F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.08.2018

Zapis rozmowy Servus TV z Helmutem Marko

Button ostrzega Sainza przed wygórowanymi oczekiwaniami wobec McLarena

Gasly: Moje relacje z Helmutem Marko są teraz znacznie lepsze

Sainz: Verstappen nie zawetował mojego przejścia do Red Bulla

Bravi: Vandoorne dokończy sezon 2018 w McLarenie

20.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Pierre Gasly dołączy do Red Bull Racing w sezonie 2019

Perez: Odrzuciłem w przeszłości konkretną ofertę startów dla Renault

Norris wystartuje w piątkowych treningach z McLarenem na Spa i Monzy

Dan Ticktum nie wyklucza dołączenia do Toro Rosso na sezon 2019

Alonso popiera decyzję McLarena o zatrudnieniu Carlosa Sainza

Hulkenberg "dumny" z przetrwania w Formule 1 w erze pay-driver'ów

Kubica: Jestem zaskoczony jak dużą przyjemność sprawia mi rola w zespole

19.08.2018

Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1

Grosjean: Nie dołączyłem do Haasa licząc na posadę w Ferrari

Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Renault zaniepokojone coraz bliższymi relacjami producentów z małymi ekipami

Stanowisko francuskiego producenta rozumie szef Mercedesa - Toto Wolff.
Mateusz Szymkiewicz, 2 sierpnia 2018, wyświetlenia: 2851<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Cyril Abiteboul przyznał, że Renault jest zaniepokojone coraz bliższymi relacjami producentów z małymi zespołami.

Aktualnie ekipa Ferrari posiada największe wpływy w stawce, bardzo blisko współpracując z Haasem oraz Sauberem. Amerykańska ekipa korzysta z infrastruktury oraz technologii włoskiego producenta, natomiast Sauber dysponuje sponsoringiem Alfy Romeo, a jego barwy reprezentuje junior Ferrari – Charles Leclerc.

Z kolei Mercedes posiada swojego kierowcę w Force India, które obecnie poszukuje nowego właściciela i nie jest wykluczone, że zdecyduje się on na bliską współpracę z producentem ze Stuttgartu. Ponadto Williams ma być zdecydowany na zakup przekładni oraz tylnego zawieszenia Mercedesa od 2019 roku, a w dodatku z jednym z kokpitów łączony jest kolejny junior koncernu – George Russell.

„To nie jest Formuła 1 jaką lubimy” – powiedział Cyril Abiteboul, szef Renault Sport F1. „Jesteśmy nieco zaniepokojeni, że takie podejście będzie szkodliwe dla każdego, kto nie zdecyduje się na korzyści płynące z tego modelu. Musimy się upewnić, że nie stanie się to czymś koniecznym do zyskania dobrych osiągów w Formule 1, ponieważ wtedy nasz model przestanie działać”.

Toto Wolff stojący na czele Mercedesa przyznał, że rozumie stanowisko francuskiego producenta. „Rozumiem to, że duże ekipy kupują mniejsze, jest to pewne zagadnienie i szanuję ten punkt widzenia w kontekście przyszłości. Mam nadzieję, że możemy przedyskutować fakt, iż małe zespoły korzystają ze wspólnej infrastruktury, lecz jednocześnie nie będą mogły zyskać przewagi, co w tej chwili jest możliwe”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.08.2018  Zapis rozmowy Servus TV z Helmutem Marko
20.08.2018  Perez: Odrzuciłem w przeszłości konkretną ofertę startów dla Renault
19.08.2018  Abiteboul: Standardowe elementy jednostki powstrzymałyby obawy o oszustwa
14.08.2018  Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku
13.08.2018  Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość
Tagi:
Renault
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 02.08.2018 18:25[!]
Ma rację, ale jedyne co im przeszkadza, to to, że nie mają swojego zespołu tej klasy. Mak na to nie pójdzie, a reszta jest zajęta.
paymey852, 02.08.2018 20:04[!]
Duży płacze że ma mało, jakie to smutne :D
W, 02.08.2018 22:18[!]
Może byście się zastanowili, czy rzeczywiście w gronie 10 zespołów 5 ma być klasy "b" już na dzień dobry. Tak być nie powinno. F1 ma typ topowe i elitarne, a tymczasem wydziela się połowa stawki będąca gówniarzerią z bogatymi tatusiami bez przyszłości. Po co serie juniorskie, skoro F1 staje się juniorska? To szkodzi widowisku, a ze sportem już dawno nie ma wiele wspólnego.
sneer, 02.08.2018 22:38[!]
Nie do mnie zarzuty, mnie się to nie podoba. Oczywiście w F1 zawsze były zespoły egzotyczne, ale inaczej to wyglądało, nawet jeżeli ktoś dominował.
mr_bean2000, 02.08.2018 23:28[!]
Nie przeszły trzecie bolidy, to przejdą trzecie zespoły.
Aeromis, 02.08.2018 23:38[!]
Ale jak brali Budkowskiego z FIA to nie byli zaniepokojeni. Cyril ma oczywiście rację, tzn strategia Renault obecnie idzie w parze ze zdrowym rozsądkiem. Obecnie. Tak długo jak długo nie będą mieć mocnego silnika to nic nie ugrają. Ale jakby tylko mieli silnik to sami by chętnie weszli do tej gry.
JuJu_Hound, 03.08.2018 08:57[!]
Bardzo irytuje mnie to ze podczas wyscigu Ferrari jest perfidnie puszczane przez Haasa i Saubera a Mercedesy przez Force India.
dulk, 03.08.2018 16:49[!]
RENAULT trzęsie tyłkiem
w przyszłym jeszcze Williams nawiąże "ścisłą współpracę" z Mercem
i oni z McL mogą utknąc mimo wyzszych budzetów w srodku stawki - juz teraz powinni wyraznie przegrywac z haasem i tylko Hulk i czesciowo Sainz robią różnicę
tcx, 04.08.2018 20:05[!]
JuJu_Hound ale muszą przepuścić jak są blue flags. Lepiej niech przepuszczają a nie bronią się jak Stroll prze Raikkomenem, mimo że był dublowany.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca