F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.10.2018

Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem

Verstappen podekscytowany perspektywą kolejnego sezonu

Vandoorne będzie pomagał Mercedesowi w symulatorze

GP USA: weekend w obiektywie

GP USA: opony użyte w wyścigu

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Stroll i Sainz otrzymali punkty karne

Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA

GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu

GP USA: wyniki wyścigu

Verstappen wystartuje do GP Stanów Zjednoczonych z osiemnastego pola

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whiting: Alonso uniknąłby kary, gdyby oddał pozycję Strollowi

Dyrektor wyścigu skomentował także incydent z udziałem Bottasa i Verstappena.
Nataniel Piórkowski, 7 października 2018, wyświetlenia: 1597<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Fernando Alonso uniknąłby kary czasowej, gdyby zdecydował się oddać pozycję Lance'owi Strollowi – potwierdził po zakończeniu GP Japonii dyrektor wyścigu, Charlie Whiting.

Alonso skrytykował FIA za niekonsekwencję w zasądzanych karach. Zdaniem Whitinga sędziowie podejrzewali, iż dwukrotny mistrz świata próbuje wykorzystać incydent ze Strollem jako usprawiedliwienie wyjazdu poza tor i zyskania w ten sposób jednej pozycji.

„Fernando ściął szykanę, przejechał szybko po żwirowym poboczu i znalazł się przed Strollem. Nie ulegało wątpliwości, że zyskał przewagę wyjeżdżając poza tor” – tłumaczył Brytyjczyk.

„Sędziowie uznali, że Stroll zmusił Fernando do szerokiego wyjazdu. Możecie powiedzieć, że skoro Fernando został zmuszony do wyjazdu na pobocze, to mógł ściąć szykanę – nie, nie mógł. Nie powinien był zyskać pozycji poprzez taki manewr. Jednocześnie Stroll nie powinien był wypychać go poza tor. Sędziowie uznali, że obaj powinni otrzymać pięciosekundową karę czasową za dwa różne wykroczenia”.

Whiting dodał, że Alonso mógł uniknąć kary, gdyby oddał pozycję Strollowi. W późniejszej fazie wyścigu Hiszpan popełnił podobne wykroczenie, ale zareagował na nie w inny sposób. „Nie wydaje mi się, że Fernando otrzymałby karę, gdyby oddał pozycję. Sprawa byłaby wtedy zupełnie klarowna. Za drugim razem Fernando przepuścił Brendona Hartleya. W przypadku pierwszego incydentu tak nie postąpił”.

Szykanę ściął też Valtteri Bottas, za którego bolidem w bliskiej odległości podążał Max Verstappen. Po wyścigu sfrustrowany zawodnik Red Bulla powiedział: „Jeśli dostałem pięć sekund kary za incydent z Raikkonenem, to następnym razem po prostu zetnę szykanę i pojadę tak jak Valtteri”.

Whiting wyjaśniał jednak podczas spotkania z dziennikarzami: „To dość głupi komentarz. Nie ulegało wątpliwości, ze Valtteri zblokował koła, popełnił błąd. Przyjrzeliśmy się minisektorom. Stracił pół sekundy do Maxa. Valtteri nie znajdował się pod bezpośrednią presją. Nie było tak, że ściął szykanę i utrzymał się przed Maxem tylko ze względu na ścięcie szykany. Po prostu popełnił błąd”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
15.10.2018  Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów
10.10.2018  Przed sezonem 2019 nie dojdzie do zmiany systemu punktowego F1
08.10.2018  Pierwsze GP Wietnamu może odbyć się w sezonie 2020
Tagi:
Whiting C.
Alonso F.
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
M@ru$, 07.10.2018 17:40[!]
Max straszy, że zrobi tak samo, ale chyba zapomniał o starcie na Paul Ricard, gdzie właśnie w ten sposób postąpił po pierwszym zakręcie.
Maciek znafca, 07.10.2018 22:22[!]
Bo to jest podejście właśnie z tych gier, gdzie liczysz się tylko ty a reszta jest statystami, których wyprzedzasz jak chcesz, którymi steruje komputer. Maxowi się to zbyt udzieliło w rzeczywistości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca