F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Grosjean: Oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem dla F1

Kierowca Haasa podkreśla, że jest to styl walki odpowiadający wyścigom długodystansowym.
Nataniel Piórkowski, 8 listopada 2018, wyświetlenia: 1385<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa szkodzi rywalizacji w Formule 1.

Krótko po zakończeniu Grand Prix Stanów Zjednoczonych sędziowie FIA podjęli decyzję o dyskwalifikacji zespołowego kolegi Francuza – Kevina Magnussena. Powodem wykluczenia było przekroczenie przez Duńczyka limitu 105 kilogramów paliwa na wyścig o 170 gramów.

Grosjean uważa, że konieczność oszczędzania paliwa i opon nie odpowiada charakterystyce walki w F1.

„Sądzę, że oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem. Jeśli ścigasz się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to w porządku. Starasz się wtedy jak najdłużej utrzymać na torze, notując przy tym możliwie jak najlepsze czasy. Jeśli uważasz, że my mamy być najszybsi i jechać na limicie, to wiadomo, że nie jest to odpowiedni kierunek” – powiedział Grosjean komentując obecne przepisy.

Od kolejnego sezonu limit paliwa na wyścig wzrośnie do 110 kilogramów. Szef Haasa – Guenther Steiner komentował: „Mam nadzieję, że dzięki temu będziemy się mogli ścigać unikając ciągłego przypominania kierowcom o tym, aby odpuszczali. Zastanawiania się, czy zostaniemy zdublowani czy nie – to w końcu zależy od naszego tempa. Chcemy dobrego widowiska, a obecne przepisy go nie zapewniają”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Grosjean: Celem Haasa na sezon 2019 jest walka o czwarte miejsce
02.01.2019  Magnussen: Grosjean jest szybszym kierowcą od Buttona
17.12.2018  Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas
25.11.2018  Hulkenberg: Nie mogłem dostrzec Grosjeana, bo był w martwym polu
Tagi:
Grosjean R.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lolek99, 08.11.2018 09:50[!]
F1: Grosejan nie jest dobrym kierunkiem dla F1.
Ale gość jest wkurzający.
rno2, 08.11.2018 10:02[!]
@lolek99
Ale tutaj akurat rację ma.
ymru, 08.11.2018 10:14[!]
@lolek99
Statystyki obiektywnie wskazują jednakowoż, że Groszek ma osiągnięcia większe od np. NH#27...
:P
rocque, 08.11.2018 13:32[!]
Cytat :
Sądzę, że oszczędzanie paliwa i opon nie jest dobrym kierunkiem. Jeśli ścigasz się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to w porządku. Starasz się wtedy jak najdłużej utrzymać na torze, notując przy tym możliwie jak najlepsze czasy.

?
Hulkenberg i Alonso bardzo chwalili opony w WEC...
zobq, 08.11.2018 13:37[!]
@rno2 Oczywiście, że nie ma racji. W tym sezonie najciekawsze wyścigi to te, w których kierowcy stosują różne strategie co do opon (Baku, Chiny, USA) i gdzie nie było wiadomo jak opony się zachowają. Jeśli nawet hipersofty wytrzymywałyby cały wyścig, to wszyscy pewnie stosowaliby jedną strategię.

Poza tym o klasie kierowcy, mówi m.in. właśnie sposób w jaki umie wykorzystać ogumienie. Może Romain ma z tym problemy i dlatego wolałby, żeby ten element zniknął z F1.

Co do oszczędzania paliwa, to nie ma wielkiego wpływu na sam wyścig, oprócz skrajnych przypadków jak brak odpowiedniej ilości paliwa na koniec wyścigu.
rno2, 08.11.2018 14:47[!]
@zobq
Co do opon po części się zgodzę - trudno sprostać oczekiwaniom wszystkich. Albo mamy kierowców jadących na maksa i tym samym nudne wyścigi z 1 pit stopem, albo mamy rozpadające się opony i oszczędzanie.

Co do paliwa - Magnussen został zdyskwalifikowany w USA za to, że walczył z Oconem. Przez próby wyprzedzania zużył ponad 105kg.
Mógł oczywiście sobie odpuścić i dojechać do mety w wymaganym limicie. Ale czy o to chodzi w ściganiu się w ,,królowej motorsportu"?
pluto, 08.11.2018 16:02[!]
@rno2 chyba ci sie pomyliło.Teraz mamy wlaśnie rozpadające się opony i oszczędzanie ich żeby pojechac na siłe na 1 pitstop. Przez to nikt nie jedzie na maksa i sa nudne wyścigi ,bo jadąc na maksa i podejmując walke na torze skazujesz sie na dodatkowy pitstop. Generalnie gdy cisniesz na maksa łatwiej popełnic błąd
Fate, 08.11.2018 16:57[!]
Zawsze w mniejszym lub wiekszym stopniu kierowcy będą oszczędzać opony. bo to jest opłacalne.
Jeżeli dostaniemy opony nie do zajechania, to beksy będą i tak płakać, bo oj oj jak ciężko je dogrzać, to nie jest f1, oj jak ciężko bo nie wygrywam!
bartoszcze, 08.11.2018 17:52[!]
@rno2
Jak sądzisz, czy gdyby skończyło mu się paliwo na dwa zakręty przed metą, to zostałby wyprzedzony, czy nie?
Bo historia F1 zjawisko "kierowca stanął na torze bo skończyło się paliwo" zna świetnie.

Na pancernych Bridgestonach też nikt się zbyt mocno nie ścigał, bo flatspot oznaczał poważne problemy, a zjazd do boksów na kolejną zmianę to wielka strata...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca