F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari zaniepokojone wyciekiem informacji o drugim sensorze

Arrivabene przekonuje, że zwiększona kontrola FIA nie ma wpływu na ostatni spadek formy Scuderii.
Nataniel Piórkowski, 5 października 2018, wyświetlenia: 3152<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari – Maurizio Arrivabene wyraził zaniepokojenie ujawnieniem informacji o zamontowaniu przez FIA drugiego sensora kontrolującego pracę jednostki napędowej w bolidach SF71H.

W rozmowie z niemiecką telewizją RTL Arrivabene potwierdził doniesienia mediów, dodając, że dodatkowy sensor został zamontowany na prośbę organu zarządzającego.

„Nasz układ baterii jest dość skomplikowany. Na prośbę FIA zgodziliśmy się współpracować i umożliwić im działanie poprzez dodanie drugiego sensora. Nie wpłynęło to w żaden sposób na osiągi naszego bolidu”.

„Wydaje mi się, że to nieco dziwne, iż wszyscy wiedzą o drugim sensorze. Jak już powiedziałem nasz układ baterii jest dość złożony, ale stanowi własność intelektualną Ferrari. Mam nadzieję, że w przyszłości nikt nie będzie poinformowany o naszych projektach. To mogłaby być poważna sprawa”.

Sugerowano, że dodanie drugiego sensora mogło negatywnie wpłynąć na formę Ferrari, które w ostatnich wyścigach nie było w stanie nawiązać walki z Mercedesem. Arrivabene podkreślał jednak, że osiągi na prostych nie uległy zmianie. „W ogóle do tego nie doszło. Mamy dane, które to potwierdzają”.

„W Singapurze mieliśmy dużą przewagę, a w Rosji znajdowaliśmy się mniej więcej na poziomie Mercedesa. Traciliśmy czas w wolnych zakrętach” – podsumował głównodowodzący pracami Scuderii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix
17.12.2018  Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
Tagi:
Ferrari
Arrivabene M.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pawcioco, 05.10.2018 18:54[!]
Nie ma to wpływu na spadek osiągów, a niepokoją się wyciekiem?
beret, 05.10.2018 19:21[!]
@teambuktu jak tam czuje sie twoj Hans Kloss?
kumien, 05.10.2018 20:44[!]
@Pawcioco Nie ma co ukrywać, że system mają bardzo dobry i dzięki temu nadrobili różnicę w mocy do Mercedesa, więc obawa, ze taka wiedza może wyciec jest niefajna.
Co do spadku formy to Ferrari nie jest w stanie ogarnąć opon i pytanie tylko czy oni mają jakiś spadek formy, czy może Mercedes nauczył się lepiej nimi zarządzać.
teambuktu, 05.10.2018 21:11[!]
@beret czyli to nie Hans tylko kto? Szpieg z krainy deszczowcow pod plaszczykien FIA, działający z ramienia Mercedesa sprawił, że od kwalifikacji w Singapurze Ferrari jest wolniejsze od merca? Serio, nie wiem co chcesz powiedzieć :). Dałem Ci link do w miarę sensownego wyjaśnienia o co chodzi kwestii silnikowej. Jak nie ma to dla ciebie sensu bo wolisz historie szpiegowskie to trudno.
mariusz0608, 05.10.2018 22:21[!]
@ teambuktu: silniki spalinowe tutaj nie mają NIC do rzeczy.
W przypadku Ferrari chodzi o wykorzystywanie dodatkowej mocy /energii/ z systemu ERS, której wielkość jest limitowana na jedno okrążenie regulaminem technicznym przez FIA.
Ferrari znalazło sposób, który im pozwalał na znacznie WIĘKSZE dostarczanie energii z ERS na okrążenie, niż wynika to z limitu określonego regulaminem technicznym, poprzez niezwykle skomplikowany układ baterii. Mogli dzięki temu, niemalże w sposób nie do wykrycia, korzystać ze znacznie większego doładowania mocą silnika spalinowego na każdym okrążeniu z układu ERS, niż wynika to z limitu regulaminowego. Wykrycie tego wałka Ferrari przerastało możliwości FIA. Mercedes i Renault pomogło FIA ogarnąć się w temacie, i ci zastosowali dodatkowy czujnik przepływu NADMIAROWEJ, POZAREGULAMINOWEJ energii, wspomagającej silnik spalinowy. Od kiedy drugi czujnik stosuje FIA na autach Ferrari ich konkurencyjność nagle spadła...
Przypadek ? Bynajmniej.
teambuktu, 05.10.2018 22:30[!]
@mariusz0608 ale ja wiem. Nigdzie nie pisałem, że chodzi o spalinowy. Nie wiem jaki był udział merca i renault ale generalnie wszystko co napisałeś się zgadza.
mariusz0608, 05.10.2018 22:40[!]
Ok. Rozumiem, sorry...
Ferrari znalazło niemal genialne rozwiązanie. Genialne dla głąbów w FIA.
W tym konkretnym przypadku nie chodziło o innowacyjność, która nie narusza regulaminu, bo to DNA F1 i tak powinno być dla jej rozwoju
Tutaj Ferrari znalazło "sposób" trudny, ale jak się okazuje nie niemożliwy do wykrycia "wałek", na znacznie większe doładowanie energią z ERS niż limituje to regulamin. To są wielkości cyfrowe i dające się mierzyć.
A to już nie jest fajne, bo to zwykłe oszustwo. Jest limit mocy/okrążenie i kropka. Wszystko ponad jest nielegalne i nie ma znaczenia w jaki sposób osiągnięte.
teambuktu, 06.10.2018 00:46[!]
@mariusz0608 I znowu muszę się w pełni zgodzić ;)
Podoba mi się też tłumaczenie, że nie stracili prędkości na prostych ale tracą w zakrętach. A dlaczego tracą? Czy nie dlatego, że mają mniejszy docisk żeby być szybcy na prostych? Stąd też problemy z oponami. Ale w sumie lubię te gierki :)
zgf1, 06.10.2018 04:33[!]
Szkoda, ze fani Mercedesa nie pamietają o spalaniu oleju. Ale w sumie jest OK. :)
Wazne, ze Rosberg pokonal Hamiltona :)
beret, 06.10.2018 06:48[!]
@teambuktu
Wyrzucasz z siebie potok mysli, czesto nietrafnych.Jesli bedziesz zbyt arogancki skonczysz jak Alonso.
Chyba nie chcialbys tak skonczyc jak on?
Wtedy, 11 lat temu tez byli tacy jak ty.
Ja swoje napisalem rano, ten news pojawil sie wieczorem.
Pozdrawiam
bartoszcze, 06.10.2018 09:57[!]
Cytat mariusz0608 :
W przypadku Ferrari chodzi o wykorzystywanie dodatkowej mocy /energii/ z systemu ERS, której wielkość jest limitowana na jedno okrążenie regulaminem technicznym przez FIA.
Ferrari znalazło sposób, który im pozwalał na znacznie WIĘKSZE dostarczanie energii z ERS na okrążenie, niż wynika to z limitu określonego regulaminem technicznym, poprzez niezwykle skomplikowany układ baterii. Mogli dzięki temu, niemalże w sposób nie do wykrycia, korzystać ze znacznie większego doładowania mocą silnika spalinowego na każdym okrążeniu z układu ERS, niż wynika to z limitu regulaminowego.

Pomieszanie z poplątaniem.
Regulamin limituje następujące parametry ERS:
- ilość energii przekazywanej z MGUK do baterii na okrążeniu
- ilość energii przekazywanej z baterii do MGUK na okrążeniu
- pojemność baterii
- moc MGUK.
Nie ma żadnych limitów w ilości energii przekazywanej w ramach ERS do MGUH, z MGUH do MGUK z pominięciem baterii i z ERS do turbo.
teambuktu, 06.10.2018 12:51[!]
@beret bardzo chętnie skończę jak Alonso. Dalej nie wiem o co ci chodzi 🤔
Jak piszesz o nietrafnych stwierdzeniach to podaj przykłady bo inaczej jest trochę śmiesznie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca