F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Whiting: Ocon nie powinien był atakować Verstappena

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen wygrywa GP Meksyku, Hamilton mistrzem świata

O dramaturgii wyścigu zadecydowały opony i awaryjność Renault.
Łukasz Godula, 28 października 2018, wyświetlenia: 3847<< | lista | T- | T+ | >>
Emocje w dzisiejszym wyścigu były pewne już od wczoraj. Niespodziewany wynik kwalifikacji zapowiadał walkę na kilku polach. Cele były różne, Verstappen chciał się zemścić za czasówkę, Ricciardo udowodnić, że potrafi pokonać Maxa, a Hamilton po prostu zdobyć mistrzowski tytuł.

Słaby start Ricciardo

Już na starcie doszło do niesamowitej walki w czołówce. Nieco za słabo wystartował Ricciardo, w przeciwieństwie do Hamiltona, który wystrzelił jak z armaty. Najmądrzej jednak wszystko rozegrał Verstappen i to on prowadził po pierwszym zakręcie, jego partner spadł na trzecie miejsce. Do kilku incydentów doszło również w środku stawki, gdzie Hulkenberg skosił część skrzydła Ocona, a odłamki wpadły w samochód Alonso, co doprowadziło do awarii jego McLarena.

Awaria Hiszpana spowodowała ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, które nie trwała jednak zbyt długo. Chwilę później dać znały o sobie wyjątkowo wrażliwe opony Pirelli i na dwunastym okrążeniu Hamilton rozpoczął zjazdy, zakładając nowe supermiękkie ogumienie. Razem z nim zjechał Bottas. Ricciardo zjechał okrążenie później, a jeszcze jedno kółko na torze pozostał Verstappen. Na nieco inną taktykę zdecydowało się Ferrari, zostając jeszcze na torze i zjeżdżając dopiero na osiemnastym okrążeniu.

Pierwsze z wielu postojów

Wielu sądziło, że od tego momentu przy rozsądnym obchodzeniu się z oponami dojadą do mety, jednak była to bardzo zwodnicza myśl. Już na 24. okrążeniu produkty Pirelli nie wyglądały najlepiej, a cały wyścig obejmował całe 71 kółek. Hamilton w tym czasie meldował, że jest bardzo ciężko, ale jego zespół nie miał już dostępnego kolejnego kompletu supermiękkich opon.

Vettel w tym czasie dojechał do Ricciardo i mocno go naciskał, wyprzedzając na 29. okrążeniu i gnając za Verstappenem. W tym zamieszaniu Perez wyprzedził Leclerca, gdyż ich walka odbyła się podczas dublowania. Perez korzystał ze strategii startu na świeżych oponach po odpuszczeniu wczorajszych kwalifikacji. Niestety na nic się to nie zdało, gdyż w samochodzie Meksykanina doszło do awarii i musiał na 40. okrążeniu zakończyć rywalizację.

Kolejny w tym sezonie dramat Ricciardo

Ricciardo znalazł się również za Hamiltonem, ale nie zamierzał odpuszczać do końca i zaatakował Anglika na 47. kółku, a rywal przestrzelił zakręt i od razu zgłosił się do zespołu, że potrzebuje nowych opon. To pociągnęło również postój Vettela, a Raikkonen zaatakował Bottasa, a ten podobnie jak Hamilton przestrzelił pierwszy zakręt. Do mechaników zjechał jeszcze Verstappen i wspomniany Bottas.

Ricciardo postanowił pozostać na torze i bronić drugiej pozycji przed Vettelem. Walka była naprawdę pasjonująca ale na 62. okrążeniu przerwało ją to, co zwykle w tym sezonie. Silnik Renault ponownie się poddał i Australijczyk zakończył walkę po raz ósmy w tym sezonie przed ujrzeniem flagi w szachownicę. Awaria spowodowała kolejną wirtualną neutralizację, którą wykorzystał Mercedes, by po raz trzeci zmienić opony u Bottasa.

Hamilton piąty raz mistrzem świata

Do mety chodziło już tylko o przetrwanie samochodów. Verstappen robił co mógł, by nie uśmiercić swojej jednostki napędowej, a Mercedes tempem zespołu z środka stawki dotoczył się do końca zawodów. Tym samym wygrał dziś Verstappen, ale to Hamilton zapewnił sobie piąty tytuł mistrzowski. Emocje mieliśmy praktycznie przez wszystkie okrążenia, dramatów nie brakowało, jak również akcji na torze. To naprawdę dobre podsumowanie tego intensywnego sezonu, który wprawdzie rozstrzyga się nieco przedwcześnie, ale nie mogliśmy narzekać na nudę. Jeśli kolejne dwa wyścigi będą ciekawe jak dzisiaj, to cały ten rok można zaliczyć na duży plus dla Formuły 1.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Stan nawierzchni: sucha
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2018  GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
11.11.2018  Hamilton wygrywa GP Brazylii, Mercedes mistrzem
11.11.2018  GP Brazylii: najszybsze okrążenia wyścigu
11.11.2018  GP Brazylii: wyniki wyścigu
10.11.2018  GP Brazylii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Meksyk
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
F1V0, 28.10.2018 22:25[!]
Lewis geniusz.
MMM, 01.11.2018 14:40[!]
Gratulacje, zgadzam się też z ostatnim zdaniem w artykule, sezon całkiem całkiem :) kibicuję Ferrari, ale najbardziej kibicuję F1 jako całość ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca