F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ticktum rozważa udział w zimowej serii do zdobycia superlicencji

Według mediów, Alexander Albon oddalił się od przyszłorocznej posady w Toro Rosso.
Mateusz Szymkiewicz, 19 listopada 2018, wyświetlenia: 2139<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Dan Ticktum rozważa udział w jednej zimowych serii do przekroczenia progu czterdziestu punktów, co pozwoli mu ubiegać się o superlicencję.

Brytyjczyk jest juniorem Red Bulla, szukającego partnera dla Daniiła Kwiata w Toro Rosso. Według medialnych doniesień, obecny kierowca stajni z Faenzy – Brendon Hartley, miał już zostać powiadomiony, że Grand Prix Abu Zabi będzie jego ostatnim za kierownicą bolidu oznaczonego kodem STR.

Z kolei dotychczasowy faworyt do zastąpienia Nowozelandczyka, Alexander Albon, miał oddalić się od posady w Toro Rosso. Tajlandczyk jest związany kontraktem z Nissanem na starty w Formule E i wspólnie z Helmutem Marko miał pracować nad jego rozwiązaniem. Mimo to 22-latek znalazł się na liście startowej do rundy w Arabii Saudyjskiej, co odczytywane jest jako niepowodzenie w rozmowach Red Bulla z japońskim producentem. Według mediów, Albon miał zapewnić również wsparcie finansowe sponsorów.

Ticktum po drugiej wygranej z rzędu w Grand Prix Makau ma w tej chwili trzydzieści pięć punktów do superlicencji za okres startów od 2016 do 2018 roku. W sytuacji, gdyby Brytyjczyk uzbierał dodatkowe pięć punktów, nic nie stałoby na przeszkodzie przed powierzeniem mu jednego z bolidów Toro Rosso w sezonie 2019.

Jak ujawnił 19-latek, w trakcie zimowej przerwy możliwe są jego starty w jednej z serii, w tym nowozelandzkiej Toyota Racing Series. Ticktum za mistrzostwo otrzymałby siedem punktów do superlicencji, natomiast za wicemistrzostwo pięć. Zrozumiałe, iż w sezonie 2019 Red Bull zamierzał umieścić swojego juniora w japońskiej Super Formula, lecz wygrana w Makau mogła zmienić plany.

„Oczywiście dodatkowe pięć punktów do tej magicznej liczby byłoby bardzo przydatne” – powiedział Dan Ticktum. „To by oznaczało, że zimą nie musiałbym podchodzić z presją do jakiejkolwiek serii. Nie sądzę jednak, by było wielu kierowców, którzy są w stanie rywalizować ze mną w tych mistrzostwach. Nie chcę zabrzmieć zbyt pewnie. Tak długo jak będę we właściwym zespole i będę robił właściwą pracę, wówczas w nowym roku będę w stanie uzyskać czterdzieści punktów”.

Brytyjczyk dodał, że po dwóch wygranych w Grand Prix Makau czuje się gotowy na starty w Formule 1. „Uważam, iż w ten weekend dokonałem wielkiej poprawy pod względem tego jak pracuję. Za każdym razem udaje mi się robić postępy. Zachowując jednak ostrożność, rok w takiej kategorii jak Super Formula mógłby mi pomóc, więc nie miałbym nic przeciwko. Niezależnie od sytuacji w jakiej się znajdę, chcę być pewny, że mój wybór będzie najlepszy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.12.2018  Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1
01.12.2018  Albon: Byłem bliski porzucenia wyścigów po usunięciu z programu Red Bulla
27.11.2018  Honda dziękuje Hartley'owi za wkład w rozwój jednostki napędowej
26.11.2018  Alexander Albon będzie kierowcą Toro Rosso w sezonie 2019
26.11.2018  Albon rozwiązał umowę na starty w Formule E w zespole Nissana
Tagi:
Toro Rosso
Ticktum D.
Albon A.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Patok12, 20.11.2018 13:38[!]
Trochę to jest chore, że wygranie jednego wyścigu w F3 daje od razu 5 punktów do licencji. I teraz na siłę będzie próbował zebrać brakujące 5, żeby przyspieszyć start w f1, wyrzucając o wiele bardziej utalentowanego Albona. Schumacher nie ma takiego parcia na debiut, on woli na spokojnie poscigac się w f2.
marios76, 21.11.2018 07:27[!]
@Patok12 Schumacher to musi poczekac ze wzgledu na wiek, tak mi sie wydaje ;)
Co do punktow za Macau to takie jakby misgrzostwa F3... wiec bonus nie dziwi, bo jest magnesem i nagroda.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca