F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari zaniepokojone wyciekiem informacji o drugim sensorze

Arrivabene przekonuje, że zwiększona kontrola FIA nie ma wpływu na ostatni spadek formy Scuderii.
Nataniel Piórkowski, 5 października 2018, wyświetlenia: 3178<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari – Maurizio Arrivabene wyraził zaniepokojenie ujawnieniem informacji o zamontowaniu przez FIA drugiego sensora kontrolującego pracę jednostki napędowej w bolidach SF71H.

W rozmowie z niemiecką telewizją RTL Arrivabene potwierdził doniesienia mediów, dodając, że dodatkowy sensor został zamontowany na prośbę organu zarządzającego.

„Nasz układ baterii jest dość skomplikowany. Na prośbę FIA zgodziliśmy się współpracować i umożliwić im działanie poprzez dodanie drugiego sensora. Nie wpłynęło to w żaden sposób na osiągi naszego bolidu”.

„Wydaje mi się, że to nieco dziwne, iż wszyscy wiedzą o drugim sensorze. Jak już powiedziałem nasz układ baterii jest dość złożony, ale stanowi własność intelektualną Ferrari. Mam nadzieję, że w przyszłości nikt nie będzie poinformowany o naszych projektach. To mogłaby być poważna sprawa”.

Sugerowano, że dodanie drugiego sensora mogło negatywnie wpłynąć na formę Ferrari, które w ostatnich wyścigach nie było w stanie nawiązać walki z Mercedesem. Arrivabene podkreślał jednak, że osiągi na prostych nie uległy zmianie. „W ogóle do tego nie doszło. Mamy dane, które to potwierdzają”.

„W Singapurze mieliśmy dużą przewagę, a w Rosji znajdowaliśmy się mniej więcej na poziomie Mercedesa. Traciliśmy czas w wolnych zakrętach” – podsumował głównodowodzący pracami Scuderii.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów
15.02.2019  Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90
15.02.2019  Ferrari przedstawiło bolid SF90
13.02.2019  Unia Europejska analizuje kampanie Mission Winnow i BAT w Formule 1
08.02.2019  Władze Australii sprawdzają legalność sponsoringu Mission Winnow
Tagi:
Ferrari
Arrivabene M.
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pawcioco, 05.10.2018 18:54[!]
Nie ma to wpływu na spadek osiągów, a niepokoją się wyciekiem?
beret, 05.10.2018 19:21[!]
@teambuktu jak tam czuje sie twoj Hans Kloss?
kumien, 05.10.2018 20:44[!]
@Pawcioco Nie ma co ukrywać, że system mają bardzo dobry i dzięki temu nadrobili różnicę w mocy do Mercedesa, więc obawa, ze taka wiedza może wyciec jest niefajna.
Co do spadku formy to Ferrari nie jest w stanie ogarnąć opon i pytanie tylko czy oni mają jakiś spadek formy, czy może Mercedes nauczył się lepiej nimi zarządzać.
teambuktu, 05.10.2018 21:11[!]
@beret czyli to nie Hans tylko kto? Szpieg z krainy deszczowcow pod plaszczykien FIA, działający z ramienia Mercedesa sprawił, że od kwalifikacji w Singapurze Ferrari jest wolniejsze od merca? Serio, nie wiem co chcesz powiedzieć :). Dałem Ci link do w miarę sensownego wyjaśnienia o co chodzi kwestii silnikowej. Jak nie ma to dla ciebie sensu bo wolisz historie szpiegowskie to trudno.
mariusz0608, 05.10.2018 22:21[!]
@ teambuktu: silniki spalinowe tutaj nie mają NIC do rzeczy.
W przypadku Ferrari chodzi o wykorzystywanie dodatkowej mocy /energii/ z systemu ERS, której wielkość jest limitowana na jedno okrążenie regulaminem technicznym przez FIA.
Ferrari znalazło sposób, który im pozwalał na znacznie WIĘKSZE dostarczanie energii z ERS na okrążenie, niż wynika to z limitu określonego regulaminem technicznym, poprzez niezwykle skomplikowany układ baterii. Mogli dzięki temu, niemalże w sposób nie do wykrycia, korzystać ze znacznie większego doładowania mocą silnika spalinowego na każdym okrążeniu z układu ERS, niż wynika to z limitu regulaminowego. Wykrycie tego wałka Ferrari przerastało możliwości FIA. Mercedes i Renault pomogło FIA ogarnąć się w temacie, i ci zastosowali dodatkowy czujnik przepływu NADMIAROWEJ, POZAREGULAMINOWEJ energii, wspomagającej silnik spalinowy. Od kiedy drugi czujnik stosuje FIA na autach Ferrari ich konkurencyjność nagle spadła...
Przypadek ? Bynajmniej.
teambuktu, 05.10.2018 22:30[!]
@mariusz0608 ale ja wiem. Nigdzie nie pisałem, że chodzi o spalinowy. Nie wiem jaki był udział merca i renault ale generalnie wszystko co napisałeś się zgadza.
mariusz0608, 05.10.2018 22:40[!]
Ok. Rozumiem, sorry...
Ferrari znalazło niemal genialne rozwiązanie. Genialne dla głąbów w FIA.
W tym konkretnym przypadku nie chodziło o innowacyjność, która nie narusza regulaminu, bo to DNA F1 i tak powinno być dla jej rozwoju
Tutaj Ferrari znalazło "sposób" trudny, ale jak się okazuje nie niemożliwy do wykrycia "wałek", na znacznie większe doładowanie energią z ERS niż limituje to regulamin. To są wielkości cyfrowe i dające się mierzyć.
A to już nie jest fajne, bo to zwykłe oszustwo. Jest limit mocy/okrążenie i kropka. Wszystko ponad jest nielegalne i nie ma znaczenia w jaki sposób osiągnięte.
teambuktu, 06.10.2018 00:46[!]
@mariusz0608 I znowu muszę się w pełni zgodzić ;)
Podoba mi się też tłumaczenie, że nie stracili prędkości na prostych ale tracą w zakrętach. A dlaczego tracą? Czy nie dlatego, że mają mniejszy docisk żeby być szybcy na prostych? Stąd też problemy z oponami. Ale w sumie lubię te gierki :)
zgf1, 06.10.2018 04:33[!]
Szkoda, ze fani Mercedesa nie pamietają o spalaniu oleju. Ale w sumie jest OK. :)
Wazne, ze Rosberg pokonal Hamiltona :)
beret, 06.10.2018 06:48[!]
@teambuktu
Wyrzucasz z siebie potok mysli, czesto nietrafnych.Jesli bedziesz zbyt arogancki skonczysz jak Alonso.
Chyba nie chcialbys tak skonczyc jak on?
Wtedy, 11 lat temu tez byli tacy jak ty.
Ja swoje napisalem rano, ten news pojawil sie wieczorem.
Pozdrawiam
bartoszcze, 06.10.2018 09:57[!]
Cytat mariusz0608 :
W przypadku Ferrari chodzi o wykorzystywanie dodatkowej mocy /energii/ z systemu ERS, której wielkość jest limitowana na jedno okrążenie regulaminem technicznym przez FIA.
Ferrari znalazło sposób, który im pozwalał na znacznie WIĘKSZE dostarczanie energii z ERS na okrążenie, niż wynika to z limitu określonego regulaminem technicznym, poprzez niezwykle skomplikowany układ baterii. Mogli dzięki temu, niemalże w sposób nie do wykrycia, korzystać ze znacznie większego doładowania mocą silnika spalinowego na każdym okrążeniu z układu ERS, niż wynika to z limitu regulaminowego.

Pomieszanie z poplątaniem.
Regulamin limituje następujące parametry ERS:
- ilość energii przekazywanej z MGUK do baterii na okrążeniu
- ilość energii przekazywanej z baterii do MGUK na okrążeniu
- pojemność baterii
- moc MGUK.
Nie ma żadnych limitów w ilości energii przekazywanej w ramach ERS do MGUH, z MGUH do MGUK z pominięciem baterii i z ERS do turbo.
teambuktu, 06.10.2018 12:51[!]
@beret bardzo chętnie skończę jak Alonso. Dalej nie wiem o co ci chodzi 🤔
Jak piszesz o nietrafnych stwierdzeniach to podaj przykłady bo inaczej jest trochę śmiesznie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca