F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Whiting: Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari

FIA dokładnie monitoruje pracę układu magazynowania energii w jednostce 063 EVO.
Nataniel Piórkowski, 9 października 2018, wyświetlenia: 2884<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zaprzecza sugestiom o tym, jakoby ostatni spadek formy Ferrari był związany z dokładniejszą kontrolą pracy jednostki napędowej wykorzystywanej przez włoską ekipę.

Od samego początku sezonu układ baterii w silniku Ferrari budzi zainteresowanie konkurencyjnych zespołów i organu zarządzającego. Mercedes zwrócił się nawet do FIA z formalną prośbą o zbadanie układu odzyskiwania energii w jednostkach 062 EVO.

Organ zarządzający monitoruje pracę systemu za pomocą dwóch sensorów. Przedstawiciele FIA niejednokrotnie podkreślali, że nie wykryli żadnych śladów łamania przepisów technicznych przez włoską stajnię. Niektórzy obserwatorzy uważają, że ostatnie problemy Scuderii mają związek z większym niż wcześniej zainteresowaniem Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Whiting zapewnia jednak: „Nie jestem pewien dlaczego Ferrari straciło formę. Spekulowano, że ma to związek z magicznym sensorem, który zamontowaliśmy w ich silniku. Nie będę mówił nic więcej, ale mogę zapewnić, że z perspektywy osiągów jednostki napędowej nie zgadzamy się z tym, co sugerowano w mediach. Kwestie te nie są ze sobą w ogóle powiązane”.

Arrivabene nie był zadowolony z tego, że dziennikarze dowiedzieli się o fakcie zamontowania dodatkowego sensora. W sobotę Włoch spotkał się z Whitingiem w celu wyjaśnienia sprawy. „Spotkaliśmy się w sobotę rano. Sprawa jest wyjaśniona. Nie sądzę, że powinienem mówić o tym na jakie tematy dyskutowaliśmy. Wszystko sobie wytłumaczyliśmy” – zapewniał Brytyjczyk.

Pytany przez dziennikarzy o to, czy może ujawnić informację na temat tego, kiedy FIA dokonała montażu drugiego czujnika w jednostce napędowej Ferrair, Whiting zdecydowanie odparł: „Nie. Gdybym to zrobił, to niestety powiedziałbym wam wszystko o bolidzie Ferrari, a więc ujawniłbym przez to innym zespołom informacje na temat bolidu Ferrari. Nie mogę tego zrobić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 09.10.2018 14:39[!]
Charlie dostał zjebkę od Maurizio i teraz chce naprostować sytuację... i rzeczywistość
Pauree, 09.10.2018 15:16[!]
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.
Zomo, 09.10.2018 16:29[!]
Niech Whiting pogada najpierw z inzynierami Renault ktorzy twierdza ze z danych GPS wynika spadek szybkosci Ferrarri po GP Singapuru.
Aeromis, 09.10.2018 16:30[!]
"Upadek" Ferrari zaczął się ponad miesiąc przed GP Singapuru. Myślenia życzeniowego nic jednak nie pokona, jak fakty się nie zgadzają to tym gorzej dla faktów.
Kara Nocny Cień, 09.10.2018 17:44[!]
Cytat Pauree :
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"?


Czytaj między wierszami. Skoro są jakieś przecieki, to możliwe mogło by być, aby wyciekły informacje dotyczące bolidu Ferrari.

Spadek formy Czerwonych z jakich przyczyn by nie był to winę za taką przewagę Hamiltona ma gównie Vetel i wtóruje temu zespół. Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.
Zomo, 09.10.2018 17:52[!]
Cytat Kara Nocny Cień :
Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.

To niby dlaczego nie w druga strone? Moze to Hamilton o Bottass nagle odkryli w sobie ukryte poklady talentow wyscigowych i zaczeli szybciej jezdzic ??
DBR, 09.10.2018 19:03[!]
Przepraszam, a co ma powiedzieć - "Tak, Ferrari oszukiwało i świadomie łamało regulamin techniczny - anulujemy wszystkie punkty." A Ferrari zabiera zabawki - to strzał w stopę całej F1, więc dla wszystkich lepiej jeśli "Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari" - Mercedes wygrywa, Ferrari zostało de facto ukarane, a F1 nieskalana.
mariusz0608, 09.10.2018 19:51[!]
Cytat Pauree :
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.


Podzielam Twoją wątpliwość i logiczność odpowiedzi Czarliego.
Nie mam pewności, ale być może winne jest wadliwe tłumaczenie pytania do Whitinga. Być może pytano gdzie zainstalowano dodatkowy czujnik w autach Ferrari, a nie kiedy.
ICEman, 09.10.2018 20:05[!]
Oj cos Ferrari przestało jechać po zamontowaniu tych sensorów, przypadek ? nie sądze.
robertoooo, 09.10.2018 22:35[!]
Dwa pytania. Co jeśli to nie spadek formy Ferrari, a wzrost mocy Mercedesa?(Może inżynierowie Merca coś się dowiedzieli o bolidzie Ferki- stąd sugerowany przeciek) . I drugie, czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?
bartoszcze, 09.10.2018 22:59[!]
Cytat robertoooo :
czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?

Ogólnie w każdym bolidzie są takie sensory kontrolujące sposób korzystania z energii. Jeżeli natomiast pytasz czy są dodatkowe - nie, bo tylko Ferrari korzysta z baterii podzielonej na dwie części.
christoff.w, 09.10.2018 23:25[!]
I gra gitara. Ręka rękę myje.
robertoooo, 10.10.2018 01:08[!]

Dzięki za wyjaśnienie.
jumper40, 10.10.2018 08:52[!]
To wszystko wygląda jakby ferrari przed samym zamontowaniem dodatkowego sensora przeprogramowało pracę układu by wszystko było zgodne z przepisami a tym samym stracili co nie co. Tym samym zanotowali spadek formy. Teraz to w głównej mierze Vettel przyjmuję na tzw. garba, że spadek formy to w głównej mierze jego zasługa, lecz prawda chyba wygląda zupełnie inaczej. W chwili gdy informacja wydostała sie na światło dzienne farrari całą winą obarczyło kierowców by oddalić od siebie podejrzenia nielegalnych praktyk z działaniem baterii.
marios76, 14.10.2018 09:11[!]
@jumper40 Skoro w Benettonie Schumachera byl program wspomagajacy procedure startu i... znikajacy po niej, gdzie pozniejsza kontrola go nie wykazywala, a sprawa byla... cwierc wieku temu; to nie jest problemem takie zaprogramowanie ukladu, aby po podpieciu "czegokolwiek" wracal do ustawien pierwotnych. Ciezkie do udowodnienia, Ferrari ukarane na swoj sposob i jedziemy dalej. Bede sie trzymal takiej teorii ze nieco naciagali rzeczywistosc. Czy jest to bliskie prawdy, czy nieck dalsze- no coz, to moj prywatny wniosek. Ale.trzeba byc naprawde naiwnym, zeby nie widziec powiazania, ;)mysle ze.mamy podobne spostrzezenia, a Whiting ukrywa co moze... Musi!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca