F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Daniił Kwiat z najlepszym czasem 3. dnia testów w Barcelonie

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych

Nowy bolid Williamsa zadebiutował na torze

Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Producenci nie chcą zmian w sytuacji gdy wejściem do F1 nie są zainteresowane nowe koncerny.
Nataniel Piórkowski, 10 lipca 2018, wyświetlenia: 3470<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Rozmowy na temat przepisów silnikowych na sezon 2021 znajdują się w zawieszeniu po tym, jak obecni producenci zgłosili zastrzeżenia względem pakietu regulacji przedstawionych przez Liberty Media i FIA.

Głównym celem władz Formuły 1 jest wprowadzenie uproszczonych przepisów oraz rezygnacja z generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii termicznej.

Od jesieni ubiegłego roku trwają rozmowy na temat nowej specyfikacji jednostek napędowych. Obecni producenci niejednokrotnie wyrażali jednak swój sprzeciw wobec planów rezygnacji z MGU-H. Pomimo różnic FIA liczyła na wypracowanie finalnej wersji regulacji przed końcem czerwca.

Podczas spotkania Grupy Strategicznej producenci mieli opowiedzieć się za utrzymaniem obecnego pakietu, włączając w to MGU-H. Jednym z głównych argumentów wysuwanych przez koncerny jest fakt, iż jak dotąd żaden nowy podmiot nie wyraził zainteresowania dołączeniem do F1 od 2021 roku.

W rozmowach na temat zmian w regulaminie bierze udział Porsche. Koncern Volkswagena nie podjął jednak jeszcze oficjalnej decyzji w sprawie projektu F1. Po części ma to wpływ z konsekwencjami afery związanej z fałszowaniem wyników pomiaru emisji szkodliwych substancji z układu wydechowego.

Dodatkowo w ostatnim czasie Red Bull ogłosił nawiązanie partnerstwa z Hondą. Stajnia z Milton Keynes umocniła swoją pozycję zapewniając sobie status fabrycznego zespołu japońskiego koncernu, co znacząco obniżyło prawdopodobieństwo zaangażowania się w Formułę 1 Aston Martina.

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff wyjaśniał: „Wciąż odbywa się wiele dyskusji. Według ostatniej prezentacji silnik wymagałby przeprojektowania. Panuje ogólne zrozumienie postulatów takich jak poprawa dźwięku. Istotne znaczenie ma także dyskusja na temat zużycia paliwa”.

„Przeprojektowywanie silnika w sytuacji gdy do sportu nie wchodzi żaden nowy gracz nie ma jednak większego sensu. Jeśli ktoś chciałby zaangażować się w F1 w taki sam sposób, jak uczyniła to nasza czwórka [Mercedes, Ferrari, Renault i Honda], przejść przez wzloty i upadki, poniesione wydatki i inwestycje, to w porządku – możemy przedyskutować kwestie regulacji. Jeśli jednak nikt nie wyraża takiego zainteresowania, to cała ta dyskusja ma raczej charakter czysto akademicki”.

Szef Red Bulla – Christian Horner dodał, że Honda chce pozostawienia MGU-H, a jego zespół popiera to stanowisko. „Ostatecznie organ zarządzający i właściciel praw komercyjnych muszą zrobić to, co ich zdaniem leży w najlepszym interesie sportu. Wygląda na to, że żaden nowy producent nie jest zainteresowany F1, więc wybór naprawdę zależy od FIA i Liberty, czego chcą?”

Dyrektor zarządzający projektu Renault Sport w Formule 1 – Cyril Abiteboul podkreślił, że jego koncern nie chce być zmuszony do angażowania się w nowy kosztowny wyścig zbrojeń. Francuz zaznaczył, że sport powinien „zawsze dawać pierwszeństwo stabilności”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Grosjean krytykuje nowe przepisy dotyczące koców grzewczych
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
15.02.2019  F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów
09.02.2019  Green: Zmiany na sezon 2021 to największa rewolucja w przepisach od dekad
08.02.2019  Magnussen liczy na ograniczenie zarządzania oponami i paliwem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Mercedes
Ferrari
Renault
Red Bull
Honda
Wolff T.
Horner C.
Abiteboul C.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 11.07.2018 16:33[!]
@dulk Niczego nie zawijam- zakreciles się. Pieniadz psuje sport. Każdy. Druzyny pilkarskie potrafia wydac 100 milionow na jednego pilkarza i mu jeszcze płacić? To nie jest chore?
robertunio, 11.07.2018 18:59[!]
F1 zawsze była sportem elitarnym, skoro już wprowadzili MGU-H to rezygnacja byłaby krokiem wstecz.
dulk, 12.07.2018 19:11[!]
MGU-H było krokiem wstecz, jego usunięcie będzie krokiem do przodu,
F1 nie potrzebuje skomplikowanych agregatów tylko silników o dużej mocy, naprawdę to podniecanie się że 3 silniki za 25baniek mają tylko 1000km mnie śmieszy, 1500km to by było coś

Cytat marios76 :
Niczego nie zawijam- zakreciles się. Pieniadz psuje sport. Każdy.

tylko teraz to jest tak jak by zakupu topowego piłkarza mogły dokonać tylko 2 drużyny, i służy tylko temu by dalej pozostały na topie
marios76, 13.07.2018 10:38[!]
@dulk Tak i teraz na silnik pol miliarda sa w stanie wydac tylko dwie ekipy... a chcialbys, zeby PSG wyporzyczalo Neymara za pare milionów do ... kto go zapragnie np. na Lige Mistrzow? A za pozostale 225 ktore zaplacili, niech gra w lidze francuskiej? :)
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca