F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

12.11.2018

AMuS: Kubica podpisze w tym tygodniu kontrakt z Williamsem

Motorsport.com: Opcja w kontrakcie Sirotkina z Williamsem wygasła

Toto Wolff zamierza odbudować karierę Stoffela Vandoorne'a

Vettel nie obawia się zespołowego pojedynku z Leclerkiem w 2019 roku

GP Brazylii: weekend w obiektywie

Wolff: Silnik w bolidzie Lewisa był bliski awarii podczas GP Brazylii

Villeneuve: Postawa Ocona w Brazylii była żenująca

Vettel ścigał się w Brazylii z uszkodzonym sensorem

GP Brazylii: opony użyte w wyścigu

11.11.2018

Verstappen ukarany pracami publicznymi na rzecz FIA

Ocon otrzymał trzy punkty karne za kolizję z Verstappenem

Vandoorne i Alonso ukarani za ignorowanie niebieskich falg

Horner: Ocon miał szczęście, że uniknął ciosu od Verstappena

Ocon: Verstappen jest agresywny i nieprofesjonalny

Hamilton podszedłby inaczej do manewru Verstappena

Verstappen i Ocon wezwani do sędziów za przepychankę po GP Brazylii

Verstappen: Przez idiotę Ocona straciłem zwycięstwo

Hamilton wygrywa GP Brazylii, Mercedes mistrzem

GP Brazylii: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Brazylii: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ricciardo dokończy sezon 2018 w barwach Red Bulla

Po GP Meksyku Australijczyk nie ukrywał rozgoryczenia częstymi awariami swego bolidu.
Nataniel Piórkowski, 2 listopada 2018, wyświetlenia: 6652<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Daniel Ricciardo dał jasno do zrozumienia, że weźmie udział w dwóch ostatnich wyścigach sezonu 2018 jako kierowca Red Bull Racing.

Australijczyk, który od nowego roku zostanie reprezentantem teamu Renault Sport, musiał wycofać się z Grand Prix Meksyku na dziesięć okrążeń przed metą, po tym jak w jego bolidzie doszło do awarii układu hydraulicznego. Wskutek usterki Ricciardo stracił szansę na wywalczenie drugiego miejsca.

Udzielając wywiadów kierowca z Perth stwierdził, że jego bolid jest „przeklęty” i wyraził gotowość do odstąpienia kokpitu Pierre'owi Gasly'emu, który zajmie jego miejsce w Red Bullu od sezonu 2019.

Szef stajni z Milton Keynes – Christian Horner przyznał: „Można zrozumieć jego frustrację. Mam nadzieję, że wiszące nad nim ciemne chmury ulegną rozwianiu w dwóch ostatnich wyścigach sezonu”.

W piątek Ricciardo opublikował na swoim Instagramie krótki film, w którym zaznaczył: „Najpierw chcę odnieść się do kilku spraw z Meksyku. Po pierwsze – wystąpię w dwóch ostatnich wyścigach sezonu. Nie jestem zainteresowany niczym innym. W tym sezonie doświadczałem wielkich wzlotów i upadków. Niestety częściej musiałem radzić sobie z rozczarowaniami. Nie ukrywam, to frustrujące”.

„Myślę o sobie i wszystkich naszych chłopakach, którzy pracują tak ciężko, jak tylko mogą. Chcę dać im jeszcze dwie szanse przed tym, jak się rozstaniemy. Będę na dwóch ostatnich wyścigach. Potrzebowałem kilku dni odpoczynku. Czuję się już w porządku” – podsumował zwycięzca siedmiu wyścigów F1.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.11.2018  Interwencja porządkowych uszkodziła turbosprężarkę w bolidzie Ricciardo
09.11.2018  Ricciardo zostanie cofnięty na starcie do Grand Prix Brazylii
30.10.2018  Celebrowanie zdobycia PP przez Ricciardo wzburzyło Verstappena
29.10.2018  Ricciardo: Czuję bezradność po kolejnej awarii
27.10.2018  Horner pod wrażeniem okrążenia, które dało Ricciardo pole position
Tagi:
Ricciardo D.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
LeftersBuster, 04.11.2018 15:12[!]
@iceneon

Ok dzięki, za zwrócenie mi uwagi i przepraszam za pomyłkę. Postaram się poprawić. To jest właśnie różnica, która dzieli mnie od ludzi Twojego pokroju. Ja nie widzę problemu przyznać komuś racji, kiedy mi ją odpowiednio wyłoży, czyli ma sens merytoryczny i logiczny. Natomiast jeśli nie widzisz różnicy między moimi wypowiedziany, a a tymi od @bereta, to jeszcze raz powtarzam: nie błaźń się 😁. Jeśli nie masz nic do dodania w temacie tej dyskusji, to tym bardziej.

@pluto

Wtedy sytuacja była o niebo lepsza niż dzisiaj. RBR miał słaby sezon, a Renault chciało lidera w fabrycznej stajni. Jeśli nie Ricciardo, to Kwiat był w odwodzie. Dodatkowo pojawia się pytanie: czemu kierowcy RBR nie skorzystali z furtki i zerwali niekorzystną dla nich umowę ? Daniel mógł by podpisać potem na swoich warunkach, a jak nie ? Renault, Ferrari, Mercedes...na 100 % znalazł by robotę i byłby wolny od RBR. Dlaczego tego nie zrobił, ani on, ani Kwiat?
Po drugie jeśli Twoim zdaniem ten zapis służył RBR by eliminować słabych kierowców, to czemu nie pozbyli się chociaż jednego kierowcy po 2015 ? Powinni, bo mieli na kogo wymienić ...

P.S. te same źródła podawały pewny kontrakt Kubicy w zeszłym roku, a bez nich trafnie przewidziałem, że nie dojdzie do tego🙂. Dla mnie wersją prawdziwą jest ta, która się kupy trzyma, Twoja jak na razie nie bardzo
iceneon, 04.11.2018 15:20[!]
@LeftersBuster
Zauważyłeś, że napisałem
Cytat iceneon :
Nie chcę się wtrącać w Waszą dyskusję, bo każdy z Was ma trochę racji.
Przyczepię się do @LeftersBuster
i chodziło mi TYLKO i WYŁĄCZNIE o Twoją pisownię, a Waszą dyskusję mam w nosie.
I przestań pisać, że się błaźnię, bo to Ty się błaźnisz, a nawet kompromitujesz swoją pisownią. To jest forum dla wszystkich i mam prawo pisać co mi się podoba, dopóki nie jest to sprzeczne z regulaminem.
Na Twoim miejscu zjarał bym cegłę i nie odzywał się przez co najmniej tydzień.

BTW cieszę się, że Dan dokończy ten sezon w RBR, choć wiadomo było, że tak będzie bo gdzie miałby jeździć, poza tym musi wypełnić kontrakt (nie wiem jakie tam ma klauzury w kontrakcie :P ).

Możecie już odłożyć popcorn, skończyłem dyskusję.
LeftersBuster, 04.11.2018 15:29[!]
@iceneon

A ja się doczepiłem do zwrotu: kazdy z Was ma trochę racji. Otóż nie, jak napisałem wcześniej rację mam na razie tylko ja, jeśli uważasz inaczej to wykaż, jak wykazałeś pomyłkę przy odmianie. Forum jest jednak o F1, więc działaj też w tej materii, szczególnie jak wydajesz ogólną opinię o stanie dyskusji.
beret, 04.11.2018 15:43[!]
@LeftersBuster
Piszesz "Renault, Ferrari, Mercedes...na 100% znalazl by robote i bylby wolny od RBR"
Znowu jestes w bledzie.
Nie wiem do konca jak jest w Reni czy Mercu ale w Ferrari nie jest tak ze Ricciardo ze swoim talentem i osiagnieciamy moglby wybrac. To Ferrari wybiera.
Sa ludzie w padoku ze nie pasuja do wizerunku Ferrari i nigdy nie znajda sie w tej druzynie.
Do takich na pewno nie nalezy Daniel.
pluto, 04.11.2018 15:53[!]
@LeftersBuster ale nie ta wersja jest co sie kupy trzyma tylko fakty i kontrakty.Tobie sie nie podoba że RBR ma takie kontrakty - to twój problem ,nie ich. Im tak pasuje.Renault w tamtym czasie było na dnie nikt do nich nie chciał iśc-Bottas,Perez,Grosjean który uciekł każdy z nich odmówił.Jak juz pisałem RBR był zadowolony z kierowców po sezonie 2015 Kviat pokonał wtedy RIC ,poza tym nie mieli dokąd iśc -w Mercu HAM-ROS,Ferrari VET-RAI ,Mclaren ALO-BUT reszta zespołów była tam gdzie teraz 1-2 okr za czołówka.To gdzie mieli iść?
LeftersBuster, 04.11.2018 17:22[!]
No niestety nie masz dostępu do zapisów kontraktów, nikt nie ma, po za stronami. Bazujesz podobnie jak inni na spekulacjach medialnych. Każde doniesienia trzeba poddać analizie przyczynowo-skutkowej. Nawet gdyby wyszedł zawodnik czy rzecznik medialny i podał jakieś rewelację.

Pytasz gdzie mieli pójść ? Każdy junior RBR chcę się oderwać od niekorzystnych zapisów kontraktów, które wiążą sztywno ich z koncernem za niskie pieniądze i brakiem gwarancji zatrudnienia. Koncern za to nie pozwoli sobie tak łatwo wypuścić juniora, w którego zainwestowali kupę pieniędzy. Tym bardziej, że w 2015 Ferrari szukało zastępcy dla Raikkonena, w Renault można było przeczekać, a jak się później okazało zarówno RBR jak i Mercedes nie mieli zapasowych kierowców.

Żaden zespół nie może dać gwarancji zwycięskiego bolidu i nie daje. Nie po to szuka się topowych kierowców, płaci się im, by później dawać im łatwe narzędzie do ucieczki lub jego utraty w przypadku gorszego sezonu. To zawsze jest zabezpieczenie dla kierowcy i tylko nieliczni mogą sobie na to pozwolić.

Zresztą zastanów się po co im jakiś dziwny zapis o zwycięstwie, kiedy każdy junior RBR jest zobowiązany do wieloletniego kontraktu, który mogą sobie dowolnie przedłużyć lub zakończyć w każdej fazie sezonu ? Przykład Kwiatami jest aż nadto dobitny ...
pluto, 04.11.2018 18:19[!]
@LeftersBuster Każdy junior RBR liczy na głowny zespół a nie ucieczke i podpisuja wszyskto aby miec wsparcie tak samo jak juniorzy Ferrari,Merca czy Mclarena. Mylisz kontrakty w STR a RBR.W kontraktach STR niema takiej klauzuli ,kierowca całkowicie nalezy do koncernu, mogą go awansować wywalic lub sprzedac,wypozyczyć. Klauzule obowiązują tylko w RBR.Dlatego np nie dali Sainzowi RBR ,bo gdyby wygrał wyścig w 2019 to zostałby na kolejny sezon,a Gasly musiałby dusic sie w STR.Pytanie ironiczne: to Ferrari jest tak słabym teamem że musi szukac kierowców? Gdyby chcieli zastąpic RAI to mogliby kupic każdego na rynku jak Merc w 2017. A te całe info o kontraktach RBR pochodza z wywiadów z Kviatem,Ricciardo oraz Renault. I takie zapisy z 99% z pewnościa sa także zawarte w umowach najlepszych zawodników - jakim cudem Alonso rozwiązał kontrakt z Ferrari w 2014? Z tego co widać była tam klauzula o bolidzie z Top3 a Ferrari zajeło 4 miejsce ,więc piłeczka była po stronie Alonso

i jeszcze jedno w jaki sposób Vettel odszedł z RBR do Ferrari skoro miał ważny kontrakt z RBR? Czemu nie poszedł zamiast niego Ricciardo?
LeftersBuster, 04.11.2018 20:07[!]
Cytat pluto :
Mylisz kontrakty w STR a RBR.W kontraktach STR niema takiej klauzuli ,kierowca całkowicie nalezy do koncernu, mogą go awansować wywalic lub sprzedac,wypozyczyć.


Jednak sprawa Kwiata pokazuję, że jest inaczej. Najpierw z nim przedłużyli w RBR, mimo braku zwycięstwa, potem na początku następnego sezonu zdegradowali go STR. Pokazuję to, że mogą sobie robić co chcą. Podobnie jak sprawa Sainza. RBR ma klauzulę tylko do swojej wyłączności i nie dotyczy ona jakiś zwycięstw. Wszyscy zawodnicy programu juniorskiego są zobowiązani umową z firmą Red Bull i oddają się do jej dyspozycji- nie ważne gdzie jeżdżą.

Cytat pluto :
Dlatego np nie dali Sainzowi RBR ,bo gdyby wygrał wyścig w 2019 to zostałby na kolejny sezon


A co szkodziło zrobić podobny manewr z jak z Kwiatem, czyli wyrzucić w środku sezonu Sainza i zastąpić go Gaslym ?


Cytat pluto :
i jeszcze jedno w jaki sposób Vettel odszedł z RBR do Ferrari skoro miał ważny kontrakt z RBR? Czemu nie poszedł zamiast niego Ricciardo?


To proste - za porozumieniem stron. RBR musiał mu to pozwolić.
Sprawa jest ciekawa i możliwa, ponieważ w całość był zaangażowany Ecclestone. Interesy RBR i Berniego były powszechnie znane. Jeżeli ktoś wymyśla nowe premię, by RBR załapał się na większy kawałek tortu, to mają u niego jakiś dług. Jednocześnie chciał upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Wiadomo było, że dziadek nie lubił się z Lucą di Montezemolo i chętnie by się go pozbył z Ferrari. Nadarzyła się taka okazja - dogadał się z Marichionne, a Vettel miał być jednym z warunków tej umowy. Red Bull na prośbę szefa F1 zwolnił z kontraktu.
Alonso uciekł do Mclarena, bo wiedział czym śmierdzi jazda z Vettelem.
pluto, 04.11.2018 20:24[!]
@LeftersBuster A co gdyby Sainz wygrał wyścig zanim go wyrzucą??? Mamy dwa razy taką samą sytuację: Kviat zamiast Vergne oraz Gasly zamiast Sainza! Nie chcieli blokowac miejsca średniakiem na lata ,gdy na horyzoncie maja większy talent mimo braku doświadczenia.To nie przypadki.To działanie wymuszone specyfika kontraktu.Ostatnim zdaniem mnie rozbiłeś : czyli Ferrari podpisało kontrakty z 3 kierowcami ALO,VET i RAI? Ani ALO ani VET nigdzie nie uciekali tylko wykorzystali klauzule do zmiany zespołów. Juz widze jak RBR puszcza za darmo 4-krotnego mistrza świata i nie dostaje nic w zamian,musieli łatac dziurę roczniakiem. Ciekawe czy Merc tez se puści HAM do Ferrari bo Anglik bedzie miał taki kaprys i to bedzie pasowało komus z LM do newsa dekady

Dobra kończmy temat: nie to nie twoja sprawa . Mamy listopad ,więc szanowna redakcjo czas na info o Kubicy i Williamsie - najwyższy czas podyskutowac o tym
LeftersBuster, 04.11.2018 21:58[!]
@pluto

Skoro mogli wywalić Kwiata do STR, to mogli by wywalić Sainza. Zresztą gdyby wygrał to jest wartościowy i nie powinno się. Po to, Twoim zdaniem istnieję ten zapis. Odpowiedz mi na jedno pytanie skoro mogą sobie dowolnie rotować między dwoma zespołami, to po co im zapis o zwycięstwie ? Albo kierowca się dobrze spisuję, to przedłużamy, lub nie, to wypad. Po co dawać możliwość takiemu kierowcy jak Ricciardo możliwość odłączenia się od rodziny RBR ? Po co narażać się na przedłużanie umowy z niechcianym kierowcą ?

Czemu Alonso wybrał Mclarena , skoro mógł rok poczekać w Ferrari i zobaczyć jak Hondzie idzie ? Nie musiał wybierać Honda by poczekała, a dzięki temu miał możliwość sprawdzić jaka będzie forma Ferrari pod nowymi rządami ... Mogli podpisać z trzema, a z Raikkonena mogli zrezygnować już raz tak zrobili. Każdy zespół dąży do uzyskania najlepszego składu.
pluto, 04.11.2018 23:30[!]
@LeftersBuster cały czas ci tłumaczę że ten zapis działa w obie strony z wiekszą korzyścia dla zespołu.Jak kierowca nie wygra to obie strony maja dwa wyjścia: kierowca zostaje jeśli chce on oraz zespól i tak było w 2015 albo odchodzi na własne życzenie (VET 2014) lub zespołu co miało miejsce z Kviatem w 2016 - zauważ że Kviat nie wygrał wyścigu. Jeżeli wygra to automatycznie zostaje na kolejny sezon( w ramach tego wieloletniego kontraktu) i nie może być zdegradowany do STR albo odstawiony do rezerwy. Zwycięstwo jest gwarancją kolejnego sezonu w barwach RBR a rotować to mogą tymi którzy nie wygrywaja. Sredni kierowca jak Sainz może wygrać szczęśliwie raz w sezonie i blokuje miejsce młodemu talentowi . Jak kierowca jest dobry to taka klauzula zatrzymuje go na cały kontrakt jak RIC, inne zespoły nie moga go podkupić. Ten zapis motywuje też zespół do wytężonej pracy-zauważ że RBR zawsze do końca sezonu rozwija bolid oraz zachęca mlode talenty do wstąpienia w szeregi rodziny RBR - damy ci możliwie jak najlepszy bolid a jak zawalimy to możesz odejść. A jak jest np w Mercu: jestes niewolnikiem jak Wehrlein lub Ocon -nie ma dla nich bolidu to zostali poza F1 i nie mogli odejść .WEH dopiero teraz sie uwolnił gdy jest za późno. Alonso odszedł kiedy miał mozliwość dzieki klauzurze ,jakby został na 2015 i miał bolid z TOP 3 to dalej byłby w Ferrari i czekanie Hondy na nic by się zdało ,bo Ferrari by go nie puściło. Każdy zespól z czołówki ma inne zapisy ,każdy czołowy kierowca również. I nie każdy zespół dąży do jak najlepszego składu : BOT jest czołowym kierowcą czy RAI po powrocie? Pasuja do koncepcji zespołu jako skrzydłowi i tylko tyle
LeftersBuster, 05.11.2018 07:20[!]
@pluto

Ale czy Ty nie rozumiesz, że ten zapis jest niepotrzebny, kiedy RBR ma pełną możliwość decydowania o stanie kontraktu, w każdej części sezonu ? W 2016 roku Kwiat i Ricciardo jeździli na nowym, specjalnym kontrakcie, który mógł być zerwany w każdej chwili ? Tylko dlatego, że nie wygrali w sezonie 2015 ?

Twoje myślenie ma mnóstwo dziur. Jesteś na miejscu Ricciardo, czyli kierowcy uważanego z lepszych. Niestety jesteś też uwiązany wieloletnią umową z RBR, więc nie możesz pójść gdzie indziej, do tego zarabiasz tylko kilka milionów dolarów. Jednocześnie w sezonie 2015 Ferrari poszukuję ewentualnego zastępcy Raikkonena. RBR daję Ci słabszy bolid, więc dzięki Twojemu zapisowi istnieję szansa na łatwe rozwiązanie kontraktu. Być może trzeba być numerem 2, ale za to idziesz do czołowej ekipy, zarabiasz znacznie więcej i jesteś wolny. Jak czas pokazał taki wybór dał by Ci ewentualne przejście do Mercedesa. A jak Ferrari nie chciało by Cię ? Było Renault w odwodzie, które wracało do F1 i nawet gdyby nie udało się zaczepić w Mercedesie czy Ferrari, to dzisiaj jeździł byś w 4 bolidzie zamiast 3 - dużo byś nie stracił. Jednak najśmieszniejszą możliwością byłby powrót do RBR. Jak czas pokazał, a można było by to przewidzieć w 2015, puszki nie będą mieli kierowców do zapełnienia kokpitów.

Podsumowując. Wybierając drogę A, masz minimum 4 możliwości i w każdej zarabiasz więcej niż w RBR. Wybierając drogę B, masz tylko jedną możliwość i jeszcze musisz liczyć się z tym, że ktoś wkrótce będzie musiał ustąpić Verstappenowi. Którą opcję być wybrał ?
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca