F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Verstappen wygrywa GP Meksyku, Hamilton mistrzem świata

O dramaturgii wyścigu zadecydowały opony i awaryjność Renault.
Łukasz Godula, 28 października 2018, wyświetlenia: 4546<< | lista | T- | T+ | >>
Emocje w dzisiejszym wyścigu były pewne już od wczoraj. Niespodziewany wynik kwalifikacji zapowiadał walkę na kilku polach. Cele były różne, Verstappen chciał się zemścić za czasówkę, Ricciardo udowodnić, że potrafi pokonać Maxa, a Hamilton po prostu zdobyć mistrzowski tytuł.

Słaby start Ricciardo

Już na starcie doszło do niesamowitej walki w czołówce. Nieco za słabo wystartował Ricciardo, w przeciwieństwie do Hamiltona, który wystrzelił jak z armaty. Najmądrzej jednak wszystko rozegrał Verstappen i to on prowadził po pierwszym zakręcie, jego partner spadł na trzecie miejsce. Do kilku incydentów doszło również w środku stawki, gdzie Hulkenberg skosił część skrzydła Ocona, a odłamki wpadły w samochód Alonso, co doprowadziło do awarii jego McLarena.

Awaria Hiszpana spowodowała ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, które nie trwała jednak zbyt długo. Chwilę później dać znały o sobie wyjątkowo wrażliwe opony Pirelli i na dwunastym okrążeniu Hamilton rozpoczął zjazdy, zakładając nowe supermiękkie ogumienie. Razem z nim zjechał Bottas. Ricciardo zjechał okrążenie później, a jeszcze jedno kółko na torze pozostał Verstappen. Na nieco inną taktykę zdecydowało się Ferrari, zostając jeszcze na torze i zjeżdżając dopiero na osiemnastym okrążeniu.

Pierwsze z wielu postojów

Wielu sądziło, że od tego momentu przy rozsądnym obchodzeniu się z oponami dojadą do mety, jednak była to bardzo zwodnicza myśl. Już na 24. okrążeniu produkty Pirelli nie wyglądały najlepiej, a cały wyścig obejmował całe 71 kółek. Hamilton w tym czasie meldował, że jest bardzo ciężko, ale jego zespół nie miał już dostępnego kolejnego kompletu supermiękkich opon.

Vettel w tym czasie dojechał do Ricciardo i mocno go naciskał, wyprzedzając na 29. okrążeniu i gnając za Verstappenem. W tym zamieszaniu Perez wyprzedził Leclerca, gdyż ich walka odbyła się podczas dublowania. Perez korzystał ze strategii startu na świeżych oponach po odpuszczeniu wczorajszych kwalifikacji. Niestety na nic się to nie zdało, gdyż w samochodzie Meksykanina doszło do awarii i musiał na 40. okrążeniu zakończyć rywalizację.

Kolejny w tym sezonie dramat Ricciardo

Ricciardo znalazł się również za Hamiltonem, ale nie zamierzał odpuszczać do końca i zaatakował Anglika na 47. kółku, a rywal przestrzelił zakręt i od razu zgłosił się do zespołu, że potrzebuje nowych opon. To pociągnęło również postój Vettela, a Raikkonen zaatakował Bottasa, a ten podobnie jak Hamilton przestrzelił pierwszy zakręt. Do mechaników zjechał jeszcze Verstappen i wspomniany Bottas.

Ricciardo postanowił pozostać na torze i bronić drugiej pozycji przed Vettelem. Walka była naprawdę pasjonująca ale na 62. okrążeniu przerwało ją to, co zwykle w tym sezonie. Silnik Renault ponownie się poddał i Australijczyk zakończył walkę po raz ósmy w tym sezonie przed ujrzeniem flagi w szachownicę. Awaria spowodowała kolejną wirtualną neutralizację, którą wykorzystał Mercedes, by po raz trzeci zmienić opony u Bottasa.

Hamilton piąty raz mistrzem świata

Do mety chodziło już tylko o przetrwanie samochodów. Verstappen robił co mógł, by nie uśmiercić swojej jednostki napędowej, a Mercedes tempem zespołu z środka stawki dotoczył się do końca zawodów. Tym samym wygrał dziś Verstappen, ale to Hamilton zapewnił sobie piąty tytuł mistrzowski. Emocje mieliśmy praktycznie przez wszystkie okrążenia, dramatów nie brakowało, jak również akcji na torze. To naprawdę dobre podsumowanie tego intensywnego sezonu, który wprawdzie rozstrzyga się nieco przedwcześnie, ale nie mogliśmy narzekać na nudę. Jeśli kolejne dwa wyścigi będą ciekawe jak dzisiaj, to cały ten rok można zaliczyć na duży plus dla Formuły 1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Stan nawierzchni: sucha
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2019  F1 2019: podstawowe informacje na temat nowego sezonu
25.11.2018  GP Abu Zabi: opony użyte w wyścigu
25.11.2018  Lewis Hamilton zwycięzcą Grand Prix Abu Zabi
25.11.2018  GP Abu Zabi: najszybsze okrążenia wyścigu
25.11.2018  GP Abu Zabi: wyniki wyścigu
Tagi:
Meksyk
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
F1V0, 28.10.2018 22:25[!]
Lewis geniusz.
MMM, 01.11.2018 14:40[!]
Gratulacje, zgadzam się też z ostatnim zdaniem w artykule, sezon całkiem całkiem :) kibicuję Ferrari, ale najbardziej kibicuję F1 jako całość ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca