F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

F1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje bolidów na sezon 2021

Celem władz sportu jest zapewnienie bliższej walki na torze i poprawa wyglądu konstrukcji GP.
Nataniel Piórkowski, 14 września 2018, wyświetlenia: 6141<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje projektu bolidów F1 na sezon 2019.

Dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1 – Ross Brawn, podkreślił, że nadrzędnym celem nowych przepisów jest sprawienie, że kierowcy będą mogli ścigać się bliżej siebie.

Brytyjczyk wyjaśniał: „Gdy odstęp wynosi kilka długości bolidu, kierowca odczuwa 50-procentowy spadek docisku. To znacząca redukcja poziomu osiągów. Postanowiliśmy zrozumieć dlaczego tak się dzieje i jak możemy to poprawić. Jest mi bardzo miło mogąc ujawnić, iż udało nam się zapewnić, że w takiej sytuacji poziom docisku będzie utrzymany na poziomie około 80 procent”.

Kolejnym celem jest poprawa walorów estetycznych. „Chcemy, aby bolidy wyglądały lepiej niż te, które oglądamy w grach, lepiej niż samochody z plakatów, jakie dzieci rozwieszają na ścianach pokojów”.
 


Pierwsza koncepcja prezentuje w jaki sposób można lepiej zintegrować system halo z konstrukcją bolidu, poprawiając tym samym walory estetyczne.

„Drugi koncept jest bardziej agresywny. To bardziej ekstremalna wersja. Jedną z rzeczy, jakie ujrzycie są większe obręcze kół. W przyszłości będziemy korzystać z 18-calowych felg. Wyglądają lepiej, ale jest także wiele technicznych powodów, ze względu na które chcemy mieć je w F1” – stwierdził Brawn.

Trzecia koncepcja jest najbardziej aktualna – z tego względu na przedstawionych w piątek grafikach nie znalazły się wszystkie pomysły powstałe w oparciu o prowadzone badania. „Opony i koła to obszary wokół których tworzą się największe ilości brudnego powietrza. W olbrzymim stopniu zaburzają one jego przepływ. Zaczęliśmy przyglądać się rozwiązaniom, które mogą ustabilizować strumień powietrza za oponami. Stopniowo rozwijamy ten projekt” – tłumaczył dyrektor do spraw sportowych F1.

Koncepcja 1.


Koncepcja 2.


Koncepcja 3.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2018  Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019
14.11.2018  Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego
09.11.2018  Zespoły dyskutują nad wprowadzeniem zimowej przerwy
08.11.2018  Grosjean: Oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem dla F1
08.11.2018  Zespoły F1 sceptycznie podchodzą do modyfikacji na sezon 2019
Tagi:
F1 ogólnie
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 14.09.2018 12:56[!]
Po co wstawiać zdjęcia, których nie można powiększyć, a są zbyt małe żeby się dobrze przyjrzeć?

Jakby ktoś był zainteresowany lepszą jakością zdjęć: https://twitter.c.../1040547144011341826
rno2, 14.09.2018 13:07[!]
Pierwszy koncept najładniejszy.
Drugi jakiś taki jajowaty, a trzeci zbyt futurystyczny :-)
evo24, 14.09.2018 13:08[!]
Jak dla mnie trzeci najładniejszy, drugi niekoniecznie piękny ale rustykalny a pierwszy najbardziej prawdopodobny
iceneon, 14.09.2018 13:15[!]
Trzeci wygląda świetnie. Tak powinna wyglądać dzisiejsza F1.
Gryfolud, 14.09.2018 13:29[!]
Jeszcze stare logo F1 jest na bolidach :) Czyli koncepcje były planowane dawno.
mfm, 14.09.2018 13:46[!]
Bleeee
ymru, 14.09.2018 13:59[!]
Trójka jest najlepsza!
mbwrobel, 14.09.2018 14:19[!]
Trójka! Trójkę wybierz, Panie!*

______________________
Shrek wiecznie żywy :)
W, 14.09.2018 17:09[!]
Czy każda z tych koncepcji chce pokoju na świecie i nakarmienia dzieci w Afryce...?
Ralph1537, 14.09.2018 18:42[!]
Halo szpeci każdą tą koncepcje
Arya, 14.09.2018 20:13[!]
Tylko mnie się 2 najbardziej podoba? A potem 1. Trójka to mi się kojarzy z akcesoriami gamingowymi, jakieś zanadto agresywne, dekonstruktywistyczne i wymuszone jak dla mnie.
agentwrogiegoukladu, 19.09.2018 13:42[!]
W trzeciej koncepcji chcieli podnieść wizualnie tył - dlatego wydaje się najbardziej agresywna. Nie wiem tylko, jak ta koncepcja wpisuje się w założenie zmniejszenia brudnego powietrza za bolidem - obstawiam, że w tym elemencie przegrywa z dwoma pierwszymi.
michael85, 19.09.2018 23:00[!]
Błagam o normalne silniki a nie popierdółki.
Maciek znafca, 23.09.2018 16:33[!]
Oczywiście mój pomysł wymaga zrezygnowania podziału Q na 3 części oraz odpowiedniej specyfikacji opon. Add 23.09
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca