F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1

Punkty karne (stan po GP Brazylii)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo: Czuję bezradność po kolejnej awarii

Australijczyk przyznał, że ma już dość bolidu Red Bulla. "Niech jeździ nim sobie Gasly".
Nataniel Piórkowski, 29 października 2018, wyświetlenia: 5207<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo czuje bezradność po tym, jak stracił szansę na podium w Grand Prix Meksyku z powodu kolejnej w tym sezonie usterki technicznej.

Australijczyk rozpoczynał rywalizację z pierwszego pola startowego. Po słabym starcie stracił szansę na walkę o zwycięstwo, ale dzięki strategii jednego pit stopu zyskał szansę finiszu na drugiej pozycji.

Na sześćdziesiątym okrążeniu kierowca Red Bulla zgłosił pierwsze problemy z działaniem jednostki napędowej, a wkrótce po tym zatrzymał swój bolid na poboczu pierwszego zakrętu.

Mówiąc o swoich odczuciach po wyścigu, Ricciaro stwierdził, że najlepszym słowem je opisującym jest bezradność. „To chyba najlepsze słowo. Kolejny problem z tym bolidem... Od dłuższego czasu nie zaliczyłem czystego weekendu. Nawet dzisiaj... Próbne starty szły nam w porządku przez cały weekend, a do wyścigu ruszyłem bardzo słabo. W niedzielę zawsze dzieje się coś, czego nie potrafię nawet wytłumaczyć. Nie wiem”.

„Szczerze mówiąc, w sytuacji w jakiej obecnie się znajduję, nie widzę sensu brania udziału w dwóch ostatnich wyścigach sezonu. Bolid... Niech jeździ nim sobie Gasly. Ja już z tym kończę”.

Szef Red Bull Racing – Christian Horner zasugerował w rozmowie z telewizją Sky Sports F1, że w bolidzie Ricciardo doszło do usterki układu hydraulicznego. „Musimy poczekać na bolid, ale widzieliśmy, że wydobywał się z niego dym. Wszystko wydarzyło się na dziesięć okrążeń przed metą. Jest mi bardzo szkoda Daniela, bo jechał świetny wyścig na zużytych oponach i trzymał za sobą Sebastiana. Nie mogliśmy zrobić nic innego. Musieliśmy podjąć decyzję o wycofaniu z wyścigu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.11.2018  Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem
09.11.2018  Interwencja porządkowych uszkodziła turbosprężarkę w bolidzie Ricciardo
09.11.2018  Ricciardo zostanie cofnięty na starcie do Grand Prix Brazylii
02.11.2018  Ricciardo dokończy sezon 2018 w barwach Red Bulla
30.10.2018  Celebrowanie zdobycia PP przez Ricciardo wzburzyło Verstappena
Tagi:
Ricciardo D.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
DBR, 29.10.2018 17:00[!]
A gdzie tu widzisz sprzeczność. Na wyścig przy równej klasie bolidu wystarczy setup startu i wsparcie zespołu dla tego pierwszego.

W kwalifikacjach też można kombinować i "wspierać" .
derwisz, 29.10.2018 17:28[!]
słabe starty były potrzebne żeby Vettel mógł dogonić Webbera. Zaraz po tym jak Webber zanotował swoja największa przewagę w generalce a Vettel ze znaczna strata był bodajże 4 czy 5 pojawiły sie głosy z obozu RBR ze to Vettel będzie mistrzem świata a nie Webber. No i RBR dopięło swego, miało zdecydowanie najlepszy bolid w stawce więc jednym z głównych problemów było zniwelowanie strat do Webbera. Jak się okazało rozwiązali to w sposób mistrzowski. ;)

W 2010 szczytem wszystkiego było zabranie Webberowi w Silverstone skrzydła bo potrzebował go Vettel.
a co do przedłuzenia kontraktu:
https://www.f1wm....p/news_id-16813.html
3 czerwca 2010 czyli połowa sezonu RBR otwarcie mówi zamierza przedłużyć kontrakt z Vettelem na wiele lat, podczas gdy Webberowi oferują jedynie kontrakt jednoroczny.
W tym momencie klasyfikacja generalna przedstawiała się tak:
https://www.f1wm....mp;nr=7&dzial=16
1.Webber 93 pkt
5. Vettel 78 pkt
bartoszcze, 29.10.2018 17:55[!]
Cytat derwisz :
3 czerwca 2010 czyli połowa sezonu RBR otwarcie mówi zamierza przedłużyć kontrakt z Vettelem na wiele lat

W sierpniu 2009 przedłużyli z nim do końca 2011 z opcją na 2012.
https://www.teleg...s-Red-Bull-deal.html
15 punktów przewagi... zaiste gigantyczna różnica przy dwunastu wyścigach do końca sezonu :-))))

A że Webberowi nikt nie chciał oferować dłuższego kontraktu, to rzeczywiście dowód spisku :D
derwisz, 29.10.2018 18:04[!]
@bartoszcze
12 wrzesnia po GP BELGII

https://www.f1wm....p;rok=2010&nr=14

1 WEB 187
5 VET 163

Webber patrząc na generalke praktycznie przez cały sezon był zdecydowanym numerem 1 w RBR a był traktowany jak numer 2, Vettel ostatecznie wyprzedził go dopiero w ostatnim wyścigu i sięgnął po tytuł.

Cytat :
A że Webberowi nikt nie chciał oferować dłuższego kontraktu, to rzeczywiście dowód spisku :D


Już w połowie sezonu wiedzieli że Webber nie ma prawa zostac mistrzem świata? Bo komu jak komu ale mistrzowi świata nie oferowaliby ochłapu w postaci 1 rocznego kontraktu. A w tamtym czasie kariera Webbera daleka była od zakończenia bo później kilkukrotnie przedłużano z nim kontrakt (zawsze traktując go jako pomagiera).

P.S.
W poprzednim wpisie podalem złego linka do artykułu o checi przedłużenia kontraktu z Vettelem.
https://www.f1wm....p/news_id-16813.html

i tu chodzilo o to, ze juz wtedy w połowie sezonu 2010 zapadła decyzja o przedłużeniu wygasającego w 2012 kontraktu z Niemcem na kolejne 3 lata czyli do 2015. Konsekwencje tej decyzji dla statusu obu walczących o WDC kierowców były oczywiste. Podobną sytuacje mamy dziś między RIC i VER. RBR wie jak skutecznie "lansować" produkt na który postawiło.
bartoszcze, 29.10.2018 18:14[!]
Cytat derwisz :
12 wrzesnia po GP BELGII

Jakbyś próbował rejestrować fakty, to byłoby Ci prościej -w pierwszym komentarzu napisałem:
Cytat :
w 2010 Webber prowadzenie w generalce przejął na Monzy i miał wtedy nad Vettelem 24 pkt przewagi

A fakt że Webber nie potrafił pojechać dobrze kwalifikacji (i przywalił w ścianę w Korei) to na pewno wina Vettela, Red Bulla i jeszcze pewnie Renault. W końcu przed ostatnim wyścigu sezonu zdążył stracić prowadzenie w generalce.
derwisz, 29.10.2018 18:38[!]
@bartoszcze
Opatrznośc czuwała nad planami RBR, gdyby WEB nie przywalił w ścianę to znaleźliby inny sposób na to żeby postawić na swoim czyli zeby to VET sięgnął po mistrzowski tytuł. Przecież o tym tytule dla Sebastiana mówili nawet wtedy kiedy Webber maił nad nim dwadzieścia kilka punktów przewagi a do końca pozostawało kilka wyścigów i VET aby dopiąć swego w praktyce musiał liczyć na błędy Webbera i pomoc innych kierowców.
Taka pewność że tytuł zdobędzie VET a nie WEB była możliwa tylko dlatego, że zespól wiedział jak pomóc jednemu a zaszkodzić drugiemu.

Ty pewnie wierzysz, że VER nagle podniósł swoje umiejętności i nagle zaczął deklasować RIC? ;)

W poprzednich wyścigach ścigali się na torze jak równy z równym, a nawet RIC był lepszym (szybszym) kierowcą czego dowodem była kolizja podczas próby wyprzedzania na torze która zakończyła udział obydwóch RBR w wyścigu. A wczoraj w Meksyku co widzieliśmy?
Obaj teoretycznie jechali na takim samym sprzęcie i co? Max bez problemu odjechał Lewisowi na 12 sekund podczas gdy R
RIC nie był w stanie zbliżyć się do HAM.
Ja widzę to tak: w RBR odrobili zadanie domowe i drugi raz nie popełnili błędu z Q kiedy pozwolono by RIC niespodziewanie zdobył PP. Na wyścig bolid Australijczyka był już odpowiednio przygotowany by nie tylko na starcie ale i w dalszej części wyścigu nie był w stanie sprawić problemów Maxowi.
bartoszcze, 29.10.2018 18:47[!]
Cytat derwisz :
Opatrznośc czuwała nad planami RBR

W ten sposób że załatwiła im awarię silnika na prowadzeniu w tym samym wyścigu kiedy Webbo poszedł się tulić do ściany xD
Cytat :
Taka pewność że tytuł zdobędzie VET a nie WEB była możliwa tylko dlatego
Specjalnie kazali się Kangurowi zakwalifikować w Abu Zabi na szóstym miejscu! I w ogóle zawsze być wolniejszym od partnera (ale szybszym od innych? to dopiero maestria!)

PS Przed wyścigiem w Meksyku VER miał w generalce 45 pkt przewagi nad RIC, spróbuj uzasadnić logicznie dlaczego mieli starać się żeby to właśnie kierowca będący niżej w tabeli wygrał wyścig - bo przecież Webber... xD
derwisz, 29.10.2018 19:19[!]
logicznie? Chyba chodziło ci o to by uzasadnić dlaczego nie chcieli by kierowca odchodzący okazał się być lepszym od tego który pozostaje i jest namaszczony na lidera i przyszłego mistrza świata. :) Jak tak się złożyło, ze od wielu wyścigów mniej wiecej od czasu kiedy RBR postanowiło wyraźnie i zdecydowanie postawić na VER los pod postacią "złośliwości" przedmiotów martwych nie pozwala na bezpośrednią rywalizację tych dwóch kierowców.

A wracając do logicznych uzasadnień wspierania jednego przeciwko drugiemu: chociażby po to aby VER zaczął pisać swoją historię kolejnymi historycznymi rekordami. To wszystko przełoży się na pozycje marketingowe. Poza tym uniknęli zbliżenia punktowego do ich lidera, kierowcy który odchodzi i który z założenia musi okazać się gorszym bez żadnej wątpliwości, no bo jak by to wyglądało gdyby prosperująca firma nie potrafiła zatrzymać u siebie lepszego pracownika i pozwoliła mu odejść do konkurencji? ;).

Innym uzasadnieniem może być chęć uniknięcia kolejnego starcia miedzy tymi kierowcami. Wszak wszystkim wiadome jest, ze Max nie umie przegrywać i woli wyeliminować siebie i rywala niż dać się wyprzedzić szybszemu (zwłaszcza jezeli miałby to byc najwiekszy rywal jakim zawsze jest kolega z zespołu). ;)
Haifisch7734, 29.10.2018 19:46[!]
Ludziom się po prostu nudzi i wymyślają teorie spiskowe.

Ten film jest dobrą "reakcją" na te teorie:
https://www.faceb...PB-gV4&__tn__=-R
christoff.w, 29.10.2018 23:34[!]
Karma a la Renault. A wy się tu rozwodzicie... Webberujecie itp... 😁
pluto, 30.10.2018 12:40[!]
a ja napisze krótko - RBR stawiał na VET bo był ich wychowankiem i chcieli zdobyc PR na świecie że ich człowiek został mistrzem świata. Taka jest filozofia tego koncernu -stawiaja tylko na swoich wychowanków,Webber był ostatnim u nich kierowcą z zewnatrz.Nawet teraz nie maja kierowców do STR i odkurzają dawnych kierowców mimo że na rynku są WEH czy VAN
RY2N, 30.10.2018 13:54[!]
@christoff.w
popatrz na fakty:
1. RedBull w przeszłości jawnie przyznawał się do zabierania lepszych części zawodnikowi nr 2 i dawania ich zawodnikowi nr 1
2. RedBull w przeszłości wprowadzał nowe rewolucyjne rozwiązania najpierw do bolidu zawodnika nr 1 (dmuchany dyfuzor)
3. setup bolidów RB był ewidentnie różny w ostatnim GP (w Mercedesie i Ferrari był jednakowy pomiędzy zawodnikami 1 i 2)

@Haifisch7734
wygląda to na propagandówkę zrobioną na szybko przez kogoś inspirowanego przez RedBulla, niestety na bakier z prawdziwą statystyką (choćby to, że liczba wyścigów przed ogłoszeniem odejścia RIC (12) jest prawie 2x większa niż po (7) stąd nie można się chwalić że liczba awarii jest taka sama przed i po bo ewidentnie jest to dowód na tezę przeciwną tzn. że awaryjność wzrosła dwukrotnie).

W każdym bądź razie ja na miejscu szefa RedBulla pewnie zrobiłbym tak samo tzn. wiedząc że w WCC nie mam szansy na 2 miejsce, ani że nie spadnę na 4 - potraktowałbym bolid Ricciardo w GP jako świetną testówkę. Ricciardo naprawdę nie jest głupi i skoro po poprzednim GP rozpie...la pięścią kontener RedBulla, a po ostatnim GP mówi, że tym bolidem to sobie może jeździć Gassly to musi być coś na rzeczy.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca