F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2018

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Szef Nissana potwierdza zaawansowane rozmowy Albona z Toro Rosso

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Force India chce zmienić nazwę przed końcem 2018 roku

Vettel na czele tabeli przed czasówką w Austin

Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ocon ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP Japonii

Francuz zignorował ograniczenie prędkości podczas okresu obowiązywania czerwonych flag w FP3.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2018, wyświetlenia: 1537<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Esteban Ocon został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie wyścigu o Grand Prix Japonii za zignorowanie ograniczenia prędkości w okresie obowiązywania czerwonych flag.

Do incydentu doszło w trzecim treningu, po tym jak swój bolid rozbił Nico Hulkenberg. Sędziowie uznali, że kierowca Ocon najpierw zredukował prędkość aby dostosować się do wymaganego tempa, ale krótko po tym ponownie przyspieszył, zdezorientowany sygnałami usłyszanymi w radiu zespołowym.

„Kierowca bolidu numer 31 przyznał się do naruszenia przepisów i przypisał je dezorientacji do jakiej doszło wskutek usłyszenia sygnałów dźwiękowych, wykorzystywanych obecnie przez ekipy w tego typu sytuacjach. Mając na uwadze znaczenie przestrzegania ograniczenia prędkości w okresach obowiązywania czerwonych flag oraz uznając ograniczony zakres naruszenia przepisów przez kierowcę, zdecydowaliśmy się nałożyć na niego powyższą karę” – uzasadnili sędziowie w komunikacie prasowym.

Do superlicencji Ocona dopisano dwa punkty karne.

W wyniku kary Francuz rozpocznie rywalizację na Suzuce z jedenastego pola. Sebastian Vettel ustawi swój bolid nie na dziewiątym, a ósmym miejscu na starcie, przed Sergio Perezem i Charlesem Leclerkiem.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2018  Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
19.10.2018  Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA
19.10.2018  Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii
Tagi:
FIA
Ocon E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zomo, 06.10.2018 11:23[!]
Vettel z 9 na 8 miejsce
macko93, 06.10.2018 11:24[!]
I kto twierdził że Ocon jest inteligentnym kierowcą??? Niech te słowa lepiej włoży między bajki... a Vettel tak naprawdę przy tych błędach strategów Ferrari, zasłużył na większy wymiar kary niż 8 miejsce.
DBR, 06.10.2018 11:25[!]
Zaczyna się ciągniecie Vettela za uszy by nie zakończyć zbyt szybko sezonu :-(
macko93, 06.10.2018 11:29[!]
@DBR Wstarczy, że Hamilton wygra, a Vettel nie dojedzie do mety i Hamilton będzie mistrzem świata już na Suzuce. Bo będzie 75 pkt. przewagi, do końca mamy 4 wyścigi, a nawet jak Vettel wygra wszystkie wyścigi do końca sezonu to owszem będzie remis w wygranych (9:9) ale Hamilton ma o jedno drugie miejsce więcej - przy założeniu, że Hamilton po Suzuce będzie miał wszystkie DNFy lub będzie kończył bez punktów... a to jest nierealne.
tcx, 06.10.2018 11:31[!]
@DBR a co ma kara dla Odona związanego z Vettelem? Jeszcze pewnie twierdzisz, że FIA ukarała Ocona, a on na to nie zasługiwał...
sneer, 06.10.2018 11:41[!]
To, że Hamilton zostanie mistrzem na Suzuce jest bardzo prawdopodobne. Vettel się zagotuje i nie ukończy. Jestem za.
DBR, 06.10.2018 11:42[!]
@tcx - To, że dla FIA i Liberty zbyt szybkie zakończenie sezonu to dramat - stad konieczność przesuwania ile się da Vettela do przodu - tutaj kara dla Ocona właśnie to spowodowała, że Niemiec przeskoczył z 9 na 8 miejsce i nie musi wyprzedzać własnie młodego Francuza w najszybszym samochodzie drugiej dywizji F1.

Ocon zignorował czerwone flagi - to fakt niezbity i nie mam zamiaru zaprzeczać - zasłużył na karę, ale z uwagi na praktyczny brak zagrożenia i wcześniejszą postawę kierowcy równie dobrze mogłaby to być kara reprymendy i punkty karne - i tak by było gdyby Vettel był przed nim.

Cytat macko93 :
@DBR Wstarczy, że Hamilton wygra, a Vettel nie dojedzie do mety i Hamilton będzie mistrzem świata już na Suzuce. Bo będzie 75 pkt. przewagi, do końca mamy 4 wyścigi, a nawet jak Vettel wygra wszystkie wyścigi do końca sezonu to owszem będzie remis w wygranych (9:9) ale Hamilton ma o jedno drugie miejsce więcej - przy założeniu, że Hamilton po Suzuce będzie miał wszystkie DNFy lub będzie kończył bez punktów... a to jest nierealne.


Coś mi się w tych Twoich obliczeniach nie zgadza. Remis w wygranych i drugich miejscach nie miałby w takiej przyznaję nierealnej sytuacji znaczenia - jak sam piszesz przewaga HAM wynosiłaby 75 pkt, a cztery wygrane VET przy DNFach Anglika dałyby mu 100 pkt więc wygrałby Niemiec z 25 punktową przewagą
F1V0, 06.10.2018 14:04[!]
@DBR
Nie ośmieszaj się. W Australii też Ricciardo jechał zbyt szybko przy czerwonej fladze i dostał 3 pozycje kary.
DBR, 06.10.2018 14:39[!]
A na Silverstone swego czasu Sirotkin także zignorował czerwone flagi i go nie ukarano.
A w Ameryce biją Murzynów...

Więc jak widać wszystko zależy (poza indywidualnym rozpatrzeniem okoliczności - bo to raczej Ty się ośmieszasz uważając, że w F1 obowiązuje prawo precedensowe - otóż nie obowiązuje i argumenty "proszę Pani, ale on tak zrobił i go pani nie postawiła do kąta" tu nie działają)- od podejścia (i chęci ) sędziów.

Moim zdaniem podejście sędziów i kara (pomimo całkiem rozsądnych tłumaczeń i początkowego zmniejszenia prędkości Ocona) wynikało własnie z chęci zapewnienia Vettelowi lepszej pozycji w nadziei , że podtrzyma to emocje na pozostałe wyścigi sezonu, gdyż jak po Suzuce będzie ok 65-70 pkt przewagi Hamiltona to gawiedź straci zainteresowanie a Liberty i cała machina realne pieniądze (z reklam etc).

Możesz sie z takim podejściem i interpretacją nie zgadzać - Twoje prawo - podobnie jak moje do swojej interpretacji.
F1V0, 06.10.2018 14:42[!]
@DBR
Pomagają Vettelowi przesuwając go na brudną stronę toru?
DBR, 06.10.2018 14:43[!]
Ale za to przed kierowcę, który mógłby go spowalniać. Co do brudu w kontekście częstych deszczy i ich zmywania (jak i nagumowania) to raczej mało istotny argument.
mich909090, 06.10.2018 17:17[!]
Przecież dla Vettela jutro pierwszym poważnym przeciwnikiem będzie Verstappen. Bez znaczenia czy będzie startował 9 czy 8.Różnica pomiędzy czołówką, a resztą jest ogromna. Ostatnio Verstappen po 5 kółkach był już chyba 11, a startował z końca. Najgorsze dla Ferrari jest to ze od kilku wyścigów max co mogą osiągnąć to 3 miejsce bo Merc jest na innej planecie.
DBR, 06.10.2018 18:53[!]
Zdecydowanie łatwiej z 19 pozycji dojść na 11 niż z 11 na 3 (a to też niby tyle samo - 8 pozycji).

Co innego mijać tyczki a co innego młodego zdolnego kierowcę w średnim bolidzie - Sirotkin okazał, że nawet Williams może napsuć krwi co dopiero będący pod nożem i chcący się ze wszystkich sił pokazać Ocon .

I by djść do VER trzeba najpierw pokonać innych - tutaj Ocon odpadł przy zielonym stoliku. Forza Ferrari.
nickolas, 06.10.2018 21:48[!]
Ale się to forum odmlodzilo, jedni się wyścigów nie doliczyli, inni zieloni jak rzeczony stolik który czerwonym pomaga...
Jedyny dziwny deal jaki mi przychodzi do głowy to Mercedesa z FIA.
Oni rok w rok odpalają taką rakietę na jesieni, że się zastanawiam co oni robią z tą mocą robią przez wiosnę i lato ?
Mam wrażenie, że skręcają osiągi 'na życzenie' panów od tego stolika, żeby mistrzostwa jako-tako wyglądały...
Maciek znafca, 07.10.2018 02:11[!]
@macko93 muszę Cię zmartwic, ale nie umiesz liczyć na poziomie podstawowym albo nie znasz podstaw F1 jak np. tegoroczny kalendarz wyścigów. Tak, czy siak gafa w cholere. Po co się wypowiadać w tak zdecydowany sposób nie upewniając się o trafności informacji.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca