F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.08.2018

Zapis rozmowy Servus TV z Helmutem Marko

Button ostrzega Sainza przed wygórowanymi oczekiwaniami wobec McLarena

Gasly: Moje relacje z Helmutem Marko są teraz znacznie lepsze

Sainz: Verstappen nie zawetował mojego przejścia do Red Bulla

Bravi: Vandoorne dokończy sezon 2018 w McLarenie

20.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Pierre Gasly dołączy do Red Bull Racing w sezonie 2019

Perez: Odrzuciłem w przeszłości konkretną ofertę startów dla Renault

Norris wystartuje w piątkowych treningach z McLarenem na Spa i Monzy

Dan Ticktum nie wyklucza dołączenia do Toro Rosso na sezon 2019

Alonso popiera decyzję McLarena o zatrudnieniu Carlosa Sainza

Hulkenberg "dumny" z przetrwania w Formule 1 w erze pay-driver'ów

Kubica: Jestem zaskoczony jak dużą przyjemność sprawia mi rola w zespole

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pirelli: Nowe przednie skrzydła nie doprowadzą do dużego spadku osiągów

Mario Isola wypowiedział się także na temat planów swojego koncernu na sezon 2019.
Nataniel Piórkowski, 1 sierpnia 2018, wyświetlenia: 1911<< | lista | T- | T+ | >>

Pirelli uważa, że zespołom Formuły 1 uda się odzyskać osiągi utracone ze względu na konieczność stosowania uproszczonych przednich skrzydeł.

FIA szacuje, że nowe przednie skrzydła doprowadzą do spadku tempa o 1-1,5s na pojedynczym okrążeniu. Pirelli otrzymało jednak od zespołów informacje mówiące o tym, że prowadzony już rozwój nowych bolidów pozwoli na zachowanie poziomu osiągów z początku tegorocznego sezonu.

Szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, potwierdza: „Poprosiliśmy zespoły o przekazanie nam pewnych symulacji, byśmy mogli lepiej zrozumieć wpływ zmian. Oczywiście projekt opon na sezon 2019 zależy także od szacowanego docisku. Niektóre zespoły powiedziały nam, że na początku sezonu 2019 poziom docisku będzie porównywalny z tym, jakim bolidy dysponowały na początku obecnej kampanii. Redukując docisk wymazujemy w praktyce rok rozwoju bolidu”.

Pirelli przygotowuje na kolejny sezon nową konstrukcję ogumienia. Włoski producent bierze także pod uwagę wprowadzenie bardziej miękkich opon oraz redukcję mieszanek ogumienia na suchy tor.

„Pracujemy nad konstrukcją opony, aby poprawić profil zużycia. Mamy pewne obszary, w których możemy pracować nad optymalizacją profilu zużycia i tego jak pracuje opona przy kontakcie z asfaltem. Pierwszy krok to optymalizacja konstrukcji, tak by wprowadzić pewne zmiany w przednich i tylnych oponach. Rozwój w tym obszarze jest prowadzony z myślą o przyszłym roku”.

„Oczywiście staramy się także stworzyć nowe mieszanki. Zdajemy sobie sprawę z tego, że celem na przyszły sezon jest lekkie ograniczenie ich liczby – nie chcemy siedmiu. Musimy jednak zapewnić, że będą między nimi występowały odpowiednie różnice w czasach okrążeń”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.08.2018  FIA chce powrotu opon o wysokim poziomie degradacji
06.08.2018  Pirelli potwierdziło selekcję opon na Grand Prix Belgii i Włoch
30.07.2018  GP Węgier: opony użyte w wyścigu
28.07.2018  Hamilton: Wyścig na Hungaroringu może okazać się procesją
27.07.2018  Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na GP Brazylii
Tagi:
Pirelli
Isola M.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
gnodeb, 01.08.2018 14:34[!]
Puk, puk. A może by tak nakazać wzrost mocy o 300KM, zmniejszyć masę bolidów o 100kg?
Wtedy docisk będzie zawsze zbyt i mały i nie trzeba będzie go sztucznie obniżać.
#PostępyPostępu
zobq, 01.08.2018 15:13[!]
Celem tych zmian nie jest zmniejszenie docisku dla samego zmniejszenia docisku, tylko zmniejszenie straty docisku przy jeździe za innym bolidem. 300KM i zmniejszenie masy tutaj raczej nic nie pomoże.
bartoszcze, 01.08.2018 16:02[!]
Cytat gnodeb :
może by tak nakazać wzrost mocy o 300KM, zmniejszyć masę bolidów o 100kg?

I dodać skrzydła.
dek, 01.08.2018 16:23[!]
Cytat gnodeb :
zmniejszyć masę bolidów o 100kg?

Bo to takie proste, pstryk i 100 kilo mniej.
Kamikadze2000, 01.08.2018 20:28[!]
Od 2021 roku silniki będą prostsze, co też na mniejszą wagę powinno się przełożyć. ;)
Gszegosz, 02.08.2018 03:16[!]
Przełoży się, ale o nie -100kg, trzeba by chyba całą hybryde wywalić.
nickolas, 02.08.2018 08:54[!]
Proponuję bolidy bezzałogowe...
maciejas512, 02.08.2018 10:28[!]
Gdyby pozbyć się halo i baterii to myślę, że 35-40kg można uzyskać już na starcie, ale oczywiście bardziej skomplikowana sprawa, niż nam się wydaje.

Tak żartobliwie, wyjmijmy silniki, i zrobimy zawody, która ekipa szybciej przepcha bolid przez cały tor :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca