F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Liberty Media złagodziło propozycję limitów budżetowych

Ograniczenie na poziomie 150 milionów dolarów zostanie wprowadzone nie w 2021 a 2023 roku.
Nataniel Piórkowski, 6 września 2018, wyświetlenia: 3537<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Władze Formuły 1 postanowiły wprowadzić zmiany w propozycji limitów budżetowych, jakie mają obowiązywać w sporcie od 2021 roku.

Według informacji pozyskanych przez Dietera Renckena z portalu racefans.net docelowy limit 150 milionów dolarów nie zostanie osiągnięty do sezonu 2023.

W 2021 roku ograniczenie budżetowe zostanie ustanowione na poziomie 200 milionów dolarów, by następnie spadać do 175 milionów dolarów w 2022 i 150 milionów dolarów w 2023.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami limitem nie zostaną objęte wszystkie rozchody zespołów. Wśród wyszczególnionych w regulaminie wyjątków znajdą się między innymi wynagrodzenia kierowców, najwyższa indywidualna pensja oraz wydatki związane z marketingiem i obsługą gości.

Dopracowania wciąż wymagają szczegóły zasad związanych z funkcjonowaniem limitów budżetowych, w tym określenie kar sportowych za ewentualne naruszenia ograniczeń wydatków.

Niedługo po ogłoszeniu przez Liberty Media planu wprowadzenia limitów budżetowych na poziomie 150 milionów dolarów, szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, przekonywał przedstawicieli mediów: „Wartość ta jest zbyt niska dla dużych zespołów. Jeśli spojrzymy na szczegóły to widać, że musimy współpracować z Liberty nad znalezieniem kompromisu. Ten poziom będzie nieosiągalny, ale może uda nam się znaleźć inną, sensowną granicę. [...] Moim priorytetem jest chronienie naszej struktury i naszych pracowników. Musimy brać pod uwagę, że jesteśmy tutaj od długiego czasu, podobnie Ferrari, Red Bull. Mamy do czynienia z bardziej rozbudowaną strukturą”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
Tagi:
Przepisy
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dziadekm, 06.09.2018 17:13[!]
RedBull i Mercedes o długiego czasu w F1? Akurat te 3 zespoły skończyły by marnie jak by przestały wydawać po kilkaset milinów rocznie. Już widzę te groźby odejścia jak im ograniczą budżety :)
Saruto, 06.09.2018 18:05[!]
To żegnamy Mercedesa ;) Spoko, Williams się cieszy i wszyscy prywatni.
Wystarczy ograniczyć kadrę ludzi. Jeden zespół do zmiany kół. 6 mechaników do zmiany kół. Plus dwóch dodatkowo. Będzie ciekawiej i dużo taniej. Ograniczyć liczbę personelu do 50.
Maciek znafca, 06.09.2018 20:09[!]
Ten przepis budzi nadzieję na powrót McLarena do ścisłej czołówki.
Aeromis, 06.09.2018 20:52[!]
Wolf ma rację, po co ulepszać F1, lepiej chronić swoje interesy - w końcu to jest prawdziwe DNA tego sportu ;)
To propozycje bardzo poważnych zmian, po których mało co byłoby takie jak kiedyś. Czasu jest jednak bardzo dużo i co tu dużo mówić, jestem dość sceptyczny czy to wypali.
MairJ23, 06.09.2018 21:53[!]
@Saruto
Cytat :
Wystarczy ograniczyć kadrę ludzi.

Widze ze kolega juz wie co trzeba zrobic - szkoda tylko ze w tej F1 sa sami glupcy i tego co ty wiesz nie wiedza. Mysle ze wiekszosc kasy jaka idzie to idzie na rozwoj - czyli inzynierow ktorych nie widac nawet na wyscigach a nie o jakis mechanikow zmieniajacych kola.
Chyba ze twoj post mial byc zartem to ja wtedy go nie zrozumialem i juz sie zamkne :)
JuJu_Hound, 07.09.2018 08:01[!]
Zawsze jest rozwiązanie. Mercedes dokona podziału swoich spółek i beda dokonywac zakupow czesci od swojej spółki siostry po zanizonej cenie i jeszcze sobie to odlicza od podatku. Kreatywna ksiegowosc nie zna granic
dulk, 07.09.2018 10:19[!]
na pewno takie coś nie bedzie łatwo zrobić - a wykrycie i łatka oszusta to byłaby wizerunkowa masakra (jak doping)
i ryzyko duże - jakiś niezadowolony manager i donos do FIA i kłopoty gotowe
jak już to zyskają max 50 baniek - teraz wydają o 300 więcej - więc różnica będzie spora

poza tym jak Liberty dofinansuje biedniejsze teamy - jak FI - że będą miały budżet 150 baniek i brak kłopotów finansowych - to już można się martwić o topowe teamy (nawet jak kreatywnie zyskają 50 baniek) - Ferr/Merc moze mieć problem by znaleść się w top3 - RB pewnie Newey uratuje

w sumie to jest bardzo dobrze - topowy kierowca bedzie zarabiał 50 baniek - bo on bedzie robił różnicę
wtedy 3 samochód testowy bardzo by się przydał bo bez tego bazowi kierowcy będą zarabiać kosmiczną kasę a nowy nie będzie miał gdzie się wdrożyć/sprawdzić
Pro-Skill, 07.09.2018 15:26[!]
Wprowadzenie limitów jest bez sensu. I tak najlepsze zespoły znajdą sposób by je obejść i będą wydawały zdecydowanie więcej niż inni a tylko utrudni im się pracę i będzie trzeba zatrudnić kolejnych ludzi do księgowości.
marios76, 08.09.2018 08:02[!]
Od paru lat trzy czolowe zespoly wydaja na sezon co najmniej dwa razy tyle, ile zespoly czwarty, piaty czy szosty. Wyniki punktowe, nieco zachwiane pezez slabszy silnik Red Bulla, pozwalaja jednak wyciagnac taki wniosek: Ilosc wlozonej kasy jest dosc proporcjonalna do osiagow i ilosci zdobytych punktow.
Notabene "najtansze" punkty zdobywalo Force India ;)
Wielkim zespolom, niekoniecznie bedzie zalezalo na krojeniu budzetu, bo ich stac, a przewaga nad mniejszymi zespolami... zmaleje.
Oczywiscie, ze beda kombinacje dotyczace kreatywnej ksiegowosci, ale ciezko bedzie budzet przekroczyc na cenzurowanym dwu- trzykrotnie.
Stopniowe wprowadzanie limitu moze sie udac i moze przyniesc wyrownanie stawki, co bedzie dobre dla kibkcow i F1. Czy dla zespolow? Na pewno nie wszystkich.
Moze to spowodowac wykruszanie sie wielkich koncernow, jezeli straca przewage, a odejda jako legenda z wielka iloscia zwyciestw czy tytulow.
dulk, 08.09.2018 10:15[!]
wg mnie wtedy w topowych zespołach nie będzie takiej chorej sytuacji jak teraz czyli najważniejsze że 1 kierowca jest dobry a drugi byle dawał radę (a jak na rynku pojawił się dostępny RIC i ALO to nawet im oferty nie złożyli)
wg mnie wtedy będzie tak że by wygrać każdy bedzie chciał mieć dwóch jak najlepszych mozliwych kierowców choćby po to by taki kierowca nie trafił do np. ForceIndia które mając bolid wolniejszy o 0,2sek mógłby z nim wygrać mistrzostwa
ogólnie super że te limity jednak wchodzą w życie

a czy FER lub MERC odejdzie ? wg mnie nie jak Liberty rozegra dobrze kto ich zastąpi - np. wejście/powrót BMW chyba by jednak podziałało motywująco na MERCa by zostać bo F1 to jednak świetny marketing - po wprowadzeniu limitów budżetowych powinien być nawet tani dla koncernów samochodowych
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca