F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Steiner: Renault złamało nieformalne porozumienie składając protest po wyścigu

Szef Haasa uważa, że szanse na powodzenie apelacji wynoszą „pół na pół”.
Mateusz Szymkiewicz, 13 września 2018, wyświetlenia: 2341<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Gunther Steiner ujawnił, że Renault składając protest wobec bolidu Haasa po wyścigu we Włoszech złamało nieformalne porozumienie.

Romain Grosjean został wykluczony z wyników zmagań na Monzy, gdzie pojawił się na mecie na szóstej pozycji. Ekipa Renault uznała, że podłoga w bolidzie Francuza jest nieprzepisowa, z czym zgodzili się sędziowie dyskwalifikując kierowcę. Zespół Haas zdecydował się złożyć apelację, która będzie wysłuchana 1 listopada w Paryżu.

Szef stajni z Kannapolis – Gunther Steiner, zdradził, że Renault złamało nieformalną umowę, według której rywale nie zgłaszają protestów po zakończeniu wyścigów. „Od bardzo długiego czasu nie było protestu po wyścigu. Byłem tym więc nieco zaskoczony. Ale po wszystkim już nie. Co byście zrobili, gdybyście byli Renault? Ja bym się nie zdecydował na ten krok, postąpiłbym tak jak inni, ale Renault straciło czwarte miejsce i uznało «Trzeba coś zrobić, albo będziemy na piątej pozycji»”.

Z kolei zapytany o szanse powodzenia apelacji, Włoch odpowiedział: „Wynoszą pół na pół, to może pójść w każdą stronę. Nigdy nie powiem, że jestem pewny wygranej, ponieważ nie wiadomo co się wydarzy. Nie masz kontroli nad decyzją, starasz się robić wszystko co najlepsze ze swoimi prawnikami oraz zespołem technicznym, by wytłumaczyć co się stało, określić cały proces i dlaczego to skończyło się w ten sposób. Naszym zdaniem są oni w błędzie. Mimo to nie jestem w Sądzie Apelacyjnym, więc decyzja nie należy do mnie”.

Steiner przyznał, że Haas zamierza bronić się interpretacją przepisów, dyrektywą oraz procedurami podczas rozmów z FIA. „W tym przypadku wszystko idzie w parze. To bardzo skomplikowane. Nie przestrzegaliśmy prawidłowo wszystkich procedur, nie tylko my, ale również inni. Jest to mieszanka regulacji technicznych, interpretacji, niejasności oraz informacji. Uważam, iż sędziowie nie zrozumieli co próbowaliśmy im wyjaśnić, a później zostaliśmy zdyskwalifikowani. Mam jednak nadzieję, że Sąd Apelacyjny lepiej nas zrozumie i otrzymamy więcej czasu na wyjaśnienia”.

Szef Haasa potwierdził również, że oba bolidy otrzymały nowe podłogi na Grand Prix Singapuru. „Mamy ze sobą zupełnie nowe egzemplarze. Ich obecność nie jest spowodowana tym co stało się na Monzy, planowaliśmy to od bardzo dawna, ich produkcja odbywała się przed letnią przerwą. To część rozwoju, poprawki”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.11.2018  Steiner: Renault desperacko próbuje pokonać Haasa
05.11.2018  Steiner nie spodziewa się dużych zmian w przepisach silnikowych
02.11.2018  Trybunał FIA potwierdził dyskwalifikację Grosjeana z GP Włoch
26.10.2018  Steiner: Umowa z Rich Energy została wypracowana bardzo szybko
26.10.2018  Magnussen przekroczył w USA limit paliwa o 170 gramów
Tagi:
Steiner G.
Haas
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pauree, 13.09.2018 14:42[!]
A mnie w tym wszystkim wciąż interesuje, dlaczego nikt nie powiedział Haasom, że rozwiązanie, które planują zastosować jest niedozwolone... Ponoć była wydana opinia, że rywale mogą je zakwestionować, bo nie jest w pełni legalne. Dlaczego zatem dopuszczono ten bolid w ogóle do wyścigu? Coś jest niedozwolone dopiero wtedy, kiedy ktoś to wykryje i zgłosi? Jakby nikt nie zgłosił to wszystko byłoby cacy?
rno2, 13.09.2018 14:48[!]
W ogóle wiadomo o co dokładnie chodziło? Jaki element podłogi był nieregulaminowy? Czy chodziło o wymiary? A może elastyczność?
bartoszcze, 13.09.2018 14:53[!]
@Pauree
Dopuszczenie bolidu do wyścigu następuje z punktu widzenia bezpieczeństwa. W tym zakresie nie było zastrzeżeń. Poza tym konfiguracja samochodu może się zmieniać w trakcie weekendu.

Haas wiedział, że podłoga nie jest w ocenie FIA zgodna z dyrektywą wyjaśniającą (w tej chwili twierdzą, że dyrektywa nadal nie wyjaśnia wątpliwości), ale jaką podłogę założą na kwalifikacje/wyścig to ich sprawa. Po kwalifikacjach nikt nie protestował, a delegat techniczny ma dość roboty ze sprawdzaniem innych rzeczy.
kumien, 13.09.2018 14:58[!]
@rno2 https://www.motor...led-illegal/3170642/ Nie wygląda to na wielką zmianę.
WooQash, 13.09.2018 15:10[!]
"Zespół Haas zdecydował się złożyć apelację, która będzie wysłuchana 1 listopada w Paryżu." serio? 2 miesiące później pod sam koniec sezonu? Takie rzeczy powinny być załatwiane od razu.
pluto, 13.09.2018 15:12[!]
chyba Renault otworzyło puszke Pandory. Teraz wszyscy będą po...ć wszystkich
Aeromis, 13.09.2018 15:52[!]
Czyli że co, zespoły pod stołem oszukują? Jeśli Ferrari czy Mercedes zrobi coś nielegalnego to ten drugi zespół odpuści? Kpiny niskich lotów... Na początku myślałem, że Steiner wypowiada się emocjonalnie, potem po kolejnej wypowiedzi że ma zaćmienie i działa tylko na szkodę własnego zespołu, bo za następnym razem ktoś mógłby nie dać możliwości takiemu Grosjeanowi choćby przejechać całego wyścigu a wiadomo że coś takiego może się zdarzyć nawet przez głupie niedopatrzenie i zespół na pewno nie chciałby być zmuszonym poinformować kierowcę - dziś nie pojedziesz.
Wszystko było jasne od początku, po co mu te kłamstwa to ja nie wiem. Jednak Steiner widzę dalej w to brnie. Uparł się i tupie nóżkami jak dziecko, uważam że to żałosne.

@Pauree
Powiedzieli im i oni wiedzieli że to może się skończyć dyskwalifikacją. Widać Steiner lubi latać po sądach.
F1V0, 13.09.2018 18:31[!]
@ bartoszcze
A to nie było tak, że Haas zamontował nową podłogę, później zmieniono przepisy i stwierdzono, że jest nielegalna a Haas z braku czasu nie miał kiedy zrobić nowej i FIA ich dopuściła pod groźbą dyskwalifikacji w razie protestu?
bartoszcze, 13.09.2018 18:40[!]
@F1V0
Nie.
Przed Hungaro wydano dyrektywę precyzującą rozumienie pewnego punktu regulaminu w sposób inny niż Haas. Haas w korespondencji z FIA deklarował, że powinni mieć nowe części na Singapur. Przedstawiciel FIA poinformował ich, że jeśli na Monzy nie będą mieć rozwiązania zgodnego z regulaminem, to narażają się na protesty.
Po wyścigu wpłynął protest i uznano, że samochód jest niezgodny z regulaminem, a odpowiedzialność za zgodność samochodu z regulaminem leży po stronie zespołu.

@rno2
Naruszono przepis 3.7.1.d :
"the surface formed by all parts lying on the reference plane must have a 50mm radius (+/-2mm) on each front corner when viewed from directly beneath the car, this being applied after the surface has been defined",
ponieważ
"outboard front corner of the car does not have the requisite 50mm radius"
F1V0, 13.09.2018 19:01[!]
@bartoszcze
Czyli jakby nie patrzeć to ta dyrektywa ich udupiła. Wcześniej było legalnie, a teraz nie jest.
bartoszcze, 13.09.2018 19:13[!]
@F1V0
Wcześniej jedni rozumieli przepis tak, a drudzy siak, i zgłoszono prośbę o sprecyzowanie. De facto byli "nielegalni" od początku sezonu.
DBR, 13.09.2018 19:22[!]
Skoro poproszono o doprecyzowanie znaczy, że przepis był niejasny i można go było różnie interpretować - do momentu owej dyrektywy podłoga Haasa była zatem regulaminowa.
F1V0, 13.09.2018 19:45[!]
@bartoszcze
No to już nie wina Haas'a, że taki był przepis. Ross Brawn też znalazł lukę w 2009r. z tym podwójnym dyfuzorem.
bartoszcze, 13.09.2018 20:15[!]
@F1V0
Trochę inaczej, bo wtedy ustalono, że jest to dopuszczalne, i wszyscy (albo prawie) w to poszli.
To raczej przypadek podłogi Red Bulla z 2012, kiedy dyrektywa techniczna wyjaśniła po Monaco, że ich otwory w podłodze to błędna interpretacja przepisów. Zmienili podłogę na Kanadę i mieli otwory takie jak Ferrari :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca