F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Pirelli: F1 powinna rozważyć rezygnację z opon o wysokiej degradacji

Mario Isola przekonuje, że jego koncern jest otwarty na zmianę charakterystyki ogumienia.
Nataniel Piórkowski, 6 listopada 2018, wyświetlenia: 2242<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 powinna rozważyć propozycję odejścia od wykorzystania opon odznaczających się wysokim poziomem degradacji – uważa szef działu sportów motorowych Pirelli, Mario Isola.

Włoski koncern jest jedynym dostawcą ogumienia dla serii Grand Prix. Firma przygotowuje opony w oparciu o wytyczne FIA i właściciela praw komercyjnych. Od kilku lat w sporcie wykorzystywane są mieszanki wykazujące wysoką degradację, co w założeniu ma doprowadzić do różnorodności strategii i zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania. Podejście to spotyka się jednak z krytyką.

Isola zwraca uwagę na to, iż obecnie zespoły w przeważającej mierze skłaniają się do stosowania strategii jednego postoju, koncentrując swą uwagę na jak najbardziej efektywnym zarządzaniu zużyciem ogumienia. Negatywnie wpływa to na wrażenia i opinie kierowców, którzy bardzo często przekonują, iż nie mogą wykorzystywać maksymalnego potencjału swoich bolidów.

„Negatywne opinie nigdy nie są czymś miłym. Nie widzę problemu w negatywnych komentarzach lub krytyce, bo jeśli jest ona uzasadniona to może doprowadzić do poprawy” – stwierdził Isola.

Włoch zaznaczył, że obecna charakterystyka opon Pirelli wynika z wytycznych Formuły 1.

„W 2015 otrzymaliśmy pierwszy list z celami. Podobne wytyczne są teraz dołączone do postępowania przetargowego, co pokazuje, że tego typu dokument okazał się sukcesem. Cele w nim zawarte nie były uzgodnione wyłącznie z FIA i FOM, ale także z zespołami i kierowcami. Nie zapominajmy, że kierowcy także byli zaangażowani w określanie wytycznych. W idealnym scenariuszu chcielibyśmy, aby w przyszłości powstał kolejny dokument z nowymi liczbami, nowymi warunkami, nowymi celami, który zostałby uzgodniony przy udziale kierowców. To oni siedzą za sterami bolidów. Muszą nam powiedzieć czego chcą. Trzeba wypracować kompromis. To ważne, aby kierowcy byli na naszym pokładzie”.

Niedawno Nico Hulkenberg z Renault opisał F1 jako „mistrzostwa świata w wolnej jeździe”, a ścigający się dla Haasa Kevin Magnussen stwierdził, ze obecne ogumienie jest „hańbą dla sportu”.

Isola tłumaczył dziennikarzom: „Zrobiliśmy to, o co zostaliśmy poproszeni – o bardziej miękkie opony, większe różnice w osiągach pomiędzy mieszankami, ale także o zakres i tempo degradacji. Teraz w Meksyku obserwujemy wysoką degradację hipermiękkich opon i kierowcy nie są zadowoleni. Czy więc naprawdę warto mieć w Formule 1 opony o wysokim poziomie degradacji? Oto jest pytanie. Powinniśmy usiąść przy jednym stole, omówić tę kwestię i zrozumieć, która droga jest najlepsza. Im miększe mieszanki, tym ostrzejsze kontrolowanie tempa. Nie jest to raczej właściwy kierunek”.

Włoch jest przekonany, że można wypracować zadowalające rozwiązanie. „To nie problem. Musimy tylko uwzględnić zebrane wnioski, skorygować kierunek i znaleźć inny sposób, aby osiągnąć te same cele. To wszystko. Podkreślam, bardzo cieszę się, że kierowcy mają wpływ na te decyzje”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
Tagi:
F1 ogólnie
Pirelli
Isola M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Fate, 06.11.2018 13:05[!]
To tak jakby filmy miały się podobać aktorom, a nie widzom.
Pauree, 06.11.2018 16:47[!]
I co to zmieni...

Opony się będą bardziej zużywać, ale mniej więcej każdemu w takim samym stopniu. Więc co za różnica, czy zjadą na pit stop raz więcej...
pluto, 06.11.2018 18:41[!]
@Pauree nie w ogóle to nie ma znaczenia gdy np HAM po dodatkowym pitstopie utknie na Monaco za Renault zanim to zjedzie na swój dodatkowy pitstop. Straci ok 10 sec ale to nie ma znaczenia dla Ciebie eksperta
Pauree, 06.11.2018 19:48[!]
No za to widać z Ciebie wielki ekspert, skoro jednym torem próbujesz poprzeć całą swoją chorą teorię, że nagle widowisko zrobi się niesamowicie ciekawe. Naprawdę gratuluję. JEDNO MONAKO, niesamowite.

No, dalej. Reszta argumentów, słucham. Ups.
piro, 06.11.2018 20:53[!]
@Pauree Nie tylko Monaco, zobacz sobie na GP USA gdzie Bottasowi się skończyły opony i z takimi musiał się bronić przed Vettelem, GP meksyku gdzie z jakiegoś powodu Lewis także musiał zaliczyć kolejny pitstop. Poza tym zużycie opon w tym tylko sezonie wiele razy namieszało w środku stawki.
pluto, 06.11.2018 20:57[!]
@Pauree daję: nie w ogóle to nie ma znaczenia gdy np VET po pitstopie utknie w Singapurze za Perezem zanim ten zjedzie na swój pitstop. Straci kilka sec i zamiast podciąć HAM to kończy poza podium ale to nie ma znaczenia dla Ciebie eksperta. W ogóle nie powinno byc walki na strategie poprzez dodatkowe pitstopy ,bo to nie ma znaczenia i tak winny jest Vettel.
A teraz gruby argument: cały sezon 2018 i porównanie wyścigów z jednym pitstopem do tych z dwoma lub mieszaną strategią. Za trudne???
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca