F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.09.2018

Sauber bliski decyzji o drugim kierowcy na sezon 2019

23.09.2018

Kwalifikacje w sezonie 2019 zostaną poszerzone o Q4?

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Raikkonen rozpoczął rozmowy z Sauberem podczas Grand Prix Włoch

Fin potwierdził, że na Monzy ekipa Ferrari poinformowała go o nieprzedłużeniu umowy.
Mateusz Szymkiewicz, 13 września 2018, wyświetlenia: 1752<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kimi Raikkonen ujawnił, że rozpoczął rozmowy z Sauberem w sprawie posady od sezonu 2019 podczas weekendu we Włoszech.

Na początku tygodnia zespół Ferrari potwierdził, że po tegorocznych mistrzostw zakończy współpracę z Kimim Raikkonenem, zatrudniając w jego miejsce aktualnego reprezentanta Saubera – Charlesa Leclerca. Wakat po Monakijczyku w stajni z Hinwil uzupełni właśnie Raikkonen, który podpisał z zespołem dwuletni kontrakt.

Fin podczas konferencji przed Grand Prix Singapuru potwierdził, że na Monzy dowiedział się o zakończeniu współpracy z Ferrari, natomiast negocjacje z Sauberem wystartowały w tym samym czasie. „Znam ich [Saubera] z przeszłości oraz ludzi tutaj pracujących, a to wszystko rozpoczęło się po tym [informacji od Ferrari]. Nie sądzę, by od zawsze moim celem był powrót tutaj. Oczywiście nigdy nie wiadomo co się wydarzy. Nie powiedziałbym, że od dłuższego czasu zanosiło się na to”.

Raikkonen otrzymał wiele pytań o powody powrotu do Saubera, unikając konkretnej odpowiedzi. Na początku kierowca stwierdził „Co chcecie jeszcze wiedzieć?”, by na kolejne podobne pytanie o przejście do Saubera odpowiedzieć: „A dlaczego nie?”. Z kolei chwilę później 38-latek był naciskany o porównanie osiągów ekipy do Ferrari oraz czy otrzymał deklarację dotyczącą poprawy konkurencyjności bolidu.

„Po prostu chcę tu się znaleźć. Dlaczego staracie się to tak skomplikować? Nie dysponuję większą wiedzą od was, wiem na jakich pozycjach finiszowali. Nie wiem co się wydarzy, nikt nie wie co będzie w przyszłym roku. Nie obchodzi mnie co inni o tym myślą. Tak długo jak jestem szczęśliwy z moich powodów, będzie to dla mnie wystarczające”.

Raikkonen zapytany, czy wciąż odczuwa motywację do dalszych startów, odpowiedział żartobliwie: „Nie. Tak naprawdę jestem wypalony, zrobiłem to tylko po to, by zabawiać się z wami w gierki. Chcę być nieszczęśliwy przez kolejne dwa lata”.

Niedługo po ogłoszeniu kontraktu Mistrza Świata z Sauberem pojawiły się informacje, że może zostać udziałowcem zespołu. Raikkonen poproszony o komentarz w tej sprawie, odparł: „Na ten temat było zero dyskusji. Podpisałem kontrakt jako kierowca i mam nadzieję, że pozostanę w tej roli. Kto jednak wie co wydarzy się w przyszłości lub kolejnych dwóch latach. Zawsze są spekulacje, ale nie posiadam innego kontraktu”.

38-latek ma za sobą starty w 284 Grand Prix i jeżeli wypełni kontrakt z Sauberem do końca, wówczas zostanie nowym rekordzistą pod względem udziału w największej liczbie wyścigów F1. Obecnie wyczyn ten należy do Rubensa Barrichello, który w latach 1993-2011 łącznie wziął udział w 325 Grand Prix. „Chodzi mi tylko o wyścigi. To najlepszy moment weekendu. Zupełnie szczerze, powiem sobie «stop» kiedy uznam, że jest to dla mnie właściwy moment. Nie muszę tego robić, jeżeli nie czuję tego. Najbardziej cieszę się wyścigami i to dlatego tutaj jestem” – zakończył Kimi Raikkonen.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.09.2018  Vasseur: Raikkonen będzie wielkim atutem Saubera
16.09.2018  Robertson: Rozmowy z Sauberem rozpoczęły się na polecenie Raikkonena
15.09.2018  Raikkonen: Spadek formy jest nieco dziwny
14.09.2018  Raikkonen: Mogłem uzyskać lepszy czas
14.09.2018  Raikkonen najszybszy w drugim treningu przed GP Singapuru
Tagi:
Raikkonen K.
Sauber
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
woodywoods, 13.09.2018 21:45[!]
Męczą go głupimi pytaniami, jakby go nie znali i nie wiedzieli co im powie xd
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca