F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean: Byliśmy bardzo blisko pójścia w ślady Ferrari

Zawodnik Haasa był w stu procentach gotowy do wyjazdu na tor na przejściowych oponach.
Nataniel Piórkowski, 6 października 2018, wyświetlenia: 1568<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean zdradził, że był bardzo blisko pójścia w ślady kierowców Ferrari i wyjechania na tor w Q3 na przejściowym ogumieniu.

Grosjean przygotowywał się do wyjazdu na tor na "zielonych" Pirelli Cinturato, gdy w ostatniej chwili zmienił zdanie, powracając na supermiękkie slicki.

Zapytany przez dziennikarzy o to, jak blisko było do tego, by sam wyjechał na tor na przejściówkach, Grosjean odrzekł: „Bardzo blisko, bardzo blisko. Wszystkie ustawienia na kierownicy dostosowane były do przejściowych opon. Przełącznik ogumienia, balans hamulców – wszystko odpowiadało bolidowi wyposażonemu w przejściówki. W ostatniej chwili, gdy ujrzeliśmy, że inni kierowcy wyjeżdżają na tor i nie ślizgają się zbyt mocno, przywróciliśmy wszystko do slicków. Było w porządku”.

„Nie mieliśmy zielonego pojęcia, czego możemy się spodziewać. Gdy pod koniec Q2 wracaliśmy do alei serwisowej bardzo ciężko było utrzymać bolid na torze przy użyciu slicków. W garażu debatowaliśmy o tym, na jakich oponach powinniśmy zacząć Q3. Powiedziałem "Postawmy wszystko na jedną kartę. To ryzyko, aby wyjechać na tor na przejściówkach, tak jak Ferrari. Jeśli spadnie deszcz będziemy supergwiazdami. Jeśli będzie sucho to nie czeka nas nic dobrego"” – kontynuował.

„Podjęliśmy ryzyko. Postanowiliśmy poczekać aż nad tor nadejdzie mocniejszy deszcz. Oglądaliśmy co robią inni i gdy zobaczyliśmy, że bolidy Mercedesa i Force India nie ślizgają się w pierwszym sektorze zdecydowaliśmy się na wyjazd [na slickach]. Pora opuszczenia garażu była odpowiednia, ale wszystko mogło się potoczyć w obu kierunkach: dobrym i złym. Mieliśmy dziesięciominutową przerwę w jeździe po torze, więc nie wiadomo było na co mamy się nastawiać” – wyjaśniał kierowca Haasa.

Grosjean jako jedyny obok zawodników Mercedesa zdołał przejść Q2 używając miękkich opon. Francuz ma nadzieję, że ryzyko opłaci się w wyścigu. „To było odważne posunięcie, bo nie używałem miękkich opon od piątkowego treningu. Instynkt podpowiadał mi, że są w porządku. Rzeczywiście – moje najszybsze okrążenie ze wszystkich sesji zostało pokonane właśnie na miękkiej mieszance. Jutro spodziewamy się wyższych temperatur, więc miękkie opony powinny być preferowanym wyborem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.11.2018  Hulkenberg: Nie mogłem dostrzec Grosjeana, bo był w martwym polu
23.11.2018  Grosjean: Wykonanie wysokiego krawężnika jest poniżej standardów F1
08.11.2018  Grosjean: Oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem dla F1
02.11.2018  Trybunał FIA potwierdził dyskwalifikację Grosjeana z GP Włoch
01.11.2018  W piątek zostanie wydany werdykt w sprawie apelacji Haasa
Tagi:
Grosjean R.
Haas

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca