F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Kubica: Żałuję, że już nie będę ścigał się w F1 z Alonso

07.12.2018

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018

Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019

Raikkonen: Sauber ma wszystko, aby przygotować doskonały bolid

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault zaniepokojone coraz bliższymi relacjami producentów z małymi ekipami

Stanowisko francuskiego producenta rozumie szef Mercedesa - Toto Wolff.
Mateusz Szymkiewicz, 2 sierpnia 2018, wyświetlenia: 2993<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Cyril Abiteboul przyznał, że Renault jest zaniepokojone coraz bliższymi relacjami producentów z małymi zespołami.

Aktualnie ekipa Ferrari posiada największe wpływy w stawce, bardzo blisko współpracując z Haasem oraz Sauberem. Amerykańska ekipa korzysta z infrastruktury oraz technologii włoskiego producenta, natomiast Sauber dysponuje sponsoringiem Alfy Romeo, a jego barwy reprezentuje junior Ferrari – Charles Leclerc.

Z kolei Mercedes posiada swojego kierowcę w Force India, które obecnie poszukuje nowego właściciela i nie jest wykluczone, że zdecyduje się on na bliską współpracę z producentem ze Stuttgartu. Ponadto Williams ma być zdecydowany na zakup przekładni oraz tylnego zawieszenia Mercedesa od 2019 roku, a w dodatku z jednym z kokpitów łączony jest kolejny junior koncernu – George Russell.

„To nie jest Formuła 1 jaką lubimy” – powiedział Cyril Abiteboul, szef Renault Sport F1. „Jesteśmy nieco zaniepokojeni, że takie podejście będzie szkodliwe dla każdego, kto nie zdecyduje się na korzyści płynące z tego modelu. Musimy się upewnić, że nie stanie się to czymś koniecznym do zyskania dobrych osiągów w Formule 1, ponieważ wtedy nasz model przestanie działać”.

Toto Wolff stojący na czele Mercedesa przyznał, że rozumie stanowisko francuskiego producenta. „Rozumiem to, że duże ekipy kupują mniejsze, jest to pewne zagadnienie i szanuję ten punkt widzenia w kontekście przyszłości. Mam nadzieję, że możemy przedyskutować fakt, iż małe zespoły korzystają ze wspólnej infrastruktury, lecz jednocześnie nie będą mogły zyskać przewagi, co w tej chwili jest możliwe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.11.2018  Markiełow weźmie udział w testach opon Pirelli z Renault
22.11.2018  Ricciardo: Przejście do Renault jest dla mnie przerażające
19.11.2018  Carlos Ghosn straci władzę w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi
15.11.2018  Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport
14.11.2018  Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla
Tagi:
Renault
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 02.08.2018 18:25[!]
Ma rację, ale jedyne co im przeszkadza, to to, że nie mają swojego zespołu tej klasy. Mak na to nie pójdzie, a reszta jest zajęta.
paymey852, 02.08.2018 20:04[!]
Duży płacze że ma mało, jakie to smutne :D
W, 02.08.2018 22:18[!]
Może byście się zastanowili, czy rzeczywiście w gronie 10 zespołów 5 ma być klasy "b" już na dzień dobry. Tak być nie powinno. F1 ma typ topowe i elitarne, a tymczasem wydziela się połowa stawki będąca gówniarzerią z bogatymi tatusiami bez przyszłości. Po co serie juniorskie, skoro F1 staje się juniorska? To szkodzi widowisku, a ze sportem już dawno nie ma wiele wspólnego.
sneer, 02.08.2018 22:38[!]
Nie do mnie zarzuty, mnie się to nie podoba. Oczywiście w F1 zawsze były zespoły egzotyczne, ale inaczej to wyglądało, nawet jeżeli ktoś dominował.
mr_bean2000, 02.08.2018 23:28[!]
Nie przeszły trzecie bolidy, to przejdą trzecie zespoły.
Aeromis, 02.08.2018 23:38[!]
Ale jak brali Budkowskiego z FIA to nie byli zaniepokojeni. Cyril ma oczywiście rację, tzn strategia Renault obecnie idzie w parze ze zdrowym rozsądkiem. Obecnie. Tak długo jak długo nie będą mieć mocnego silnika to nic nie ugrają. Ale jakby tylko mieli silnik to sami by chętnie weszli do tej gry.
JuJu_Hound, 03.08.2018 08:57[!]
Bardzo irytuje mnie to ze podczas wyscigu Ferrari jest perfidnie puszczane przez Haasa i Saubera a Mercedesy przez Force India.
dulk, 03.08.2018 16:49[!]
RENAULT trzęsie tyłkiem
w przyszłym jeszcze Williams nawiąże "ścisłą współpracę" z Mercem
i oni z McL mogą utknąc mimo wyzszych budzetów w srodku stawki - juz teraz powinni wyraznie przegrywac z haasem i tylko Hulk i czesciowo Sainz robią różnicę
tcx, 04.08.2018 20:05[!]
JuJu_Hound ale muszą przepuścić jak są blue flags. Lepiej niech przepuszczają a nie bronią się jak Stroll prze Raikkomenem, mimo że był dublowany.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca