F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari otrzyma największą nagrodę finansową za sezon 2017

Dieter Rencken dotarł do danych na temat podziału nagród i bonusów wypłacanych przez FOM.
Nataniel Piórkowski, 1 sierpnia 2018, wyświetlenia: 3553<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dieter Rencken ustalił wysokość nagród finansowych wypłacanych przez FOM zespołom F1 w 2018 roku. Ferrari otrzyma największą część z puli pomimo tego, iż zakończyło ostatnie mistrzostwa za Mercedesem.

Do podziału między zespoły ma trafić 715 milionów dolarów pochodzących z takich źródeł dochodów jak opłaty za organizację wyścigów, prawa do transmisji telewizyjnych czy reklamy umieszczane na torach.

W obecnym modelu nagrody finansowe zostaną podzielone w oparciu o końcową pozycję poszczególnych zespołów w minionym sezonie oraz indywidualne umowy z władzami Formuły 1.

W jaki sposób FOM dokonuje podziału nagród?

Nagrody w pierwszym filarze są dzielone po równo między wszystkie zespoły, które kończyły zmagania w czołowej dziesiątce w co najmniej dwóch z trzech ostatnich sezonów. Od tego roku kwalifikuje się do nich najmłodszy zespół w stawce – Haas.

Nagrody w drugim filarze są dzielone proporcjonalnie w zależności od miejsca, na którym dany zespół zakończył ubiegłoroczne mistrzostwa. Mistrz świata otrzymuje 19% pieniędzy z puli, a ostatni zespół – 4%.

Prócz tego Ferrari otrzymuje bonus za starty od pierwszego sezonu funkcjonowania Formuły 1 (w tym roku wyniesie on blisko 69 milionów dolarów). Czterem zespołom: Ferrari, Mercedesowi, Red Bullowi i McLarenowi przysługują bonusy z tytułu wywalczenia mistrzostwa konstruktorów. Dodatkową wypłatę (po 35 milionów dolarów) wynegocjowały teamy Red Bulla i Mercedesa.

Nagrody zostaną wypłacone w 10 ratach. Płatność salda końcowego nastąpi w marcu przyszłego roku.

Nagrody finansowe za sezon 2017
P.Zespół Łączna wysokość nagrody (w milionach dolarów) 
1.Ferrari 193 
2.Mercedes 168 
3.Red Bull 145 
4.McLaren 81 
5.Force India 69 
6.Williams 65 
7.Renault 62 
8.Toro Rosso 56 
9.Haas 52 
10.Sauber 46 
źródło: Dieter Rencken/racefans.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 01.08.2018 11:30[!]
Podział sprawiedliwy jak w La Liga. Real i Barcelona 50% sumy reszta 18 zespołów drugie 50% sumy. A tutaj pierwsza trójka zgarnia ponad 50% a pozostała 7 poniżej 50% :P
Olek89, 01.08.2018 11:56[!]
Cytat maciejas512 :
Podział sprawiedliwy jak w La Liga. Real i Barcelona 50% sumy reszta 18 zespołów drugie 50% sumy
Ale na tym właśnie niestety polega zamknięte koło - gdyby nagle z dnia na dzień Real i Barca z jakiś powodów przestały istnieć to poziom całej ligi pod względem marketingowym, wpływy za prawa do transmisji itp. itd. spadłyby pewnie przynajmniej o 1/3.
Matthias, 01.08.2018 11:59[!]
Zauważ jednak, że grubo ponad 50% widowni La Ligi i F1 ogląda je właśnie głównie dla, lub tylko dla Realu, Barcy, Merca, Ferki i RB. Business is business.

@Olek89 ubiegłeś mnie ;)
Olek89, 01.08.2018 12:21[!]
Cytat :
Czterem zespołom: Ferrari, Mercedesowi, Red Bullowi i McLarenowi przysługują bonusy z tytułu wywalczenia mistrzostwa konstruktorów.
A Williams nie dostaje też jakiś groszy z tego samego tytułu?
Maciek znafca, 01.08.2018 12:26[!]
Czy się stoi, czy się leży, dla Ferrari się należy!
maciejas512, 01.08.2018 13:01[!]
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie. Ale ja bym proponował ograniczenie budżetów. A zyski które przekraczały by potrzeby zespołu szły by do właściciela/koncernu. Uważam, że to byłoby uczciwe rozwiązanie.
mariusz0608, 01.08.2018 13:40[!]
Nie ma co psioczyć na Ferrari. Sami z puli sobie nie biorą bonusa, ale im to Bernie klepnął.
Więc pretensje do niego.
Są od samego początku F1, to fakt, ale ta kwota 69 mln baksów za staż jest przesadzona znacznie.
25 mln $ było by kwotą rozsądną.
W, 01.08.2018 14:25[!]
Jeśli F1 chce ciekawszej rywalizacji, to najsłabsze zespoły powinny dostawać więcej kosztem gigantów. Aktualny stan utrwala rozwarstwienie stawki. Chyba, że o to chodzi. Ale jeśli tak, to niech się ściga w wyścigu głównym 6 samochodów, a w nudnych przerwach niech puszczają przebitki z wyścigu reszty stawki rozegranego dwie godziny wcześniej. :-D
Aeromis, 01.08.2018 14:55[!]
@Olek89 @Matthias
Spadłaby wartość ligi Hiszpańskiej, więc wzrosłaby innej. A co z F1? Widzicie już swój błąd w logice? :) Porównanie z piłka nożną jest w tym przypadku nonsensowne.
bartoszcze, 01.08.2018 15:53[!]
Cytat W :
Jeśli F1 chce ciekawszej rywalizacji, to

...musi zredukować różnice między bolidami czołówki a resztą.
Zmiana struktury płatności jest środkiem, nie celem.

Cytat Olek89 :
Williams nie dostaje też jakiś groszy z tego samego tytułu?

Dostaje. Wg oryginalnego tekstu Renckena 7,6 mln funtów za 2017.
Ogólnie różnica między P5 na którym był Williams rok temu, a P10 na którym zapewne skończy w tym roku, była w zeszłym roku warta 14,9 mln funtów (nie wiadomo jaka będzie pula do podziału za 2018)
Matthias, 01.08.2018 16:13[!]
@Aeromis
Ale władze La Ligi nie interesują wartości innych lig, tylko ich własnej. Tak samo jak F1 nie interesują wartości WEC czy IndyCar.
Aeromis, 01.08.2018 17:30[!]
@Matthias
No to rozpiszę, skoro było za krótko. F1 nie ma konkurencji, bo inne serie wyścigowe to nie inne ligi piłkarskie. To inne sporty motorowe. Skoro F1 nie ma konkurencji to nie musi mieć systemu wielkich (Ferrari, Mercedes) jak w lidze Hiszpańskiej, o wartości F1 w sporej mierze stanowi jej atrakcyjność. Oglądalność F1 spadała gdy zanim wygrywał wielki Schumacher w wielkim Ferrari, jak wygrywał i jak przestał wygrywać.
Nie ma więc logicznego związku pomiędzy ligą piłki nożnej a Formułą 1 w tej kwestii, nie ma więc i powodu do obecnego podziału pieniędzy. To pasowało Berniemu Ecclesstone, choć wygląda że było to raczej kwestia jego gustu a nie dbania o F1.
SirKamil, 01.08.2018 17:52[!]
Cytat :
Zauważ jednak, że grubo ponad 50% widowni La Ligi i F1 ogląda je właśnie głównie dla, lub tylko dla Realu, Barcy, Merca, Ferki i RB. Business is business.

Nieprawdopodobnie zły wpis. Poza kwestiami wyłożonymi przez Aeromisa, zwyczajnie nie ma żadnych podstaw do wnioskowania, że grubo(!) ponad(!!) 50%(!!!) widowni F1 ogląda ją dla, lub tylko [no to już rekord świata...] dla Merca, Ferki i RB"...
To absurd.
polek, 01.08.2018 19:11[!]
No właśnie - Williams to też przecież zdobywcy tytułów.
Kamikadze2000, 01.08.2018 20:26[!]
Parodia - szczególnie im się należy za "katastrofę azjatycką". :P
maciejas512, 02.08.2018 08:33[!]
Też mi się wydaje, że F1 ludzie oglądają nie ze względu na kibicowanie jakiemuś zespołowi typu Red Bull, Mercedes, Ferrari(choć tu akurat jest więcej fanów). Bardziej już kibicują konkretnemu kierowcy. Ale ludzie oglądają F1 ze względu na akcje na torze, na atrakcyjność. Jak nadal będą dwie ligi to nadal będzie to trochę nudny sport, który nie przyciągnie kibiców. Musi się coś dziać, musi być walka, a bez wyrównania szans na co może wpłynąć wyrównanie budżetów nie ma na to szans. Bogaty zawsze może więcej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca