F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.11.2018

Motorsport.com: Kubica będzie ścigał się dla Williamsa

RMF FM: Kubica podpisał kontrakt na starty w Williamsie

20.11.2018

Sirotkin niecierpliwi się brakiem decyzji Williamsa ws. drugiego kierowcy

Clear: Ferrari musi być dobrze przygotowane do współpracy z Leclerkiem

Hamilton: W przyszłym sezonie muszę wejść na jeszcze wyższy poziom

Wolff: Formuła 1 prosiła Pirelli o niewłaściwy typ ogumienia

19.11.2018

Carlos Ghosn straci władzę w grupie Renault-Nissan-Mitsubishi

Ticktum rozważa udział w zimowej serii do zdobycia superlicencji

Szafnauer: Kalendarz liczący 21 wyścigów to maksimum dla zespołów

Leclerc: Nie spodziewaliśmy się tak mocnego finiszu sezonu

Wolff: Hamilton nie był do końca zadowolony po GP Meksyku

Force India chce zatrudnić ponad stu nowych pracowników

18.11.2018

F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu

Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean: Oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem dla F1

Kierowca Haasa podkreśla, że jest to styl walki odpowiadający wyścigom długodystansowym.
Nataniel Piórkowski, 8 listopada 2018, wyświetlenia: 1283<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa szkodzi rywalizacji w Formule 1.

Krótko po zakończeniu Grand Prix Stanów Zjednoczonych sędziowie FIA podjęli decyzję o dyskwalifikacji zespołowego kolegi Francuza – Kevina Magnussena. Powodem wykluczenia było przekroczenie przez Duńczyka limitu 105 kilogramów paliwa na wyścig o 170 gramów.

Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa i opon nie odpowiada charakterystyce walki w F1.

„Sądzę, że oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem. Jeśli ścigasz się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to w porządku. Starasz się wtedy jak najdłużej utrzymać na torze, notując przy tym możliwie jak najlepsze czasy. Jeśli uważasz, że my mamy być najszybsi i jechać na limicie, to wiadomo, że nie jest to odpowiedni kierunek” – powiedział Grosjean komentując obecne przepisy.

Od kolejnego sezonu limit paliwa na wyścig wzrośnie do 110 kilogramów. Szef Haasa – Guenther Steiner komentował: „Mam nadzieję, że dzięki temu będziemy się mogli ścigać unikając ciągłego przypominania kierowcom o tym, aby odpuszczali. Zastanawiania się, czy zostaniemy zdublowani czy nie – to w końcu zależy od naszego tempa. Chcemy dobrego widowiska, a obecne przepisy go nie zapewniają”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.11.2018  Trybunał FIA potwierdził dyskwalifikację Grosjeana z GP Włoch
01.11.2018  W piątek zostanie wydany werdykt w sprawie apelacji Haasa
28.10.2018  Grosjean: Mamy duże problemy z chłodzeniem
26.10.2018  Grosjean: Formuła 1 powinna zrezygnować z punktów karnych
21.10.2018  Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku
Tagi:
Grosjean R.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lolek99, 08.11.2018 09:50[!]
F1: Grosejan nie jest dobrym kierunkiem dla F1.
Ale gość jest wkurzający.
rno2, 08.11.2018 10:02[!]
@lolek99
Ale tutaj akurat rację ma.
ymru, 08.11.2018 10:14[!]
@lolek99
Statystyki obiektywnie wskazują jednakowoż, że Groszek ma osiągnięcia większe od np. NH#27...
:P
rocque, 08.11.2018 13:32[!]
Cytat :
Sądzę, że oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem. Jeśli ścigasz się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to w porządku. Starasz się wtedy jak najdłużej utrzymać na torze, notując przy tym możliwie jak najlepsze czasy.

?
Hulkenberg i Alonso bardzo chwalili opony w WEC...
zobq, 08.11.2018 13:37[!]
@rno2 Oczywiście, że nie ma racji. W tym sezonie najciekawsze wyścigi to te, w których kierowcy stosują różne strategie co do opon (Baku, Chiny, USA) i gdzie nie było wiadomo jak opony się zachowają. Jeśli nawet hipersofty wytrzymywałyby cały wyścig, to wszyscy pewnie stosowaliby jedną strategię.

Poza tym o klasie kierowcy, mówi m.in. właśnie sposób w jaki umie wykorzystać ogumienie. Może Romain ma z tym problemy i dlatego wolałby, żeby ten element zniknął z F1.

Co do oszczędzania paliwa, to nie ma wielkiego wpływu na sam wyścig, oprócz skrajnych przypadków jak brak odpowiedniej ilości paliwa na koniec wyścigu.
rno2, 08.11.2018 14:47[!]
@zobq
Co do opon po części się zgodzę - trudno sprostać oczekiwaniom wszystkich. Albo mamy kierowców jadących na maksa i tym samym nudne wyścigi z 1 pit stopem, albo mamy rozpadające się opony i oszczędzanie.

Co do paliwa - Magnussen został zdyskwalifikowany w USA za to, że walczył z Oconem. Przez próby wyprzedzania zużył ponad 105kg.
Mógł oczywiście sobie odpuścić i dojechać do mety w wymaganym limicie. Ale czy o to chodzi w ściganiu się w ,,królowej motorsportu"?
pluto, 08.11.2018 16:02[!]
@rno2 chyba ci sie pomyliło.Teraz mamy wlaśnie rozpadające się opony i oszczędzanie ich żeby pojechac na siłe na 1 pitstop. Przez to nikt nie jedzie na maksa i sa nudne wyścigi ,bo jadąc na maksa i podejmując walke na torze skazujesz sie na dodatkowy pitstop. Generalnie gdy cisniesz na maksa łatwiej popełnic błąd
Fate, 08.11.2018 16:57[!]
Zawsze w mniejszym lub wiekszym stopniu kierowcy będą oszczędzać opony. bo to jest opłacalne.
Jeżeli dostaniemy opony nie do zajechania, to beksy będą i tak płakać, bo oj oj jak ciężko je dogrzać, to nie jest f1, oj jak ciężko bo nie wygrywam!
bartoszcze, 08.11.2018 17:52[!]
@rno2
Jak sądzisz, czy gdyby skończyło mu się paliwo na dwa zakręty przed metą, to zostałby wyprzedzony, czy nie?
Bo historia F1 zjawisko "kierowca stanął na torze bo skończyło się paliwo" zna świetnie.

Na pancernych Bridgestonach też nikt się zbyt mocno nie ścigał, bo flatspot oznaczał poważne problemy, a zjazd do boksów na kolejną zmianę to wielka strata...
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca