rywali, to wtedy skończą się te wszystkie mądre i niemądre teorie.

Równie dobrze mógłbyś napisać, że skoro dwa mercedesy stoją na P1 i P2 (Francja) to co ich powstrzymuje od dobrego startu - może celowo tam właśnie Hamilton słabo ruszył ,Bottas zamknął Vettela, a ten nie spodziewał sie kiepskiego startu Hamiltona i nie miał gdzie uciekać - hahha - wina Hamiltona i Bottasa - celowe zamknięcie Vettela by mu zrujnować wyścig - poświecili Bottasa... :-D - żart - ale pokazujący ile ma sensu gdybanie, że kierowcy Ferrari celowo taranują Merce.

Cytat kovalf122 :
Mógłby ktoś, dla odmiany, przytoczyć odwrotne sytuacje w ostatnich latach? Kiedy kierowca Mercedesa kasował Ferrari?
Tak z "pały" będzie ciężko tym bardziej że przez ostatnie 4 lata jeździli w innej lidze. Ale zdarzeń Ferrari RBR od metra.....
Aeromis, 10.07.2018 12:02[!]
@jorge30
Cytat :
żart - ale pokazujący(...)
Że nie ma nic wspólnego ze słowami logika i przepisy.
jorge30, 10.07.2018 12:10[!]
cytat z innego portalu "Kiedy emocje już opadły, 33-latek wycofał się z oskarżeń wobec Ferrari i Fina.

„Kimi przeprosił, ja przyjąłem przeprosiny i idziemy dalej. To był incydent wyścigowy i nic więcej. Czasami wygadujemy głupoty i wyciągamy z tego wnioski". - napisał wczoraj w mediach społecznościowych.

Zreflektował się także szef Mercedesa - "Toto" Wolff, który tuż po zawodach również zarzucał rywalowi nieczystą grę.

„Powiedziałem, że trzeba spytać, czy była to niekompetencja, czy celowe zachowanie - to był głupi komentarz z mojej strony, wypowiedziany w emocjach". - tłumaczył polskim dziennikarzom telewizji Eleven Sports"

- jak widać emocje, emocje, potem trzeźwa ocena i po co to było?? tylko po to byśmy sobie mogli pogadać chyba ;-)
Zomo, 10.07.2018 13:13[!]
Cytat jorge30 :
przez ostatnie 4 lata jeździli w innej lidze.


Zapomnieli jak to jest walczyc kolo w kolo. Juz sa narzekania ze Ferrari ma za mocny silnik, ze tor jest za krzywy, ze temperatura za wysoka, opony za miekkie olaboga !!! Wyobraz sobie takie placzki w F2/GP2 - nie wytrzymali by polowy sezonu.
marios76, 11.07.2018 23:58[!]
@Pietrek Zmierza, zmierza, juz jedenascie lat... potem bedzie 12 ;)
Pavulon, 22.07.2018 22:39[!]
@Pietrek
Widzisz jak szybko Twoje życzenia sie spełniają...
Kolejny wyścig a tu dublecik..
Więcej takich prosze...
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca