F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Liberty Media nie wyklucza przeniesienia GP Wielkiej Brytanii na inny tor

Obecny kontrakt Silverstone z władzami Formuły 1 wygaśnie w 2019 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 7 listopada 2018, wyświetlenia: 1787<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Formuły 1 ds. komercyjnych – Sean Bratches, nie wykluczył, że prawo do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii przejmie inny tor wyścigowy.

Przed dwoma laty BRDC zadecydowało o uruchomieniu klauzuli w kontrakcie między Silverstone a Formułą 1, która unieważni zawarte ustalenia po edycji w sezonie 2019. Klub Brytyjskich Kierowców Wyścigowych zdecydował się na ten krok ze względu na niekorzystne warunki dotyczące opłaty licencyjnej, która wzrasta z każdym kolejnym Grand Prix.

Od momentu zerwania kontraktu nie pojawiają się informacje, by władze Formuły 1 starały się wypracować nowe warunki z organizatorami wyścigu na Silverstone. Dotychczas Liberty Media prowadziło starania o kolejną rundę w USA na ulicznym torze w Miami, natomiast w środę ogłoszono kontrakt z władzami wietnamskiego Hanoi.

Jak ujawnił Sean Bratches, istnieje szansa, że prawo do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii znajdzie się w rękach nowego obiektu. „Jesteśmy podmiotem, który ma sześćdziesiąt osiem lat, a charakter wyścigów Grand Prix jest dynamiczny. Silverstone gościło pierwsze Grand Prix w historii, ale nie ścigaliśmy się tylko tu przez całe sześćdziesiąt osiem lat. Wyścigi odbywały się na Brands Hatch oraz innych obiektach. W tym sporcie nic nie jest niezmienne pod względem miejsc, w których się ścigamy. Bardzo sobie cenimy niektóre wyścigi i robimy wszystko co w naszej mocy, by je zachować, ale to także jest biznes. Jesteśmy publiczną firmą i posiadamy mnóstwo udziałowców, a także staramy się o dobro kibiców oraz udany biznes” – powiedział 58-latek.

Silverstone widnieje w kalendarzu Formuły 1 nieprzerwanie od sezonu 1987, lecz w przeszłości kierowcy rywalizowali na terenie Wielkiej Brytanii również na Donington Park oraz Brands Hatch. Obecnie tylko ostatni z tych dwóch wymienionych torów spełnia wymogi F1, lecz jak ujawnił szef Red Bulla – Christian Horner, Liberty Media jest zainteresowane przeniesieniem zmagań na ulice Londynu.

W dalszej części wypowiedzi Sean Bratches przyznał, że jego celem jest przybliżenie kibiców do Formuły 1, co m.in. stoi za decyzją o przyznaniu Hanoi organizacji ulicznego Grand Prix. „Spoglądamy na to z trzech perspektyw. Pierwsza z nich to zachowanie historycznych wyścigów, są one ważne dla Formuły 1 oraz kibiców. Mówię tu o Silverstone, Spa oraz Monzy. Mamy też uliczne zmagania oraz hybrydy ulicznych torów, gdzie ścigamy się w parkach oraz miastach, jak w Melbourne, Montrealu oraz Meksyku. Trzeci segment to nowo wybudowane obiekty jak Szanghaj, Austin oraz Bahrajn. Poza tym staramy się o identyfikację kolejnych ulicznych wyścigów, więc ten [w Wietnamie] jest krokiem w stronę naszej wizji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
Tagi:
F1 ogólnie
Liberty Media
Silverstone
Bratches S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 07.11.2018 20:26[!]
Zawsze mnie nudziło Silverstone :)
Foryster, 07.11.2018 20:33[!]
A ja uwielbiam ten tor. Jest tak samo klasyczny jak Monza chociaż mniej emocjonujący. Współczesne bolidy na tych szybkich łukach nie mają wyzwania.
WooQash, 07.11.2018 23:44[!]
Silverstone po ostatniej modernizacji według mnie stracił to coś. Stara pętla jeszcze była jako taka, bo chociażby prosta startowa była tam gdzie kiedyś. Monza w sumie się nie zmieniła, a jeśli już to minimalnie (pomijając usunięcie wersji owalnej z wyścigów GP).
SweetF1, 07.11.2018 23:56[!]
Czyli i F1 i MotoGP wychodza z Silverstone to bylby potezny cios. MotoGP napewno po tym co sie stalo w tym roku a F1 moze. Jak przenosimy to Brands Hatch albo Donington albo inny tor, napewno nie na uliczny.
kawbandos, 08.11.2018 01:49[!]
Silverstoone po przebudowie daje ciekawsze wyścigi 2010 pogoń Vettela i zamieszanie z faworyzowaniem niemca, 2011 zakaz dmuchanego dyfuzora i powrót Alosno, 2012 pogoń Webbera za Alonso, 2013 wybuchające opony, 2017 kapcie kierowców ferrari. Jeśli miałbym wybierać to nie zmartwiłbym się, jakby właśnie zniknęła Monza, na której działo się coś w tym roku, a poprzednio w 2008. Szansą dla monzy, jest usunięcie pochylonego profilu i poszerzenie o kilka metrów paraboliki (kilka torów jazdy) albo odwrotnie. Poszerzenie prostej przed paraboliką i zacieśnienie wejścia w nią. Tak żeby wyhamowywać do 100-120km/h, a nie 180 (możliwość ataku przed zakrętem lub wyjście z niego bez utraty docisku).
Sasilton, 08.11.2018 07:37[!]
@WooQash
Też tak uważam. Stara pętla była spójna. Ten nowy odcinek przypomina mi to co kiedyś było w Bahrainie.
SkC, 08.11.2018 07:53[!]
Jakby wróciło Brands Hatch byłoby wspaniale, mało miejsca na błędy :) Pierwszy zakręt i do hamowanie do niego, miód malina.
BGP001, 08.11.2018 08:55[!]
A czy może ktoś powiedzieć coś na temat torów w Ameryce Płd i Płn? Wydaje mi się że kiedyś była klauzula która regulowała że tory F1 nie mogą organizować Indycar, jednak od przyszłego roku do Indy wchodzi Austin. Czy jeżeli był ten zakaz to czy go znieśli?
Josedogg, 09.11.2018 10:04[!]
@BGP001
Jeżeli były takie przepisy, to tak na logikę, raczej funkcjonowały w Indycar i zabraniały organizatorom wyścigów gościć F1. Poprostu władze w Indianapolis mogły się bać blamażu przy porównaniach z F1 na tych samych obiektach.
Jestem ciekawy jakimi czasami okrążeń popiszą sie Dallary na Austin... Czy będą porównywalne do F1 czy raczej bliżej im będzie do F2. No i pytanie brzmi, czy event odbędzie się na tej samej konfiguracji...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca