F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.02.2019

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (17:00)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Whiting: Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari

FIA dokładnie monitoruje pracę układu magazynowania energii w jednostce 063 EVO.
Nataniel Piórkowski, 9 października 2018, wyświetlenia: 2913<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

FIA zaprzecza sugestiom o tym, jakoby ostatni spadek formy Ferrari był związany z dokładniejszą kontrolą pracy jednostki napędowej wykorzystywanej przez włoską ekipę.

Od samego początku sezonu układ baterii w silniku Ferrari budzi zainteresowanie konkurencyjnych zespołów i organu zarządzającego. Mercedes zwrócił się nawet do FIA z formalną prośbą o zbadanie układu odzyskiwania energii w jednostkach 062 EVO.

Organ zarządzający monitoruje pracę systemu za pomocą dwóch sensorów. Przedstawiciele FIA niejednokrotnie podkreślali, że nie wykryli żadnych śladów łamania przepisów technicznych przez włoską stajnię. Niektórzy obserwatorzy uważają, że ostatnie problemy Scuderii mają związek z większym niż wcześniej zainteresowaniem Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

Whiting zapewnia jednak: „Nie jestem pewien dlaczego Ferrari straciło formę. Spekulowano, że ma to związek z magicznym sensorem, który zamontowaliśmy w ich silniku. Nie będę mówił nic więcej, ale mogę zapewnić, że z perspektywy osiągów jednostki napędowej nie zgadzamy się z tym, co sugerowano w mediach. Kwestie te nie są ze sobą w ogóle powiązane”.

Arrivabene nie był zadowolony z tego, że dziennikarze dowiedzieli się o fakcie zamontowania dodatkowego sensora. W sobotę Włoch spotkał się z Whitingiem w celu wyjaśnienia sprawy. „Spotkaliśmy się w sobotę rano. Sprawa jest wyjaśniona. Nie sądzę, że powinienem mówić o tym na jakie tematy dyskutowaliśmy. Wszystko sobie wytłumaczyliśmy” – zapewniał Brytyjczyk.

Pytany przez dziennikarzy o to, czy może ujawnić informację na temat tego, kiedy FIA dokonała montażu drugiego czujnika w jednostce napędowej Ferrair, Whiting zdecydowanie odparł: „Nie. Gdybym to zrobił, to niestety powiedziałbym wam wszystko o bolidzie Ferrari, a więc ujawniłbym przez to innym zespołom informacje na temat bolidu Ferrari. Nie mogę tego zrobić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.02.2019  FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1
13.02.2019  Kaski niektórych kierowców wciąż nie mają homologacji FIA
06.02.2019  FIA opublikowała oficjalną listę zgłoszeń F1 na sezon 2019
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
Tagi:
FIA

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 09.10.2018 14:39[!]
Charlie dostał zjebkę od Maurizio i teraz chce naprostować sytuację... i rzeczywistość
Pauree, 09.10.2018 15:16[!]
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.
Zomo, 09.10.2018 16:29[!]
Niech Whiting pogada najpierw z inzynierami Renault ktorzy twierdza ze z danych GPS wynika spadek szybkosci Ferrarri po GP Singapuru.
Aeromis, 09.10.2018 16:30[!]
"Upadek" Ferrari zaczął się ponad miesiąc przed GP Singapuru. Myślenia życzeniowego nic jednak nie pokona, jak fakty się nie zgadzają to tym gorzej dla faktów.
Kara Nocny Cień, 09.10.2018 17:44[!]
Cytat Pauree :
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"?


Czytaj między wierszami. Skoro są jakieś przecieki, to możliwe mogło by być, aby wyciekły informacje dotyczące bolidu Ferrari.

Spadek formy Czerwonych z jakich przyczyn by nie był to winę za taką przewagę Hamiltona ma gównie Vetel i wtóruje temu zespół. Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.
Zomo, 09.10.2018 17:52[!]
Cytat Kara Nocny Cień :
Sam Vetel jest odpowiedzialny za stratę ok 50 punktów.

To niby dlaczego nie w druga strone? Moze to Hamilton o Bottass nagle odkryli w sobie ukryte poklady talentow wyscigowych i zaczeli szybciej jezdzic ??
DBR, 09.10.2018 19:03[!]
Przepraszam, a co ma powiedzieć - "Tak, Ferrari oszukiwało i świadomie łamało regulamin techniczny - anulujemy wszystkie punkty." A Ferrari zabiera zabawki - to strzał w stopę całej F1, więc dla wszystkich lepiej jeśli "Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari" - Mercedes wygrywa, Ferrari zostało de facto ukarane, a F1 nieskalana.
mariusz0608, 09.10.2018 19:51[!]
Cytat Pauree :
Ktoś ma pomysł, w jaki sposób powiedzenie KIEDY został zamontowany sensor, mogłoby wpłynąć na to, że inni "wiedzieliby wszystko o bolidzie Ferrari"? Trochę mi się to kupy nie trzyma.


Podzielam Twoją wątpliwość i logiczność odpowiedzi Czarliego.
Nie mam pewności, ale być może winne jest wadliwe tłumaczenie pytania do Whitinga. Być może pytano gdzie zainstalowano dodatkowy czujnik w autach Ferrari, a nie kiedy.
ICEman, 09.10.2018 20:05[!]
Oj cos Ferrari przestało jechać po zamontowaniu tych sensorów, przypadek ? nie sądze.
robertoooo, 09.10.2018 22:35[!]
Dwa pytania. Co jeśli to nie spadek formy Ferrari, a wzrost mocy Mercedesa?(Może inżynierowie Merca coś się dowiedzieli o bolidzie Ferki- stąd sugerowany przeciek) . I drugie, czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?
bartoszcze, 09.10.2018 22:59[!]
Cytat robertoooo :
czy w samochodach Hamiltona i Bottasa też są takie sensory?

Ogólnie w każdym bolidzie są takie sensory kontrolujące sposób korzystania z energii. Jeżeli natomiast pytasz czy są dodatkowe - nie, bo tylko Ferrari korzysta z baterii podzielonej na dwie części.
christoff.w, 09.10.2018 23:25[!]
I gra gitara. Ręka rękę myje.
robertoooo, 10.10.2018 01:08[!]

Dzięki za wyjaśnienie.
jumper40, 10.10.2018 08:52[!]
To wszystko wygląda jakby ferrari przed samym zamontowaniem dodatkowego sensora przeprogramowało pracę układu by wszystko było zgodne z przepisami a tym samym stracili co nie co. Tym samym zanotowali spadek formy. Teraz to w głównej mierze Vettel przyjmuję na tzw. garba, że spadek formy to w głównej mierze jego zasługa, lecz prawda chyba wygląda zupełnie inaczej. W chwili gdy informacja wydostała sie na światło dzienne farrari całą winą obarczyło kierowców by oddalić od siebie podejrzenia nielegalnych praktyk z działaniem baterii.
marios76, 14.10.2018 09:11[!]
@jumper40 Skoro w Benettonie Schumachera byl program wspomagajacy procedure startu i... znikajacy po niej, gdzie pozniejsza kontrola go nie wykazywala, a sprawa byla... cwierc wieku temu; to nie jest problemem takie zaprogramowanie ukladu, aby po podpieciu "czegokolwiek" wracal do ustawien pierwotnych. Ciezkie do udowodnienia, Ferrari ukarane na swoj sposob i jedziemy dalej. Bede sie trzymal takiej teorii ze nieco naciagali rzeczywistosc. Czy jest to bliskie prawdy, czy nieck dalsze- no coz, to moj prywatny wniosek. Ale.trzeba byc naprawde naiwnym, zeby nie widziec powiazania, ;)mysle ze.mamy podobne spostrzezenia, a Whiting ukrywa co moze... Musi!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca