F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza

Hiszpan związał się ze stajnią z Woking wieloletnią umową.
Mateusz Szymkiewicz, 16 sierpnia 2018, wyświetlenia: 6040<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół McLaren potwierdził zakontraktowanie Carlosa Sainza od sezonu 2019.

Po zakończeniu tegorocznych zmagań z ekipy odejdzie Fernando Alonso, który podjął decyzję o przerwaniu startów w Formule 1. O takim scenariuszu spekulowano już od kilku miesięcy i wśród kandydatów do zastąpienia 37-latka najczęściej wymieniano nazwisko Carlosa Sainza.

Hiszpan startuje w tym roku dla Renault, które wypożyczyło go z Red Bulla. Przez dłuższy okres wiele wskazywało na to, iż francuski producent jest zdecydowany na zatrzymanie 23-latka w swoich szeregach, lecz ostatecznie w jego miejsce został pozyskany Daniel Ricciardo. Sainz będący na kontrakcie z Red Bullem automatycznie znalazł się w kręgu kierowców mogących zastąpić Australijczyka, lecz wszystko wskazuje na to, iż promocję do głównej ekipy otrzyma Pierre Gasly z Toro Rosso.

McLaren potwierdził dzisiaj pozyskanie Carlosa Sainza, który podpisał wieloletni kontrakt. Póki co nie jest jasne kto zostanie partnerem Hiszpana w sezonie 2019, lecz największe szanse zdają się mieć obecny zawodnik Stoffel Vandoorne, a także junior Lando Norris.

„Jestem zachwycony mogąc wreszcie potwierdzić, że będę kierowcą McLarena od sezonu 2019” – powiedział Carlos Sainz. „To coś, na co wyczekiwałem z niecierpliwością i jestem podekscytowany moim następnym rozdziałem w karierze. Jestem kibicem McLarena odkąd tylko pamiętam. To wielka nazwa w tym sporcie i gigantyczne dziedzictwo, a lista kierowców startujących dla tego zespołu przez wszystkie lata to lista prawdziwych herosów Formuły 1. Fernando Alonso jest zdecydowanie jednym z nich, więc przejęcie jego posady w McLarenie jako reprezentant nowej generacji hiszpańskich kierowców jest wyjątkowe. Na koniec chciałbym podziękować każdemu w McLarenie za tę szansę, która jest spełnieniem dziecięcych marzeń. Zespół ma wieloletni plan na przyszłość i nie mogę się doczekać odegrania kluczowej roli w powrocie do sukcesów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie
10.01.2019  Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena
03.01.2019  McLaren zaprezentuje tegoroczny bolid 14 lutego
02.01.2019  Brown: Norris otrzyma czas na to, by zabłyszczeć w F1
28.12.2018  Brown: Restrukturyzacja McLarena nie dobiegła jeszcze końca
Tagi:
McLaren
Sainz C.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 16.08.2018 14:26[!]
Zgodnie z przeciekami.
Nie wiem czy McLaren dobrze robi stawiając Sainza w roli lidera zespołu...
Kamikadze2000, 16.08.2018 14:52[!]
Chłopak jest dobry, a fakt, że przegrywa z Hulkiem, w moim odczuciu dobrze świadczy o Niemcu, a nie źle o Hiszpanie. Myślę, że lepszego wyboru podjąć nie mogli. ;) Liczę na pozostawienie Stoffela. :)
Aeromis, 16.08.2018 14:56[!]
Dość przerażające wieści, ale nigdy nie mów nigdy. Oby to się nie skończyło jak u Williamsa.
Tymczasem Red Bull ma 4 miejsca i tylko dwóch którzy się tam nadają. Gdyby chcieli Sainza to by go mieli, tak jak pisałem - RBR nie lubi tych co przegrywają, więc Sainz co było dla mnie oczywiste nie miał szans na Red Bulla. W Toro Rosso bajzel, co rok to zmieniali silnik, teraz dwóch nowych zamienią na kolejnych dwóch nowych? Chyba że w ramach "stabilizacji zespołu" Hartley jednak zostanie... Chyba Marko mówił, że oni inwestują w Toro Rosso a ono nie przynosi wyników, już wtedy było to zabawne twierdzenie, ale po tym sezonie będzie jeszcze śmieszniejsze.
rocque, 16.08.2018 15:00[!]
McLaren ma teraz poważniejsze problemy niż skład kierowców, a i tak bardzo mało prawdopodobne, że będą w stanie walczyć o więcej niż piąte miejsce w WCC.
WrobelGP, 16.08.2018 15:01[!]
Nie pałam jakąś szczególną sympatią do Sainza i nie uważam go za materiał na lidera zespołu. Liczę na to, że jego przyszły zespołowy partner pokaże mu miejsce w szeregu.
modlicha, 16.08.2018 15:02[!]
Chłopak jest dobry .... ale w PR :) Tak dobry, że przecież Renault robiło karkołomne transakcje wiązane, żeby tylko tego wspaniałego Sainza zdobyć - dziś bez żalu się go pozbywają. A Hulkenberg - tak na pewno lepszy, taki solidny rzemieślnik ze środka stawki, coś jak Nick Heidfeld.

Też myślę, że Vandoorne nie będzie odstawał od Sainza, a gdyby jeździł Norris to powinien go po aklimatyzacji czyli I połowie sezonu zacząć spokojnie objeżdżać.
enstone, 16.08.2018 15:04[!]
Wychodzi na to, że dzieciuch jednak miał co nieco do powiedzenia w RBR ... Sainza w takim razie nic już nie łączy z RedBull ?.
beret, 16.08.2018 15:24[!]
Juz po pierwszym roku startow dla McLarena zniknie z jego twarzy ten usmiech.
Angielskie zespoly w rozsypce, nie maja szans na sukcesy przynajmniej na najblizsze 5 lat
ymru, 16.08.2018 15:52[!]
Czyżby dokonali wymiany za wypuszczenie Norrisa do STR?
Nitros, 16.08.2018 16:31[!]
Ciekawe co teraz z Robertem, czy wgl gdzieś zagrzeje miejsce....
paymey852, 16.08.2018 16:45[!]
@beret
Myślę że Alonso doskonale o tym wie i dlatego odszedł.
McL do 2021 (2 lata)będzie na łasce Renault a potem nawet jak znajdą nowego dostawce nawet niech będzie Porsche to jakie ma szanse debiutant na wejście smoka przy takiej konkurencji. Niemal zerowe.

@Nitros
Jak dla mnie kluczem będzie STR+RB. Jak by pozyskali kogoś z obecnej stawki to może znajdzie się miejsce dla Roberta.
Nikt nie weźmie Roberta mając do dyspozycji Ocona lub Pereza bo oni muszą gdzieś trafić a miejsc nie ma wiele.
Matthias, 16.08.2018 17:24[!]
@Nitros
Tak jak napisał @paymey852, kluczem będzie to, jak wielu będzie debiutantów i jak wielu wypadnie ze stawki. Wypada już na pewno Alonso, Kimi niestety nie. Poważnym kandydatem jest chyba Groszek, bo czuję że poza Haasem może nie znaleźć miejsca. Może też wypaść Vandoorne, szczególnie jeśli McL faktycznie chce Ocona, ale jeśli Francuz tam znajdzie miejsce to Merc może zainwestować w Russella. Poważnymi kandydatami są też Norris i Giovinazzi. Jeśli wskoczyłby Markiełow, to niemal na pewno kosztem Sirotkina. Kandydatem do wypadnięcia wciąż jest Hartley, ale wtedy pewnie wszedłby za niego ktoś spoza stawki. Wychodzi 5 (z Alonso) kandydatów do wypadnięcia i 5 (z Kubicą do wskoczenia). Kombinacji jest tak dużo, że określiłbym to tak: przed ogłoszeniem Sainza mieliśmy 10 ruchów do mata, teraz mamy 9. Najbliższe kilka ruchów raczej jeszcze nic nie zmieni - chyba że oczywiście jednym z nich będzie potwierdzenie Roberta.
JuJu_Hound, 16.08.2018 18:56[!]
Uwazam ze kotokolwiek zastapilby Fernando nie bedzie mial latwo. Carlos wydaje sie byc wyborem i dobrym zastepca Fernando ze wzgledu na jego... koneksje hiszpanskie po Fernando? Nie wiem. Nie do konca rozumiem ten wybor bo na tle Nico, Carlos nie wypadal zbyt dobrze.
modlicha, 16.08.2018 19:57[!]
Zresztą nie ma się co rozwodzić - ta posada była załatwiona już dawno temu:

http://s1.fotowrzut.pl/2P7WQPEAWB/1.jpg ;)
kumien, 16.08.2018 22:37[!]
Niechciany w RBR, niechciany w Renault znajduje bezpieczną przyszłość w McLarenie, który potrzebuje cudu, aby wyjść z dołka. Słabo to wygląda i chyba jedynie słowo Alonso zadziałało cuda albo portfel hiszpańskich sponsorów.

Już nawet wykluczając Roberta z obiegu to Carlos nie jest zawodnikiem, który pociągnie zespół. Dobrze to widać w Renault, gdzie Prost mocno naciskał na angaż Hiszpana, a teraz nawet zanim zakontraktowali Ricardo to nie byli chętni na przedłużenie kontraktu. A miał wszystko. Sprawdzenie zespołu w ostatnich wyścigach sezonu 2017, pracę w zespole fabrycznym i dobrego rzemieślnika Nico, ale dalej tylko rzemieślnika. Wyszedł na tym mocno blado.
marios76, 16.08.2018 23:05[!]
@enstone Tak, mial, a Tost to klamca i hipokryta! Sainza sie pozbyli, a teraz beda kombinowac kto w ToroRosso.

Droga do odrodzenia McLarena zaczyna przypominac ta Williamsa. Mialem resztki nadzieji, na to, ze wtorkowe info sie nie potwierdzi. Od zawsze staram sie kibicowac prywatnym ekipom... Sauber jakos mniej mnie lechtal od czasow Pani Moniki, Williams przepadl z polityka corki slynnego taty, przyszlosc Force India wcale nie jest tak rozowa jak tegoroczne bolidy i jeszcze McLaren wbijajacy szpile... sobie :/
Czegos nie rozumiem, albo postawiono na kolejny okres przejsciowy. Nie dosc, ze za Sainzem nie przepadam to jeszcze dziwi mnie ten wybor patrzac na jego potencjal. Moze Vandorne zostanie, i zobaczymy ile rozni Sainza i Alonso? Moze wzieli go... zeby w Toro Rosso przechowac Norrisa lub Stoffela? Naprawde nic sensownego mi do glowy nie przychodzi, by zrozumiec ten wybor :/ Byl jeszcze Perez, Ocon, Kubica, nie wierze, ze nikt z tej trojki nie chcialby dla teamu z Woking przejezdzic eezon, dwa.

@kumien Na ta chwile biore pod uwage, ze Carlos moze pociagac zespol. W dol. :/
Matthias, 17.08.2018 08:01[!]
A tak teraz pomyślałem, może Sainz wcale nie był taki niechciany w Renault i RBR? Trzeba pamiętać, że my tylko znamy daty ogłoszenia, a nie podpisania kontraktów. I bardzo prawdopodobne, że McLaren podpisywał swój kontrakcik przed Renault, tym bardziej, że zapewne tylko ten pierwszy zespół wyznaczył sobie tak wczesny deadline (połowa sierpnia). Popatrzmy na sytuację Carlosa sprzed powiedzmy trzech tygodni: Renault i McLaren jadą na tym samym, albo przynajmniej podobnym wozie (w przenośnym tego słowa znaczeniu), więc zachęcony przez Nando i/lub ciutkę większą być może gażą w Maku postanowił się przesiąść, nie widząc dla siebie szansy w RBR, tym bardziej po przymilnych RBR wypowiedziach Ricciardo z weekendu na Hungaroringu. Wiedział też, że jeśli odejdzie, kandydatem nr 1 dla Reni przy jego odejściu byłby kierowca zwalniający miejsce w bankrutującymi teamie (Ocon, a FI było jeszcze przed zakupem Strolla). A zapluł sobie brodę dopiero jak się dowiedział, że szansa w RBR była i sam ją sprowokował ... poprawcie mnie jeśli coś jest incorrect w mojej logice.
marios76, 17.08.2018 08:56[!]
@Matthias Nie ma co poprawiać, chyba nie da sie postępowania McLarena zrozumiec w jednoznaczny sposob... Nando cos marudzil k mozliwosci powrotu gdy beda na szczycie- moze wiec taki deal Hiszpan za Hiszpana i ewentualna zmiana?? Faktem jest, ze stracili Alonso, a ich drugi kierowca dosc slabo wypadal... juz nie tylko przy Alonso, ale chyba gorzej niz Magnussen czy Perez przy Buttonie. Jezeli teraz uda im sie pozyskac chocby Ocona, Pereza, czy chocby Kubicę- to bede ich rozumial ze.wierza w dwoch solidnych sredniakow. Ale jak Sainz nie bedzie lepszy niz to pokazuje, to z Vandorne m czy Norrisem co oni chca osiągnąć? Z drugiej strony bez wzgledu czy to dla McLarena dobre czy nie, chcialbym porownac duet Belga z Hiszpanem. Tu do kompletnej oceny i zrozumienia postepowania potrzebujemy jeszcze faktow jak upchniecie w TR Norrisa itp dzialania wieloczynnikowe ;)
kumien, 17.08.2018 10:29[!]
@marios76 Ja ciągle myślę, że Sainz przyszedł za Stoffela, a na drugi fotel przyjdzie Kubica. Lando pójdzie na wypożyczenie do Toro Rosso na rok i zrobią zmianę. Nie wierzę, aby mocodawcy McLarena poszli drogą Williamsa. Przecież widzą jak wygląda ich sytuacja i do czego prowadzi zatrudnianie dwóch miernych kierowców. Podobnie robił wcześniej Sauber i jak to wyszło. McLaren nie może sobie pozwolić na taki blamaż zwłaszcza, że mają jednak szejków jako właścicieli i biznes aut sportowych, więc jest trochę więcej miejsca na dobre ruchy (czegoś takiego jednak nie miał Williams).

Teraz największa zagadka to czy Gasly pójdzie za Daniela do RBR no i czy zostanie Hartley. Jak na moje oko to TR ma dwa wakaty. No i jeszcze trzeba gdzieś upchać Ocona. Perez ze swoimi dolarami zapewne zostanie w Force Canada.
paymey852, 17.08.2018 17:31[!]
@Matthias
Alonso powiedział że
Cytat :
„Podjąłem tę decyzję kilka miesięcy temu. Chcę podziękować Chase'owi Carey'owi oraz Liberty Media za wszelkie starania, które miały zmienić moje zdanie, a także każdemu kto kontaktował się ze mną w tym czasie.

McL bez problemu pozyskał Sainza bo RB było pewne pozostania Ricciardo :)
Mam nadzieje że RB pozyska Ocona bo dzięki temu Kubica będzie miał szanse.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca