F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ocon: Strategia z kwalifikacji była konieczna do wyścigu

Francuz przyznaje, że wszystko zależy od warunków pogodowych w wyścigu.
Łukasz Godula, 28 października 2018, wyświetlenia: 1173<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Esteban Ocon przyznał, że decyzja Force India o poświęceniu kwalifikacji na rzecz lepszej strategii wyścigowej w Grand Prix Meksyku nie była łatwa, ale konieczna.

Biorąc po uwagę fakt, że najszybsze ogumienie Pirelli, hipermiękka mieszanka ma problemy z wytrzymałością w Meksyku, zespół uznał, że lepiej nie startować na niej, więc w kwalifikacjach pojechali na twardszych gumach. Pomimo faktu, że z powodu tej taktyki zespół nie wszedł do Q3, Ocon uważa, że był to odpowiedni ruch, gdyż dał im start z 11. pozycji i wolny wybór opon na wyścig.

„To nie idealne, poświęcanie jednej sesji i myślenie o wyścigu już w sobotę” – powiedział Ocon, gdy zapytano go o odczucia w kwestii wybranej taktyki. „To nie jest idealne, jednak jeśli to może pomóc zdobyć nam świetny wynik, to w pełni to popieram”.

Ocon powiedział, że spodziewana degradacja hipermiękkich opon nie zachęcała do użycia ich w Q2 i walki o Q3, skoro zostaliby zmuszeni do startowania na rozpadającym się ogumieniu.

„Jedenaste miejsce było naszym celem, minimalnym celem” – powiedział Ocon. „To też mamy, więc jest świetnie. Gdybyśmy weszli do Q3, to na hipermiękkich oponach mogliśmy walczyć z Renault, więc tego trochę szkoda”.

„Zdecydowanie mieliśmy tempo, by wejść do Q3, gdybyśmy użyli hipermiękkich opon, jednak mam nadzieję, że to pomoże naszej strategii. Myślę, że dla kierowców ruszających na hipermiękkich oponach, będzie to miało duży wpływ na wyścig”.

Ocon przed kwalifikacjami używał tylko hipermiękkich opon, więc jego okrążenia w Q2, na supermiękkiej i ultramiękkiej mieszance, były pierwszymi na innym ogumieniu. Pomimo poczucia, że Force India dokonało odpowiedniego wyboru, przyznał że każda zmiana pogody sprawi, iż zespół będzie wyglądał śmiesznie poświęcając pozycje na starcie.

„Jeśli będzie padało w nocy to tor znowu będzie czysty i da nam to przewagę, gdyż hipermiękkie opony będą się mocniej zużywały” – wyjaśnia. „Jednak jeśli będzie padało w wyścigu, to nasza strategia będzie bez sensu!”
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2019  Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty
10.01.2019  Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020
09.01.2019  Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki
13.12.2018  Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona
01.12.2018  Ocon będzie współpracował z Racing Point oraz Williamsem w sezonie 2019
Tagi:
Ocon E.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca