F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ericsson: Honda dokonała większych postępów niż wszyscy sądzą

Japoński koncern nie kryje zadowolenia z formy zaprezentowanej na Spa i Monzy.
Nataniel Piórkowski, 12 września 2018, wyświetlenia: 2998<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Honda dokonała w tym sezonie znaczących postępów a jej silnik jest dużo mocniejszy niż wszyscy sądzą – uważa kierowca Saubera, Marcus Ericsson.

Dwa punkty zdobyte przez Pierre'a Gasly'ego w Grand Prix Belgii pozwoliły Toro Rosso zrównać się punktami z ubiegłorocznym dorobkiem McLarena, który rozstał się z Hondą i nawiązał współpracę z Renault. Marcus Ericsson przyznaje, że przekonał się o postępach Hondy przy okazji rywalizacji na Spa.

„Jechałem za Gasly'ym z aktywowanym DRS i nie mogłem go wyprzedzić. Nie mogłem nawet się do niego zbliżyć. To dość wyraźnie pokazuje, że Honda dokonała dużych postępów. Wciąż uważam, że Mercedes i Ferrari dostarczają jednostki napędowe zapewniające najwyższe osiągi, ale Honda jest dużo mocniejsza niż wszyscy sądzą. Otrzymaliśmy tego potwierdzenie w trakcie walki na torze”.

Wiadomo, że Honda zredukowała deficyt w zakresie prędkości maksymalnych, uporała się z problemami związanymi z dostarczaniem mocy, zapewniła lepsze właściwości jezdne oraz do pewnego stopnia poprawiła niezawodność swego zespołu napędowego. Max Verstappen zaznaczał nawet, że częste decyzje o taktycznych wymianach komponentów silnika pozwalają inżynierom z Sakury lepiej zrozumieć działanie pakietu przed przyszłym sezonem, gdy koncern rozpocznie współpracę z Red Bullem.

W przeciwieństwie do Mercedesa, Ferrari i Renault Honda nie wprowadziła do użytku zmodyfikowanej jednostki napędowej przy okazji wyścigów na Spa-Francorchamps i Monzy. Pomimo tego kierowcy Toro Rosso byli w stanie nawiązać walkę z rywalami ze środka stawki.

W rozmowie z magazynem Autosport dyrektor techniczny Hondy – Toyoharu Tanabe, nie krył zadowolenia z ostatnich występów: „Pakiet, w tym zarządzanie energią, pracował dobrze. Nadal próbujemy redukować stratę do silniejszych producentów, którzy dysponują mocniejszymi jednostkami niż nasza. Spodziewaliśmy się ciężkich weekendów na szybkich torach. Pomimo tego osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki, co odgrywa istotne znaczenie dla naszej motywacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.09.2018  Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce
19.09.2018  Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?
15.09.2018  Newey zwiększył zaangażowanie w prace na rzecz Red Bull Racing
05.09.2018  Marko: Pozostanie Red Bulla w F1 zależy od powodzenia współpracy z Hondą
05.09.2018  Todt: W sezonie 2021 w F1 nie pojawią się nowi producenci silników
Tagi:
Honda
Toro Rosso
Ericsson M.
Tanabe T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 12.09.2018 15:28[!]
Nie mógł też się zbliżyć do Raikkonena a silnik niby ten sam. Gasly nie mógł się zbliżyć do Romaina a silnik Romain ma ten sam co Marcus. W zeszłym roku Ericsson nie mógł się zbliżyć do Alonso z Hondą na pokładzie, do kierowców STR z Renault także. W 2017 praktycznie dwa najsłabsze bolidy w kwalifikacjach, w tym dwa z czterech ostatnich miejsc w kwalifikacjach. A może to Sauber ma problemy na szybkich torach? Nie, to na pewno nie to ;)
Z tą oceną Hondy to może lepiej poczekać przynajmniej do następnego sezonu.
Pauree, 12.09.2018 15:43[!]
Ericsson już chyba szuka miejsca na przyszły sezon :P
F1V0, 12.09.2018 15:56[!]
@Aeromis
Rok temu Sauber używał silnika Ferrari z roku 2016.
piro, 13.09.2018 00:33[!]
To tylko i wyłącznie sprawa ustawień bolidów. Kimi przy silniku Ferrari na Speed Trapie miał 342.7km/h a Sauber 332.0km/h i 331.5km/h). Dla porównania Alonso miał aż 346.4km/h a jak wiadomo silnik Renault nie ma więcej mocy od Merca i Ferrari.
F1V0, 13.09.2018 12:00[!]
@piro
Jeśli piszesz o speed trapie z kwalifikacji to Alo miał taki duży, bo jechał w slipstreamie za Magnussen'em.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca