F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2018

F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu

Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Liberty Media nie wyklucza przeniesienia GP Wielkiej Brytanii na inny tor

Obecny kontrakt Silverstone z władzami Formuły 1 wygaśnie w 2019 roku.
Mateusz Szymkiewicz, 7 listopada 2018, wyświetlenia: 1687<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Formuły 1 ds. komercyjnych – Sean Bratches, nie wykluczył, że prawo do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii przejmie inny tor wyścigowy.

Przed dwoma laty BRDC zadecydowało o uruchomieniu klauzuli w kontrakcie między Silverstone a Formułą 1, która unieważni zawarte ustalenia po edycji w sezonie 2019. Klub Brytyjskich Kierowców Wyścigowych zdecydował się na ten krok ze względu na niekorzystne warunki dotyczące opłaty licencyjnej, która wzrasta z każdym kolejnym Grand Prix.

Od momentu zerwania kontraktu nie pojawiają się informacje, by władze Formuły 1 starały się wypracować nowe warunki z organizatorami wyścigu na Silverstone. Dotychczas Liberty Media prowadziło starania o kolejną rundę w USA na ulicznym torze w Miami, natomiast w środę ogłoszono kontrakt z władzami wietnamskiego Hanoi.

Jak ujawnił Sean Bratches, istnieje szansa, że prawo do organizacji Grand Prix Wielkiej Brytanii znajdzie się w rękach nowego obiektu. „Jesteśmy podmiotem, który ma sześćdziesiąt osiem lat, a charakter wyścigów Grand Prix jest dynamiczny. Silverstone gościło pierwsze Grand Prix w historii, ale nie ścigaliśmy się tylko tu przez całe sześćdziesiąt osiem lat. Wyścigi odbywały się na Brands Hatch oraz innych obiektach. W tym sporcie nic nie jest niezmienne pod względem miejsc, w których się ścigamy. Bardzo sobie cenimy niektóre wyścigi i robimy wszystko co w naszej mocy, by je zachować, ale to także jest biznes. Jesteśmy publiczną firmą i posiadamy mnóstwo udziałowców, a także staramy się o dobro kibiców oraz udany biznes” – powiedział 58-latek.

Silverstone widnieje w kalendarzu Formuły 1 nieprzerwanie od sezonu 1987, lecz w przeszłości kierowcy rywalizowali na terenie Wielkiej Brytanii również na Donington Park oraz Brands Hatch. Obecnie tylko ostatni z tych dwóch wymienionych torów spełnia wymogi F1, lecz jak ujawnił szef Red Bulla – Christian Horner, Liberty Media jest zainteresowane przeniesieniem zmagań na ulice Londynu.

W dalszej części wypowiedzi Sean Bratches przyznał, że jego celem jest przybliżenie kibiców do Formuły 1, co m.in. stoi za decyzją o przyznaniu Hanoi organizacji ulicznego Grand Prix. „Spoglądamy na to z trzech perspektyw. Pierwsza z nich to zachowanie historycznych wyścigów, są one ważne dla Formuły 1 oraz kibiców. Mówię tu o Silverstone, Spa oraz Monzy. Mamy też uliczne zmagania oraz hybrydy ulicznych torów, gdzie ścigamy się w parkach oraz miastach, jak w Melbourne, Montrealu oraz Meksyku. Trzeci segment to nowo wybudowane obiekty jak Szanghaj, Austin oraz Bahrajn. Poza tym staramy się o identyfikację kolejnych ulicznych wyścigów, więc ten [w Wietnamie] jest krokiem w stronę naszej wizji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.11.2018  Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem
14.11.2018  Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1
14.11.2018  Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019
14.11.2018  Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego
13.11.2018  Perez: Przykład Alonso pokazuje, jak w złym stanie znajduje się F1
Tagi:
F1 ogólnie
Liberty Media
Silverstone
Bratches S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 07.11.2018 20:26[!]
Zawsze mnie nudziło Silverstone :)
Foryster, 07.11.2018 20:33[!]
A ja uwielbiam ten tor. Jest tak samo klasyczny jak Monza chociaż mniej emocjonujący. Współczesne bolidy na tych szybkich łukach nie mają wyzwania.
WooQash, 07.11.2018 23:44[!]
Silverstone po ostatniej modernizacji według mnie stracił to coś. Stara pętla jeszcze była jako taka, bo chociażby prosta startowa była tam gdzie kiedyś. Monza w sumie się nie zmieniła, a jeśli już to minimalnie (pomijając usunięcie wersji owalnej z wyścigów GP).
SweetF1, 07.11.2018 23:56[!]
Czyli i F1 i MotoGP wychodza z Silverstone to bylby potezny cios. MotoGP napewno po tym co sie stalo w tym roku a F1 moze. Jak przenosimy to Brands Hatch albo Donington albo inny tor, napewno nie na uliczny.
kawbandos, 08.11.2018 01:49[!]
Silverstoone po przebudowie daje ciekawsze wyścigi 2010 pogoń Vettela i zamieszanie z faworyzowaniem niemca, 2011 zakaz dmuchanego dyfuzora i powrót Alosno, 2012 pogoń Webbera za Alonso, 2013 wybuchające opony, 2017 kapcie kierowców ferrari. Jeśli miałbym wybierać to nie zmartwiłbym się, jakby właśnie zniknęła Monza, na której działo się coś w tym roku, a poprzednio w 2008. Szansą dla monzy, jest usunięcie pochylonego profilu i poszerzenie o kilka metrów paraboliki (kilka torów jazdy) albo odwrotnie. Poszerzenie prostej przed paraboliką i zacieśnienie wejścia w nią. Tak żeby wyhamowywać do 100-120km/h, a nie 180 (możliwość ataku przed zakrętem lub wyjście z niego bez utraty docisku).
Sasilton, 08.11.2018 07:37[!]
@WooQash
Też tak uważam. Stara pętla była spójna. Ten nowy odcinek przypomina mi to co kiedyś było w Bahrainie.
SkC, 08.11.2018 07:53[!]
Jakby wróciło Brands Hatch byłoby wspaniale, mało miejsca na błędy :) Pierwszy zakręt i do hamowanie do niego, miód malina.
BGP001, 08.11.2018 08:55[!]
A czy może ktoś powiedzieć coś na temat torów w Ameryce Płd i Płn? Wydaje mi się że kiedyś była klauzula która regulowała że tory F1 nie mogą organizować Indycar, jednak od przyszłego roku do Indy wchodzi Austin. Czy jeżeli był ten zakaz to czy go znieśli?
Josedogg, 09.11.2018 10:04[!]
@BGP001
Jeżeli były takie przepisy, to tak na logikę, raczej funkcjonowały w Indycar i zabraniały organizatorom wyścigów gościć F1. Poprostu władze w Indianapolis mogły się bać blamażu przy porównaniach z F1 na tych samych obiektach.
Jestem ciekawy jakimi czasami okrążeń popiszą sie Dallary na Austin... Czy będą porównywalne do F1 czy raczej bliżej im będzie do F2. No i pytanie brzmi, czy event odbędzie się na tej samej konfiguracji...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca