F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Zespoły F1 sceptycznie podchodzą do modyfikacji na sezon 2019

Dane z tunelów aerodynamicznych pokazują, że wyprzedzanie nie stanie się łatwiejsze.
Nataniel Piórkowski, 8 listopada 2018, wyświetlenia: 1556<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zespoły Formuły 1 nie spodziewają się, aby w przyszłym roku, w związku ze zmianami w przepisach technicznych, doszło do zwiększenia liczby manewrów wyprzedzania.

Od sezonu 2019 w serii Grand Prix zostanie wprowadzony zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny. Zmiany dotkną obszary przedniego i tylnego skrzydła oraz kanałów chłodzących hamulce. Dane płynące z tunelów aerodynamicznych nie są jednak szczególnie pozytywne.

„Jazda za innym bolidem nie stanie się ani trochę łatwiejsza” – powiedział dyrektor techniczny Force India, Andy Green, cytowany przez magazyn Auto Motor und Sport.

Z Brytyjczykiem zgodził się szef Toro Rosso – Franz Tost. „Rozmawiałem na ten temat z ludźmi, którzy pracują w tunelu aerodynamicznym. Nie sądzą oni, że wyprzedzanie stanie się o wiele prostsze. Myślę, że na początku następnego sezonu zespoły osiągną podobny poziom docisku, jak ma to miejsce obecnie”.

Helmut Marko z Red Bulla podkreślił: „Nasze symulacje pokazują, że nic się nie zmieni. Wyprzedzanie będzie równie trudne. Te zmiany pociągnęły za sobą jedynie wydatki”.

Austriak uważa, że szerokie przednie skrzydła będą podatne na uszkodzenia w pojedynkach toczonych "koło w koło". „Nie możemy sobie pozwolić na kolejny tego typu strzał w ciemno”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.01.2019  FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych
21.01.2019  Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ymru, 08.11.2018 10:11[!]
A FIA twierdzi ustami swego "eksperta" (tego, co to go Ferrari wywaliło za brak wyników, a potem nikt specjalnie się po niego nie zgłaszał...), że zysk ze zmian wyniesie ok. 10% i to znacznie poprawi możliwość jazdy za innym bolidem. Symulacje zespołów jednak już od 2-3 m-cy mówią, że niewiele to zmieni w kontekście celu jaki miało przynieść. Skoro jednak specjaliści federacji to "spady" z pionów technicznych zespołów, którzy wylecieli za nieudolną robotę, to jakoś mię to nie dziwi.

Inna rzecz, że ta zmiana sprawi, iż bolidy w końcu znów zaczną przypominać auta wyścigowe ze spojlerem z przodu zamiast paskudztwa na kształt wąsów dziadka. :P
Krystian1886, 08.11.2018 12:58[!]
Ja się cieszę z tej zmiany bo latające wszędzie części przedniego skrzydła po starcie wyścigu znacząco poprawią widowisko:)
viertolcia, 08.11.2018 14:48[!]
Nikt nie zwraca uwagi, że gdyby FIA nie wprowadziła zmiany skrzydeł to obecne skrzydła generowałyby jeszcze więcej docisku w 2019, więc wyprzedzanie byłoby jeszcze trudniejsze niż obecnie.

No i nie zapominajmy, ze każda zmiana to szansa na zmiane układu sił. Na zmianach z 2017 najwięcej zyskało Ferrari (mimo, ze wszyscy stawiali na RBR). Jak będzie tym razem?

A już abstrahując od zmian na 2019, poza paroma wyjątkami jak Australia i Kanada (Monako to specjalny przypadek) wcale tak źle z tymi wyprzedzeniami w tym sezonie nie było :)
nickolas, 08.11.2018 17:46[!]
@Krystian1886 jeżeli masz na myśli oglądanie procesji pod żółtymi flagami przez wiele okrążeń to ja proponuję zatrudnić hostessy do sprzątania toru.
Wtedy, owszem, widowisko się poprawi B-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca