F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.11.2018

F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu

Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Verstappen: Schrzaniłem pierwsze sześć wyścigów sezonu

Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego

13.11.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Abu Zabi

Verstappen: Zachowanie Ocona sprowokowało przepychankę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespoły F1 sceptycznie podchodzą do modyfikacji na sezon 2019

Dane z tunelów aerodynamicznych pokazują, że wyprzedzanie nie stanie się łatwiejsze.
Nataniel Piórkowski, 8 listopada 2018, wyświetlenia: 1473<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły Formuły 1 nie spodziewają się, aby w przyszłym roku, w związku ze zmianami w przepisach technicznych, doszło do zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania.

Od sezonu 2019 w serii Grand Prix zostanie wprowadzony zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny. Zmiany dotkną obszary przedniego i tylnego skrzydła oraz kanałów chłodzących hamulce. Dane płynące z tunelów aerodynamicznych nie są jednak szczególnie pozytywne.

„Jazda za innym bolidem nie stanie się ani trochę łatwiejsza” – powiedział dyrektor techniczny Force India, Andy Green, cytowany przez magazyn Auto Motor und Sport.

Z Brytyjczykiem zgodził się szef Toro Rosso – Franz Tost. „Rozmawiałem na ten temat z ludźmi, którzy pracują w tunelu aerodynamicznym. Nie sądzą oni, że wyprzedzanie stanie się o wiele prostsze. Myślę, że na początku następnego sezonu zespoły osiągną podobny poziom docisku, jak ma to miejsce obecnie”.

Helmut Marko z Red Bulla podkreślił: „Nasze symulacje pokazują, że nic się nie zmieni. Wyprzedzanie będzie równie trudne. Te zmiany pociągnęły za sobą jedynie wydatki”.

Austriak uważa, że szerokie przednie skrzydła będą podatne na uszkodzenia w pojedynkach toczonych "koło w koło". „Nie możemy sobie pozwolić na kolejny tego typu strzał w ciemno”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2018  Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019
14.11.2018  Lowe: Przykład Manora pokazuje wadę obecnego systemu punktowego
09.11.2018  Zespoły dyskutują nad wprowadzeniem zimowej przerwy
08.11.2018  Grosjean: Oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem dla F1
06.11.2018  Camilleri: Nadal nie ustaliliśmy zasad wprowadzenia limitów budżetowych
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 08.11.2018 10:11[!]
A FIA twierdzi ustami swego "eksperta" (tego, co to go Ferrari wywaliło za brak wyników, a potem nikt specjalnie się po niego nie zgłaszał...), że zysk ze zmian wyniesie ok. 10% i to znacznie poprawi możliwość jazdy za innym bolidem. Symulacje zespołów jednak już od 2-3 m-cy mówią, że niewiele to zmieni w kontekście celu jaki miało przynieść. Skoro jednak specjaliści federacji to "spady" z pionów technicznych zespołów, którzy wylecieli za nieudolną robotę, to jakoś mię to nie dziwi.

Inna rzecz, że ta zmiana sprawi, iż bolidy w końcu znów zaczną przypominać auta wyścigowe ze spojlerem z przodu zamiast paskudztwa na kształt wąsów dziadka. :P
Krystian1886, 08.11.2018 12:58[!]
Ja się cieszę z tej zmiany bo latające wszędzie części przedniego skrzydła po starcie wyścigu znacząco poprawią widowisko:)
viertolcia, 08.11.2018 14:48[!]
Nikt nie zwraca uwagi, że gdyby FIA nie wprowadziła zmiany skrzydeł to obecne skrzydła generowałyby jeszcze więcej docisku w 2019, więc wyprzedzanie byłoby jeszcze trudniejsze niż obecnie.

No i nie zapominajmy, ze każda zmiana to szansa na zmiane układu sił. Na zmianach z 2017 najwięcej zyskało Ferrari (mimo, ze wszyscy stawiali na RBR). Jak będzie tym razem?

A już abstrahując od zmian na 2019, poza paroma wyjątkami jak Australia i Kanada (Monako to specjalny przypadek) wcale tak źle z tymi wyprzedzeniami w tym sezonie nie było :)
nickolas, 08.11.2018 17:46[!]
@Krystian1886 jeżeli masz na myśli oglądanie procesji pod żółtymi flagami przez wiele okrążeń to ja proponuję zatrudnić hostessy do sprzątania toru.
Wtedy, owszem, widowisko się poprawi B-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca