F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA wydłuży strefę aktywacji DRS na prostej Kemmel

Whiting ujawnił, że niektórzy kierowcy sugerowali poprowadzenie obszaru DRS przez Blanchimont.
Nataniel Piórkowski, 31 lipca 2018, wyświetlenia: 2122<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dyrektor wyścigów Formuły 1 – Charlie Whiting, potwierdził, że FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy aktywacji DRS na prostej Kemmel.

Podobnie jak w poprzednich sezonach na torze Spa-Francorchamps wyznaczone będą dwie strefy aktywacji systemu redukcji oporów. Jedna zlokalizowana zostanie na prostej startu/mety, a druga pomiędzy zakrętami Raidillon i Les Combes. Od tego roku zostanie ona wydłużona o 100 metrów.

Whiting ujawnił, że w trakcie wyścigowego weekendu w Budapeszcie niektórzy kierowcy sugerowali organowi zarządzającemu stworzenie strefy DRS biegnącej przez szybki łuk Blanchimont.

„W trakcie weekendu rozmawiałem z kilkoma kierowcami na temat tego, co moglibyśmy jeszcze zrobić w kontekście Spa. Niektórzy wyobrażali sobie przejeżdżanie zakrętów numer szesnaście i siedemnaście [Blanchimont] z otwartym DRS. To mało realistyczne. Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.06.2018  GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku
27.08.2017  Hamilton wytrzymuje presję i wygrywa GP Belgii
26.08.2017  GP Belgii: wyniki kwalifikacji
26.08.2017  Raikkonen bije rekord toru Spa przed kwalifikacjami
28.08.2016  Rosberg wygrywa dramatyczne Grand Prix Belgii
Tagi:
Spa
Whiting C.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Olek89, 31.07.2018 10:43[!]
Cytat :
Niektórzy wyobrażali sobie przejeżdżanie zakrętów numer szesnaście i siedemnaście [Blanchimont] z otwartym DRS. To mało realistyczne. Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł."
Pomysł taki sam jak DRS w pierwszym zakręcie Silverstone [czy dobry czy zły to już inna historia], ale jak zwykle FIA cierpi na rozdwojenie jaźni.
A co do wydłużenia strefy to akurat na prostej Kemmel większość manewrów wyprzedzania [a raczej wymijania] kończyła się już w jej połowie, więc ja raczej myślałbym o skróceniu strefy, a nie wydłużaniu.
maciejas512, 31.07.2018 10:55[!]
@Olek89 Hehe dokładnie. Najpierw Whiting mówi, że na Silverstone każdy decyduje czy jechać zakręt z open DRS czy closed a tutaj nagle mówi, że to zbyt ryzykowne. Ten gość na prawdę już powinien ustąpić ze stanowiska. Akurat moim zdaniem na tym torze, powinna być jedna strefa DRS właśnie na prostej przez zakręty 16 i 17. Bo jak się zbliżysz już do przeciwnika to potem go łykniesz na Kemmel.
Tygrys Borys, 31.07.2018 13:40[!]
A dlaczego by nie dać pełnej kontroli kierowcom w używaniu DRS-u? Każdy decydowałby kiedy i w jakim miejscu na torze z niego korzysta a kiedy nie. I wydaje mi się że nie wszyscy korzystali by z niego w ten sam sposób
Sasilton, 31.07.2018 13:51[!]
Cytat Tygrys Borys :
A dlaczego by nie dać pełnej kontroli kierowcom w używaniu DRS-u? Każdy decydowałby kiedy i w jakim miejscu na torze z niego korzysta a kiedy nie. I wydaje mi się że nie wszyscy korzystali by z niego w ten sam sposób

Równie dobrze wtedy DRSu mogło by nie być.
macko93, 31.07.2018 15:06[!]
I bardzo dobrze, że nie będzie strefy DRS w Blanchimont. Ten łuk jest szybki ale kąt tego łuku jest zbyt duży a jak wiadomo bezpieczeństwo to rzecz święta. Podobny zakręt jest na Suzuce (130R) i jeżeli tam nie ma DRSu to tutaj też nie powinno być. No może dla Red Bulla taka strefa byłaby dobra, bo oni zawsze mieli dobrą aerodynamikę.
Cytat Tygrys Borys :
A dlaczego by nie dać pełnej kontroli kierowcom w używaniu DRS-u? Każdy decydowałby kiedy i w jakim miejscu na torze z niego korzysta a kiedy nie. I wydaje mi się że nie wszyscy korzystali by z niego w ten sam sposób
Było to już przerabiane w 2011 roku podczas sesji kwalifikacyjnych kiedy można było w każdym dowolnym miejscu używać DRS. Potem to porzucono ze względu na Red Bulla (który dominował) który był w stanie przejechać z otwartym tylnym skrzydłem zakręt 130R i chyba też Blanchimont, a pozostałe bolidy nie. Także takie coś na pewno nie przejdzie.
Gszegosz, 31.07.2018 17:58[!]
Wywalić ten durny DRS a dać kierowcom do dyspozycji coś na wzór KERSu używanego przed 2014.
macieiii, 31.07.2018 18:04[!]
ten zakret jest trudny więc asekuracyjne podejście można wybaczyć przy tych predkosciach.
krzysiek000, 01.08.2018 09:10[!]
@Gszegosz
Ale KERS tak naprawdę nadal jest używany. Tyle że od tego czasu ewoluował i nazywa się go MGU-K.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca