F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

F1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje bolidów na sezon 2021

Celem władz sportu jest zapewnienie bliższej walki na torze i poprawa wyglądu konstrukcji GP.
Nataniel Piórkowski, 14 września 2018, wyświetlenia: 6282<< | lista | T- | T+ | >>

Formuła 1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje projektu bolidów F1 na sezon 2019.

Dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1 – Ross Brawn, podkreślił, że nadrzędnym celem nowych przepisów jest sprawienie, że kierowcy będą mogli ścigać się bliżej siebie.

Brytyjczyk wyjaśniał: „Gdy odstęp wynosi kilka długości bolidu, kierowca odczuwa 50-procentowy spadek docisku. To znacząca redukcja poziomu osiągów. Postanowiliśmy zrozumieć dlaczego tak się dzieje i jak możemy to poprawić. Jest mi bardzo miło mogąc ujawnić, iż udało nam się zapewnić, że w takiej sytuacji poziom docisku będzie utrzymany na poziomie około 80 procent”.

Kolejnym celem jest poprawa walorów estetycznych. „Chcemy, aby bolidy wyglądały lepiej niż te, które oglądamy w grach, lepiej niż samochody z plakatów, jakie dzieci rozwieszają na ścianach pokojów”.
 


Pierwsza koncepcja prezentuje w jaki sposób można lepiej zintegrować system halo z konstrukcją bolidu, poprawiając tym samym walory estetyczne.

„Drugi koncept jest bardziej agresywny. To bardziej ekstremalna wersja. Jedną z rzeczy, jakie ujrzycie są większe obręcze kół. W przyszłości będziemy korzystać z 18-calowych felg. Wyglądają lepiej, ale jest także wiele technicznych powodów, ze względu na które chcemy mieć je w F1” – stwierdził Brawn.

Trzecia koncepcja jest najbardziej aktualna – z tego względu na przedstawionych w piątek grafikach nie znalazły się wszystkie pomysły powstałe w oparciu o prowadzone badania. „Opony i koła to obszary wokół których tworzą się największe ilości brudnego powietrza. W olbrzymim stopniu zaburzają one jego przepływ. Zaczęliśmy przyglądać się rozwiązaniom, które mogą ustabilizować strumień powietrza za oponami. Stopniowo rozwijamy ten projekt” – tłumaczył dyrektor do spraw sportowych F1.

Koncepcja 1.


Koncepcja 2.


Koncepcja 3.

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
F1 ogólnie
Liberty Media
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 14.09.2018 12:56[!]
Po co wstawiać zdjęcia, których nie można powiększyć, a są zbyt małe żeby się dobrze przyjrzeć?

Jakby ktoś był zainteresowany lepszą jakością zdjęć: https://twitter.c.../1040547144011341826
rno2, 14.09.2018 13:07[!]
Pierwszy koncept najładniejszy.
Drugi jakiś taki jajowaty, a trzeci zbyt futurystyczny :-)
evo24, 14.09.2018 13:08[!]
Jak dla mnie trzeci najładniejszy, drugi niekoniecznie piękny ale rustykalny a pierwszy najbardziej prawdopodobny
iceneon, 14.09.2018 13:15[!]
Trzeci wygląda świetnie. Tak powinna wyglądać dzisiejsza F1.
Gryfolud, 14.09.2018 13:29[!]
Jeszcze stare logo F1 jest na bolidach :) Czyli koncepcje były planowane dawno.
mfm, 14.09.2018 13:46[!]
Bleeee
ymru, 14.09.2018 13:59[!]
Trójka jest najlepsza!
mbwrobel, 14.09.2018 14:19[!]
Trójka! Trójkę wybierz, Panie!*

______________________
Shrek wiecznie żywy :)
W, 14.09.2018 17:09[!]
Czy każda z tych koncepcji chce pokoju na świecie i nakarmienia dzieci w Afryce...?
Ralph1537, 14.09.2018 18:42[!]
Halo szpeci każdą tą koncepcje
Arya, 14.09.2018 20:13[!]
Tylko mnie się 2 najbardziej podoba? A potem 1. Trójka to mi się kojarzy z akcesoriami gamingowymi, jakieś zanadto agresywne, dekonstruktywistyczne i wymuszone jak dla mnie.
agentwrogiegoukladu, 19.09.2018 13:42[!]
W trzeciej koncepcji chcieli podnieść wizualnie tył - dlatego wydaje się najbardziej agresywna. Nie wiem tylko, jak ta koncepcja wpisuje się w założenie zmniejszenia brudnego powietrza za bolidem - obstawiam, że w tym elemencie przegrywa z dwoma pierwszymi.
michael85, 19.09.2018 23:00[!]
Błagam o normalne silniki a nie popierdółki.
Maciek znafca, 23.09.2018 16:33[!]
Oczywiście mój pomysł wymaga zrezygnowania podziału Q na 3 części oraz odpowiedniej specyfikacji opon. Add 23.09
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca