F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.09.2018

Władze Kopenhagi zrezygnowały z pomysłu organizacji GP Danii

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt: Mówienie, że F1 mogłaby przejść na silniki elektryczne to nonsens

Prezes FIA zaznacza, że w nieodległej przyszłości tego typu scenariusz jest nie do zrealizowania.
Nataniel Piórkowski, 6 września 2018, wyświetlenia: 2344<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes FIA – Jean Todt zdecydowanie odrzucił sugestie o tym, iż w nieodległej przyszłości bolidy Formuły 1 mogą zacząć być napędzane silnikami elektrycznymi.

Dyrektor do spraw sportowych F1 – Ross Brawn zasugerował, że nie ma żadnych przeciwwskazań co do tego, by w przyszłości w serii Grand Prix wykorzystywane były silniki elektryczne.

Szef Formuły E – Alejandro Agag natychmiast zareagował na komentarz Brawna i zaznaczył, że jego seria dysponuje ekskluzywną 25-letnią licencją FIA na wykorzystywanie tego typu napędu w mistrzostwach bolidów jednomiejscowych. Według Hiszpana F1 mogłaby przejść na silniki elektryczne najwcześniej w 2039 roku, o ile FE nie przedłuży okresu obowiązywania wspomnianego wcześniej dokumentu.

Todt tłumaczy: „Nonsensem byłoby mówienie, że w nieodległej przyszłości Formuła 1 przejdzie na silniki elektryczne. Nie dojdzie do tego. To po prostu niemożliwe. Mówimy o dwóch zupełnie różnych kategoriach. Formuła E nie ma osiągów F1. Jednym z powodów, dla których FE ściga się obecnie na torach ulicznych jest fakt, że jej rywalizacja na obiektach takich jak na przykład Monza nie byłaby w stanie wytworzyć żadnego zainteresowania. Podkreślam, mówimy o dwóch zupełnie innych kategoriach”.

„Porównywanie Formuły E i F1 mija się z celem. Formuła 1 to seria o bardzo mocno ugruntowanej pozycji. Formuła E to dziecko FIA. Musi się wiele nauczyć. Mówiąc to muszę jednak przyznać, że rozwija się naprawdę dobrze. Do niedawna w 45 minutowym wyścigu kierowcy musieli tam korzystać z dwóch bolidów. Pod koniec tego roku odbędzie się pierwszy wyścig w Rijadzie, w Arabii Saudyjskiej – zostanie on przejechany z jednym bolidem. To pokazuje, że sporty motorowe mogą być laboratorium. Nie tylko widowiskiem, ale też laboratorium. Porównywanie Formuły E i Formuły 1 jest jednak po prostu nudne”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.09.2018  Todt: Marchionne coraz bardziej pozytywnie oceniał przyszłość F1
07.09.2018  Todt nie ma nic przeciwko planom powiększania kalendarza F1
05.09.2018  Todt: W sezonie 2021 w F1 nie pojawią się nowi producenci silników
02.09.2018  Todt niepewny prawa Force India do zachowania nagród finansowych
01.09.2018  Todt: Pirelli ma rywala w przetargu na dostawy opon dla Formuły 1
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie
Przepisy
FE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marios76, 06.09.2018 15:36[!]
Czyli pewne ze mamy hybrydy do 2039 roku. Oby sie nie skonczylo na V2 0,5 litra, a reszta baterie i inne sytemy... ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca