F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejd¿an  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Wêgry Belgia W³ochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
U¿ytkownik:Has³o:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomo¶ci
Wyszukiwarka wiadomo¶ci

  Najnowsze wiadomo¶ci

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentowa³ wizualizacjê bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas og³osi³ program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obrali¶my agresywne podej¶cie do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawi³o bolid SF90

Alonso mo¿e byæ w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnowaæ z pi±tkowych treningów

Brown: Mieli¶my zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentowa³ bolid MCL34

Pierwsze zdjêcia bolidu Alfy Romeo wyciek³y do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy mo¿e znale¼æ siê na czele stawki

Alonso nie we¼mie udzia³u w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czujê siê za stary na Formu³ê 1

Hulkenberg: Moja przysz³o¶æ w Renault zale¿y od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zd±¿y z nowym bolidem na pierwszy dzieñ testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera siê na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowa³o nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjecha³ na tor Silverstone

Wiêcej wiadomo¶ci

  Archiwum 2018
PnWt¦rCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Vettel: Do za³o¿enia przej¶ciowych opon sk³oni³y nas prognozy pogody

Niemiec nie chcia³ obwiniaæ zespo³u za b³±d w doborze ogumienia na start Q3.
Nataniel Piórkowski, 6 pa¼dziernika 2018, wy¶wietlenia: 1775<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sebastian Vettel przyzna³, ¿e podejmuj±c decyzjê o rozpoczêciu Q3 na przej¶ciowych oponach Ferrari kierowa³o siê prognozami pogody wieszcz±cymi rych³e nadej¶cie opadów deszczu.

Ryzykowny plan okaza³ siê zupe³nie nieskuteczny i w efekcie doprowadzi³ do tego, i¿ najpowa¿niejszy rywal Lewisa Hamiltona w walce o mistrzostwo ¶wiata zakoñczy³ czasówkê na dziewi±tym miejscu. Niemiec rozpocznie wy¶cig z ósmej pozycji, po karze na³o¿onej na Estebana Ocona z Force India.

Vettel t³umaczy³: „Piêæ minut pó¼niej zaczê³o mocno padaæ. Deszcz wisia³ w powietrzu. Spodziewali¶my siê opadów. Oczywi¶cie nie pojawi³y siê one na czas i dlatego mówimy teraz o b³êdnej decyzji. W takich warunkach mo¿na albo zrobiæ co¶ dobrze, albo ¼le, wiêc nikogo nie obwiniam”.

Deszcz przybra³ na sile w drugiej po³owie Q3, gdy kierowcy Ferrari próbowali pokonaæ szybkie okr±¿enia na supermiêkkich oponach. „Gdyby zaczê³o padaæ piêæ, sze¶æ, siedem minut wcze¶niej, to wszyscy mówiliby, ¿e dokonali¶my cudu i byli¶my najsprytniejsi. Teraz jako jedyni wygl±damy na g³upków”.

„Broniê tej decyzji. To nasza decyzja, decyzja zespo³u. Fakty s± jednak takie, ¿e na pocz±tku trzeciego bloku czasówki tor nie by³ wystarczaj±co mokry. Deszcz przyszed³ pó¼niej” – podsumowa³

Vettel nie chcia³ zdradziæ, kto sta³ za decyzj± o wyje¼dzie na tor na przej¶ciowych oponach. „To nie ma znaczenia. Dlaczego mia³oby mieæ jakiekolwiek znaczenie? To by³a nasza decyzja”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.02.2019  Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów
15.02.2019  Binotto: Obrali¶my agresywne podej¶cie do projektu bolidu SF90
15.02.2019  Ferrari przedstawi³o bolid SF90
13.02.2019  Unia Europejska analizuje kampanie Mission Winnow i BAT w Formule 1
08.02.2019  W³adze Australii sprawdzaj± legalno¶æ sponsoringu Mission Winnow
Tagi:
Ferrari
Vettel S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Od¶wie¿ T- T+
DBR, 06.10.2018 15:57[!]
Cytat :
„Gdyby zaczê³o padaæ piêæ, sze¶æ, siedem minut wcze¶niej, to wszyscy mówiliby, ¿e dokonali¶my cudu i byli¶my najsprytniejsi. Teraz jako jedyni wygl±damy na g³upków”


Nie - po prostu wtedy inni tak¿e zjechaliby na pit po przej¶ciówki (albo pe³ne deszcze je¶li mocno by lunê³o) by³o na to sporo czasu, a skoro nie pada³o to trzeba by³o próbowaæ przejazdu na sporo szybszych slickach. Odwrotny pomys³ to jakie¶ kuriozum - co niby Ferrari mia³oby zyskaæ - jeden przejazd na przej¶ciówkach wiêcej ? - inni te¿ by zd±¿yli przejechaæ na nich minimum jedno okr±¿enie.

Doprawdy dziwna strategia - brak tu jakiej¶ warto¶ci dodanej nawet w sytuacji szybkiego deszczu.

I by nie by³o - komunikat Vettela jeszcze nim ruszy³ ¶wiadczy, ¿e nie by³ do tego posuniêcia przekonany wiêc to nie jego wina a decyzja zespo³u - Arribavene?
Pawcioco, 06.10.2018 16:13[!]
@DBR Mogli mieæ dwa powody:
1. My¶leli ¿e miêdzy Q2 a Q3 warunki pogorszy³y siê na tyle, ¿e wyjazd na SS by³ zbyt ryzykowny.
2. Spodziewali siê wiêkszych opadów i my¶leli, ¿e kierowc± na SS deszcz przeszkodzi w koñcówce okr±¿enie, a oni przejad± najlepsze okr±¿enie na przej¶ciowych, gdy tor nie bêdzie jeszcze tak mokry.
Gdyby prognozy im siê sprawdzi³y to du¿o zyskaliby, ale zbyt mocno zaryzykowali i przesadzili.
pluto, 06.10.2018 16:22[!]
powód jest jeden ,banalny-stratedzy do zwolnienia, b³êdy w kwalifikacjach ,w wy¶cigach. Dziwie sie Ferrari ¿e tego nie widz±,mog± kupic ka¿dego w padoku -czemu nie ¶ci±gna strategów z FI czy Haasa? Oni praktycznie nie pope³niaja b³êdów
beret, 06.10.2018 17:07[!]
Vettel zachowal sie przyzwoicie. Wyobrazcie sobie jak Hamilton by mowil, gdyby znalazl sie w takiej sytuacji?
DBR, 06.10.2018 17:18[!]
To za przyzwoito¶æ s± w F1 jakie¶ punkty? Chyba, ¿e chodzi, o punktowanie w zespole, ale to sugerowa³oby niepewn± pozycjê VET w Ferrari ;-)
bartoszcze, 06.10.2018 17:18[!]
@Pawcioco
To drugie.
Zak³adali, ¿e opady rozwin± siê na tyle, ¿e nie da siê uzyskaæ dobrego czasu na slickach, a w dalszej czê¶ci Q3 opady siê nasil±.
Sprawdzi³a siê tylko druga czê¶æ.
beret, 06.10.2018 17:55[!]
@DBR
Czy nie jestes w stanie zrozumiec co to jest przyzwoitosc? Mieszasz godne zachowanie z lizusostwem.
Mam ci przypomniec jak w podobnych sytuacjach zachowal sie Alonso, lub Hamilton w Mercedesie?
DBR, 06.10.2018 18:47[!]
To co pokazuje w tej wypowiedzi Vettel to z pewno¶ci± nie przyzwoito¶æ a w³a¶nie przypochlebianie siê, w najlepszym razie ¼le pojêta lojalno¶æ - zdecydowanie bardziej odpowiada mi dzisiejsza postawa Leclerca i otwarte pretensje wzglêdem zespo³u - uczciwe i bez nadmiernych wyrzutów - ale szczere a nie kolejne Supper Ragazzi itd . Rzygam od tego PR fa³szu.
Pawcioco, 06.10.2018 19:14[!]
@DBR Czy nie rzygasz PR fa³szem, gdy Hamilton powtarza po ka¿dej sesji ka¿dego wy¶cigu, ¿e "Ch³opaki zrobili nieprawdopodobn± robotê, jestem szczê¶ciarzem ¿e jestem w tym zespole" itp.? Trochê obiektywizmu nie zaszkodzi.
tcx, 06.10.2018 19:55[!]
Przecie¿ ten go¶æ to g³ówny narzekacz.
Ferrari przegrywa - ¼le, Ferrari wygrywa - ¼le, wypowiada siê ktokolwiek z Ferrari - ¼le.
DBR, 06.10.2018 19:59[!]
@Pawcioco A i owszem - to ca³kowicie ociekaj±ce wazelin± wypowiedzi i mnie od nich mdli. Bez dwóch zdañ - st±d nie dziwie sie f1wm.pl, ¿e zrezygnowa³a z zupe³nie pozbawionych sensu PR gadek zawodników po wy¶cigach - nie tych na gor±co, ale tych "konsultowanych"

I tak - tu Hamilton sporo traci .

@tcx - je¶li to do mnie to wynika z faktu, ¿e uwa¿am, ¿e obecnie Ferrari to przyk³ad kwintesencji patologii, która dr±¿y F1 - uk³ady, nierówny podzia³ ¶rodków ba wrêcz permanentny szanta¿ ekipy z Maranello petryfikuj±cy chory uk³ad. A to smutne bo kiedy¶ bardzo im kibicowa³em jak mia³em ta na¶cie lat - dekady temu.
Glupi Jasiek, 06.10.2018 20:14[!]
Panowie zachowujcie siê jak doro¶li, czyli z wyrozumia³o¶ci±.
Wyja¶nienie s³owa przyzwoito¶æ pojawia siê w pó¼niejszych klasach, wiêc mo¿na nie wiedzieæ.
Przypochlebienie i lizusostwo jest od pocz±tku.
christoff.w, 06.10.2018 20:49[!]
DBR@- ale komentarz to móg³by¶ zmieniæ. Ferrari logicznie obdtawi³o a ¿e nie popada) o na tyle by wykrêciæ jako pierwsi dobry czas na intermediatach tylko jeszcze slicki klei³y no có¿... Zdarza siê, maj± pecha. 😁
derwisz, 07.10.2018 02:40[!]
Ca³a ta ekipa kierowcy, stratedzy szefostwo to grupa nieudaczników. Wszyscy sa godni siebie. Niech Ferrari dalej prowadzi tak± politykê personaln± to poczeka kolejne dekady na zdobycie tytu³ow mistrzowskich.
Strony  •  1 Od¶wie¿ T- T+
Komentowanie tej wiadomo¶ci zosta³o zablokowane  |  Forum Wyprzed¼ mnie!





F1WM.plAktualno¶ci, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artyku³y, S³owniczek pojêæ F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespo³y, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualno¶ci, Profil kierowcy, Osi±gniêcia, Daniele Morelli (mened¿er), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis po¶wiêcony F1 i innym seriom wy¶cigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrze¿one
Kana³ RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzed¼ Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatno¶ci  •  Reklama i wspó³praca