F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Liberty Media złagodziło propozycję limitów budżetowych

Ograniczenie na poziomie 150 milionów dolarów zostanie wprowadzone nie w 2021 a 2023 roku.
Nataniel Piórkowski, 6 września 2018, wyświetlenia: 3455<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Władze Formuły 1 postanowiły wprowadzić zmiany w propozycji limitów budżetowych, jakie mają obowiązywać w sporcie od 2021 roku.

Według informacji pozyskanych przez Dietera Renckena z portalu racefans.net docelowy limit 150 milionów dolarów nie zostanie osiągnięty do sezonu 2023.

W 2021 roku ograniczenie budżetowe zostanie ustanowione na poziomie 200 milionów dolarów, by następnie spadać do 175 milionów dolarów w 2022 i 150 milionów dolarów w 2023.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami limitem nie zostaną objęte wszystkie rozchody zespołów. Wśród wyszczególnionych w regulaminie wyjątków znajdą się między innymi wynagrodzenia kierowców, najwyższa indywidualna pensja oraz wydatki związane z marketingiem i obsługą gości.

Dopracowania wciąż wymagają szczegóły zasad związanych z funkcjonowaniem limitów budżetowych, w tym określenie kar sportowych za ewentualne naruszenia ograniczeń wydatków.

Niedługo po ogłoszeniu przez Liberty Media planu wprowadzenia limitów budżetowych na poziomie 150 milionów dolarów, szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, przekonywał przedstawicieli mediów: „Wartość ta jest zbyt niska dla dużych zespołów. Jeśli spojrzymy na szczegóły to widać, że musimy współpracować z Liberty nad znalezieniem kompromisu. Ten poziom będzie nieosiągalny, ale może uda nam się znaleźć inną, sensowną granicę. [...] Moim priorytetem jest chronienie naszej struktury i naszych pracowników. Musimy brać pod uwagę, że jesteśmy tutaj od długiego czasu, podobnie Ferrari, Red Bull. Mamy do czynienia z bardziej rozbudowaną strukturą”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.09.2018  Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?
19.09.2018  Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021
19.09.2018  Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Budkowski: Renault nie załamało żadnego dżentelmeńskiego porozumienia
Tagi:
Przepisy
Liberty Media
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dziadekm, 06.09.2018 17:13[!]
RedBull i Mercedes o długiego czasu w F1? Akurat te 3 zespoły skończyły by marnie jak by przestały wydawać po kilkaset milinów rocznie. Już widzę te groźby odejścia jak im ograniczą budżety :)
Saruto, 06.09.2018 18:05[!]
To żegnamy Mercedesa ;) Spoko, Williams się cieszy i wszyscy prywatni.
Wystarczy ograniczyć kadrę ludzi. Jeden zespół do zmiany kół. 6 mechaników do zmiany kół. Plus dwóch dodatkowo. Będzie ciekawiej i dużo taniej. Ograniczyć liczbę personelu do 50.
Maciek znafca, 06.09.2018 20:09[!]
Ten przepis budzi nadzieję na powrót McLarena do ścisłej czołówki.
Aeromis, 06.09.2018 20:52[!]
Wolf ma rację, po co ulepszać F1, lepiej chronić swoje interesy - w końcu to jest prawdziwe DNA tego sportu ;)
To propozycje bardzo poważnych zmian, po których mało co byłoby takie jak kiedyś. Czasu jest jednak bardzo dużo i co tu dużo mówić, jestem dość sceptyczny czy to wypali.
MairJ23, 06.09.2018 21:53[!]
@Saruto
Cytat :
Wystarczy ograniczyć kadrę ludzi.

Widze ze kolega juz wie co trzeba zrobic - szkoda tylko ze w tej F1 sa sami glupcy i tego co ty wiesz nie wiedza. Mysle ze wiekszosc kasy jaka idzie to idzie na rozwoj - czyli inzynierow ktorych nie widac nawet na wyscigach a nie o jakis mechanikow zmieniajacych kola.
Chyba ze twoj post mial byc zartem to ja wtedy go nie zrozumialem i juz sie zamkne :)
JuJu_Hound, 07.09.2018 08:01[!]
Zawsze jest rozwiązanie. Mercedes dokona podziału swoich spółek i beda dokonywac zakupow czesci od swojej spółki siostry po zanizonej cenie i jeszcze sobie to odlicza od podatku. Kreatywna ksiegowosc nie zna granic
dulk, 07.09.2018 10:19[!]
na pewno takie coś nie bedzie łatwo zrobić - a wykrycie i łatka oszusta to byłaby wizerunkowa masakra (jak doping)
i ryzyko duże - jakiś niezadowolony manager i donos do FIA i kłopoty gotowe
jak już to zyskają max 50 baniek - teraz wydają o 300 więcej - więc różnica będzie spora

poza tym jak Liberty dofinansuje biedniejsze teamy - jak FI - że będą miały budżet 150 baniek i brak kłopotów finansowych - to już można się martwić o topowe teamy (nawet jak kreatywnie zyskają 50 baniek) - Ferr/Merc moze mieć problem by znaleść się w top3 - RB pewnie Newey uratuje

w sumie to jest bardzo dobrze - topowy kierowca bedzie zarabiał 50 baniek - bo on bedzie robił różnicę
wtedy 3 samochód testowy bardzo by się przydał bo bez tego bazowi kierowcy będą zarabiać kosmiczną kasę a nowy nie będzie miał gdzie się wdrożyć/sprawdzić
Pro-Skill, 07.09.2018 15:26[!]
Wprowadzenie limitów jest bez sensu. I tak najlepsze zespoły znajdą sposób by je obejść i będą wydawały zdecydowanie więcej niż inni a tylko utrudni im się pracę i będzie trzeba zatrudnić kolejnych ludzi do księgowości.
marios76, 08.09.2018 08:02[!]
Od paru lat trzy czolowe zespoly wydaja na sezon co najmniej dwa razy tyle, ile zespoly czwarty, piaty czy szosty. Wyniki punktowe, nieco zachwiane pezez slabszy silnik Red Bulla, pozwalaja jednak wyciagnac taki wniosek: Ilosc wlozonej kasy jest dosc proporcjonalna do osiagow i ilosci zdobytych punktow.
Notabene "najtansze" punkty zdobywalo Force India ;)
Wielkim zespolom, niekoniecznie bedzie zalezalo na krojeniu budzetu, bo ich stac, a przewaga nad mniejszymi zespolami... zmaleje.
Oczywiscie, ze beda kombinacje dotyczace kreatywnej ksiegowosci, ale ciezko bedzie budzet przekroczyc na cenzurowanym dwu- trzykrotnie.
Stopniowe wprowadzanie limitu moze sie udac i moze przyniesc wyrownanie stawki, co bedzie dobre dla kibkcow i F1. Czy dla zespolow? Na pewno nie wszystkich.
Moze to spowodowac wykruszanie sie wielkich koncernow, jezeli straca przewage, a odejda jako legenda z wielka iloscia zwyciestw czy tytulow.
dulk, 08.09.2018 10:15[!]
wg mnie wtedy w topowych zespołach nie będzie takiej chorej sytuacji jak teraz czyli najważniejsze że 1 kierowca jest dobry a drugi byle dawał radę (a jak na rynku pojawił się dostępny RIC i ALO to nawet im oferty nie złożyli)
wg mnie wtedy będzie tak że by wygrać każdy bedzie chciał mieć dwóch jak najlepszych mozliwych kierowców choćby po to by taki kierowca nie trafił do np. ForceIndia które mając bolid wolniejszy o 0,2sek mógłby z nim wygrać mistrzostwa
ogólnie super że te limity jednak wchodzą w życie

a czy FER lub MERC odejdzie ? wg mnie nie jak Liberty rozegra dobrze kto ich zastąpi - np. wejście/powrót BMW chyba by jednak podziałało motywująco na MERCa by zostać bo F1 to jednak świetny marketing - po wprowadzeniu limitów budżetowych powinien być nawet tani dla koncernów samochodowych
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca