F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (16:00)

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Grosjean: Byliśmy bardzo blisko pójścia w ślady Ferrari

Zawodnik Haasa był w stu procentach gotowy do wyjazdu na tor na przejściowych oponach.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2018, wyświetlenia: 1613<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean zdradził, że był bardzo blisko pójścia w ślady kierowców Ferrari i wyjechania na tor w Q3 na przejściowym ogumieniu.

Grosjean przygotowywał się do wyjazdu na tor na "zielonych" Pirelli Cinturato, gdy w ostatniej chwili zmienił zdanie, powracając na supermiękkie slicki.

Zapytany przez dziennikarzy o to, jak blisko było do tego, by sam wyjechał na tor na przejściówkach, Grosjean odrzekł: „Bardzo blisko, bardzo blisko. Wszystkie ustawienia na kierownicy dostosowane były do przejściowych opon. Przełącznik ogumienia, balans hamulców – wszystko odpowiadało bolidowi wyposażonemu w przejściówki. W ostatniej chwili, gdy ujrzeliśmy, że inni kierowcy wyjeżdżają na tor i nie ślizgają się zbyt mocno, przywróciliśmy wszystko do slicków. Było w porządku”.

„Nie mieliśmy zielonego pojęcia, czego możemy się spodziewać. Gdy pod koniec Q2 wracaliśmy do alei serwisowej bardzo ciężko było utrzymać bolid na torze przy użyciu slicków. W garażu debatowaliśmy o tym, na jakich oponach powinniśmy zacząć Q3. Powiedziałem "Postawmy wszystko na jedną kartę. To ryzyko, aby wyjechać na tor na przejściówkach, tak jak Ferrari. Jeśli spadnie deszcz będziemy supergwiazdami. Jeśli będzie sucho to nie czeka nas nic dobrego"” – kontynuował.

„Podjęliśmy ryzyko. Postanowiliśmy poczekać aż nad tor nadejdzie mocniejszy deszcz. Oglądaliśmy co robią inni i gdy zobaczyliśmy, że bolidy Mercedesa i Force India nie ślizgają się w pierwszym sektorze zdecydowaliśmy się na wyjazd [na slickach]. Pora opuszczenia garażu była odpowiednia, ale wszystko mogło się potoczyć w obu kierunkach: dobrym i złym. Mieliśmy dziesięciominutową przerwę w jeździe po torze, więc nie wiadomo było na co mamy się nastawiać” – wyjaśniał kierowca Haasa.

Grosjean jako jedyny obok zawodników Mercedesa zdołał przejść Q2 używając miękkich opon. Francuz ma nadzieję, że ryzyko opłaci się w wyścigu. „To było odważne posunięcie, bo nie używałem miękkich opon od piątkowego treningu. Instynkt podpowiadał mi, że są w porządku. Rzeczywiście – moje najszybsze okrążenie ze wszystkich sesji zostało pokonane właśnie na miękkiej mieszance. Jutro spodziewamy się wyższych temperatur, więc miękkie opony powinny być preferowanym wyborem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.02.2019  Grosjean chce uniknąć kolejnego słabego startu sezonu
09.02.2019  Grosjean: Do sezonu 2021 mniejsze stajnie nie mają szans na zwycięstwo
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Grosjean: Celem Haasa na sezon 2019 jest walka o czwarte miejsce
02.01.2019  Magnussen: Grosjean jest szybszym kierowcą od Buttona
Tagi:
Grosjean R.
Haas

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca