F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.10.2018

Wolff: Jestem ostrożny w ocenie szans Ocona na posadę w Williamsie

Wolff nie wyklucza kolejnych poleceń zespołowych podczas wyścigu w Austin

Ecclestone: Sauber jest teraz zespołem Ferrari

Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1

Szef Nissana potwierdza zaawansowane rozmowy Albona z Toro Rosso

Ricciardo nie otrzymał zgody na udział w testach ogumienia z Renault

GP USA: wyniki kwalifikacji

Lewis Hamilton wyruszy z pole position do wyścigu o GP USA

20.10.2018

FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie

Force India chce zmienić nazwę przed końcem 2018 roku

Vettel na czele tabeli przed czasówką w Austin

Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy

Hamilton zdziwiony taktyką Ferrari z deszczowych piątkowych treningów

Zespoły nie sprawdzą szerszych przednich skrzydeł na testach w Abu Zabi

Horner: Ostre kary za zbyt szybką jazdę pod czerwonymi flagami są do niczego

Alonso: Powinniśmy dostawać więcej opon na mokry tor

Sergio Sette Camara zostanie trzecim kierowcą McLarena?

Force India planuje budowę nowej fabryki

Pirelli ujawniło nazwy i kolory mieszanek opon na sezon 2019

19.10.2018

Ricciardo: Wyścig o GP USA może okazać się loterią

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whiting: Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari

FIA dokładnie monitoruje pracę układu magazynowania energii w jednostce 063 EVO.
Nataniel Piórkowski, 9 października 2018, wyświetlenia: 2804<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zaprzecza sugestiom o tym, jakoby ostatni spadek formy Ferrari był związany z dokładniejszą kontrolą pracy jednostki napędowej wykorzystywanej przez włoską ekipę.

Od samego początku sezonu układ baterii w silniku Ferrari budzi zainteresowanie konkurencyjnych zespołów i organu zarządzającego. Mercedes zwrócił się nawet do FIA z formalną prośbą o zbadanie układu odzyskiwania energii w jednostkach 062 EVO.

Organ zarządzający monitoruje pracę systemu za pomocą dwóch sensorów. Przedstawiciele FIA niejednokrotnie podkreślali, że nie wykryli żadnych śladów łamania przepisów technicznych przez włoską stajnię. Niektórzy obserwatorzy uważają, że ostatnie problemy Scuderii mają związek z większym niż wcześniej zainteresowaniem Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Whiting zapewnia jednak: „Nie jestem pewien dlaczego Ferrari straciło formę. Spekulowano, że ma to związek z magicznym sensorem, który zamontowaliśmy w ich silniku. Nie będę mówił nic więcej, ale mogę zapewnić, że z perspektywy osiągów jednostki napędowej nie zgadzamy się z tym, co sugerowano w mediach. Kwestie te nie są ze sobą w ogóle powiązane”.

Arrivabene nie był zadowolony z tego, że dziennikarze dowiedzieli się o fakcie zamontowania dodatkowego sensora. W sobotę Włoch spotkał się z Whitingiem w celu wyjaśnienia sprawy. „Spotkaliśmy się w sobotę rano. Sprawa jest wyjaśniona. Nie sądzę, że powinienem mówić o tym na jakie tematy dyskutowaliśmy. Wszystko sobie wytłumaczyliśmy” – zapewniał Brytyjczyk.

Pytany przez dziennikarzy o to, czy może ujawnić informację na temat tego, kiedy FIA dokonała montażu drugiego czujnika w jednostce napędowej Ferrair, Whiting zdecydowanie odparł: „Nie. Gdybym to zrobił, to niestety powiedziałbym wam wszystko o bolidzie Ferrari, a więc ujawniłbym przez to innym zespołom informacje na temat bolidu Ferrari. Nie mogę tego zrobić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.10.2018  Bottas i Ocon uniknęli kar za zbyt wolną jazdę po zakończeniu Q1
20.10.2018  FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
20.10.2018  Whiting przyznał, że Magnussen zbyt późno zmienił linię jazdy
19.10.2018  Vettel został ukarany cofnięciem o trzy pozycje na starcie GP USA
19.10.2018  Gasly i Hartley wyruszą do GP Stanów Zjednoczonych z ostatniej linii
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 09.10.2018 14:39[!]
Charlie dostał zjebkę od Maurizio i teraz chce naprostować sytuację... i rzeczywistość
Pauree, 09.10.2018 15:16[!]
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.
Zomo, 09.10.2018 16:29[!]
Niech Whiting pogada najpierw z inzynierami Renault ktorzy twierdza ze z danych GPS wynika spadek szybkosci Ferrarri po GP Singapuru.
Aeromis, 09.10.2018 16:30[!]
"Upadek" Ferrari zaczął się ponad miesiąc przed GP Singapuru. Myślenia życzeniowego nic jednak nie pokona, jak fakty się nie zgadzają to tym gorzej dla faktów.
Kara Nocny Cień, 09.10.2018 17:44[!]
Cytat Pauree :
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"?


Czytaj między wierszami. Skoro są jakieś przecieki, to możliwe mogło by być, aby wyciekły informacje dotyczące bolidu Ferrari.

Spadek formy Czerwonych z jakich przyczyn by nie był to winę za taką przewagę Hamiltona ma gównie Vetel i wtóruje temu zespół. Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.
Zomo, 09.10.2018 17:52[!]
Cytat Kara Nocny Cień :
Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.

To niby dlaczego nie w druga strone? Moze to Hamilton o Bottass nagle odkryli w sobie ukryte poklady talentow wyscigowych i zaczeli szybciej jezdzic ??
DBR, 09.10.2018 19:03[!]
Przepraszam, a co ma powiedzieć - "Tak, Ferrari oszukiwało i świadomie łamało regulamin techniczny - anulujemy wszystkie punkty." A Ferrari zabiera zabawki - to strzał w stopę całej F1, więc dla wszystkich lepiej jeśli "Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari" - Mercedes wygrywa, Ferrari zostało de facto ukarane, a F1 nieskalana.
mariusz0608, 09.10.2018 19:51[!]
Cytat Pauree :
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.


Podzielam Twoją wątpliwość i logiczność odpowiedzi Czarliego.
Nie mam pewności, ale być może winne jest wadliwe tłumaczenie pytania do Whitinga. Być może pytano gdzie zainstalowano dodatkowy czujnik w autach Ferrari, a nie kiedy.
ICEman, 09.10.2018 20:05[!]
Oj cos Ferrari przestało jechać po zamontowaniu tych sensorów, przypadek ? nie sądze.
robertoooo, 09.10.2018 22:35[!]
Dwa pytania. Co jeśli to nie spadek formy Ferrari, a wzrost mocy Mercedesa?(Może inżynierowie Merca coś się dowiedzieli o bolidzie Ferki- stąd sugerowany przeciek) . I drugie, czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?
bartoszcze, 09.10.2018 22:59[!]
Cytat robertoooo :
czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?

Ogólnie w każdym bolidzie są takie sensory kontrolujące sposób korzystania z energii. Jeżeli natomiast pytasz czy są dodatkowe - nie, bo tylko Ferrari korzysta z baterii podzielonej na dwie części.
christoff.w, 09.10.2018 23:25[!]
I gra gitara. Ręka rękę myje.
robertoooo, 10.10.2018 01:08[!]

Dzięki za wyjaśnienie.
jumper40, 10.10.2018 08:52[!]
To wszystko wygląda jakby ferrari przed samym zamontowaniem dodatkowego sensora przeprogramowało pracę układu by wszystko było zgodne z przepisami a tym samym stracili co nie co. Tym samym zanotowali spadek formy. Teraz to w głównej mierze Vettel przyjmuję na tzw. garba, że spadek formy to w głównej mierze jego zasługa, lecz prawda chyba wygląda zupełnie inaczej. W chwili gdy informacja wydostała sie na światło dzienne farrari całą winą obarczyło kierowców by oddalić od siebie podejrzenia nielegalnych praktyk z działaniem baterii.
marios76, 14.10.2018 09:11[!]
@jumper40 Skoro w Benettonie Schumachera byl program wspomagajacy procedure startu i... znikajacy po niej, gdzie pozniejsza kontrola go nie wykazywala, a sprawa byla... cwierc wieku temu; to nie jest problemem takie zaprogramowanie ukladu, aby po podpieciu "czegokolwiek" wracal do ustawien pierwotnych. Ciezkie do udowodnienia, Ferrari ukarane na swoj sposob i jedziemy dalej. Bede sie trzymal takiej teorii ze nieco naciagali rzeczywistosc. Czy jest to bliskie prawdy, czy nieck dalsze- no coz, to moj prywatny wniosek. Ale.trzeba byc naprawde naiwnym, zeby nie widziec powiazania, ;)mysle ze.mamy podobne spostrzezenia, a Whiting ukrywa co moze... Musi!
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca