F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Vettel: Verstappen ponosi pełną odpowiedzialność za incydent w Spoon

Z jazdy Holendra nie jest także zadowolony Kimi Raikkonen.
Nataniel Piórkowski, 7 października 2018, wyświetlenia: 3809<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Sebastiana Vettela Max Verstappen ponosi pełną odpowiedzialność za kolizję do jakiej doszło w trakcie wyścigu o Grand Prix Japonii.

Vettel szybko odrabiał straty po starcie z ósmego pola. Na dojeździe do zakrętu Spoon Niemiec podjął próbę wyprzedzenia jadącego na trzecim miejscu Verstappena. Pomiędzy kierowcami doszło do kontaktu. Czterokrotny mistrz świata spadł na sam koniec stawki a ostatecznie musiał zadowolić się szóstym miejscem na mecie. Oznacza to, że jego strata do lidera mistrzostw – Lewisa Hamiltona wynosi już 67 punktów. Brytyjczyk może przypieczętować zdobycie tytułu już w Stanach Zjednoczonych.

„Oczywiście chciałem go wyprzedzić, ale nie byłem zdesperowany” – przekonywał Vettel po zakończeniu wyścigu. „Wiedziałem, że otrzymał karę czasową, ale czułem, że mam lepsze tempo. Miałem miejsce. Gdy tylko Max mnie zobaczył, przystąpił do obrony. Wewnętrzna część toru była moja. Mam wrażenie, że gdy tylko Max widzi kogoś blisko siebie, to zaczyna – przynajmniej takie jest moje zdanie – naciskać w miejscu, w którym już nie powinien tego robić. Spójrzcie na incydent z Kimim. Verstappen był poza torem. Wracał z powrotem i gdy przejeżdżał obok niego Kimi doszło do kolizji”.

„W Spoon miałem miejsce. Inaczej nie przystąpiłbym do ataku. Przebiłem się w górę stawki bez żadnych problemów. To normalne, że czasem jedziemy blisko siebie, ale zawsze trzeba zostawiać miejsce. W tym przypadku tak się nie stało. Nie zostawiono mi miejsca i doszło między nami do kontaktu. To część ścigania – nie zrozumcie mnie źle. Nie żałuję tego ataku. Z zewnątrz wszystko wygląda prosto”.

„Miałem miejsce, bateria w jego bolidzie była słaba, ja miałem większą moc, oszczędzałem baterię, jechałem z wyższą prędkością, przejechałbym ten zakręt, znaleźliśmy się bok w bok, Max nie zostawił mi wystarczająco dużo miejsca i doszło między nami do kontaktu” – wyliczał.

Z jazdy Verstappena nie był także zadowolony Kimi Raikkonen, który tuż po starcie wyścigu starł się z Holendrem w sekcji Casio Triangle. „Verstappen ściął szykanę. Byłem na zewnętrznej, zostawiłem mu miejsce po wewnętrznej. Wiedział, że jestem tuż obok a pomimo tego po prostu we mnie wjechał i wypchnął poza tor”.

Embed from Getty Images
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.12.2018  Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów
13.12.2018  Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
04.12.2018  Montezemolo: Ferrari wygrałoby tytuł mając Hamiltona w bolidzie
Tagi:
Vettel S.
Verstappen M.
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Patok12, 07.10.2018 15:13[!]
Ewidentna wina Vettela próbował się wpychać tam gdzie nie było miejsca. Po próbie ataku nadział się na tylne koło Verstappena i nie było szans na uniknięcie kontaktu. Nie powinien tam atakować to był podobny kontakt jak Hamiltona i Massy w Indiach. Jeszcze jakby Vettel trochę opóźnił hamowanie to może by się zrównali w tym zakręcie, a on po prostu był za daleko i udzerzył w przednie lewe koło Maxa i dlatego później nadział się na tylne lewe jego koło. Kiedy drzwi są zamknięte to trzeba odpuścić (Raikkonen po pit stopach bardzo ładnie jechał, bo odpuszczał kiedy widział że nie ma szans na atak). Vettel w ogóle nie powinien tam atakować.
Zomo, 07.10.2018 15:24[!]
Cytat Patok12 :
Ewidentna wina Vettela próbował się wpychać tam gdzie nie było miejsca

Ogladalismy ten sam wyscig ??
https://i.postimg.cc/Y0zMKfNb/vettel.jpg
https://i.postimg...t4VvsRwH/vettel2.jpg
https://i.postimg...Pf9mPbjP/vettel3.jpg
Chyba ze chodzi ci ze tam nie bylo miejsca bo tam mial w planach jechac Vestappen a inni kierowcy powinnni szanowac jego plany. Taka formulowa poprawnosc polityczna ??
harper, 07.10.2018 15:31[!]
@Sar trek W czasie wyścigu byłem pewien że to wina Maxa, ale oglądając powtórkę widać że to była 100% wina Vettela. Tam nie było miejsca na atak, zobacz gdzie jest drugi kontakt między bolidami... Vettel wszedł zbyt szybko i wyrzuciło go prawie na zewnętrzną tego zakrętu. 0:02 filmiku który wrzuciłeś widać, że drugi kontakt jest w momencie kiedy RedBull jest juz prawie na tarce po drugiej stronie zakrętu.
bartoszcze, 07.10.2018 15:37[!]
@harper
Drugi kontakt jest wynikiem pierwszego kontaktu, za który 100% winy ponosi Max.
Gdyby nie zacieśnił linii w zakręcie i nie wepchnął się na Vettela, to wtedy można byłoby mówić o winie Niemca. Ale zacieśnił i doprowadził do kontaktu. BTW przypomnę że rok temu w Singapurze wszyscy mówili o winie Vettela, bo będąc z przodu przymknął linię na prostej, kiedy Verstappen był dużo bardziej z tyłu... xDD
Patok12, 07.10.2018 15:44[!]
@Zomo
Verstappen zacieśnił linię jazdy, miał do tego prawo. Vettel nie powinien się wpychać. To nie jest zakręt do jazdy 2 bolidami obok siebie. Max nie skręcił w Vettela, po prostu nie zostawił mu miejsca, ale miał prawo się bronić. Podoby zakręt jak w Bahrajnie (Magnussen-Gasly) - długi lewy łuk gdzie nie za bardzo da się atakować.
bartoszcze, 07.10.2018 15:52[!]
Cytat Patok12 :
Verstappen zacieśnił linię jazdy, miał do tego prawo

Nie, nie miał prawa zacieśnić linii kiedy drugi samochód był obok.
retro, 07.10.2018 15:58[!]
https://www.youtu.../watch?v=8N3SItwAvKU
onboard
moim zdaniem ewidentna wina Maxa
Patok12, 07.10.2018 15:59[!]
@bartoszcze
można się spierać czy był obok czy delikatnie z tyłu, dlatego się zderzyli. W Chinach Max zawinił, bo zrobił dive bomba i zahaczył o Seba. Tutaj było podobnie, Seb chyba był delikatnie za daleko.
Co do Maxa to on mógł nawet wyprzedzić Hamiltona gdyby nie słuszna kara za wypchnięcie Kimiego, bo miał 4s staraty do Brytyjczyka. W ogóle Riccardo chyba ma już dość tego sezonu, dzisiaj pojechał świetnie, ale miał gorsze tempo od Verstappena po zjeździe. Oprócz tych 2 pięknych wygranych nie zdobył w tym sezonie żadnego podium.
Glupi Jasiek, 07.10.2018 16:42[!]
Który to był wyścig gdzie Daniel dał koncert manewrów wyprzedzania? Chiny?
Niektóre z nich były z pozycji "spod łokcia" i jakoś nie kończyły się kolizjami.
Tylko dlatego, że wyprzedzani pomyśleli sobie "No nic. Faktycznie zostawiłem tam za dużo miejsca. Niech przechodzi." Max tak nie myśli. "Wciska się? U mnie nie przejdzie."
Nie chciałbym mówić o łamaniu regulaminu, bo to kastrowanie walki, ale trzeba myśleć trochę bardziej o innych.
bartoszcze, 07.10.2018 17:54[!]
Cytat Patok12 :
można się spierać czy był obok czy delikatnie z tyłu,

Nie ma się o co spierać, wg dawnych przepisów "obok" to było przednie skrzydło na wysokości tylnego koła, a tu było przednie skrzydło na wysokości przedniego koła. Gdyby Max nie zacieśnił do środka powodując kontakt przednich kół, to zapewne przejechaliby pierwszy zakręt bok w bok, a przed następnym Max miałby zewnętrzną i lepszą prędkość. Oczywiście, gdyby NIE zacieśnił i został uderzony to wina Vettela. Ale zacieśnił, spowodował kontakt i w konsekwencji drugi.
Zomo, 07.10.2018 18:31[!]
Cytat Patok12 :
To nie jest zakręt do jazdy 2 bolidami obok siebie.

Dlaczego? Sporo innych kierowcow wyprzedzalo w tym miejscu.
https://i.postimg...GpXmTWXP/vettel4.jpg
idylla, 08.10.2018 07:22[!]
@patok12
Przy VER to żaden zakręt nie jest do jazdy koło w koło.
KryS, 08.10.2018 08:08[!]
Trafiła Kosa na kamień.
Można się sprzeczać kogo wina. Prawda jest taka, że Max był z przodu i nie musiał "zmieniać swojej lini jazdy, czyil de fakto liczył się z kolizją i wybrał kolizję zamiast ustąpienia miejsca, co zrobił już nie raz w F1. Jak zapowiadał nie zmienił swojego stylu jazdy, chociaż jest on kontrowersyjny. Każdy inny kierowca, nie podjął by ryzyka kolizji, w którym mógł by stracić wiele miejsc a nawet wycofanie się z wyścigu, w którym walczył o punkty. Z kolei Vettel, 4-krotny mistrz świata przyzwyczaił się do tego, że on walczy tylko z Hammiltonem, a reszta po prostu zjeżdża mu z drogi gdy mistrz jedzie. Dobrze zna zachowanie Maxa na torze, i każdy kto ma chłodną głowę, mógł się tego po nim spodziewać.
Obecnie w dobie DRSu wyprzedzenie jest o tyle łatwe, że można się przebić z końca stawki do czołówki nawet 2 razy w ciągu jednego wyścigu. I jeżeli nie jest to w strefie DRSu to tylko dlatego, że kierowca wyprzedzany nie stara się zatrzymać kogoś za sobą za wszelką cenę, bo i tak zaraz będzie strefa DRSu i przeciwnik będzie znów na tylnym spoilerze. Że DRS psuje widowsko to już wiemy. Takie rajdy przez całą stawkę przyzwyczajają kierowców z początku stawki, do gładkiego wyprzedzania. 10 lat temu wyprzedzający zastanowił by się 2 razy przed dokonaniem takiego manewru, a wyprzedzany 3 razy przed zablokowaniem takiego manewru. Teraz, gdy korzystanie z asfaltowego pobocza w celu uzyskania dodatkowego zysku lub uniknięcia większej straty jest na porządku dziennym i praktycznie jest na to przyzwolenie nie może być mowy o walce fair play na torze.
jpm3, 08.10.2018 08:10[!]
Witam forumowiczów, od wielu lat jestem z Wami, ale nie logowałem się. Odniosę się do kontaktu między Maxem i Sebastianem. Max nie musi zostawiać miejsca bo Seb tak sobie życzy, to są wyścigi. Te dzisiejsze komentarze pod postem przed 20 czy 30 laty nie miałyby miejsca. Kto z was sobie wyobraża, że Michael Schumacher, Senna, Mansell , Nelson Piquet czy Montoya zostawią miejsce komuś kto chce ich wyprzedzić, nigdy by tego nie zrobili. Max zrobił bardzo dobrze, że zamknął mu drzwi. Dziś brakuje prawdziwych racerów, wynika to trochę z tego, że jak wypadnie się z wyścigu traci się sporo punktów i zależy kierowcom, żeby nie stracić kontaktu punktowego z czołówką. Każdy o coś walczy, natomiast wielu zawodników nawet bardzo dobrych jak Perez, Ocon, Gasly, Leclerc łatwo puszczają przeciwników, bo ciułają punkty. Bo taka jest dzisiaj formuła. Frank Williams powiedział jak formułę opuszczał Juan Pablo Montoya, że odchodzi prawdziwy Racer jakich już mało. Max Verstappen to super utalentowany młody kierowca, aktualnie wyższy poziom z racji doświadczenia ma tylko Lewis Hamilton, cieszmy się prawdziwym ściganiem, nawet jak ktoś z kimś się zderzy. W latach 2000 nie mówiąc o wcześniejszych Max nie dostałby kary za incydent z Kimim, bo kiedyś to nazywało się ściganiem. Pozdrawiam.
kumien, 08.10.2018 10:28[!]
@KryS @jpm3 Musi zostawić miejsce jak jest obok bolid. Takie są przepisy i w sumie zdrowy rozsądek. Koleś znowu w jednym wyścigu odwalił dwie akcje, a'la Magnussen i współczuje RedBullowi. W przyszłym roku mają nieokrzesanego dzieciaka, który prędzej rozwali się niż taktycznie zajmie gorsze miejsce, ale dostanie pkt.
Zomo, 08.10.2018 11:37[!]
Cytat jpm3 :
Max Verstappen to super utalentowany młody kierowca, (..) cieszmy się prawdziwym ściganiem, nawet jak ktoś z kimś się zderzy.

Masz troche racji - z tym ze dlaczego pozwolenia na sciganie i rozbijanie ma miec tylko Verstappen?
Trzeba zrewidowac przepisy i ustalenia sedziew, pozwolic na przepychanki na torze, kierowcy przestana sie bac o kary a konstruktorzy wzmocnia bilidy zeby wytrzymywaly kontaktowa walke.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca