F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ericsson: Honda dokonała większych postępów niż wszyscy sądzą

Japoński koncern nie kryje zadowolenia z formy zaprezentowanej na Spa i Monzy.
Nataniel Piórkowski, 12 września 2018, wyświetlenia: 3160<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Honda dokonała w tym sezonie znaczących postępów a jej silnik jest dużo mocniejszy niż wszyscy sądzą – uważa kierowca Saubera, Marcus Ericsson.

Dwa punkty zdobyte przez Pierre'a Gasly'ego w Grand Prix Belgii pozwoliły Toro Rosso zrównać się punktami z ubiegłorocznym dorobkiem McLarena, który rozstał się z Hondą i nawiązał współpracę z Renault. Marcus Ericsson przyznaje, że przekonał się o postępach Hondy przy okazji rywalizacji na Spa.

„Jechałem za Gasly'ym z aktywowanym DRS i nie mogłem go wyprzedzić. Nie mogłem nawet się do niego zbliżyć. To dość wyraźnie pokazuje, że Honda dokonała dużych postępów. Wciąż uważam, że Mercedes i Ferrari dostarczają jednostki napędowe zapewniające najwyższe osiągi, ale Honda jest dużo mocniejsza niż wszyscy sądzą. Otrzymaliśmy tego potwierdzenie w trakcie walki na torze”.

Wiadomo, że Honda zredukowała deficyt w zakresie prędkości maksymalnych, uporała się z problemami związanymi z dostarczaniem mocy, zapewniła lepsze właściwości jezdne oraz do pewnego stopnia poprawiła niezawodność swego zespołu napędowego. Max Verstappen zaznaczał nawet, że częste decyzje o taktycznych wymianach komponentów silnika pozwalają inżynierom z Sakury lepiej zrozumieć działanie pakietu przed przyszłym sezonem, gdy koncern rozpocznie współpracę z Red Bullem.

W przeciwieństwie do Mercedesa, Ferrari i Renault Honda nie wprowadziła do użytku zmodyfikowanej jednostki napędowej przy okazji wyścigów na Spa-Francorchamps i Monzy. Pomimo tego kierowcy Toro Rosso byli w stanie nawiązać walkę z rywalami ze środka stawki.

W rozmowie z magazynem Autosport dyrektor techniczny Hondy – Toyoharu Tanabe, nie krył zadowolenia z ostatnich występów: „Pakiet, w tym zarządzanie energią, pracował dobrze. Nadal próbujemy redukować stratę do silniejszych producentów, którzy dysponują mocniejszymi jednostkami niż nasza. Spodziewaliśmy się ciężkich weekendów na szybkich torach. Pomimo tego osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki, co odgrywa istotne znaczenie dla naszej motywacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.11.2018  STR: Niezawodność silnika Hondy jest wyższa niż pokazują to statystyki kar
09.11.2018  Verstappen: Nie kłamiemy deklarując chęć walki o tytuły
09.11.2018  Marko: Cel Red Bulla na przyszły rok to walka o tytuły
08.11.2018  Honda powróci w Brazylii do najnowszej specyfikacji silnika
31.10.2018  Marko: Honda będzie 14 koni mechanicznych za rywalami w sezonie 2019
Tagi:
Honda
Toro Rosso
Ericsson M.
Tanabe T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 12.09.2018 15:28[!]
Nie mógł też się zbliżyć do Raikkonena a silnik niby ten sam. Gasly nie mógł się zbliżyć do Romaina a silnik Romain ma ten sam co Marcus. W zeszłym roku Ericsson nie mógł się zbliżyć do Alonso z Hondą na pokładzie, do kierowców STR z Renault także. W 2017 praktycznie dwa najsłabsze bolidy w kwalifikacjach, w tym dwa z czterech ostatnich miejsc w kwalifikacjach. A może to Sauber ma problemy na szybkich torach? Nie, to na pewno nie to ;)
Z tą oceną Hondy to może lepiej poczekać przynajmniej do następnego sezonu.
Pauree, 12.09.2018 15:43[!]
Ericsson już chyba szuka miejsca na przyszły sezon :P
F1V0, 12.09.2018 15:56[!]
@Aeromis
Rok temu Sauber używał silnika Ferrari z roku 2016.
piro, 13.09.2018 00:33[!]
To tylko i wyłącznie sprawa ustawień bolidów. Kimi przy silniku Ferrari na Speed Trapie miał 342.7km/h a Sauber 332.0km/h i 331.5km/h). Dla porównania Alonso miał aż 346.4km/h a jak wiadomo silnik Renault nie ma więcej mocy od Merca i Ferrari.
F1V0, 13.09.2018 12:00[!]
@piro
Jeśli piszesz o speed trapie z kwalifikacji to Alo miał taki duży, bo jechał w slipstreamie za Magnussen'em.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca