F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2018

F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu

Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Pirelli: F1 powinna rozważyć rezygnację z opon o wysokiej degradacji

Mario Isola przekonuje, że jego koncern jest otwarty na zmianę charakterystyki ogumienia.
Nataniel Piórkowski, 6 listopada 2018, wyświetlenia: 2167<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 powinna rozważyć propozycję odejścia od wykorzystania opon odznaczających się wysokim poziomem degradacji – uważa szef działu sportów motorowych Pirelli, Mario Isola.

Włoski koncern jest jedynym dostawcą ogumienia dla serii Grand Prix. Firma przygotowuje opony w oparciu o wytyczne FIA i właściciela praw komercyjnych. Od kilku lat w sporcie wykorzystywane są mieszanki wykazujące wysoką degradację, co w założeniu ma doprowadzić do różnorodności strategii i zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania. Podejście to spotyka się jednak z krytyką.

Isola zwraca uwagę na to, iż obecnie zespoły w przeważającej mierze skłaniają się do stosowania strategii jednego postoju, koncentrując swą uwagę na jak najbardziej efektywnym zarządzaniu zużyciem ogumienia. Negatywnie wpływa to na wrażenia i opinie kierowców, którzy bardzo często przekonują, iż nie mogą wykorzystywać maksymalnego potencjału swoich bolidów.

„Negatywne opinie nigdy nie są czymś miłym. Nie widzę problemu w negatywnych komentarzach lub krytyce, bo jeśli jest ona uzasadniona to może doprowadzić do poprawy” – stwierdził Isola.

Włoch zaznaczył, że obecna charakterystyka opon Pirelli wynika z wytycznych Formuły 1.

„W 2015 otrzymaliśmy pierwszy list z celami. Podobne wytyczne są teraz dołączone do postępowania przetargowego, co pokazuje, że tego typu dokument okazał się sukcesem. Cele w nim zawarte nie były uzgodnione wyłącznie z FIA i FOM, ale także z zespołami i kierowcami. Nie zapominajmy, że kierowcy także byli zaangażowani w określanie wytycznych. W idealnym scenariuszu chcielibyśmy, aby w przyszłości powstał kolejny dokument z nowymi liczbami, nowymi warunkami, nowymi celami, który zostałby uzgodniony przy udziale kierowców. To oni siedzą za sterami bolidów. Muszą nam powiedzieć czego chcą. Trzeba wypracować kompromis. To ważne, aby kierowcy byli na naszym pokładzie”.

Niedawno Nico Hulkenberg z Renault opisał F1 jako „mistrzostwa świata w wolnej jeździe”, a ścigający się dla Haasa Kevin Magnussen stwierdził, ze obecne ogumienie jest „hańbą dla sportu”.

Isola tłumaczył dziennikarzom: „Zrobiliśmy to, o co zostaliśmy poproszeni – o bardziej miękkie opony, większe różnice w osiągach pomiędzy mieszankami, ale także o zakres i tempo degradacji. Teraz w Meksyku obserwujemy wysoką degradację hipermiękkich opon i kierowcy nie są zadowoleni. Czy więc naprawdę warto mieć w Formule 1 opony o wysokim poziomie degradacji? Oto jest pytanie. Powinniśmy usiąść przy jednym stole, omówić tę kwestię i zrozumieć, która droga jest najlepsza. Im miększe mieszanki, tym ostrzejsze kontrolowanie tempa. Nie jest to raczej właściwy kierunek”.

Włoch jest przekonany, że można wypracować zadowalające rozwiązanie. „To nie problem. Musimy tylko uwzględnić zebrane wnioski, skorygować kierunek i znaleźć inny sposób, aby osiągnąć te same cele. To wszystko. Podkreślam, bardzo cieszę się, że kierowcy mają wpływ na te decyzje”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.11.2018  Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem
14.11.2018  Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1
14.11.2018  Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019
14.11.2018  Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego
13.11.2018  Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1
Tagi:
F1 ogólnie
Pirelli
Isola M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fate, 06.11.2018 13:05[!]
To tak jakby filmy miały się podobać aktorom, a nie widzom.
Pauree, 06.11.2018 16:47[!]
I co to zmieni...

Opony się będą bardziej zużywać, ale mniej więcej każdemu w takim samym stopniu. Więc co za różnica, czy zjadą na pit stop raz więcej...
pluto, 06.11.2018 18:41[!]
@Pauree nie w ogóle to nie ma znaczenia gdy np HAM po dodatkowym pitstopie utknie na Monaco za Renault zanim to zjedzie na swój dodatkowy pitstop. Straci ok 10 sec ale to nie ma znaczenia dla Ciebie eksperta
Pauree, 06.11.2018 19:48[!]
No za to widać z Ciebie wielki ekspert, skoro jednym torem próbujesz poprzeć całą swoją chorą teorię, że nagle widowisko zrobi się niesamowicie ciekawe. Naprawdę gratuluję. JEDNO MONAKO, niesamowite.

No, dalej. Reszta argumentów, słucham. Ups.
piro, 06.11.2018 20:53[!]
@Pauree Nie tylko Monaco, zobacz sobie na GP USA gdzie Bottasowi się skończyły opony i z takimi musiał się bronić przed Vettelem, GP meksyku gdzie z jakiegoś powodu Lewis także musiał zaliczyć kolejny pitstop. Poza tym zużycie opon w tym tylko sezonie wiele razy namieszało w środku stawki.
pluto, 06.11.2018 20:57[!]
@Pauree daję: nie w ogóle to nie ma znaczenia gdy np VET po pitstopie utknie w Singapurze za Perezem zanim ten zjedzie na swój pitstop. Straci kilka sec i zamiast podciąć HAM to kończy poza podium ale to nie ma znaczenia dla Ciebie eksperta. W ogóle nie powinno byc walki na strategie poprzez dodatkowe pitstopy ,bo to nie ma znaczenia i tak winny jest Vettel.
A teraz gruby argument: cały sezon 2018 i porównanie wyścigów z jednym pitstopem do tych z dwoma lub mieszaną strategią. Za trudne???
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca