F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.08.2018

Zapis rozmowy Servus TV z Helmutem Marko

Button ostrzega Sainza przed wygórowanymi oczekiwaniami wobec McLarena

Gasly: Moje relacje z Helmutem Marko są teraz znacznie lepsze

Sainz: Verstappen nie zawetował mojego przejścia do Red Bulla

Bravi: Vandoorne dokończy sezon 2018 w McLarenie

20.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Pierre Gasly dołączy do Red Bull Racing w sezonie 2019

Perez: Odrzuciłem w przeszłości konkretną ofertę startów dla Renault

Norris wystartuje w piątkowych treningach z McLarenem na Spa i Monzy

Dan Ticktum nie wyklucza dołączenia do Toro Rosso na sezon 2019

Alonso popiera decyzję McLarena o zatrudnieniu Carlosa Sainza

Hulkenberg "dumny" z przetrwania w Formule 1 w erze pay-driver'ów

Kubica: Jestem zaskoczony jak dużą przyjemność sprawia mi rola w zespole

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lewis Hamilton wygrywa Grand Prix na Hungaroringu

Anglik dokonał tego pomimo stawiania Ferrari w roli faworytów.
Łukasz Godula, 29 lipca 2018, wyświetlenia: 4017<< | lista | T- | T+ | >>
Przed weekendem w Budapeszcie ostrzyliśmy sobie zęby na nieco inny układ sił w czołówce. Na Hungaroringu to Red Bull miał walczyć o zwycięstwo, a Mercedes miał mieć największe problemy z czołowej trójki. Jednak sobotni deszcz już wszystko wywrócił do góry nogami i nagle to Mercedes stał w pierwszym rzędzie na starcie wyścigu.

Strategiczna rozgrywka z oponami na starcie

Mimo wszystko dziś pogoda zdecydowanie się zmieniła i nad torem ponownie lał się żar. Dlatego też Mercedes ponownie był skazywany na porażkę, ze względu na większe zużycie opon. Strategia dotycząca opon również była tematem numer jeden, gdyż ze dziś czołowa dziesiątka mogła ruszać na dowolnej mieszance w związku z wczorajszymi opadami. I tak też Mercedes zdecydował się na ultramiękką mieszankę, a w Ferrari doszło do podziału. Raikkonen ruszył na ultramiękkiej, a Vettel na miękkiej.

Mercedesy na starcie utrzymały prowadzenie, choć Ferrari szaleńczo atakowało. Vettel wyprzedził Kimiego i rzucił się do walki z Bottasem, choć ten się skutecznie obronił i zaczął odjeżdżać Niemcowi. Duży awans w dalszej części stawki zaliczył Hulkeneberg, za to Sainz spadł na ósme miejsce. Nieźle poradził sobie Verstappen, przechodząc na piąte miejsce. Ricciardo za to oberwał ze strony Ericssona, ale szczęśliwie mógł jechać dalej i walczyć o odrabianie strat. Leclerc tymczasem zakończył rywalizację już na drugim okrążeniu, po wcześniejszym wzięciu w klaszcze przez kierowców Force India.

Powrót Ricciardo, Mercedes się broni

Ricciardo zaczął odrabiać kolejne pozycje, ale z drugiej strony garażu już na szóstym kółku doszło do wściekłości, gdy w samochodzie Verstappena posłuszeństwa odmówiła jednostka napędowa. Spowodowało to ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, pod koniec której Grosjean wyprzedził Alonso. Chwilę później Ricciardo wyprzedził najpierw Vandoorne'a, a następnie Alonso. Kolejne kółka to kolejne awanse Ricciardo, który ostatecznie przebił się za czołowe dwa zespoły.

Postoje rozpoczął Raikkonen na piętnastym okrążeniu. Niestety postój był długi, ponad 5 sekundowy i Kimi wyjechał tuż przed Sainzem. Bottas zjechał kółko później i jak się okazało miał dojechać na miękkiej mieszance do końca wyścigu, co miało duże konsekwencje.

Vettel z planem C i zacięta walka Bottasa

Vettel otrzymał w tym czasie informacje o wykonywaniu planu C. Hamilton zjechał na 26. kółku i również jak się potem okazało miał jechać na tych oponach do mety, choć początkowo nie wydawało się to wcale takie oczywiste. Tymczasem na 39. okrążeniu zjechał Vettel i wyjechał na ultramiękkich oponach. Niestety ważniejsze było to, że ponownie postój Ferrari był dłuższy o około sekundę i właśniej tej sekundy brakowało, by wyjechać przed Bottasem. W tym czasie bez postojów byli tylko kierowcy McLarena i Ricciardo.

Ricciardo zjechał na 44. rundzie, a chwilę wcześniej zrobiły to McLareny i dzięki temu wbiły się na ósme i dziewiąte miejsce. Ważniejsza jednak była szaleńcza walka Vettela o drugie miejsce. Niemiec mocno naciskał na Fina, który meldował o coraz większym zmęczeniu swoich opon. Do ostatecznej potyczki doszło na sześć okrążeń do mety. Vettel przypuścił atak już w pierwszym zakręcie, ale wyprzedził rywala dopiero w drugim zakręcie. Jednak Bottas w tej chwili nie wyhamował odpowiednio i uderzył w koło Vettela, uszkadzając tym samym swoje przednie skrzydło i spadając jeszcze za Raikkonena.

Dramaty na ostatnich okrążeniach

Od tego momentu Fin po prostu walczył o dojechanie do mety, ale za jego plecami krew poczuł Ricciardo i niesamowicie szybko zbliżał się do kierowcy Mercedesa. W końcu go dogonił i również odważnie zaatakował. Nie był to jednak najlepszy manewr w karierze Ricciardo, gdyż nie wziął pod uwagę uszkodzeń Bottasa, który nie potrafił już tak skutecznie hamować i wbił się w bok Ricciardo. Na chwilę oddaliło to ataki Australijczyka, aż ten w końcu dopiął swego na ostatnim okrążeniu, a incydent z Bottasem przeanalizują jeszcze sędziowie.

Tym samym Hamilton zwyciężył w ostatnim wyścigu przed letnią przerwą, mimo iż jego ekipa była skazywana na pożarcie. Wprawdzie piąte miejsce Bottasa nieco psuje radość, ale mimo wszystko fakt powiększenia przewagi nad Vettelem na pewno będzie smakowała w garażu stajni z Brackley. Ferrari w ten sposób przegrywa kolejny wyścig, który powinno wygrać, a presja w mistrzostwach rośnie. My tymczasem życzymy wszystkim fanom owocnych urlopów podczas letniej przerwy w F1 i zapraszamy już na Grand Prix Belgii. W międzyczasie również warto nas odwiedzać, gdyż szykują się ciekawe materiały na temat kulis działania Red Bulla.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 50°C
Temperatura powietrza: 34°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.08.2018  Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017
03.08.2018  Punkty karne (stan po GP Węgier)
29.07.2018  GP Węgier: najszybsze okrążenia wyścigu
29.07.2018  GP Węgier: wyniki wyścigu
28.07.2018  GP Węgier: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Hungaroring
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 29.07.2018 17:20[!]
Bottas mam nadzieje dostanie +3 do startu następnego GP. Dzis spał, to co zrobił z Ricciardo to było spanie lub czyste chamstwo.
Wyścig mało ciekawy, ale realizacja o niebo lepsza niż podczas GP Niemiec, więc było dobrze. Większość akcji zobaczyliśmy, powtórki względnie szybko, parę ominiętych spraw (była długa i zacięta walka OCO vs HUL), strasznie szkoda że tego nie pokazywali.
Matthias, 29.07.2018 17:22[!]
Cytat Aeromis :
to było spanie lub czyste chamstwo

Raczej to drugie, skoro jeszcze twierdził przez radio, że to nie jego wina.
zgf1, 29.07.2018 17:32[!]
Hmm ciekawa strategia Mercedesa...
JuJu_Hound, 29.07.2018 20:04[!]
Mercedes poprosil Bottasa zeby ten puscil Ricciardo ale pomimo to Valteri nadal z nim walczyl... ciekawe
RY2N, 29.07.2018 23:43[!]
Bottas był w dzisiejszym wyścigu ruchomą szykaną a raczej zaporą, nie do przeskoczenia.
A jak ktoś go w końcu próbował wyprzedzić to obrywał strzała.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca