F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.08.2018

Vergne otrzymał wstępne zapytanie od jednego z zespołów Formuły 1

Kubica: W bolidzie jestem w siedemdziesięciu procentach leworęczny

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (2)

17.08.2018

Hughes: Kubica ma szansę na udział w GP Belgii z Williamsem

Perez bliski pozostania w Force India na sezon 2019

Alonso: Słaba jakość wyścigów jest powodem mojego odejścia z F1

Hartley: Spoglądam bardzo pewnie w przyszłość

16.08.2018

McLaren zainteresowany pozyskaniem Estebana Ocona?

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Briatore: Alonso stracił motywację do dalszych startów w F1

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull zaskoczony decyzją Ricciardo o odejściu do Renault

Z kolei Nico Hulkenberg uważa, iż ściągnięcie 29-latka pokazuje ambicje zespołu.
Mateusz Szymkiewicz, 6 sierpnia 2018, wyświetlenia: 3209<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Helmut Marko oraz Christian Horner przyznali, że są zaskoczeni decyzją Daniela Ricciardo o odejściu z Red Bulla po sezonie 2018.

W piątek świat Formuły 1 obiegła szokująca informacja, iż ekipa Renault zdołała podpisać kontrakt z Australijczykiem na sezony 2019-2020. Według informacji z ostatnich tygodni, kierowca był bliski zawarcia nowego porozumienia z Red Bull Racing, a sam komunikat o zmianie zespołowych barw był dużym zaskoczeniem dla szefostwa.

„Ricciardo zadzwonił do mnie w czwartek by przekazać mi swoją decyzję” – powiedział Helmut Marko, doradca Red Bull Racing. „Spędził prawie całą karierę w Red Bullu i powiedział mi, że chce zmiany. Teraz musimy zastanowić się kto powinien zostać partnerem dla Maksa Verstappena”.

Z kolei Christian Horner stojący na czele zespołu miał być przekonany, że Ricciardo informując go o kontrakcie z Renault „robi sobie z niego żarty”. Daily Mail natomiast podaje, że pracownicy Red Bulla są zdania, iż 29-latek „ucieka od partnera z zespołu Maksa Verstappena”. Kierowca miał być szczególnie niezadowolony z zeszłorocznej wypowiedzi Hornera, który stwierdził, że chce zbudować ekipę wokół Holendra, a także z tego, iż zaoferował mu nową umowę na znacznie lepszych warunkach.

Jak przyznał kierowca Renault – Nico Hulkenberg, ściągnięcie Daniela Ricciardo pokazuje ambicje zespołu. „To demonstruje jak Renault poważnie traktuje zaatakowanie Mercedesa, Ferrari oraz Red Bulla” – oznajmił Niemiec dla gazety Bild.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.08.2018  Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku
10.08.2018  Massa rozumie decyzję Ricciardo o przejściu do Renault
09.08.2018  Horner: Być może Ricciardo obawiał się, iż zostanie pomocnikiem Verstappena
08.08.2018  Villeneuve: Ricciardo podjął dobrą decyzję
08.08.2018  Abiteboul: Musieliśmy podpisać kontrakt z Ricciardo
Tagi:
Ricciardo D.
Hulkenberg N.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 06.08.2018 11:05[!]
Cytat :
Z kolei Christian Horner stojący na czele zespołu miał być przekonany, że Ricciardo informując go o kontrakcie z Renault „robi sobie z niego żarty”.


Pokazuje to, że to musiało stać się na prawdę szybko :P Pewnie wyglądało to w rodzaju.

Daniel: Christian. Słuchaj, przechodzę do Renault.
Christian: Daniel chyba sobie jaja robisz.
Gszegosz, 06.08.2018 11:34[!]
Uniknął webbberyzacji.
Gie, 06.08.2018 12:06[!]
Zaskoczeni bo to zazwyczaj Marko dzwonił do kierowców że są zwolnieni. :D
marvin, 06.08.2018 13:10[!]
@Gie +1 :D
Chyba tylko Seb Vettel kontynuował dobrą karierę w F1 jako były kierowca RBR, a to i tak tylko dlatego, że zdobył 4 tytuły i wynegocjował sobie klauzulę osiągów. Reszta albo została wywalona z programu, albo kończyła jako kierowca nr 2.
Zomo, 06.08.2018 22:31[!]
Pomimo opini coponiektorych ze lepiej byc nr2 w topowym zespole niz nr1 w zespola srodka stawki, ja uwazam ze Ricciardo postapil slusznie bo zyje sie raz i nie po to aby tylko robic tyly i zbierac kase ale tez zeby zostawic jakis wlasny slad. W Renault Ricciardo bedzie mial wreszcie szanse pokazac czy w RBR sie marnowal czy nie.
dulk, 07.08.2018 10:17[!]
ale jak marnował? przeciez ostatnie sezony wygrywał ze swoimi partnerami.
ten sezon może być pierwszym przegranym skoro uważacie że dostał status kierowcy nr 2
ja tam uważam że kierowcą nr 2 zostaje sie przez nie zdobyte punkty i jeśli tylko RB bedzie miał bolid porównywalny z FER/MER to bedą musieli walczyć by obaj kierowcy punktowali ile da radę, by wygrac mistrza konstruktorów - no chyba że dla nich tak jak dla FER jest to drugorzędna klasyfikacja
derwisz, 07.08.2018 13:09[!]
Cytat :
kierowcą nr 2 zostaje sie przez nie zdobyte punkty


To zależy od polityki personalnej. W RBR ta zasada nie zawsze obowiązywała. Jak już zdecydują się na długoletni kontrakt i stawianie na młodego zdolnego to nie ma zmiłuj musi dojść do webberyzacji.
Tak było dosłownie z dnia na dzień po podpisaniu wieloletniego kontraktu z VET i tak się stało po podpisaniu kontraktu z VER. Sezony przejściowe kiedy obaj kierowcy mieli równy status skończyły się z chwilą podjęcia decyzji: "stawiamy na Maxa". RIC przeszedł do słabszego zespołu (na tę chwilę bez porównania słabszego) ale dzieki temu będzie mógł skupić się wyłącznie na sporcie a nie na gierkach personalnych z kierownictwem zespołu (apanaże kontraktowe, PR itp) które umyśliło sobie ze to nie on miał być numerem 1 w ekipie. Ze swojej strony ubolewam, ze skończyła się w RBR era rywalizacji wewnątrz zespołu. Tym sposobem w przyszłym sezonie F1 straci jeden ze swoich ciekawszych smaczków. Wewnątrz RBR będzie tak samo nudno jak w Ferrari i Mercu. W czołowych zespołach zamiast 4 kierowców walczacych o zwyciestwo będziemy mieli trzech walczących i trzech pomagierów.
dulk, 07.08.2018 16:49[!]
pewnie masz rację że nie chciał się męczyć z g... gierkami
ponoć REN zapłaciło 35mln usd wiec przebił MAXa i do tego pewnie może co roku przeskoczyć do FER/MER bo kontrakt ma elastyczny
w tym kontekście może i dobrze zrobił ale 1-2 kolejne lata będzie walczył o mistrzostwo drugiej ligii
a jak przegra z Hulkiem to może do pierwszej już nigdy nie wrócić
Hulk za to musi się cieszyć - wygra z RIC i może dostanie kontrat z MERCem (niemiec to niemiec w zespole)

w sumie jak podliczyć koszty REN
-25baniek utrata RB
-35gaża RICa
to skąd oni wezmą brakujące 60 baniek jak dział silnikowy ma problem z produkcją nowych części (przynajmniej miał dla TR) ?
no chyba że koncern dosypie 100 baniek by w przyszłym roku nie było kompromitacji
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca