F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ericsson: Honda dokonała większych postępów niż wszyscy sądzą

Japoński koncern nie kryje zadowolenia z formy zaprezentowanej na Spa i Monzy.
Nataniel Piórkowski, 12 września 2018, wyświetlenia: 3203<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Honda dokonała w tym sezonie znaczących postępów a jej silnik jest dużo mocniejszy niż wszyscy sądzą – uważa kierowca Saubera, Marcus Ericsson.

Dwa punkty zdobyte przez Pierre'a Gasly'ego w Grand Prix Belgii pozwoliły Toro Rosso zrównać się punktami z ubiegłorocznym dorobkiem McLarena, który rozstał się z Hondą i nawiązał współpracę z Renault. Marcus Ericsson przyznaje, że przekonał się o postępach Hondy przy okazji rywalizacji na Spa.

„Jechałem za Gasly'ym z aktywowanym DRS i nie mogłem go wyprzedzić. Nie mogłem nawet się do niego zbliżyć. To dość wyraźnie pokazuje, że Honda dokonała dużych postępów. Wciąż uważam, że Mercedes i Ferrari dostarczają jednostki napędowe zapewniające najwyższe osiągi, ale Honda jest dużo mocniejsza niż wszyscy sądzą. Otrzymaliśmy tego potwierdzenie w trakcie walki na torze”.

Wiadomo, że Honda zredukowała deficyt w zakresie prędkości maksymalnych, uporała się z problemami związanymi z dostarczaniem mocy, zapewniła lepsze właściwości jezdne oraz do pewnego stopnia poprawiła niezawodność swego zespołu napędowego. Max Verstappen zaznaczał nawet, że częste decyzje o taktycznych wymianach komponentów silnika pozwalają inżynierom z Sakury lepiej zrozumieć działanie pakietu przed przyszłym sezonem, gdy koncern rozpocznie współpracę z Red Bullem.

W przeciwieństwie do Mercedesa, Ferrari i Renault Honda nie wprowadziła do użytku zmodyfikowanej jednostki napędowej przy okazji wyścigów na Spa-Francorchamps i Monzy. Pomimo tego kierowcy Toro Rosso byli w stanie nawiązać walkę z rywalami ze środka stawki.

W rozmowie z magazynem Autosport dyrektor techniczny Hondy – Toyoharu Tanabe, nie krył zadowolenia z ostatnich występów: „Pakiet, w tym zarządzanie energią, pracował dobrze. Nadal próbujemy redukować stratę do silniejszych producentów, którzy dysponują mocniejszymi jednostkami niż nasza. Spodziewaliśmy się ciężkich weekendów na szybkich torach. Pomimo tego osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki, co odgrywa istotne znaczenie dla naszej motywacji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.01.2019  Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów
20.01.2019  Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy
07.01.2019  Honda ma problem z silnymi wibracjami jednostki napędowej?
04.01.2019  Brawn: Red Bull musi pomagać Hondzie w zrozumieniu realiów F1
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
Tagi:
Honda
Toro Rosso
Ericsson M.
Tanabe T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Aeromis, 12.09.2018 15:28[!]
Nie mógł też się zbliżyć do Raikkonena a silnik niby ten sam. Gasly nie mógł się zbliżyć do Romaina a silnik Romain ma ten sam co Marcus. W zeszłym roku Ericsson nie mógł się zbliżyć do Alonso z Hondą na pokładzie, do kierowców STR z Renault także. W 2017 praktycznie dwa najsłabsze bolidy w kwalifikacjach, w tym dwa z czterech ostatnich miejsc w kwalifikacjach. A może to Sauber ma problemy na szybkich torach? Nie, to na pewno nie to ;)
Z tą oceną Hondy to może lepiej poczekać przynajmniej do następnego sezonu.
Pauree, 12.09.2018 15:43[!]
Ericsson już chyba szuka miejsca na przyszły sezon :P
F1V0, 12.09.2018 15:56[!]
@Aeromis
Rok temu Sauber używał silnika Ferrari z roku 2016.
piro, 13.09.2018 00:33[!]
To tylko i wyłącznie sprawa ustawień bolidów. Kimi przy silniku Ferrari na Speed Trapie miał 342.7km/h a Sauber 332.0km/h i 331.5km/h). Dla porównania Alonso miał aż 346.4km/h a jak wiadomo silnik Renault nie ma więcej mocy od Merca i Ferrari.
F1V0, 13.09.2018 12:00[!]
@piro
Jeśli piszesz o speed trapie z kwalifikacji to Alo miał taki duży, bo jechał w slipstreamie za Magnussen'em.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca