F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Autosport: Williams oczekuje wsparcia na poziomie 15-20 milionów funtów

Kubica mimo większego budżetu niż w 2017 roku ma nie spełniać warunków zespołu.
Mateusz Szymkiewicz, 30 października 2018, wyświetlenia: 4660<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Autosport informuje, że zespół Williams oczekuje od drugiego kierowcy wsparcia finansowego na poziomie od 15 do 20 milionów funtów.

Stajnia z Grove dysponuje jedną wolną posadą na przyszłoroczne zmagania. Przed kilkoma tygodniami angaż otrzymał junior Mercedesa – George Russell, który docelowo ma zastąpić Lance'a Strolla przechodzącego do Force India.

W walce o drugi kokpit mają liczyć się Siergiej Sirotkin, Esteban Ocon oraz Robert Kubica. Z kolei w trakcie weekendu Grand Prix w Meksyku padła deklaracja ze strony Estebana Gutierreza, który chce wrócić do stawki Formuły 1 z pomocą rodzimych sponsorów. Jedyną realną opcją 27-latka pozostaje Williams, ze względu na niemal pewne rozstrzygnięcia w Force India i Toro Rosso.

Według źródeł Autosportu, stajnia z Grove oczekuje od drugiego kierowcy wsparcia finansowego na poziomie 15-20 milionów funtów. Sytuacja ta ma być niekorzystna dla Roberta Kubicy, który mimo pozyskania większego budżetu niż w 2017 roku, ma nie spełniać tych warunków.

Brytyjski serwis potwierdził również, że Polak znajduje się w gronie kandydatów do funkcji zawodnika rozwojowego Ferrari. Dyskusje w tej sprawie między 33-latkiem a stajnią z Maranello miały odbyć się podczas Grand Prix Meksyku.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.01.2019  Bottas: Kubica i Russell pomogą Williamsowi w dążeniu do poprawy formy
04.01.2019  Kubica: Niełatwo było odrzucić ofertę zostania rozwojowym kierowcą Ferrari
31.12.2018  Lowe: Szkoda, że nie możemy mieć więcej niż dwóch kierowców
27.12.2018  Russell: Chciałem otrzymać takiego partnera jak Robert Kubica
09.12.2018  Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy
Tagi:
Williams
Kubica R.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
LeftersBuster, 30.10.2018 17:32[!]
Jak to nie ma kasy na Kubicę. Zróbcie ściepe narodową i zafundujcie mu jeden sezon. Biedronka, T-Mobile, Sandanter albo Lidl, Play, ING. Jest tylu potencjalnych sponsorów i praktycznie macie ich w swoich rękach. Wystarczy zagrozić, że przestaniecie korzystać z ich usług, a na pewno pieniądze się znajdą na Kubicę 😁.
Czy Was nie dziwią kolejne przesłanki, że Kubica najpewniej nie jest w stanie wypełnić obowiązków kierowcy wyścigowego, lub nie jest tak szybki jak przed wypadkiem'? Jego ręka nie jest w odpowiednim stanie. Tu nie chodzi o pieniądze. Weźmy ostatnie doniesienia z Ferrari- oni go nie chcą jako rezerwowego.
DBR, 30.10.2018 17:43[!]
Pauree

Nowicjusz i debiutant to po prostu spore ryzyko i opieranie na nim zespołu (a tak traktuję "dokupywanie" pod niego paydrivera) jest sporym ryzykiem. Leclerc nie był w Sauberze zatrudniony jako lider. U boku miał doświadczonego (przynajmniej stażem) Ericcsona.

I nie każde debiutant kończy jak Leclerc. To raczej wyjątek i to w zespole nie walczącym o przetrwanie a będącym zespołem B potentata z niezłym sponsorem -z WMR jak szczury sponsorzy uciekają a TERAZ nie jest ponętną panną na wydaniu a raczej sprzedajną kiedyś tylko piękną dziewką na samym dnie.

Sama kasa nie pomoże .Na kim oprzeć rozwój i testowanie bolidu? Dla przykładu na miernym i zweryfikowanym negatywnie w F1 Gutteriezie, na rozczarowującym nawet na tle wyrobnika za kasę od kilku lat Strolla Sirotkinie - cudownym inżynierze doktorze ponoć ?

Naprawdę tu właśnie przydałby się ktoś pokroju Hulkenberga czy wręcz Pereza - ten drugi wręcz wyśmienity - z doświadczeniem i z kasą.

Wybór MARNEGO paydrivera to moim zdaniem zaciskanie sobie coraz bardziej pętlina szyi i wykopywanie spod nóg stołka - owszem z pełniejszymi kieszeniami - ale po co?
harper, 30.10.2018 18:27[!]
Coraz bardziej żenujący ten Williams, niech ich już szlag trafi.
wilkxt, 30.10.2018 19:04[!]
@LeftersBuster wsyztskie firmy które wymieniles (oprócz play) nie sa polskie, wiec nie licz na ich sponsoring
Piter, 30.10.2018 19:35[!]
Mam nadzieję że nikt Williamsowi tych 20mln funtów nie da i znajdą się w ciemnej d****. Mam dość już ich gierek.
bartoszcze, 30.10.2018 19:40[!]
Cytat :
Według źródeł Autosportu, stajnia z Grove oczekuje od drugiego kierowcy wsparcia finansowego na poziomie 15-20 milionów funtów

O ile pamiętam ten tekst Chinchero dla Autosportu, to Williams takiej kwoty może potrzebować, nie było nic o żądaniu jej od potencjalnych kierowców.
Cytat :
while Kubica is believed to have access to more funding than before it is not enough to plug a gap.
Sources have indicated Williams could need as much £15-20million

A tak poza tym to pokażcie mi kierowcę z superlicencją i 15-20 milionami funtów.
Jeżeli w coś w tym uwierzę, to w zatrudnienie za sporą kasę trzeciego w zamian za liczne piątki.
jpslotus72, 30.10.2018 20:10[!]
Williams - piękna historia bez Happy Endu; fascynująca podróż z końcem w ślepym zaułku... Mówię to niezależnie od sprawy Roberta. Trawa porasta ten garaż za życia... Aż boli.
RY2N, 30.10.2018 22:47[!]
@jpslotus72
a najlepsze jest to, że ten Williams wciąż polepsza wyniki - za 2016 miał 177 mln funtów przychodów i 5,9 mln zysku, a za 2017 już 184 mln funtów przychodów i aż 14,1 mln zysku (w F1 to zyski to ewenement - takie Ferrari miało na przykład ok. 80 mln USD straty za rok 2016). Chodzą po rynku, żebrzą o każdy grosz, biorą najgorszych paydriverów, i to wszystko tylko po to to żeby wycisnąć jak największy zysk. Dlatego straciłem do Williamsa cały szacunek.
bartoszcze, 31.10.2018 00:01[!]
Cytat RY2N :
za 2016 miał 177 mln funtów przychodów i 5,9 mln zysku, a za 2017 już 184 mln funtów przychodów i aż 14,1 mln zysku (w F1 to zyski to ewenement

Zespół Williams F1 miał 116,7 mln funtów przychodów w 2016 i 125,6 mln funtów przychodów w 2017.
14,1 mln zysku dotyczyło całej grupy Williams, a połowa tego zysku pochodziła z jednorazowej sprzedaży nieruchomości.
Żebrzą o każdy grosz...
Glupi Jasiek, 31.10.2018 06:15[!]
A można było kiedyś sprzedać się BMW. No, ale to przecież cenzura i Niemcy i nie położą swoich łap na naszym brytyjskim dziedzictwie. Zagraniczne firmy nie poprą Polaka? No popatrzcie, a najgłówniejszy ekspert 11 tyle lat mówi, że narodowość w F1 nie gra roli.


mod: Proszę uważać na stosowany język!
pluto, 31.10.2018 15:29[!]
Williams zły i zły że Roberta nie bierze a reszta zespołów to co ? czemu nie jeździcie po nich ? Czy cała F1 to tylko Williams? Czemu Merc trzyma cienkiego Bottasa, Mclaren wziął przecietnego Sainza,Sauber weterana,Haas trzyma sie kierowców którzy co wyscig wykręcaja numer, ToroRosso szuka gdzieś głeboko w pamięci, Ferrari wzieło roczniaka skoro taki talent czeka i jest wolny,dostepny, bez zobowiązań kontraktowych jak Ocon??? Odpowie ktoś sensownie, czy tylko żółć potrafi was zalać?
Damos, 31.10.2018 16:08[!]
Cytat RY2N :
Williams wciąż polepsza wyniki - za 2016 miał 177 mln funtów przychodów i 5,9 mln zysku, a za 2017 już 184 mln funtów przychodów i aż 14,1 mln zysku
Zyski w 2017r wynikły z dofinansowania 12 mln GBP od firmy-matki oraz sprzedaży gruntu (maja ograniczone zasoby gruntów do dalszej sprzedaży) za 9 mln GBP. Gdyby nie to - zaliczyliby dołek. Rok zamknęli z kredytami na jakieś 60 albo 80mln GBP
Czy to jest polepszanie wyników? Wątpię. W 2017 mieli gruba premię za miejsce w WDC. W 2018 dostana dużo mniej - zobaczymy wtedy, jak wygląda to poprawianie wyników.
Co do przychodów firmy trzymającej zespół F1:
2016 - 167mln GBP w tym zyski z WAE, które w 2017 zostało już wyodrębnione - widmo plajty?
2017 - 123mln GBP
RY2N, 31.10.2018 21:44[!]
@Damos
Nieważne jaką kasę mają czy 160 czy 120 mln GBP. Żeby zająć ostatnie miejsce w WDC i WCC wystarczy 20 mln GBP. Powinni ciąć koszty bo nie potrzebują tylu genialnych konstruktorów. Popatrz jaki budżet ma Force India i które miejsce zajmują. Williams naprawdę źle zarządza i skupia się tylko na kasie dla szefostwa, a nie na istocie tego sportu i na swoim dziedzictwie.
bartoszcze, 31.10.2018 22:33[!]
Cytat RY2N :
Williams naprawdę źle zarządza

2014 P3
2015 P3
2016 P5
2017 P5

Jeden fatalny projekt samochodu (nie pierwszy w historii) wystarcza do stawiania wniosków o złym zarządzaniu.
marios76, 01.11.2018 12:25[!]
@bartoszcze Zobaczymy, czy na jednym poprzestana. Juz niejednokrotnie pokazywali, ze mistrzami rozwoju ne sa i wyniki lecialy na leb na szyje. U nich jak sie nie uda, to juz klops.
bartoszcze, 01.11.2018 17:44[!]
@marios76
Zobaczymy. Jak spaprali w 2011 i 2013 to następnego roku mieli dobry (2012, 2014). Prawie na pewno gdzieś od lata wszystkie siły rzucili na 2019 (bo i po co rozwijać tego trupa).
A jak spieprzą dwa razy z rzędu to może nie być co zbierać.
RY2N, 02.11.2018 10:10[!]
@bartoszcze
Williams nie ma szansy na lepsza pozycję bo w latach 2014 -2015 mieli ogromną przewagę zespołu napędowego nad resztą stawki. W kolejnych latach inni podciągnęli swoje silniki i jedyne czym Williams może konkurować to bolid, a na tym polu zawsze byli ok. 1 sek/okr. za Mercedesem. Problem właśnie polega na tym, że teraz w tę sekundę, gdzie kiedyś prawie nikogo nie było, wskoczyła cała reszta stawki i nie zechce już z niej wyskoczyć.
bartoszcze, 02.11.2018 12:55[!]
Cytat RY2N :
w latach 2014 -2015 mieli ogromną przewagę zespołu napędowego nad resztą stawki
Zwłaszcza nad Force India, McLarenem'14 i Lotusem'15.
Cytat RY2N :
jedyne czym Williams może konkurować to bolid
I dlatego w latach 2016-17 miał drugi bolid w midfieldzie.

Więc wyjaśnij jeszcze raz, dlaczego Williams na pewno nie może mieć bolidu na takim poziomie jak w latach 2014-17?
RY2N, 06.11.2018 16:22[!]
Cytat bartoszcze :
Więc wyjaśnij jeszcze raz, dlaczego Williams na pewno nie może mieć bolidu na takim poziomie jak w latach 2014-17?

ależ właśnie może,
po prostu ten bolid jest i będzie w dalszym ciągu 1 sekundę za Mercedesem, a teraz w tej sekundzie jest cała reszta stawki, podczas gdy kiedyś (2014-17) nie było w tej sekundzie prawie nikogo.
Zaczekajmy najlepiej do przyszłego sezonu.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca