F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.09.2018

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wolff: Sytuacja Ocona stała się skomplikowana

Francuski kierowca dysponuje coraz mniejszą liczbą opcji na sezon 2019.
Nataniel Piórkowski, 5 września 2018, wyświetlenia: 2893<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, potwierdza, że sytuacja związana z przyszłością Estebana Ocona w Formule 1 stała się skomplikowana.

Przejęcie Force India przez Lawrence'a Strolla sprawiło, że pewnym kandydatem do zajęcia jednego z wyścigowych foteli jest syn kanadyjskiego biznesmena a obecnie kierowca Williamsa – Lance. Jego zespołowym partnerem ma pozostać Sergio Perez.

Przez pewien czas Mercedes miał nadzieję, że Ocon będzie mógł zostać wypożyczony do Renault. Francuski team wykorzystał jednak dostępność na rynku kierowców Daniela Ricciardo i skłonił Australijczyka do popisania lukratywnej dwuletniej umowy. Wolnych miejsc nie ma już także w McLarenie, gdzie w kolejnym sezonie będą rywalizować Carlos Sainz oraz Lando Norris.

Wolff przyznaje: „Sytuacja stała się naprawdę skomplikowana. W przypadku Estebana wszystko wskazywało na to, że osiągniemy porozumienie z Renault. Wszystko zmieniło się w ciągu 48 godzin. Nagle ustalenia przestały być wiążące. Jestem jednak w stanie zrozumieć powody, jakimi kierowało się Renault zatrudniając Ricciardo. Rozwój wydarzeń nie sprzyja Estebanowi. Bardzo smutno byłoby, gdyby takie kwestie jak czas lub nietransparentna komunikacja stanęły temu niezwykle utalentowanemu chłopakowi na drodze do znalezienia wyścigowego fotela na nadchodzący sezon”.

Ocon podkreśla, iż w pełni ufa Mercedesowi, który opiekuje się jego karierą. „Cieszę się wsparciem ze strony Mercedesa. Pomagają mi i robią wszystko co tylko mogą, aby znaleźć rozwiązanie na kolejny sezon. Zawsze podejmowali dobre decyzje. Zawsze im ufałem i nic się pod tym względem nie zmieniło”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi
20.09.2018  Ocon: Nie żałuję swoich decyzji
17.09.2018  Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu
16.09.2018  Force India zakaże Perezowi i Oconowi wzajemnej walki na torze
16.09.2018  Perez: Zasłużyłem na karę za kolizję z Sirotkinem
Tagi:
Ocon E.
Mercedes
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
teambuktu, 05.09.2018 12:13[!]
Brak miejsca dla Ocona to rzeczywiście będzie spory skandal. Może jednak wyjdzie na dobre F1 w dłuższej perspektywie bo chyba wszyscy zauważą, że coś w kwestii doboru kierowców jest nie tak i bardzo się kłóci z wizerunkiem sportu, w którym podobno mają jeździć najlepsi. Tyle, że to nie jest prosta kwestia do rozwiązania. Przynajmniej ja nie mam pomysłu :)
rno2, 05.09.2018 12:30[!]
Mają przecież miejsce obok Hamiltona w Mercedesie. Po co biorą kierowców z zewnątrz do zespołu, skoro nie są w stanie zapewnić foteli swoim juniorom?
Sasilton, 05.09.2018 12:47[!]
Myślę że gdyby Bottas nie podpisał kontraktu, to dali by miejsce Oconowi.
Byli pewni miejsca w Renault, więc nie przejmowali się alternatywami.
Maciek znafca, 05.09.2018 13:03[!]
Jakby mieli swój juniorski team, jak ma Red Bull czy w pewnym sensie Ferrari to nie byłoby problemu. Teraz brakuje Manora. A może Wolff spróbowałby Ocona wcisnąć do Toro Rosso?
rocque, 05.09.2018 13:19[!]
Cytat Maciek znafca :
A może Wolff spróbowałby Ocona wcisnąć do Toro Rosso?

Marko powiedział, że nie wezmą nikogo od Mercedesa.
paymey852, 05.09.2018 13:45[!]
@teambuktu
Zobaczymy jak Stroll będzie wyglądał na tle Pereza który obecnie z Oconem tworzy najbardziej wyrównaną parę w F1.
Trzeba będzie kibicować Perezowi aby zniszczył Strolla i aby mieli wokół siebie mocną konkurencje.
dulk, 05.09.2018 14:02[!]
trzeci bolid na sesje testowe rozwiązałby problem - młodzi mogliby sprawdzić się i wdrożyć
teamy biedne/nastawione na paydriverów miałyby dodatkowy fotel na sprzedaż i rekompensatę dodatkowych kosztów

łatwo by bylo też wymienić kiepskiego kierowce w trakcie sezonu bo jego zastępca ćwiczy regularnie w 3 sesjach treningowych i testach
nie byłoby takich komicznych sytuacji jak chwalony Sirotkin za "tytaniczną" pracę dla Renault - wszystko byłoby widać - jakie czasy kręci w sesjach testowych, symulacji qualu, stintu z dużym i małym obciążeniem paliwem - bo na wszystko to byłby czas
marrcus, 05.09.2018 14:35[!]
Ocon - jeden z wielu, jego braku bym nawet nie zauwżył
rosomeister, 05.09.2018 14:37[!]
@Maciek znafca Był Manor do wzięcia, i Wehrlein może by się uchował
pluto, 05.09.2018 15:17[!]
moga go zawsze zwolnic z kontraktu ,wtedy na bank wzieliby go do STR a po roku nawet do RBR
teambuktu, 05.09.2018 15:33[!]
@paymey852
to będzie rzeczywiście ciekawy pojedynek. nie przepadam za Perezem ale na pewno nie jest słabiakiem. jak przegra ze Strollem to będzie znaczyło (do wyboru):
a. Stroll jest jednak świetny
b. Perez i Ocon byli bardzo przereklamowani
c. Papa Stroll sabotuje bolid Pereza ;)
czyli każdy wybierze sobie co chce i i tak nie będziemy wiedzieli nic.
WrobelGP, 05.09.2018 15:54[!]
A można było sypnąć groszem na Manora. Wiele Mercedes by chyba nie stracił. A tak to teraz płacz.

Co do Ocona w STR to gdzieś czytałem że Wolff ponoć byłby gotów zwolnić go z kontraktu z Mercedesem jeśli miałoby to pomóc.
Kamikadze2000, 05.09.2018 16:11[!]
Bottas dwoi się i troi, by spełnić rolę dwójki, więc po co im tam Ocon? Jeszcze poważnie zagrozi liderowi. ;)
christoff.w, 06.09.2018 00:06[!]
Dulk@- chyba sesje treningowe? Testowych jak na lekarstwo, ale to zawsze jakaś alternatywa.
Ja tam jestem nawet za trzema bolidami w stawce... Niech się dzieje wola nieba... tylko V8 potrzeba! 😁
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca