F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.09.2018

Antonio Giovinazzi będzie kierowcą Saubera w sezonie 2019

Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata

Perez ogłosi wkrótce swoje plany na sezon 2019

24.09.2018

Norris zaliczy kolejny występ w treningu z McLarenem

Giovinazzi wystartuje w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji

Raikkonen odbył pierwszą przymiarkę fotela do bolidu Saubera na sezon 2019

Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

Marciello: Leclerc może pokonać Vettela w Ferrari

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bottas: Mercedes nie poświęcił mojego wyścigu na rzecz Hamiltona

Fin podkreśla, że wydłużony pierwszy stint był jego najlepszą szansą na wywalczenie dobrego wyniku.
Nataniel Piórkowski, 4 września 2018, wyświetlenia: 3006<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas przekonuje, że Mercedes nie poświęcił jego wyścigu w celu zapewnienia Lewisowi Hamiltonowi maksymalnych szans na wywalczenie zwycięstwa w Grand Prix Włoch.

Dzięki bardzo długiemu pierwszemu przejazdowi Bottas był w stanie spowalniać Kimiego Raikkonena, który jadąc na świeższym ogumieniu tracił przewagę nad Lewisem Hamiltonem.

Zespołowy kolega Brytyjczyka zjechał na serwis dopiero na trzydziestym szóstym okrążeniu. Hamilton wykorzystał mniej zużyte opony i z powodzeniem zaatakował mistrza świata z 2007 roku. Dzięki zwycięstwu kierowca ze Stevenage dysponuje już w klasyfikacji generalnej 30-punktową przewagą nad swym najgroźniejszym rywalem – Sebastianem Vettelem.

Bottas zapewnia: „Gdy analizowaliśmy możliwe scenariusze na wyścig uznaliśmy, że jeśli znajdujemy się za Ferrari, Lewis startuje z trzeciego pola a ja z czwartego, to w moim przypadku nie ma sensu wdrażania optymalnej strategii. Najlepszą szansą było dla mnie pojechanie długiego pierwszego stintu”.

„Myślę, że koniec końców podjęliśmy właściwą decyzję. Pod koniec rywalizacji miałem w bolidzie świeże opony i mogłem atakować. Zadziałało to także na korzyść Lewisa i pomogło całemu zespołowi. Nie nazwałbym tego poświęceniem mojego wyścigu. W trakcie tego weekendu, przy tak małej degradacji ogumienia, okno zjazdu do boksów było bardzo szerokie” – tłumaczył.

Bottas poparł decyzję sędziów o ukaraniu Maxa Verstappena doliczeniem pięciu sekund do czasu wyścigu za doprowadzenie do kontaktu na dojeździe do pierwszego zakrętu.

„Wydaje mi się, że było kilka dobrych szans na wyprzedzenie Maxa. W pierwszej zjechałem na wewnętrzną część toru, a on jak gdyby nigdy nic ściął szykanę i utrzymał się przede mną. W przypadku drugiego ataku można powołać się na bardzo jasną zasadę, która mówi, że gdy bronisz pozycji wybierasz linię jazdy, a gdy masz obok siebie bolid musisz zostawić mu tyle miejsca ile wynosi jego szerokość. Nie ulega wątpliwości, że Max tego nie zrobił. Byłem obok niego, więc doszło między nami do kontaktu, za co pózniej otrzymał karę. Przepisy są jednoznaczne” – podkreślił Fin.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon
19.09.2018  Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli
15.09.2018  Bottas chce pomóc Hamiltonowi w walce o mistrzostwo świata
09.09.2018  Bottas: Seria wyścigów bez zwycięstwa jest rozczarowująca
02.09.2018  Verstappen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Bottasem
Tagi:
Bottas V.
Mercedes
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Maciek znafca, 05.09.2018 13:00[!]
Cytat paymey852 :
cieniasie
To bardzo odważna opinia, w kierunku kogoś kto jeździ bolidem około 300km/h będąc niedaleko granic możliwości.
paymey852, 05.09.2018 13:14[!]
Cytat Maciek znafca :
niedaleko granic możliwości

To bardzo odważna opinia, w kierunku kogoś kto jeździ bolidem znacznie wolniej od swojego partnera w zespole.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca