F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Horner: W Toro Rosso nie znajdzie się miejsce dla Ocona

"Red Bull nie zamierza inwestować w kierowcę Mercedesa. To zupełnie zrozumiałe".
Nataniel Piórkowski, 7 września 2018, wyświetlenia: 4644<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing – Christian Horner jednoznacznie wykluczył możliwość zatrudnienia Estebana Ocona w Toro Rosso, przyznając, że na niekorzyść Francuza działają jego powiązania z Mercedesem.

Chociaż Red Bull nie ma obecnie w swoim programie młodych kierowców kwalifikujących się do startów w F1 i rozważa przywrócenie do Toro Rosso Daniiła Kwiata, Horner podkreśla, że w stajni z Faenzy nie znajdzie się miejsce dla zawodnika dysponującego umową z największym rywalem.

„Przy stosunkowo niewielkich nakładach Mercedes pomagał kierowcom w awansie do Formuły 1. Teraz jednak wydaje się jednak, że bycie kierowcą Mercedesa jest większym obciążeniem niż atutem. Dla zdecydowanej większości zespołów mechanizm przemieszczania kierowców jest mało atrakcyjny”.

„Szalona sytuacja polega na tym, że kierowca taki jak Ocon może skończyć bez wyścigowego fotela na przyszły sezon. Gdyby nie wiązały go żadne umowy, to byłby oczywistym kandydatem do startów w Toro Rosso. Red Bull nie zamierza jednak inwestować w kierowcę Mercedesa. To zupełnie zrozumiałe. Gdyby sytuacja była odwrotna to także nie spodziewałbym się innego stanowiska” – dodał.

Horner argumentował, że Mercedes mógł zapewnić Oconowi miejsce w fabrycznej ekipie i podjąć podobne ryzyko do tego, jakie Red Bull brał pod uwagę zatrudniając Sebastiana Vettela, Daniela Ricciardo czy Maxa Verstappena. „Łatwo jest trzymać się tego, co się zna. Ryzyko związane z pójściem w stronę nieznanego, danie szansy młodemu kierowcy jest naturalnie znacznie większe, ale wydaje mi się, że nie raz udowadnialiśmy, że może się opłacić. Mamy bardzo dobrze działający program juniorów”.

„Red Bull stworzył zespół juniorski i w niego zainwestował. Zbieramy tego owoce. Mieliśmy Seba, mamy Daniela i Maxa, będziemy mieć Pierre'a Gasly'ego. Nasz program dał też wiele innych szans, czego przykładem jest Carlos Sainz” – wyliczał Brytyjczyk, który w przeszłości kierował zespołem w F3000.

Horner przyznał, że obecnie w programie juniorskim Red Bulla pojawiła się luka, ale podkreślił, że już wkrótce zapełnią ją kolejni utalentowani zawodnicy. „Cały czas przyglądamy się młodym talentom, rozwijającym się talentom. Nie sądzę, że nasze drzwi pozostaną otwarte przez szczególnie długi czas. Koncentrujemy się na dolnych szczeblach, inwestujemy w młodzież. Mamy dwóch bardzo dobrych młodych kierowców, którzy w tej chwili rywalizują w kartingu: Harry'ego Thompsona i Jonny'ego Edgara. Trzeba patrzeć na sam dół drabinki i wspierać w rozwoju młode talenty”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.11.2018  Horner: Ocon miał szczęście, że uniknął ciosu od Verstappena
09.11.2018  Interwencja porządkowych uszkodziła turbosprężarkę w bolidzie Ricciardo
27.10.2018  Horner pod wrażeniem okrążenia, które dało Ricciardo pole position
26.10.2018  Horner: W bolidzie Verstappena doszło do awarii hydrauliki
26.10.2018  Horner: Już teraz nasze relacje z Hondą są silniejsze niż z Renault
Tagi:
Horner C.
Ocon E.
Red Bull
Toro Rosso
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 07.09.2018 12:13[!]
Toro Rosso Victim list
Vitantonio Liuzzi
Scott Speed
Sébastien Bourdais
Jaime Alguersuari
Sébastien Buemi
Jean-Éric Vergne
Daniil Kvyat
Carlos Sainz Jr.

Vettel, Riccardo, Verstappen pokazuja na tle tej listy ze zeby trafic na perełki trzeba długo kopać.
Słowa uznania za tą trójkę dla Helmuta pomimo całej otoczki niechęci jaka jest wokół niego rozsiewana.
exxxile, 07.09.2018 14:23[!]
Buemi, Vergne i Kwiat to kierowcy co najmniej solidni, Sainz jest nadal w F1 i jeszcze może pokazać klasę. To oczywiste, że program juniorski polega na odsiewaniu (niekiedy brutalnym), ale akademia Red Bulla raczej krytykowana nigdy nie była, o jakiej otoczce niechęci więc mowa?
Olek89, 07.09.2018 15:44[!]
Cytat exxxile :
To oczywiste, że program juniorski polega na odsiewaniu (niekiedy brutalnym), ale akademia Red Bulla raczej krytykowana nigdy nie była, o jakiej otoczce niechęci więc mowa?
Przez wielu tutaj np. Buemi i Vergne są ofiarami brutalnej polityki Helmuta Marko, który wprowadził ich do F1 i pozwolił tylko na 2 lata startów, zamiast zapewnić nieprzerwanie miejsce w bolidzie do sportowej emerytury.
pluto, 07.09.2018 16:24[!]
@Olek89 przeciez Vergne po odejściu z RBR jest wolnym zawodnikiem ,czemu przez ten cały czas nikt go nie zatrudnił w F1?
SirKamil, 07.09.2018 18:41[!]
Cytat :
Vettel, Riccardo, Verstappen pokazuja na tle tej listy ze zeby trafic na perełki trzeba długo kopać.


Akurat perełka Verstappen siedział nieszczególnie głęboko w muszli.
Wiem jak to wygląda "oficjalnie", ale robienie z niego wychowanka RB albo jakiegokolwiek odkrycia Marko, to totalne nieporozumienie, piramidalna bzdura.

Ten fenomenalny chłopak odkrył się sam. RB przyszło na gotowe a cały ich udział w juniorskości V. to oklejenie jego samochodu Van Amersfoort w połowie sezonu F3 na który i tak miał budżet. Na tym etapie RB już walczył o niego z Mercedesem.
MairJ23, 07.09.2018 18:42[!]
@Olek89 @pluto on zartowal przeciez . Nie mogl mowic tego na serio ze zespol powinien goscia trzymac do emerytury. Swoja droga dobry trolling ;)
LeftersBuster, 07.09.2018 19:25[!]
Ja myślę, że skoro wymienia się tutaj Vettela, to takiego Buemiego czy Vergne też trzeba podkreślić. Ten sezon dobitnie pokazuję, to co można było zobaczyć od samego początku kariery Vettela - jego umiejętności są na przeciętnym poziomie. Gość potrzebuję dominującego bolidu 1 s szybszego od reszty, aby wygrać mistrzostwo. Dość powiedzieć, że w 2010 i 2012 był o krok od porażki z trzecią maszyną sezonu :D. Jestem ciekaw ile szybciej by pojechał bolidami Niemca taki rasowy, prawdziwy kierowca, bo też całą pewnością trzeba powiedzieć, że Vettel nie potrafi wykorzystać w pełni potencjału bolidu.

A co do programu RB, to otoczka jest jak najbardziej słuszna. Niszczą kariery młodym kierowcą, faworyzują pupilków, każą podpisywać istne cyrografy za wsparcie, do tego Marko kreuję atmosferę z obozu koncentracyjnego. Dlatego nie mają teraz nikogo ale nie z powodu , że akurat natrafili na pechowy dół, tylko nikt nie chcę z nimi współpracować. Zresztą historia Robina Frijnsa chyba najlepiej opisuję jak to wygląda od środka.
Protonek, 07.09.2018 19:41[!]
@LeftersBuster
Ferrari w 2012 było 2 zespołem, a nie trzecim.
Olek89, 07.09.2018 21:05[!]
Cytat pluto :
@Olek89 przeciez Vergne po odejściu z RBR jest wolnym zawodnikiem ,czemu przez ten cały czas nikt go nie zatrudnił w F1?
To nie do mnie pytanie, ponieważ ja nie należę do osób które uważają, że program juniorski Red Bulla jest niszczący - jak sama nazwa wskazuje to jest program juniorski, a nie program prowadzenia za rękę przez całą karierę.
Cytat LeftersBuster :
Zresztą historia Robina Frijnsa chyba najlepiej opisuję jak to wygląda od środka.
Akurat jego przykład właśnie najlepiej pokazuje, że bez wsparcia koncernu lub sponsora, nawet największe talenty mogą mieć problem żeby zrobić ten ostatni kroczek do wskoczenia na szczyt motorsportu. Owszem uniósł się honorem i został "bohaterem w swoim domu", ale sam na tym stracił najbardziej.
guzbi, 07.09.2018 21:39[!]
@Olek89 dobrze prawi, polać mu
Phaedra, 08.09.2018 18:37[!]
"Olek89" i cała reszta powielająca kłamstwo
nie znacie się
https://www.motor...hance/663241/?nrt=54
a co do Ocona i Russela całe Toro Rosso jest ich gdyby przyszli z kontenerem wypełnionym łakociami z Mercedesa ( adresat w UK oczywiście) ale nie są tego warci (dla Mercedesa) więc figa z makiem. Zwracam uwagę na tego drugiego bo pierwszy jeśli nie dostanie posady w FI a papa chce zacieśniać współprace z Mercem więc .... ten drugi już ma prze***.... znaczy się drzwi na cztery spusty ale na forum koleś w kolejce na 2019 razem z Kubicom pomimo że dla Bravi Vandorne ma pierwszeństwo ha ha ,wróć Kubek może mieć pierwszeństwo przy angażu jako Trzeci lub rozwojowy( pewnie dla tego grymasi przy ofertach) to w sumie Mastera warto słuchać tylko między wierszami. On jedynie tylko przeinaczył lub 'letko' rozmijał się z prawdą. Więc tak miał propozycje od TR i innych ale na Trzeciego itd a na Ferrari wyliczankę kończymy. Wybrał najlepszą z Willa
marios76, 09.09.2018 09:08[!]
@Protonek Nie zmienia to faktu, ze Alonso w dwoch sezonach liczyl sie w walce do ostatniego okrazenia przegrywajac dwa tytuly kilkoma punktami, dysponujac bolidem zdolnym do zdobycie 2PP w CALYM sezonie. Ile zdobywali Vettel i Webber? @LeftersBuster Dobrze podsumowuje kariere Vettela- facet jest szybki i potrafi pojechac od startu do mety swietny wyscig. Problemy zaczynaja sie, kiedy trzeba powalczyc- wtedy pod presja popelnia bledy i przegrywa WIEKSZOSC pojedynkow. (Nie mylic z omijaniem slabych rywali, przy powrotach na czolo wyscigu). Slaba odpornosc goraca glowa i brak analizowania sytuacji. Za wszelka cene. To co placi to sporo. Wczesniej w RB dwa sezony rakieta, dwa sezony nieco wolniejsza, ale przy duzym szczesciu. Obecnie ma do dyspozycji najszybsze Ferrari od czasow Schumachera i nie potrafi tego wykorzystac. Ba, marnuje potencjal.
A teraz wrocmy do polityki Red Bulla- wspominam Frijnsa, ktory sie na nich wypial! :) Fakt- nie trafil do F1, ale chyba tak lepiej, niz trafic na rok, dwa i z niej wyleciec z wilczym biletem.
Olek89, 09.09.2018 18:07[!]
Cytat marios76 :
A teraz wrocmy do polityki Red Bulla- wspominam Frijnsa, ktory sie na nich wypial! :) Fakt- nie trafil do F1, ale chyba tak lepiej, niz trafic na rok, dwa i z niej wyleciec z wilczym biletem.
Nie wiem jak Ty, ale gdybym ja od dziecka marzył i robił wszystko żeby dostać się do F1, to chciałbym w niej być chociaż te 2-3 sezony - jak widać na przykładzie Buemiego czy Vergne'a taki epizod w F1 w niczym nie przeszkadza podczas kariery w innych seriach, a jednak fajnie jest mieć w CV wpisany udział w najwyższej kategorii motorsportu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca